Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  71 10885
Nå skjedde jo det her mest sansynlig for vi prøvde å sende en person tilbake. Nå er jeg ikke helt oppdatert på hvordan lovverket vårt er, men vi kan vel ikke nekte noen å komme inn, framtil vi har fått sjekket opp i deres identitet, og deres påstand om grunn til asyl. Er vel mer rutinene rundt effektiviteten rundt desse sjekkene, hvor personene oppholde seg, og rutinene rundt tilbakesendingen som må gjørest noe med. Så er det vel og forskjell på en asylsøker og en innvandrer. Educate yourself
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Sitat av cold Z Vis innlegg
framsiden på VG: "Huset til Duckie fra freak forum begynte å brenne - Ingen kom levende ut". Lenger nede i teksten får man vite at ingen var hjemme. 0% mennesker i huset, og derfor kom ingen ut.
Vis hele sitatet...
Jeg takker for at du bekrefter min påstand ytterligere, selv om du ikke mente det.
Drapsmannen skulle sendes ut av landet i dag, skriver VG.
Jeg fatter ikke at de lar slike folk bevege seg rundt i Norge uten oppsyn. Dette kunne vært avverget om man hadde tatt noen grep. Slike mennesker må holdes på et lukket asylmottak til de sendes ut av landet!
Sitat av cold Z Vis innlegg
framsiden på VG: "Huset til Duckie fra freak forum begynte å brenne - Ingen kom levende ut". Lenger nede i teksten får man vite at ingen var hjemme. 0% mennesker i huset, og derfor kom ingen ut.
Vis hele sitatet...
0% mennesker i huset? Hvor mange er 100% da?
Det var ingen i huset, så 100% og 0% kom seg ut.
Sitat av Sånn er det. Vis innlegg
sende ut ALLE med kriminell bakgrunn. Norge var engang i tiden ett hvitt land...
Vis hele sitatet...
Du vet hvorfor mange i Norge ikke liker å diskutere kriminelle asylsøkere? Fordi slike som deg driver og maser om "et hvitt land". Ingen ønsker å bli sammenlignet med deg. Hvis du virkelig ønsker debatt om dette temaet, så er det nyttigste du kan gjøre å roe ned nynazist-retorikken din. Med andre ord: Det nyttigste du kan gjøre for å oppnå det du ønsker, er å holde kjeft.
Sitat av Sånn er det. Vis innlegg
Nå er det på tide at Norge åpner øya! Send all som prøver å komme inn i RETUR TILBAKE. Ta en grundig sjekk av alle innvandrere som bor i landet, og sende ut ALLE med kriminell bakgrunn. Norge var engang i tiden ett hvitt land...
Vis hele sitatet...
Var en gang et hvit land? Norge er fortsatt hvit ca. 6 mnd i året. De resterende mnd. florer det med mange forskjellige farger.

(Fin førstepost du kommer med etter registrering.)
Sitat av Sånn er det. Vis innlegg
Nå er det på tide at Norge åpner øya! Send all som prøver å komme inn i RETUR TILBAKE. Ta en grundig sjekk av alle innvandrere som bor i landet, og sende ut ALLE med kriminell bakgrunn. Norge var engang i tiden ett hvitt land...
Vis hele sitatet...
Teller samer som hvite?
Sist endret av Bothrops; 5. november 2013 kl. 09:57.
Tror det snart er på tide og flytte til ei lita hytte langt inni skogen, hvor ingen uten norske gener kan finne meg. Men om 20 år kommer det vel en utlending og skal drepe meg der også..
Sitat av Ru11er Vis innlegg
Syke folk kommer til Norge for å utføre syke handlinger.
Vis hele sitatet...
Syke folk kommer ikke til Norge for å gjøre syke ting, det er et fåtall av de som kommer. Det der er en påstand som overhodet ikke er representativ.

Forbanna klovn.
Sitat av fisk23 Vis innlegg
Syke folk kommer ikke til Norge for å gjøre syke ting, det er et fåtall av de som kommer. Det der er en påstand som overhodet ikke er representativ.

Forbanna klovn.
Vis hele sitatet...
20% av alle jenter blir voldtatt, men tenk på de resterende 80% som ikke blir det.

Noen ganger handler det om å se saken fra riktig side, altså ikke tenke på innvandrere som ikke gjør "syke ting", men selve problemet, som er de som gjør "syke ting"
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Tja, han hadde iallefall ikke hatt det verre i Sør-Sudan, og han hadde hatt familie, nettverk og stamme der. Det er vanskelig å se for seg at det kunne gått verre der.

.. og når det gjelder det å verdsette liv, så får du slutte å tøyse. Hvor mye er klærne dine verdt? Hvor mye datamaskinen du skrev på nå verdt? Selv de fattigste i Norge kunne enkelt reddet titalls liv årlig ved å gi pengene til fattige barn i fattige land, men ingen av oss gjør det (noen få gir noen småpenger, men aldri så det merkes).. og grunnen er åpenbar:

.. som absolutt alle andre på jorda så bryr vi oss mer om menneskene som er nærme oss. Det betyr familie og venner først, deretter bekjente og deretter nordmenn flest. Vestlige kommer for de aller fleste litt foran resten av verden, men ikke spesielt mye. Folk fra andre steder har samme perspektiv, men der er de heldigvis ikke tåpelige nok til å være flaue over det.
Vis hele sitatet...
Stod ikke noe om etnisiteten hans i vg-artikkelen, så beklager det altså.

Når det gjelder å verdsette liv, så er det åpenbart at man setter folk innenfor sin sosiale krets foran andre mennesker - det gjør jeg også. Men det er ikke det jeg snakker om; mitt angrep går mot det abstrakt-filosofiske begrepet "nordmenn". Det at andre mennesker utenfor de norske landegrensene har samme perspektiv er ikke et argument i seg selv.

Frykten for sin families liv pga. innvandring er kanskje et mer legitimt argument mot den, men da får man heller ta de nødvendige forhåndsreglene og flytte til Finnskogene eller noe. Folkevandringer er en del av menneskets historie og natur, og det er klart at når krig og sult herjer rundt omkring på jorda, så vil folk flytte på seg. Vi, som indoeuropeere, er også et resultat av folkevandringer - det er ingenting hellig ved nasjonalstaten. Jeg sier ikke at man nødvendigvis skal vie livet sitt til humanitært arbeid (selv om det selvsagt er utelukkende positivt), bare at man må akseptere at folk flytter på seg.
Sist endret av Hardtliv2013bwoi; 5. november 2013 kl. 12:42.
Gjerningsmannen skulle visst bli tvangsutsendt i dag. En sammenheng med drapene muligens. http://www.dagbladet.no/2013/11/05/n...ssen/30156082/
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Vedkommende burde sendes rett tilbake. Håper han lider der borte! Ja til immigrering, nei til ukontrollert immigrering.
Sist endret av Quakecry; 5. november 2013 kl. 13:19.
Sitat av EoT Vis innlegg
Stod ikke noe om etnisiteten hans i vg-artikkelen, så beklager det altså.
Vis hele sitatet...
Ikke noe å beklage. Siden dette er svarteste Afrika, så forteller nasjonaliteten hans oss forsvinnende lite om etnisiteten dog. Han er fra en av de 60 etnisitetene der, sannsynligvis.

Når det gjelder begrepet nordmenn skulle jeg gjerne hatt bedre begrep jeg også. En person fra Sør-Sudan er åpenbart en Sør-Sudaneser, men etnisiteten hans er Murle, Dinka, Nuer, Shilluck etc.. sistnevnte forteller meg mye mer om hva jeg kan forvente av oppførsel/utseende/bakgrunn enn førstnevnte. Nasjonalitet og etnisitet/kultur har man forskjellige ord for der, imens i Norge kommer vi i en håpløs situasjon hvor norsk både skal referere til etnisitet/kultur og statsborgerskap.

En Norsk-Pakistaner født i Norge bør og skal nemlig ha nøyaktig samme rettigheter og muligheter som meg, fordi han er absolutt like mye norsk statsborger som meg.. men han er ikke like norsk (på godt og vondt), fordi han har blandet tilhørighet og annerledes kulturell bakgrunn; i skarp motsetning til monokulturelle, kjedelige meg.
Sist endret av DumDiDum; 5. november 2013 kl. 13:21.
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Ikke noe å beklage. Siden dette er svarteste Afrika, så forteller nasjonaliteten hans oss forsvinnende lite om etnisiteten dog. Han er fra en av de 60 etnisitetene der, sannsynligvis.

Når det gjelder begrepet nordmenn skulle jeg gjerne hatt bedre begrep jeg også. En person fra Sør-Sudan er åpenbart en Sør-Sudaneser, men etnisiteten hans er Murle, Dinka, Nuer, Shilluck etc.. sistnevnte forteller meg mye mer om hva jeg kan forvente av oppførsel/utseende/bakgrunn enn førstnevnte. Nasjonalitet og etnisitet/kultur har man forskjellige ord for der, imens i Norge kommer vi i en håpløs situasjon hvor norsk både skal referere til etnisitet/kultur og statsborgerskap.

En Norsk-Pakistaner født i Norge bør og skal nemlig ha nøyaktig samme rettigheter og muligheter som meg, fordi han er absolutt like mye norsk statsborger som meg.. men han er ikke like norsk (på godt og vondt), fordi han har blandet tilhørighet og annerledes kulturell bakgrunn; i skarp motsetning til monokulturelle, kjedelige meg.
Vis hele sitatet...
En norsk-pakistaner er etnisk norsk som flytter til Pakistan. På samme måte som en norsk-amerikaner er nordmann som flytter til USA. Språkforsker Per Egil Hegge sier at bindestreksnasjonaliteter skal skrives med opprinnelseslandet først. Ikke meningen å kverulere altså
Politiet leter etter motiver i siktedes leilighet...Er det ikke klart nok? Han skulle sendes ut så han dreper et par stykker. Og der fikk han bli i Norge en rekke år til gitt. Et fengsel i Norge er 100 ganger bedre enn der han skulle sendes tilbake til.
Sitat av WopWop Vis innlegg
Et fengsel i Norge er 100 ganger bedre enn der han skulle sendes tilbake til.
Vis hele sitatet...
Han skulle sendes til Nederland...
Kanskje dette var et desperat forsøk på å sone i Norge fremfor å dra tilbake til Sør-Sudan?
Sitat av Obster Vis innlegg
Han skulle sendes til Nederland...
Vis hele sitatet...
- Mannen skulle pågripes på mottaket, møttes av personell og bli flydd fra Sogndal til Gardermoen uten eskorte. Deretter skulle han fly uten eskorte til Nederland, og deretter til Spania, sier PU-leder Kristin O. Kvigne.

Kilde
Sitat av Prblmvksn Vis innlegg
En norsk-pakistaner er etnisk norsk som flytter til Pakistan. På samme måte som en norsk-amerikaner er nordmann som flytter til USA. Språkforsker Per Egil Hegge sier at bindestreksnasjonaliteter skal skrives med opprinnelseslandet først. Ikke meningen å kverulere altså
Vis hele sitatet...
Så... man burde altså heller sagt pakistansk-nordmann? Sorry Språkrådet, men da tror jeg at jeg fortsetter å synde i språkveien...

Men nå ser jeg du sier at han er språkforsker, og ikke Språkrådet, som jo avgjør hvordan det norske språket skal være... Vet ikke om Språkrådet har noe mal på dette..? Jeg vet i alle fall at Språkrådet ofte lytter til hva som er dagligdags tale hos mannen i gata. Og jeg vil tro at "norsk-pakistaner" brukes oftere enn "pakistansk-nordmann". Men for all del, man vet jo aldri.

Spør du meg, så burde det vært det ordet med færrest stavelser som kom først, for å få bedre flyt i språket. Altså ville "norsk" med sin ene stavelse trumfet de fleste slike kombinasjoner.

Dersom begge nasjonalitetene har like mange stavelser, derimot, er jeg enig i at opprinnelsesland burde komme først. I mitt hode er det i alle fall en forskjell mellom norsk-svensk og svensk-norsk, og mellom amerikansk-pakistansk og pakistansk-amerikansk.

Men dette får bli opp til de lærde å avgjøre...
Sitat av complex Vis innlegg
Kanskje dette var et desperat forsøk på å sone i Norge fremfor å dra tilbake til Sør-Sudan?
Vis hele sitatet...
Sitter med den samme tanken. Er 1000 ganger bedre å bo på et norsk fengselshotell der du lever under tak, har en god og varm seng, underholdning, TV og dataspill, bøker og relativt god mat og 3-4 måltider hver eneste dag slik at du får spist deg god og mett.

I Spania venter nok bare nok en utkastingsordre og et liv på samfunnets skyggeside og i Sudan venter et helvete, så skulle ikke forundre meg om han knerta 3 stykker bare for å få bli i Norge.
Det og si all ombord, får det til å høres så dramatisk ut, siden det var tre ombord. Grusomt er det likevell. Jeg bor ett kvarter unna der det skjedde