Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  80 10209
Hmm, ble selv frastjålet iphonen min fredag som var, trodde alt skulle være i orden med forsikring og at jeg fikk nok til en ny tlf, men neida. Skal du ta det på reiseforsikringen må du visstnok ha en overnatting for at den skal gjelde. Så selv sitter jeg da igjen med et tap på 5400 kr for ny tlf, + 150 for nytt simkort.. Sure penger? Oh yes indeed. Bare en liten heads up med reiseforsikringen, i tilfelle du ikke har tyveriforsikring på telefonen din.
Sitat av Caracalla Vis innlegg
Hmm, ble selv frastjålet iphonen min fredag som var, trodde alt skulle være i orden med forsikring og at jeg fikk nok til en ny tlf, men neida. Skal du ta det på reiseforsikringen må du visstnok ha en overnatting for at den skal gjelde. Så selv sitter jeg da igjen med et tap på 5400 kr for ny tlf, + 150 for nytt simkort.. Sure penger? Oh yes indeed. Bare en liten heads up med reiseforsikringen, i tilfelle du ikke har tyveriforsikring på telefonen din.
Vis hele sitatet...
Elendig forsikring du har. Europeiske reiseforsikring gjaldt for min del bare jeg spaserte ned gata. Fikk og ny tlf. når jeg mistet den i byen. Meldte den så klart stjålet.
Ingen på t-banen som reagerte? Hadde jeg og noen likeglade venner vært der så skulle du og kompisene dine fått hjelp. Syntes det er så irriterende at et par 15 åringer ikke kan ta tbanene igjennom Grooklyn uten å bli hakka på. Fortell alt, for samtlige kan faktisk få plager i etterkant av slike ting.. You go bro!
Gjør som meg, gå med kniv og pepperspray... så har du en viss trygghet mot disse kjeltringene
Har opplevd det samme, da onkelen min kom på besøk og vi tok en tur til oslo.

Vi satt oss på t-banen, så kommer det 3 stykk bort og sier en til oss. ''Det er min plass'' Onkelen min kan ikke norsk så skjønte ikke helt hva han sa. Så sier jeg '' Nei det er det faen ikke, stikk'' Så kommer han helt opp i trynet på meg og sier ''pass deg, dette er min plass, stikk'' så ler jeg litt og sier til onkelen min hva som skjer, så tar han av jakka, og han hadde sånn treningssinglet på seg og så ser denne gutten at onkel er tattovert fra topp til tå. Jeg vet ikke jeg, men jeg antar at en diger tattovering av djevelen på brystet er nok til å skremme noen litt.

Så stikker dem og han som spurte om han kunne få plassen sin fikk bank. Fy faen for noen tapere altså.

Disse guttene var forresten norske, men hadde hørt litt for mye på eminem og 50cent tror jeg.

Straight up thuggin in tha hood bro'!

Dette var på samme plass som du beskriver. Hva skjer med verden ?

Men du får bare en ny iphone av forsikringen, vennine av meg mistet sin og fikk en ny en etter 2 uker.

Med mindre du virkelig er psykisk skadet etter denne hendelsen, så fraråder jeg deg i å tigge etter penger til staten. Vi har viktigere ting å bruke pengene våre på.
Sist endret av happy violence; 15. februar 2012 kl. 10:28.
Såpekoker av rang
"Så stakk dem og han som spurte om plassen sin fikk bank."

Øh. Av hvem?
Sitat av monoid Vis innlegg
"Så stakk dem og han som spurte om plassen sin fikk bank."

Øh. Av hvem?
Vis hele sitatet...
Altså han fikk bank av de andre ''gjengmedlemmene'' fyfaen for noen idioter. Det var sikkert en slags test for eller noe.
Drit å bli ranet uansett hvordan det skjer! om det skjer på t-banen eller hjemme.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Ganske sykt hvor hjelpeløs man er i en slik situasjon. Håper ting ordner seg med forsikringa.
Har selv vært offer for væpnet ran. Dette var på Grønland. De sa de hadde pistol, selvfølgelig hadde de ikke det. Men kanskje kniv? Noen av disse folka er virkelig ikke gode. Er det verdt å risikere helsen for en mobil? Egentlig ikke. Har tenkt uendelig mye på hva jeg kunne gjort annerledes, og selvfølgelig skulle jeg gjerne banka dem opp osv. Men ting blir ikke akkurat slik man tenker seg når man midt i det Har også blitt forsøkt ranet en del ganger på linje 5. Jeg sleit litt med å ta den banen igjen (må være verste linjen vi har i Oslo), men viktig å møte frykten sin.

Jeg gadd aldri anmelde noe, men kompisen min anmeldte. Han ble frastjålet en iPhone 3GS og fikk iPhone 4 tilbake på forsikringen. Hva slags forsikring er dette snakk om? Jeg har ingen forsikring såvidt jeg vet...
Ettersom det er så mye kriminalitet og raning rundt Grorud der, er det jo kanskje en idé av politiet å sende flere uniformerte ned til området?
Sitat av ZarXon Vis innlegg
Ettersom det er så mye kriminalitet og raning rundt Grorud der, er det jo kanskje en idé av politiet å sende flere uniformerte ned til området?
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Det er jo småkriminelle som skader seg selv med narkotika i sin egen leilighet.

Jeg skulle ønske det var mer politi synlig ved tbanestasjoner, det er selvsagt steder det er MYE kriminalitet, selv her hvor jeg bor, utenfor Oslo.
Politiet gidder vell ikke bruke tid i gettoen? Der lever de sitt eget liv =)
Jeg hadde nok brydd meg lite om mobilen min hadde blitt stjålet eller ikke.
Selvfølgelig så hadde vært svært irriterende å miste mobilen på grunn av et slike avskum.
Men det som hadde irritert meg mest hadde nok vært, den utryggheten som oppstår når slike ting skjer.
Det blir liksom aldri glemt.
Men jeg har nok aldri opplevd og bli ranet heldigvis, men jeg har opplevd min del med uprovoserte sloss kamper under beruselsen av alkohol.
Hadde jeg vært alene og blitt ranet av avskum så hadde jeg nok opptrådt svært forsiktig. Hadde jeg der i mot vært med en venn som også innehar en svært agressiv innstilling mot slike avskum, så hadde nok ting muligens blitt løst annerledes.
Å jeg tror det er begrenset hvor mye kriminalitet og ran og slikt den vanlige nordmann kan oppleve før hun/han faktisk snapper og går fysisk til angrepp på et raner.
Jeg er faktisk såpass ærlig med selv at jeg ville roset og klappet med hendene for envær person som velger og gå inn i en konflikt hvor en annen blir ranet, å faktisk stopper ranet gjennom og utøve vold mot ranerne.

Hvorfor i all verden skal man akkseptere slike ting i samfunnet? Det blir jo uanndsett henlagt av politiet, skal du få gjort ting så må tydeligvis gjøre det selv her til lands.
Selvfølgelig så er det svært enkelt og sitte bak en skjerm i ditt eget hus og leke "svær kar" i forhold til virkeligheten.
Men jeg tror nok de fleste ville oppleve at adrenalinet ville komme svært fort, den dagen man velger og stå opp i mot onskapen og slike avskum som forpester samfunnet.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Hvorfor det? Det er jo småkriminelle som skader seg selv med narkotika i sin egen leilighet.

Jeg skulle ønske det var mer politi synlig ved tbanestasjoner, det er selvsagt steder det er MYE kriminalitet, selv her hvor jeg bor, utenfor Oslo.
Vis hele sitatet...
Den øverste setningen ga ikke mye mening.

Det var jo egentlig det jeg ville frem til, at politiet burde være mer synlig.
Leste en artikkel i aftenposten om en dude som ble ranet på vei hjem på grønland, satt en fyr oppå han i halvannen time, og mens han lå og blødde, tømte de kortene hans for 17000. Når politiet kom sa de ''Byen er tapt, vi har bare to patruljebiler ute ikveld.''
Sitat av Kramer Vis innlegg
Leste en artikkel i aftenposten om en dude som ble ranet på vei hjem på grønland, satt en fyr oppå han i halvannen time, og mens han lå og blødde, tømte de kortene hans for 17000. Når politiet kom sa de ''Byen er tapt, vi har bare to patruljebiler ute ikveld.''
Vis hele sitatet...
Politiet har ikke lov til å si hvor mange patruljer de har ute til noen. Dette er et alvorlig brudd på taushetsplikten de har. Tviler også MEGET sterkt på at det bare var 2 biler ute.
Sitat av Kramer Vis innlegg
Leste en artikkel i aftenposten om en dude som ble ranet på vei hjem på grønland, satt en fyr oppå han i halvannen time, og mens han lå og blødde, tømte de kortene hans for 17000. Når politiet kom sa de ''Byen er tapt, vi har bare to patruljebiler ute ikveld.''
Vis hele sitatet...
Det er rart. For i denne artikkelen(ja, er for noen måneder siden) hadde de 30 patruljer ute: http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...n-3625716.html
Sitat av Storebrand Vis innlegg
Det er rart. For i denne artikkelen(ja, er for noen måneder siden) hadde de 30 patruljer ute: http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...n-3625716.html
Vis hele sitatet...
Merkelig for når denne karen ble ranet sa politiet at byen var tapt og at de bare hadde to patruljer ute. http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...l#.Tz2xi4EhKVY

Stygg sak forresten, han ble utsatt for en kidnapping og grov vold.
Overgrepet var så stygt at raneren selv angret og tilstod:http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...l#.Tz2ywIEhKVY

Til dere som ikke trodde på TS så gjorde politikerne det. Offeret er nå invitert til stortinget.
Bodd på Grorud i 25år jeg, aldri vært i nærheten av å bli ranet.
Sitat av toolate Vis innlegg
Bodd på Grorud i 25år jeg, aldri vært i nærheten av å bli ranet.
Vis hele sitatet...
Alle ranere ser jo an sitt offer. Kansje du ikke er et "typisk" ransoffer.
Høy? Stor? Ser farlig ut? Utstråler selvtilit?
Sitat av Saint123 Vis innlegg
disse skulle hatt en bedre oppdragelse, og du skulle vært et annet sted da dette skjedde. Feil sted, feil tid.

Ikke døm innvandrerne p.g.a av dette
Vis hele sitatet...
Åja, det forklarer jo alt sammen, har du noen formening om når TS kan benytte seg av sitt nærmeste kollektivtilbud uten å bli utsatt for slike hendelser?
Sitat av toolate Vis innlegg
Bodd på Grorud i 25år jeg, aldri vært i nærheten av å bli ranet.
Vis hele sitatet...
Kanskje du ser alt for trist ut, og at alt tyder på at du ikke har noen verdisaker på deg?
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Kanskje du ser alt for trist ut, og at alt tyder på at du ikke har noen verdisaker på deg?
Vis hele sitatet...
Festlig hvordan folk nå insuinerer at du ser ut som du ikke er verdt et øre
En venninne opplevde her om dagen å bli ranet/frastjålet lommeboka si.

Hun sto ved busstoppet utafor Jernbanetorget, med hendene i lomma. Plutselig kjenner hun en annen hånd inntil sin og at lommeboka glir ut av jakka. Hun snur seg, ser fyren gå på en buss og hopper etter. Hun drar ham ut av bussen og beskylder ham for å ha tatt lommeboka, hvorpå han svarer med å kalle henne diverse ting, hevde at hun er rasist og si at hun kan ransake ham om hun vil.

Hun gjør nettopp det, men finner ingen lommebok. Hele tiden står fyren og gliser til en gjeng andre typer som står noen meter unna med en svær sekk/veske. Hun går bort til de og ber om lommeboka si. Deres reaksjon? De LER av henne.

Hun tar tak i noen bussvakter som står i nærheten og forklarer hva som har skjedd, men de svarer at de ikke kan holde igjen folk. Ingen hjelp å få, altså.

Da jeg hørte dette måtte jeg gå ut en tur. At rasshøl kan gå rundt og rane folk uten at NOEN gjør noe synes jeg er helt forkastelig. Disse folka begår alt fra småtyverier til væpnede ran helt åpenlyst, men kun en liten promille av nordmenn gjør noe med det! Vi er altfor statiske. Skal passe våre egne saker.

Jeg har to ganger stoppet personer som har stjålet noe i butikker og prøvd å stikke av eller slå seg unna, og om noen hadde ranet meg ville jeg rett og slett blitt såra om alle rundt meg hadde stått og sett på. Hvor er det blitt av det å passe på hverandre, vise at vi ikke godtar åpenlys kriminalitet? Dagens holdning ser ut til å være "det skjer ikke med meg, så det er best å ikke blande seg."
Hva skulle bussvaktene gjøre? de har ikke lov til å ransake folk bare fordi de står å gliser...
Bussvaktene har jeg forståelse for, mitt innlegg var mer rettet mot folk generelt. Det at de fleste av oss er så uvillige til å hjelpe hverandre at vi nærmest heller vil anstrenge oss for å komme oss unna situasjonen enn å utøve så mye som et passivt press mot de som begår disse ugjerningene.

Man trenger ikke nødvendigvis takle disse svina og rive ut ryggraden deres, men stå sammen og si klart ifra at dette ikke er greit. Tviler på at noen blir tøffinger når de er omringa av 10-20 sinte folk.

Men det er selvsagt mulig å diskutere alt dette. Just my two cents.
Sist endret av Wolfe707; 18. februar 2012 kl. 14:40. Grunn: la til setning
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
ja, sikkert hans feil.

hvis han ikke hadde vært der hadde garantert noen andre blitt ranet så da er man vel like langt?

høres ihvertfall ikke ut som om noen av disse har utdanning.
Vis hele sitatet...
Toppkarakterer og somaliere hørtes også litt rart ut. Jeg er for øvrig absolutt ingen rasist, jeg ser på statistikken.
Sitat av Storebrand Vis innlegg
Det er rart. For i denne artikkelen(ja, er for noen måneder siden) hadde de 30 patruljer ute: http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/...n-3625716.html
Vis hele sitatet...


Husker selv for en god stund tilbake da det stod i media at oslo-politiet var veldig underbemannet en spesiell helg, med veldig få patruljer (mener det var 4-5 det stod).

Senere den kvelden ble jeg og en kompis anholdt (det er samme hva det gjaldt), men da kom det faktisk 4 patruljer, kun pga oss 2, vi hadde heller ikke gjort noe veldig kriminelt, men alikevel.

Så det at de går ut med at det er så og så få patruljer tror jeg bare er piss.
Har selv blitt ranet i en lignende situasjon, jeg var alene de var 5 stk. Tok alt jeg hadde, siden jeg visste hvor de holdt til. Så reiste jeg opp med noen kamerater, og ventet til de dukket opp. Gikk rett på "lederen" og gav han en lærepenge. Resten av gjengen trakk tilbake når de så "lederen" gå ned for telling med engang. Og jeg fikk tingene mine tilbake. Har sett de der 1 gang i ettertid, da ringte jeg til mine venner. Og vi møtte de igjen. Siden har det ikke vært problemer.

Ja jeg oppfordrer til vold i slike situasjoner, helst kontrollert for din del om du kan det..