Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1781 144784
One of the good guys
2rs1's Avatar
vitsen med å holde på med spoilertag egentlig? folk er vel ikke så dumme at de leser i tråden uten å ha sett episoden?

Uansett, episoden var tragisk. Iallefall som en dobbelepisodes sesongavsluttning. Kjiipt at charlie dro med seg dopet enda kjiipere at walt er i deep shit. Hva var det egentlig Jack snakka om på slutten? "Om vi overlever denne kvelden, så vil vi få problemer med locke" ?
master namer
elodin's Avatar
Joda, folk er dumme.

Det tenkte jeg og litt på Maddy.
Aller først tenkte jeg på at hvis de blir reddet så blir det problemer pga. at Boone døde.
Men.. det skulle ikke være noe problem for resten.

Så det har kanskje noe med skjebnepratet til Locke.. da han snakket til Jack, sikkert litt bekymret for det.

Geir: Kan ikke skje. Seriøst, blir litt for teit.
Det er jo veldig populært å legge inn bibelske referanser i serier og filmer, og jeg tviler/håper virkelig at det ikke ligger noe mer bak dette. Det er jo flere som spekulerer i at de befinner seg i en "mellomfase" mellom jorda og himmelen, men håper at det bare er spekulasjoner.
Jeg bruker spoiler-tags i tilfelle noen skulle være dumme nok til å lese i denne tråden uten å forvente at det finnes spoilers her. Vet hvor skuffet jeg selv hadde blitt hvis jeg pluttselig ramlet over denne siden

[COLOR=White]
Jeg tror fremdeles at det er en teknisk løsning på det hele. Jeg syntes det spesielt kom veldig godt fram med at "the others" kom i båt og ikke i form av noe overnaturlig. Den klikkelyden du hører mens loche blir sveivet inn er jo også et godt hint i denne episoden. Det eneste som ikke lar seg helt forklare er den sorte tåken.

Forøvrig så virket det ikke så dypt i luken når jeg fikk sett det klippet om igjen. Ser kun ut som et par etasjer. Lurer på hvem de heiser ned for å sjekke
[/COLOR]
master namer
elodin's Avatar
Enig i at det er populært, er jo ganske moro, egentlig.
Men blir veldig skuffet om det er svaret på alt.

Men jeg lurer mer og mer på den påståtte uttalelsen til J.J Abrams om at "alt har en naturlig forklaring".
[COLOR=White]Er skikkelig spent på den skyggen vi så i de siste episodene. Og tallene. Explain that, mr. Abrams.[/COLOR]
Har sett ep 24/25 nå. Sitter igjen med mange tanker etter dette. Må si at jeg gleder meg veldig til det begynner på igjen.

Spoiler:

[color=white]"The Others" - var de på båten virkelig The Others? Og hvorfor ville de ha Walt?

Ble Sawyer drept av skuddene? Hva skjedde med flåten etter bomben?

Og hva har skjedd med stigen under luken, og ikke minst - hva/hvor fører den til?

Ble veldig mye skjebnesnakk i disse to episodene, noe som ikke samsvarer med uttalelsen om at alt skal ha en naturlig forklaring. Jeg bare håper at kvalitetsnivået opprettholdes i sesong to, og at sesong to blir den siste.[/color]
Jeg håper også, som mongeland, at S2 blir den siste. Håpet er at skaperene bak serien lager den så eksperimentell og bra at amerikanerene ikke liker den, slik at den blir kansellert etter S2. Det var det som skjedde med Twin Peaks. Serien var regelrett genial, men den jevne idiot-redneck-amerikaner likte den ikke. Dermed slapp man at man melka serien for det den var verdt, kommersiellt sett.
Ble Walter ditt og Marion datt, og var det i det hele tatt noen som ramla i vannet?
Vet ingenting
Sitat av adrian nor
Ble Walter ditt og Marion datt, og var det i det hele tatt noen som ramla i vannet?
Vis hele sitatet...
[COLOR=white]Ja, Shawyer ble skutt å falt nedi vannet, og Jin hoppet etter. Så jo egentlig ikke mer til de. Michael ble jo sett "svømmende" på vannet da..[/COLOR]
Sist endret av margido; 27. mai 2005 kl. 23:48.
Spoiler ep24/25:
[COLOR=White]Radaren de benyttet var urealistisk, rett nok var antenna en værradarantenne som sitter i nesa på et fly, men displayet hørte ikke til, radaren kunne ikke scanne 360 grader da antenna ikke roterte (de skulle hatt en beam på ca 90-120 grader i antennas retning). Videre skulle de hatt massivt med sjø- og skyclutter (det er en værradar), de hadde imidlertidig uansett neppe klart å plukke ut den lille båten i alt seaclutteret med den radaren. Synd, serien er jo ellers ikke så gal på tekniske detaljer.

Vanvittig stilig når han lærertypen bare gikk av!
Men dynamitten ble usannsynlig stabil etterpå sammenlignet med den første kubben....[/COLOR]

edit: spoilerstags, siden det tydeligvis er custom
Sist endret av mr.mojo; 28. mai 2005 kl. 00:18.
Det var genialt når han lærer duden ble sprengt ja Flirte godt da han sa" Vet du hvem som har funnet opp nitroglyserin?" og så *BAM*
Gleder meg også til sesong 2. Snakk om at denne skulle begynne okt/nov. en gang ja.
Om man ønsker å utvide mysteriet litt rundt lost så kan man gå inn på noe som ser ut til å være etbilde av et manus. Sannsynligvis bare bull men. I dette manuset er det nevnt at Charlie møter dette mystiske dyret, som de her kaller "mapinguari". Om man søker på dette i google får man opp noe som ligner en mellomting av en yeti og en maursluker

Vet ikke helt hvem som har laget denne siden, men det skal jo forestille siden til flyselskapet som de i lost fløy med. Kikker man litt rundt i kildekoden til siden får man opp diverse meldinger. Man kan også gå inn på plassreservering og trykke litt rundt på plassene så får man opp diverse informasjon.

Artig om noen finner ut noe mer om denne siden...
prøv å skriv inn 4,8,15,16,23 & 42 du

hxxp://www.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewProfile&friendID=15477198&Myto ken=20050529104708

Jack:
hxxp://www.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewProfile&friendID=17177706&Myto ken=20050529105632

Claire:
hxxp://www.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewProfile&friendID=10136912&Myto ken=20050529104903

Baby Aaron:
hxxp://www.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewProfile&friendID=1465858&Mytok en=20050529113002

Walt:
hxxp://www.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewProfile&friendID=11496673&Myto ken=20050529110458

Hurley:
hxxp://www.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewProfile&friendID=16040260&Myto ken=20050529110642

Shannon:
hxxp://www.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewProfile&friendID=10646570&Myto ken=20050529110642

Hugo Reyes: (Why two?)
hxxp://www.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewProfile&friendID=3876337&Mytok en=20050529110642

Sun:
hxxp://www.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewProfile&friendID=10938780&Myto ken=20050529112948

Jin:
hxxp://www.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewProfile&friendID=11055225&Myto ken=20050529122359

Michael:
hxxp://www.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewProfile&friendID=11101437&Myto ken=20050529115107

Sawyer:
hxxp://www.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewProfile&friendID=10080428&Myto ken=20050529115057

Danielle:
hxxp://www.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewProfile&friendID=10971362&Myto ken=20050529115107

Ethan:
hxxp://www.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewProfile&friendID=11097642&Myto ken=20050529115057

The Island:
hxxp://www.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewProfile&friendID=12430458&Myto ken=20050529112534

Polar Bear:
hxxp://www.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewProfile&friendID=15603161&Myto ken=20050529112534

Wild Boar:
hxxp://www.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewProfile&friendID=11251049&Myto ken=20050529113002

Vincent:
hxxp://www.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewProfile&friendID=10953903&Myto ken=20050529115938

The hatch:

hxxp://www.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewProfile&friendID=4249796&Mytok en=20050529103610
master namer
elodin's Avatar
Heh.. sært at folk gidder å lage slikt.
Og Tical[FS], du trenger ikke skrive hxxp på disse lenkene.


mr.mojo, jeg har ikke noe særlig til peiling på tekniske duppeting og ditter, men tenkte på akkurat det du nevner der.

Beste replikken i denne sesongen: [COLOR=White]"Dude.. you got some Artz on you.."[/COLOR]
Yay! Har netopp sett episode 24 og episode 25 og må få tilstå at jeg er kjempefornøyd! Da jeg fikk høre at det skulle lages flere sesonger, var det første jeg tenkte:"Herregud, man kan ikke lage flere sesonger på et konsept som dette". Men etter å ha sett disse, har jeg blitt overbevist om det motsatte. Slik slutten var, var ubeskrivelig på mange måter i mine øyne.
Lost[color=red]<3<3[/color]
Heh. To sesonger maks. Tre-fire blir sugent. EOD
Ok. Vi liker den, så pigg av.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av Kalakov
Denne tråden er altfor lang, med tanke på at den handler om en A4, tragisk, amerikansk dramaserie.

Vis hele sitatet...
Uh, vi blir så provosert! Du er så kontroversiell og orginal!

Idiot...
Sitat av tnt
Uh, vi blir så provosert! Du er så kontroversiell og orginal!

Idiot...
Vis hele sitatet...
Og alle må synes det samme som deg? Du er så tollerant og sexy!
Hva med å drite i å gjøre ting om til personangrep? Gjøk
Liker du ikke tråden her Kalakov, ser vi gjerne at du gjør noe annet.
forumet er for alle. liker du det ikke, hjelper det på ingen måte med whine.
Eh, leser dere ikke tittelen på denne tråden? "LOST, hva syns du?"
Hvorfor skal ikke jeg få si at den suger om jeg vil? Det er jo trossalt tråden-tittelen.

Hvorfor klarer folk å godta at det faktisk er noen som ikke tenker som de selv og liker samme tingene? sukk
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av Kalakov
Hvorfor klarer folk å godta at det faktisk er noen som ikke tenker som de selv og liker samme tingene? sukk
Vis hele sitatet...
Hadde argumentasjonen din vært på en viss standard hadde det kanskje blitt bedre mottatt. Saken er nå at argumentene uteble totalt.
Hva forventer du? En lengre utgreiing om dårlig skuespill, håpløs scenografi, tragisk historie og geografiske unøyaktigheter? Jeg tror vi sier det slikt: Jeg syns serien suger, også driter du i å skrive noe mer. ^^
ja kvaliteten på forumet blir jo bra med slike som deg kalakov ! Har du ikke noe fornuftig å si: så dropp det.

- geografisk unøyaktighet?

om du faktisk hadde fulgt med serien slik som resten her- ville du forstått at de ikke vet hvor på kloden de er plassert-de har bare gjettet litt. du ville nok neppe ha forstått bedre selv om du var strandet der.

slutt å grei ut om serien her om du ikke kan den, dette er ikke din tråd.
Sist endret av watchman; 30. mai 2005 kl. 22:56.
Hvem i all verden har sagt noe om å eie en tråd? Dere må da tåle at NOEN ikke liker denne serien?

Btw: Det forklarer fremdeles ikke isbjørner under (sub)tropiske forhold.
Hvorfor kan ikke folk bare akseptere den underholdningsverdien som er i serien? Drit i om en stein plutseli har endret vinkel med 5° eller at hurley plutselig har en ekstra svetteflekk.
Er alltid noen som ligger og leter etter feil fra produsentenes side, ser ikke helt vitsen.


Det er underholdningen vi liker ved dette, ikke at det er så forbanna bra laga. (selv om det kanskje er et lite pluss).
Sist endret av Polmen; 30. mai 2005 kl. 23:01.
Word polmen.

Dessuten om kalakov hadde fulgt serien som resten av oss som bruker tråden her- så ville han forstått hvorfor isbjørnen var der. men som sagt: underholdningsverdien er det som får oss til å se på den.
Kan være enig med deg i en ting Kalakov. Av og til kan serien innholde ikke akkurat dårlig skuespill men for å si det lettere "typisk" skuespill. Men og bynne å ta opp geografiske unøyaktigeheter?
Det er vell det siste man skal klage på?
Underholdningsverdien forsvinner for min del i det serien blir så overfladisk utroverdig + at handlingen er så forutsigbar at man sitter med en déjà vu-følelse under hele episoden.

Artig hvordan folk anser andre som idioter bare de ikke liker det dem selv liker.
Vet ingenting
Lost har en av de beste skuespiller prestasjonene av de serier som finnes. De har koket opp de beste personene til å spille rollene, og jeg kunne ikke tenkt meg noen som kunne gjort dette bedre.

Det med at det er flere sesonger er bare bra. Serien er så genial sammensatt. Tallene, personene og øya er til å hoppe i taket av.
Det blir det samme som serien 24. Flere sesonger. Vi som liker lost og ikke liker 24 whiner ikke til de som liker 24 om at den suger.

Jeg har ikke sett en eneste episode der jeg har blitt skuffet over skuespiller prestasjonene. De er og blir geniale alle sammen.

Grunnen til at jeg ikke har postet i denne topicen før, er all whininga og useriøse poster ifra folk som ikke liker Lost. Da kan de personene holde seg langt unna topicen, å heller la oss som liker å diskutere, få diskutere uten å måtte krangle.
Sist endret av margido; 30. mai 2005 kl. 23:14.
Sitat av Kalakov
Artig hvordan folk anser andre som idioter bare de ikke liker det dem selv liker.
Vis hele sitatet...
Artig hvordan du motsier deg selv i forhold til den første posten din. (som har blitt slettet)

Lost er jo en av de mest sette tv-seriene til dags dato, så det må jo være en grunn til at alle gidder å se serien. Om du skal se etter alt det negative får du ikke tid til å nye alt det positive.
Sist endret av Zoidberg; 30. mai 2005 kl. 23:36.
Ojj, glemte av ordet "ikke" i den første posten

Men uansett, selvom den er den mest sette tv-serien så betyr jo ikke det at det må være noen god serie. Det blir som å si at top-20 musikk er den beste musikken fordi den selger mest.

Men uansett, smaken er som baken. Jeg foretrekker britiske komiserier fremfor amerikanske dramaer
Kalakov, og jeg foretrekker anime framfor amerikanske serier, men det finnes unntak vet du. Kunne forresten godt ha argumentert lenge på hvorfor dette er en bra serie, men tror ikke du har liker at folk ikke er enige med deg
Neste epdisode kommer 23 September vis det er ikke er blitt nevnt.
Spoilere om epdisode1 av sesong2:
[COLOR=White]
"Genesis: Part 1" Episode: #2.1 - 23 September 2005
Samuel L. Jackson .... Bernard

Står at den kommer 23 September så bare og glede seg
Han spiller Bernard som faktisk er navnet til mannen til Rose, sikkert han ja. I et flashback eller på øya vi ser han i epdisoden? Tid vil vise.
Selv tror jeg dette blir bra at Lost får inn en småbra skuspiller som han, men innrømmer at han har vært med i noen kalkun-filmer. Er bare en gjesterolle det er snakk om.
[/COLOR]
Link:http://imdb.com/title/tt0411008/guests
(Nederst på siden.)
Ååå er så helvettes kjipt og vente på sesong 2!!! Genial serie. Men jeg Kalakov her og, mange serier jeg ikke liker som andre liker. 24. bare dritten syns jeg. men sier jeg det mye så får jeg dritt slengt tilbake. dere lurte på folks mening og fikk det. selv om alle ikke forklarer seg like bra så behøver man ikke prøve og hakke på personen fordet? Men leser episode 1 s2 kommer 23 sep. bare og rive seg i håret og vente :/
FYYYY FAAN! Gleder meg til sesong to
Men..SPÅJLERR: [COLOR=White]Det var dynamitt i det gamle skipet ikke sant? Ble ikke det oppfunnet på slutten av 1800-tallet av Alfred Nobel elns? Slavehandelen sluttet jo etter borgerkrigen i USA, altså i 1867, hvorfor har da et slaveskip dynamitt? Det er jo da umulig? Eller så er jeg vranglært :P [/COLOR]

[COLOR=White]Og husker noen kartet til Danielle? Når Sayid stokka om på det så var "the Black Rock" en ganske stor svart flekk på kartet? Tror skipet var litt for funnet på :S[/COLOR]

[COLOR=White]Og enda en ting til, når de er på stranda så ser de den svarte røyken inn mot land, men når Charlie og Sayid kommer fram dit så er det på en strand, da må de ha gått over HELE øya? Den er jo svær..

Synd at Charlie fant heroinet, og jeg lurer sjukt på hva som er i luka..

Fy flate jeg skvatt når Artz (lol) gikk i lufta...[/COLOR]
nei, lost må være det meste geniale serien som finnes.. SATAN det er så genialt.. hvertfall siste episode... DET SOM VAR INNE DEN LUKA?!?! WOW... *glede seg til høsten* Når sesong 2 kommer.. !!!!
så ett eller annet på svensk tv4 om at de kom til å sende alle de siste epidodene i morra. nå skjønner jeg ikke svensk så godt så det kan hende jeg tar feil. er det noen andre som har hørt det samma?


angående spesial episoden:
1. går man glipp av noen viktige poeng hvis man ikke ser den?
2. er den lengere en de andre episodene?
3. er det etter episode 22 at den skal komme?
4. i det heletatt hva gjør at den blir kalt for en spesialepisode?
Vet ingenting
Bean:

1. Nei, det er bare en oppsummering av alle episodene hittil.
2. Tror den varer i 42 min.
3. Den kommer i mellom ep.22 og 23, men har ingenting med alle episodene å gjøre. Det er 25 episoder, utenom denne Lost - The Journey.
4. Hmm. Oppsummering? Skjønner ikke helt det der selv. Men den er ikke en spesial ep i mine øyne. Det er bare en mann som snakker imens at mye klipp ifra ep.1 til ep.22 vises.
Såg akkuratt dei 2 siste episodane av Lost (dobbelepisoden). Det er så utrulig kult! Klarer nesten ikkje vente til Sesong 2 Blir kongekult!
Calavera: Feil, den kommer mellom epdisode 20 og 21. Bortkasta med tid etter min mening.
Så gårsdagens episode. Hvor rimelig var det at Locke gjorde det han gjorde rett etter å ha våknet fra operasjonen. Har utført operasjonen selv, og man blir jo nesten provosert , og en ting til : Hvis man har en kniv i beinet, så skal man IKKE trekke denne ut. Overlat denslags til leger.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Jeg trodde man burde fjerne slikt fra såret fortest mulig for å unngå forgiftning og lignende.
Nei, hvis du trekker ut objekter som du har fått trødd inni et bein o.l, skal det ikke taes ut. Da river du opp såret enda mer, og kan få større blødninger ved at du fjerner den biten som står der og sperrer på blod/kjøtt o.l fra å flytte seg.
Sitat av Calavera
Nei, hvis du trekker ut objekter som du har fått trødd inni et bein o.l, skal det ikke taes ut. Da river du opp såret enda mer, og kan få større blødninger ved at du fjerner den biten som står der og sperrer på blod/kjøtt o.l fra å flytte seg.
Vis hele sitatet...
Nettopp !

Det har faktisk skjedd på redningssentraler at de har sagt til innringere som har stukket seg med kniv at de ikke må trekke ut kniven. Innringeren har da tatt tak i kniven og kjørt den tilbake på plass ! ( Dette er naturligis heller ikke å anbefale, hvis noen skulle tvile )
Men...det er en episode til? Nr 26?
Nei, er det det? Trodde fortsettelsen var til høsten i sesong 2 jeg!
Sitat av Viva la Opium
Men...det er en episode til? Nr 26?
Vis hele sitatet...
Nei det er bare 25 episoder.

TCM derimot telte med den Lost-Spesial-episoden i rekka av "vanlige" episoder, slik at de til slutt havna på dobbeltepisoden 25/26 istedetfor 24/25 som det egentlig der.

Problem solved =)

Sitat av Gryxor
Nei, er det det? Trodde fortsettelsen var til høsten i sesong 2 jeg!
Vis hele sitatet...
Lost fortsetter Fall 2005. (Til høsten)
Sitat av Viva la Opium
Men...det er en episode til? Nr 26?
Vis hele sitatet...
25 var den siste,. Vi må nok vente til season 2 Arg!!
Husk at de var en special, altså 26 episoder, men den som kom etter 20 var special episode som oppsumerer de forrige!

Edit: to late!