Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  615 52623
Sitat av Pumper Vis innlegg
Oia. Fuck it
Vis hele sitatet...
Maskinen min med et 540M drar det. Maskinen din klarer det fint.
Blir forvirra.. En sier at det går fint, en annen ikke.. Hm, what to do?
Sitat av Pumper Vis innlegg
Blir forvirra.. En sier at det går fint, en annen ikke.. Hm, what to do?
Vis hele sitatet...
Jeg har en maskin med dårligere skjermkort. Du drar det fint.
Sitat av Claryn Vis innlegg
Jeg har en maskin med dårligere skjermkort. Du drar det fint.
Vis hele sitatet...
Skjermkort er ikkje alt vet du.
Om han har testet i Operation Arrowhead, med laveste instillinger, og fortsatt har lagg, da er eg i sterk tvil på at det vil fungere, da DayZ ikkje er noe særlig optimalisert enda.
Hadde alt på high når det lagga. Lagger ikke nå lenger, satt det på low.

Hvem skjermkort er best av da: Nvidia GeForce 620M og Nvidia GeForce 8800 GT?

Og forresten, for å få dayz, hvor laster jeg det ned? For såvidt jeg vet er det ikke med i arma 2? Og hvilke andre spill trenger jeg for å laste ned dayz? ^^

Og selfølgelig et spørsmål til, når jeg har lagt meg ned, (demoen) og skal reise seg, så trykker jeg på w for å gå oppreist, så legger han seg ned igjen. Noen som vet om jeg har trykka på noe piss?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Har du brukket et bein? Ellers bruker du Z for crawl, X for crouch og C for stand. Hvis du kan sette/reise deg opp, men "faller" når du går, bør du se etter beinbrudd på HUD-en.
Da brakk jeg bein, fant det ut rett før jeg leste dette.
Jeg fikk aldri noe svar, er det privat-HIVE og er det battleye eller ikke?
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
Jeg fikk aldri noe svar, er det privat-HIVE og er det battleye eller ikke?
Vis hele sitatet...
Hadde du lest starten av tråden så hadde du sett det. Er privat hive, og eg tipper på at det dermed ikkje er noe Battleye inne i bildet heller.

Sitat av Pumper Vis innlegg
Og forresten, for å få dayz, hvor laster jeg det ned? For såvidt jeg vet er det ikke med i arma 2? Og hvilke andre spill trenger jeg for å laste ned dayz? ^^
Vis hele sitatet...
Du trenger Arma 2 og Arma 2 Operation Arrowhead.
DayZ får du enkelt ved og bruke SixLauncher (Google it), og trykke på update når du åpner programmet, da vil den automatisk installere DayZ for deg.
Så da må jeg betale 28 euro? Ettersom begge koster 14 euro.
Sitat av Pumper Vis innlegg
Så da må jeg betale 28 euro? Ettersom begge koster 14 euro.
Vis hele sitatet...
Du kan bruke gratisversjonen til Arma2, men den har noe dårligere textures. Om ikkje du vil det, så kan du kjøpe Arma2 Combined Operations, som inneholder både Arma2 og Arma2 Operation Arrowhead, det skal være noe billigere.
Det du sier er at man kan kaste bort penger av å kjøpe begge isteden for å bare kjøpe Operation Arrowhead som Arma || følger med i? Eller må du ha free veriasjonen til Arma || da? og vil det ha noe å si for dayz modden?
Sitat av Pumper Vis innlegg
Det du sier er at man kan kaste bort penger av å kjøpe begge isteden for å bare kjøpe Operation Arrowhead som Arma || følger med i? Eller må du ha free veriasjonen til Arma || da? og vil det ha noe å si for dayz modden?
Vis hele sitatet...
Kjøp Combined Operation. Billigste måten.
Du har fire valg.

-Skaff Arma Free og spill med ett spill som ser dårligere ut.

-Betal for Arma 2 og Operation Arrowhead hver for seg, mest sannsynlig dyrere.

-Kjøp Arma 2 og Operation Arrowhead sammen i pakken som heter Comined Operations, mest sannsynlig det billigste alternativet.

-Eller ikke spill i det heletatt og gå en tur i skogen, helt klart det billigste.
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Hadde du lest starten av tråden så hadde du sett det. Er privat hive, og eg tipper på at det dermed ikkje er noe Battleye inne i bildet heller.
Vis hele sitatet...
Tru skal man gjer i kjerka.

Ingen som vet altså? Jeg har ikke sjangs å sjekke.
Noen som vet når serveren er tilbake? O:
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Trådstarter
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
Tru skal man gjer i kjerka.

Ingen som vet altså? Jeg har ikke sjangs å sjekke.
Vis hele sitatet...
Er privat HIVE med BattlEye.

Kan ikke skru av battleye lenger, da funker ikke serveren
Fyfaen. Server restart, også er bussen med alle itemsa mine borte. JA, jeg savet bussen. Siste gang jeg spiller på denne serveren .--
Takk for advarselen.
Serveren er jo alltid nede -.-
Sitat av Claryn Vis innlegg
Serveren er jo alltid nede -.-
Vis hele sitatet...
Ga du ikke opp i sist innlegg?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Skjønner ikke hvorfor dere heller ikke spiller på en av de bedre norske privat serverne som aldri er nede eller noe nesten.
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Trådstarter
UPDATE: Serveren blir desverre tatt ned imorgen/idag og blir permanent stengt (på grunn av dårligere nettlinje).
Hvis noen vil ha savene jeg har lagret til sin egen server, send PM.
Sitat av TheDarkOne Vis innlegg
UPDATE: Serveren blir desverre tatt ned imorgen/idag og blir permanent stengt (på grunn av dårligere nettlinje).
Hvis noen vil ha savene jeg har lagret til sin egen server, send PM.
Vis hele sitatet...
-.-
JA; jeg vil ha fyren min, bussen min og teltet som er stappet full med items jeg trenger -.- gawd.
Sitat av TheDarkOne Vis innlegg
UPDATE: Serveren blir desverre tatt ned imorgen/idag og blir permanent stengt (på grunn av dårligere nettlinje).
Hvis noen vil ha savene jeg har lagret til sin egen server, send PM.
Vis hele sitatet...
NOOOOOOOOOOO!

Skaff deg bedre internetz?
Sitat av Claryn Vis innlegg
Fyfaen. Server restart, også er bussen med alle itemsa mine borte. JA, jeg savet bussen. Siste gang jeg spiller på denne serveren .--
Vis hele sitatet...
jeg såg den bussen din i Kozlovka, visst du var i bussen når servern disconnecta så går den tilbake til der du starta å kjøre fra trur eg
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bombasa Vis innlegg
NOOOOOOOOOOO!

Skaff deg bedre internetz?
Vis hele sitatet...
Hvis noen er villig til å betale en 20-40k for oppgradering til nettet her, gjør jeg det gjerne
Sitat av TheDarkOne Vis innlegg
Hvis noen er villig til å betale en 20-40k for oppgradering til nettet her, gjør jeg det gjerne
Vis hele sitatet...
Hvorfor koster det deg titalls tusen å oppgradere? Hvorfor får du dårligere linje, btw?
Ingen andre som har en server stående som kan brukes til dette ?
Sitat av Settoz Vis innlegg
Ingen andre som har en server stående som kan brukes til dette ?
Vis hele sitatet...
Så fort vi får den fiberkabelen gravd inn så setter jeg opp en!
Har en tråd om HW her.
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Trådstarter
Sitat av Claryn Vis innlegg
Hvorfor koster det deg titalls tusen å oppgradere? Hvorfor får du dårligere linje, btw?
Vis hele sitatet...
1. Det er ikke billig å legge fiber i bakken her hos meg.

2. Jeg flyttet nå nylig til en annen plass uten fiber
Hvor mye tar DayZ (hardware messig), kanskje jeg kan få satt noe sammen..
Sist endret av Vod0; 15. august 2012 kl. 21:13.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Hvor mye tar DayZ (hardware messig), kanskje jeg kan få satt noe sammen..
Vis hele sitatet...
http://support.dayzmod.com/knowledge...ayarticle&id=1

Er på saken selv.
Leter etter en VPS som tilbyr 8GB ram og minst 3Ghz processor for DayZ og MC + TS
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Claryn Vis innlegg
Leter etter en VPS som tilbyr 8GB ram og minst 3Ghz processor for DayZ og MC + TS
Vis hele sitatet...
http://www.hetzner.de/en/hosting/pro...rootserver/ex4 f.eks.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Vis hele sitatet...
De folka hadde ikke akkurat noe mellomting, og det ble jævlig dyrt når alt av ekstra greier ikke er inkludert.

https://robot.your-server.de/order


Hetzner sin server som er best egnet: EX 4 med Windows 2008 Web edition.
Koster 64 euro, som er i underkant av 80 dollar.

Om noen har mulighet til å hjelpe til med det tekniske og det økonomiske, hadde det vært fett.

Serveren skal romme en DayZ server med privat database (bruker nok den gamle nFF databasen). 1 Minecraft server med 2-3 GB RAM og en nettside + TeamSpeak. Jeg har mulighet til å dekke 40-50 dollar i måneden, men kan ikke nok til å sett opp alt av software.

PM om noen er interessert!
Sitat av Claryn Vis innlegg
De folka hadde ikke akkurat noe mellomting, og det ble jævlig dyrt når alt av ekstra greier ikke er inkludert.

https://robot.your-server.de/order


Hetzner sin server som er best egnet: EX 4 med Windows 2008 Web edition.
Koster 64 euro, som er i underkant av 80 dollar.

Om noen har mulighet til å hjelpe til med det tekniske og det økonomiske, hadde det vært fett.

Serveren skal romme en DayZ server med privat database (bruker nok den gamle nFF databasen). 1 Minecraft server med 2-3 GB RAM og en nettside + TeamSpeak. Jeg har mulighet til å dekke 40-50 dollar i måneden, men kan ikke nok til å sett opp alt av software.

PM om noen er interessert!
Vis hele sitatet...
64 Euro for en DayZ server + MC server + Nettside + TS3 server er jo ikkje dyrt det da, ca 469 kr. Betaler selv 436 kr i mnd for kun DayZ server. En 2,5Gb MC server koster ca 210 kr i mnd hos Mossycobble, bare der har du 646 kr pr. mnd, også kommer nettside og TS3 server i tilleg til dette.
Sist endret av JVMyhre; 16. august 2012 kl. 08:37.
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
64 Euro for en DayZ server + MC server + Nettside + TS3 server er jo ikkje dyrt det da, ca 469 kr. Betaler selv 436 kr i mnd for kun DayZ server. En 2,5Gb MC server koster ca 210 kr i mnd hos Mossycobble, bare der har du 646 kr pr. mnd, også kommer nettside og TS3 server i tilleg til dette.
Vis hele sitatet...
Det er ganske mye penger for en tenåring som leter etter jobb =P
Har ikke brukt en krone på serveren, da donasjoner har dekket alt fra dag 1.

Edit:
Uansett, om folk vil spille på en privat server, vil jeg anbefale Asylum (dayzforum.com). Du må registere på sia for å gå tilgang. Det er en 70 slot server, men har ikke sett den full. Virker som en veldig bra server. Hvis det kommer hackere, så roller de tilbake de spillerne som blir utsatt for hacking. Veldig bra system de har =D Elsker serveren.
Sist endret av Claryn; 16. august 2012 kl. 13:48.
Sitat av Claryn Vis innlegg
Det er ganske mye penger for en tenåring som leter etter jobb =P
Har ikke brukt en krone på serveren, da donasjoner har dekket alt fra dag 1.

Edit:
Uansett, om folk vil spille på en privat server, vil jeg anbefale Asylum (dayzforum.com). Du må registere på sia for å gå tilgang. Det er en 70 slot server, men har ikke sett den full. Virker som en veldig bra server. Hvis det kommer hackere, så roller de tilbake de spillerne som blir utsatt for hacking. Veldig bra system de har =D Elsker serveren.
Vis hele sitatet...
Den er jo hostet i USA, pingen må være forferdelig.
Hey, er det STOR forskjell på dayz med high og low?
Sitat av Redmix Vis innlegg
Hey, er det STOR forskjell på dayz med high og low?
Vis hele sitatet...
Njaa..
Jeg ser ganske stor forskjell, men jeg er ganske nazi på kvalitet.

Sitat av Grix Vis innlegg
Den er jo hostet i USA, pingen må være forferdelig.
Vis hele sitatet...
Jeg har ingen problemer. Har ikke sett pingen noe høyere enn 200. Ikke merket noe ingame.
Ok prøver i denne tråden da, ettersom jeg fikk lite respons i den andre

Er det noen som vet om en artig og erfaren person som spiller Let's Play dayz?
gogo Sacriel på youtube.. Eller Psisyndicate


ingen linker da utube er nogo på jobb
Sist endret av Haagens; 18. august 2012 kl. 12:18.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av TheDarkOne Vis innlegg
Jeg har da opprettet en DayZ server for freaks.

Den har en privat HIVE, noe som sier at den du ikke kan ta med det du har fra andre servere til den og vice verca. Det er 30 slots på serveren og jeg skal prøve å holde den oppe 24/7.

Er ingen spesielle regler, bortsett fra hacks o.l ikke er tillatt.

Server Navn: nFF@Dayz
Passord: norskFreakForum

Skulle det være noen problemer med innlogging til serveren gjør dette:
1.Start spillet på nytt
2.Funker ikke dette, restart pcen og sjekk at du har DayZ og betaen av Arma 2 installert.
3.Funker ikke dette heller, send meg en PM!

Happy playing
Vis hele sitatet...
bestemt meg for å bytte til privat server nå, men er denne lagt ned? i såfall finnes det andre gode nordiske alternativer?
Sitat av Leikeland Vis innlegg
bestemt meg for å bytte til privat server nå, men er denne lagt ned? i såfall finnes det andre gode nordiske alternativer?
Vis hele sitatet...
Jeg har en veldig populær server, men den er nede til jeg får den nye dedikerte sevreren min.
Sitat av Redmix Vis innlegg
Ok prøver i denne tråden da, ettersom jeg fikk lite respons i den andre

Er det noen som vet om en artig og erfaren person som spiller Let's Play dayz?
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=gPJ37khFJWI&feature=plcp

Han FrankieonPc er ganske kjekk! har en letsplay på 11 episoder. Ganske underholdene!
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Trådstarter
Sitat av Leikeland Vis innlegg
bestemt meg for å bytte til privat server nå, men er denne lagt ned? i såfall finnes det andre gode nordiske alternativer?
Vis hele sitatet...
Den er nok dessverre lagt ned
Sist endret av TheDarkOne; 3. september 2012 kl. 02:14.
Noen som har tips til andre bra private servers?
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Claryn Vis innlegg
Njaa..
Jeg ser ganske stor forskjell, men jeg er ganske nazi på kvalitet.



Jeg har ingen problemer. Har ikke sett pingen noe høyere enn 200. Ikke merket noe ingame.
Vis hele sitatet...
Nazi på kvalitet er du, men ping gir du pokker i?
Det er uhørt å spille på noe som helst over 70, alt annet blir bare delays og fail.
Prøvd BF3 med 200 i ping? Jesus!
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Nazi på kvalitet er du, men ping gir du pokker i?
Det er uhørt å spille på noe som helst over 70, alt annet blir bare delays og fail.
Prøvd BF3 med 200 i ping? Jesus!
Vis hele sitatet...
Det er forskjell på DayZ og Bf3. Å løpe rundt I en skog krever ikke like mye som å være midt i en krigssone :P
Sitat av Claryn Vis innlegg
Det er forskjell på DayZ og Bf3. Å løpe rundt I en skog krever ikke like mye som å være midt i en krigssone :P
Vis hele sitatet...
Å dø pga ping i DayZ er da mye verre enn å dø i BF3