Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1919 215903
Formatere? Og sjønte egentlig ikke resten heller. Tror ikke jeg skal slette alt på denne pcen uansett. Henta den ista.
Men det siste, hva mente du?
Hva mente du med LP Ram forresten? Finner ikke noe "LP" relatert Ram.
Er altfor noob på dette her, har alltid hatt laptop.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av maling Vis innlegg
Hva mente du med LP Ram forresten? Finner ikke noe "LP" relatert Ram.
Er altfor noob på dette her, har alltid hatt laptop.
Vis hele sitatet...
LP = Low Profile.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Sec Vis innlegg
Formatere? Og sjønte egentlig ikke resten heller. Tror ikke jeg skal slette alt på denne pcen uansett. Henta den ista.
Men det siste, hva mente du?
Vis hele sitatet...
som maling sa, asus har lagt inn alt for mye dritt på maskina di, som gjør at den går tregere,
ved og gå på MS sine hjemmesider, og laste ned en ISO fil, med versonen av windows som du har. og formaterer maskina med den(bruker din egen lisens), vil du merke en STOR ytelsesforbedring

Sitat av maling Vis innlegg
Hva mente du med LP Ram forresten? Finner ikke noe "LP" relatert Ram.
Er altfor noob på dette her, har alltid hatt laptop.
Vis hele sitatet...
denne:
http://www.dustinhome.no/product/501...Provider_dacsa
finnes forresten i andre farger også
Sist endret av Frufsa; 31. mai 2012 kl. 16:59.
Men mange virusprogram vil jo bli borte? Kan jo eventulet gå å avinstalere de programmene manuelt.
Sist endret av Sec; 31. mai 2012 kl. 17:00.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Sec Vis innlegg
Men mange virusprogram vil jo bli borte?
Vis hele sitatet...
Antivirus laster du bare ned MSE, som er gratis, og rett og slett helt konge,
finner mer dritt en feks norton, og krever veldig mye mindre av systemet ditt,
drivere finner du på asus sin nettside
Det du snakker om har jeg 0 peiling på. Vi kan snakke mer om dette senere ikveld, privat chat (?)
Nå har jeg fiksa litt på lista, ser dette ut som et greit oppsett?
Er alle delene kompatible, eventuelt?
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Tror ikke du klarer å klemme mere ytelse inn i din prisklasse. Dog, kanskje du burde heller velge et AMD 7850 isteden? tror de ligger i samme prisklasse, og det er jo tross alt en generasjon nyere GPU

Dette f.eks
Sist endret av CHillZoNE; 31. mai 2012 kl. 20:00.
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Tror ikke du klarer å klemme mere ytelse inn i din prisklasse. Dog, kanskje du burde heller velge et AMD 7850 isteden? tror de ligger i samme prisklasse, og det er jo tross alt en generasjon nyere GPU

Dette f.eks
Vis hele sitatet...
Ok, tusen takk. Da gjør jeg dette. Er det noen sjangs for at det ikke er kompatabilitet mellom f.eks Hovedkort og prosessor? Eller er disse tingene stort sett alltid kompatible? Har ikke så mye peiling på hardware for å være ærlig.
Wohohåo! Asus K53SM anbefales på det sterkeste! Har testet mange spill på den og den kjører til og med noen av de på Ultra! Jeg kjørte ultra Just Caose 2 og Mafia ||. Funker ekstremt bra! Takk for hjelpen folkens, super fornøyd.

Just Cause 2* sorry about that
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av maling Vis innlegg
Ok, tusen takk. Da gjør jeg dette. Er det noen sjangs for at det ikke er kompatabilitet mellom f.eks Hovedkort og prosessor? Eller er disse tingene stort sett alltid kompatible? Har ikke så mye peiling på hardware for å være ærlig.
Vis hele sitatet...
GJør det.

Neida, stort alt passer.

Eneste som er meget viktig, er socket på CPU/HK.
Slik som oppsettet ditt, socket 1155 HK og socket 1155 CPU. Utover det passer alt stort sett.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
GJør det.

Neida, stort alt passer.

Eneste som er meget viktig, er socket på CPU/HK.
Slik som oppsettet ditt, socket 1155 HK og socket 1155 CPU. Utover det passer alt stort sett.
Vis hele sitatet...
Man har jo de som prøver å få PCIe i en PCI slot, og de som prøver å stappe DDR/DDR2 ram i maskina....
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Ja, men det vil alltids finnes idioter...

Om man gjør noe idiotsikkert, så finner man alltids en større idiot...

Ting som IKKE passer, skal ikke dit.
Blir som disse lekene fra når vi var 2 -5. Firkant passer ikke i trekant, og omvendt.

Vi forsto det da, hvorfor skulle vi ikke gjøre det som voksne mennesker?
Sist endret av CHillZoNE; 31. mai 2012 kl. 21:35.
Jeg ser det er mange som har lite greie på hva som trengs i en god pc.
Bærbar/Stasjonær.

Så jeg tenkte å høre på deres erfaringer som andre kan få godt bruk for.
Det jeg tenkte var at folk deler erfaringer, og sier hva som er viktig og hvordan
man får en god pc. Altså, hvem Prosessorer som er gode, hvilke grafikk kort, osv..

Del gjerne erfaringer og hvordan dere ser at en bærbar/stasjonær er bra.

Folk som også skal bygge pc, må også vite hvem deler som er viktige.

Del erfaringer folkens!
Sitat av Sec Vis innlegg
Jeg ser det er mange som har lite greie på hva som trengs i en god pc.
Bærbar/Stasjonær.

Så jeg tenkte å høre på deres erfaringer som andre kan få godt bruk for.
Det jeg tenkte var at folk deler erfaringer, og sier hva som er viktig og hvordan
man får en god pc. Altså, hvem Prosessorer som er gode, hvilke grafikk kort, osv..

Del gjerne erfaringer og hvordan dere ser at en bærbar/stasjonær er bra.

Folk som også skal bygge pc, må også vite hvem deler som er viktige.

Del erfaringer folkens!
Vis hele sitatet...
Err, om du leser itt på HW forumet, så skjer det hele tiden. Hvordan man ser om en komponent er god, er via spesifikkasjoner, som man kan lese seg opp på. Ellers er det vel å følge med her og der, og somregel kan du se det ut i fra pris og navn(Logisk at 580 er bedre enn 570).
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Det er derimot lite logisk for en som ikke kan noe om HW at et GTX 670 er marginalt dårligere enn 680, og koster 1000 kr mindre.

Et 670 er også like sterkt som en HD7970. (selvom 7970 og GTX680 "skal" være omtrent like sterke)

Så nei, det er overaskende lite logikk i dette.
Og, dette er ting som ofte må leses opp på større tester av komponenter, og det er ikke alle som gidder det.
Jeg har selv problemer med å holde fokus på en test av komponter, og hopper ofte til sammendraget.

Så, ingen tar noe skade av om vi deler litt erfaringer.
Sist endret av CHillZoNE; 2. juni 2012 kl. 19:56.
Om jeg deler egene erfaring, mener jeg selv at grafikk kort og prossesor, samtidig ram etc er viktigst.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Frufsa Vis innlegg
God aften med freaks.

Nå er tiden endelig kommet til at jeg skal kjøpe ny pc, men så glemsk som jeg er vil jeg forhøre meg med dere før jeg bestiller, da jeg helt sikkert har glemt noe
Skal brukes i hovedsak til gaming, men også til 3ds max (som er et 3d moddeleringsprogram som drar nytte av CUDA)
Jeg bruker bare denne tråden, da jeg er for lat til og lage en ny Velger også og lage dette innleget for og "hjelpe" folk som skal ha liknans bruksområde som meg.
Noe budskjett har jeg ikke, er mer opptatt at jeg får den ytelsen jeg betaler for.

Valget av plattfor er x79 da jeg har muligheten til og kjøre 32gb ram til en ikke alt for dyr prislapp, men også muligheten til CPU'er med flere en 4 kjærner.
HK'et jeg da har valgt er Sabertooth x79 fra asus, da dette har 5 års garanti, dette kommer godt med, da jeg har en tendens til og tviholde på dingsene mine til de ikke funker lenger xD (har altis et bruksområde for det)

Av cpu tenkte jeg først på det 6 kjerners beistet 3930k, men gjerrige meg ender nokk opp med en 3820 av flere grunner, hovedgrunnene er pris, men også at den har mere cache per kjerne, samt at jeg på det stadiet jeg er på nå i 3ds max, ikke vil utnytte 6kjærner (men når jeg gjør det, oppgradere jeg )

Når det kommer til RAM er valget ganske lett, 16gb Vengeance LP RAM,
jeg trenger 16gb da jeg driver med, som sagt, 3d moddelering.

Når det kommer til PSU, har jeg valgt AX750 fra corsair, Grunnene til at jeg har valgt denne er fordi den er lydløs med mindre du stresser alt for mye, den valgte også 750w versonen over 850w versonen, da 850w versonen vistnokk har vært mye utsatt for coil winding, noe som igjen vil resultere i unødvendig støy.

Når det kommer til GPU har jeg valgt Gainward sitt 680 kort med 4gb v-ram, valget falt på 680 fremfor 670, da det har flere cuda kjærner, noe som vil ha en forskjell i 3ds max, (selv på stadiet jeg er nå) Jeg valgte også 4gb versonen over 2gb versonen, da jeg har 2 skjermer (kommer til og kjøpe 3 1080p+ skjermer i løpet av sommeren, sammen med et 680 kort til) Jeg valgte også gainward sitt phantom kort, da jeg kommer til og vannkjørle etterhvert, og da trengte jeg et med refferanse design, men samtidig er det noen forsterkede komponenter på kortet, det har også en stille løsning som skal brukes frem til vannkjørling. Jeg vet jeg har sagt jeg skal ha 690, men går bort i fra dette, da det ennå ikke er kommet noe 8gb verson av kortet, og det heller ikke er annonsert (jeg trenger v-ramen)

Av SSD, kan jeg rett og slett ikke tenke meg og ha noe annet en en Crucial M4, har en 128gb av den innstallert i craptoppen nå, og den er helt konge. Jeg trenger heller ikke mer lagring en 256gb, da jeg ikke er skrotnisse, og skal spare på alt jeg laster ned. Har 2 gamle 40gb HDD'er som jeg skal bruke til 3ds max.

Hvilken cpu kjøler jeg skal ha har jeg ikke helt bestemt meg for ennå (kommer bare til og være midlertidig til jeg skal ha meg vannkjøling)
men jeg tenker på Noctua NH-L12, Men om noen har noen bedre forslag er jeg åpen for dette (liker foresten fargene på noctua veldig godt)
Ser heller ikke behovet for og overklokke ennå, så trur den kjøleren vil funke fjell.

Slenger til slutt med linker til alle komponentene fortløpende hvis noen hadde problemer med og hente de ut av min lille post

http://www.dustinhome.no/product/501...79-s-2011-atx/
http://www.dustinhome.no/product/501...z-10mb-s-2011/
http://www.dustinhome.no/product/501...s-modular-psu/
http://www.dustinhome.no/product/501...Provider_dacsa
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=749601
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=630676
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=745198
Totalt sett havner det på rundt 14k, noe jeg anser som en fair pris for komponentene.

Så da håper jeg noen fikk noe fornuftig ut av dette, og ser dere noe jeg har oversett må dere skrike det ut!

Kan også komme med bench scores når jeg får maskina
Vis hele sitatet...

har nå bygd maskina og hatt den opprativ i noen dager, så da tenkte jeg at jeg skulle komme med noen tilbakemeldinger



Lista er 99% korrekt utifra det jeg endte opp med, eneste forskjellene er at jeg endte opp med x2 8gb kitt, da dette blei billigere en og kjøpe et 16gb kitt (av en eller annen absurd grunn) også ende jeg opp med denne, som i og for seg er relativt stabil, men bråker som et jettfly, men det får så være, bruker den ikke så ofte, men ja denne skal byttes ved en seinere annledning. Jeg endte også opp med 3820, som jeg regnet med.



Så da kan jeg vel starte med CPU kjølerern, og hvordan denne har vert det jeg har brukt den nå.
den er svert stille. og de kjøler overaskende bra, jeg har klokket 3820 cpu'en min til 4ghz, og da holdt den cpu'en til en tempratur på 40* etter 1 time med prime95 (rom tempratur på 20-22*, noen ganger litt lavere) Eneste som er og utsette på den er at om du kjører x79 system, vil den enten blokere for det øverste PCI-e sporet, eller for det innerste ramslotten på ene siden.

Så da kommer spørsmålet: Er denne og anbefale?
-på dette spørsmålet kan jeg svare med store bokstaver: JA DET ER DEN!


Så kan vi ta for oss strømmforsyningen, for og få en indikasjon om hvordan den ligger stabilitetsmessig tokk jeg frem mitt billige multimeter og målte spenningene, og her lot jeg den ligge og måle i ca 1 min, og spenningene varierte ikke mer en 0.015mV noe jeg vil anse som svert akseptabelt, jeg har heller ikke hørt noe tegn til coilwinding på enheten heller, noe som er bra. Jeg har heller ikke ved noen anledning hørt vifta starte, noe som betyr at den levere mer en nokk guffe til systemet mitt

Ville jeg anbefalt denne?
-Ja denne er og anbefale.


Over til ram'en da. RAM'en lot seg enkelt klokke til 1600mhz cl8, selv om dette ikke har noe og si annet en på benchmarkscores. Den er veldig rask, og har ikke vert noe proble med sålangt, den er også lav, så den passer med samtlige luftlkjølere på markedet. Men ikke la deg lure av at kjøleren er lav, den holder rammen kald og god fordiom.

Ville jeg anbefale denne?
-Ja det vil jeg.

GPU da. Et knakans godt kort dette, litt varmt etter 20min med Heaven benchmark kjørans(2560*1024 og apsolutt alt på max), da snakker vi at kortet vippet opp i 75* og litt støy blei det også. men dette er vel akseptabelt så lenge det blir stresset så hardt, da det skal mye til for og stresse slik i praksis. Men til gaming av feks dirt 3 med en oppløsning på 2560*1024, holder kortet seg kaldt og godt, og ikke noe støy fra det i hele tatt. kortet er også kraftig nokk til det meste, 3ds max rendrer som en drøm med cuda plugin. og samtlige av spill dras også helt knirkefritt, er dessverre kun dirt 3 jeg har fått til og spille på mine 2 skjermer, da surround krever minst 3 skjermer.

Vil jeg anbefale dette kortet?
-Njaa. skal du KUN game på kortet vil et 670 yte like bra. MEN til CUDA opperasjoner kan det anbefales på det varmeste(litt boksavelig/tørr vits men :P)!


Da er det CPU'en sin tur i rekken, En knakans god SSD, Dette er en stabil og god CPU, som lot seg klokke til 4GHZ uten og måtte stille på noen som helst annen instillinger en multipiern!(skal se om jeg klokker mer ved en senere annledning) Den har tygd unna alt jeg har prøvd og mase den med, 3ds max går som en drøm(selv om dette er mest på gpu, men cpu stresses også litt), den er også veldig bra priset, noe som gjør den veldig attraktiv.
en annen fordel med cpu'en er at den kan levere x16 til en sli løsning. noe som hjelper til med stabilitet, samt litt mer ytelse(ikke veldig mye)

Vil jeg anbefale denne da?
må nokk sette et TJAA her også, skal du game vil en i5 3570k eller en FX-4100 gjøre en like god(om ikke bedre) jobb til dette formålet, men til tunge opprasjoner og/eller sli løsninger er dette en knakende god CPU, og mye for pengene


Da gjenstår vel bare SSD og HK så da kan jeg vel spare det beste til slutt :P og begynne med HK.
Kortet er veldig bra, og det jeg har fått "testet" (selv om ikke dette er så mye :P) kortet taklet ramen, og ved og akrtivere XMP, fant den ut frekvensen på ramen selv, denne må selfølgelig slåes av om man skal klokke timingene på ramen, og den tilot uten problemer at jeg klokket ramen min til CL8,
Må nokk dessverre si jeg ikke likte UEFI bios. da liker jeg heller gode gamle knotete bios <3, men jeg klarer fint og overleve med UEFI. Klokking av cpu(det lille jeg gjorde) gikk helt fint, nevnte dette når jeg snakket om cpu'en.
En annen ting med korte er at cpipsettvifta spinner man skal tru den prøver og nå månen. og da bråker den jo der etter. dette fikset jeg enkelt med softwaren som jeg lastet ned fra asus sine nettsider, hvor jeg kunne stille viftene på korte, så nå spinner den tåling greit.
En annen ting jeg fant ut er at kortet blir varmt hvis man ikke har sirkulasjon ved form av vifte, dette er egentlig samme hvordan vifte man har bare den sirkulere litt luft rundt HK'et, når jeg la en random vifte jeg hadde liggende oppå kortet og kjørte den på min RPM, sank tempraturene fra 65* under load til rundt 40* så et kabinett med god airflow er og anbefale for dette kortet.

Vil jeg anbefale dette?
Ja så appsolutt, er et veldig bra HK. også ser det jo bare ekstremt BAD ASS ut xP


Så er det kronen på verket sin tur min elskede SSD <3!
Denne kommer inn på en utrulig prislapp på 1800kr!! noe som er veldigt akseptabelt for en 256gb ssd. den er også DØNN stabil, og leverer ytelsene den lover, uansett hva du mater på den om det er komprimert eller ikke komprimert data, om det er mange eller få filer bryr den seg lite om, hastighene leverer den javnt over hele fjøla.
Jeg har også en 128gb av samme modell stående i craptoppen min, og jeg har akkurat samme opplevelse med disken der.

Ville jeg anbefalt denne?
Jeg vil gå så langt som og si at uansett hvor mye penger du skal bruke på ssd er det ikke vits og kjøpe noe annet en en m4, denne er rett og slett den beste ssd'en jeg har vert borti, og det skal nokk mye for og vippe denne av tronen for min del i hvertfall, så skal du kjøpe på komplett kjøper du deg M4, så enkelt er det!



Da får jeg beklage ett litt vel langt innlegg(og garantert ethundreogørten slrivefeil), men håper noen får noe fornuftig ut av dette.

Jeg kan vel også si at jeg er meget fornøyd med pc'en som en helhet, og at det nå gjenstår og skaffe et kabinett, her tenker jeg og kjøpe et R3 kabinett og modde inn en 360 radiator i fronten. samt og legge hele systemet under vann
En kompis skal ha ny PC. Den skal være stillegående! Brukes primært til gaming, BF3, skyrim, og nye spill som kommer bl.a Planetside 2, Guild Wars 2 osv.

Har laget en handleliste men trenger litt ekspertise for å finne de rette komponentene til disse kravene.

http://www.dustinhome.no/Favorites.a...7eb354be5f8244
Skriv gjerne hvorfor vi evenetuelt skal bytte ut noe.

Takk for svar!
Super liste, bytt ut SSD med en Intel 330.
Bytt PSU til AX 750 eller HX 750 :3
Kjapt spørsmål; Er det stor ulempe å ha m-ATX kort i stedet for ATX kort mtp ytelse hvis man skal ha gaming-pc?
Kommer an på kortet, er det et til 50,- yter det dårligere en et ATX til 100
De yter ikke noe som helst. Du får heller bare telle deg opp til hvor mange usb porter, sata osv du trenger.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
De yter ikke noe som helst. Du får heller bare telle deg opp til hvor mange usb porter, sata osv du trenger.
Vis hele sitatet...
HK har "ytelse" det også, som feks. RAM hastighet og maks støtte etc.

Men i basis er det null forskjell, kanskje noe dersom du skal overclocke seriøst, men utover det er det null.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
De yter ikke noe som helst. Du får heller bare telle deg opp til hvor mange usb porter, sata osv du trenger.
Vis hele sitatet...
Njaa, dette kan diskuteres, du har en form for ytelse på hk, for og fort ta et eksempel, eVGA sit z77 hk FTW, kjører en ekstra chip, som gir deg større båndbredde, og dermed gir deg x16 på opp til 4 slots. Noe som vil gi økt ytelse i sli, kontra andre z77 kort som ikke har denne chippen.
Det finnets mange slike eksempler, så deg blir feil og si at hk ikke "yter" noe.

Men det som ofte er forskjellen mellom m-atx og atx er antall expaltion slots samt fysisk størrelse
Om ts hadde trengt ekstra båndbredde, hadde han nok visst det . Men det mange ikke tenker på er jo antall porter og pci-e spor (også husk avstand mellom de!!!).
Sist endret av Mkvarner; 27. juni 2012 kl. 19:50.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Om ts hadde trengt ekstra båndbredde, hadde han nok visst det . Men det mange ikke tenker på er jo antall porter og pci-e spor (også husk avstand mellom de!!!).
Vis hele sitatet...
Avstanden mellom portene er da altid den samme

Men antal porter i mellom x16 portene kan variere her er x16 for hvert 3. Port og anbefale.
På M-ATX kort er det ofte PCI-E - PCI - PCI-E. Da får du ikke plass til et 7950/7970 med DCII kjøleren til Asus. ATX har som regel 2 PCI spor mellom og ikke bare 1.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Super liste, bytt ut SSD med en Intel 330.
Vis hele sitatet...
Hva med skjermkortet? Vil ha det stillegående, er det jeg har valgt bra?
Jeg tørr å si at det er det beste 670'et!
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Jeg tørr å si at det er det beste 670'et!
Vis hele sitatet...
Kommer ann på bruksområdetet, hadde asus derimot lagd et 670 DCUII 4gb kort hadde det vert en helt annen historie, men dette gjør de dessverre ikke
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Jeg tørr å si at det er det beste 670'et!
Vis hele sitatet...
Det er den absolutt beste all-rounder.
http://www.techpowerup.com/reviews/A..._Cu_II/27.html

4GB i 670 ser jeg ikke poenget med, det har da vel ikke nok "juice" til å tømme ut vram i 2560x1600.
Sist endret av CHillZoNE; 27. juni 2012 kl. 21:09.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Det er den absolutt beste all-rounder.
http://www.techpowerup.com/reviews/A..._Cu_II/27.html

4GB i 670 ser jeg ikke poenget med, det har da vel ikke nok "juice" til å tømme ut vram i 2560x1600.
Vis hele sitatet...
vist pokker har det nokk juice til det!! men det har ikke nokk, og skal du kjøre ekstreme oppløsninger, type 3x 1080p, vil du ikke klare dette med 2x 670 2gb kort, men har man derimot to 4gb kort vil dette funke tålig greit
Ser dette ut så eit bra opsett?
http://www.dustinhome.no/Favorites.a...ec34c41f333707
Skal game bf3 wow diablo osv
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Frufsa Vis innlegg
vist pokker har det nokk juice til det!! men det har ikke nokk, og skal du kjøre ekstreme oppløsninger, type 3x 1080p, vil du ikke klare dette med 2x 670 2gb kort, men har man derimot to 4gb kort vil dette funke tålig greit
Vis hele sitatet...
Høyere oppløsningner en 1080p er vel strengt tatt 680ens styrke. Siden det faktisk krever både vram og rå styrke... Men men..
Slik jeg ser på modellene. Ser absolutt ikke poenget med 4 gb 670 ^^
Sitat av kristian96 Vis innlegg
Ser dette ut så eit bra opsett?
http://www.dustinhome.no/Favorites.a...ec34c41f333707
Skal game bf3 wow diablo osv
Vis hele sitatet...
Bytt ut PSU med en modulær og kjøp en CPU kjøler om du ikke liker lyden av en jetmotor.
Sist endret av Mkvarner; 27. juni 2012 kl. 21:29.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av kristian96 Vis innlegg
Ser dette ut så eit bra opsett?
http://www.dustinhome.no/Favorites.a...ec34c41f333707
Skal game bf3 wow diablo osv
Vis hele sitatet...
Om du ikke har større budsjett ville jeg heller valgt denne: Asus 7850

Samt denne CPU kjøleren for de oppsparte pengene.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Bytt ut PSU med en modulær og kjøp en CPU kjøler om du ikke liker lyden av en jetmotor.
Vis hele sitatet...
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Om du ikke har større budsjett ville jeg heller valgt denne: Asus 7850

Samt denne CPU kjøleren for de oppsparte pengene.
Vis hele sitatet...
Disse er to solide kjølere, som ikke tømmer lommeboka
http://www.dustinhome.no/product/501...Provider_dacsa
http://www.dustinhome.no/product/501...Provider_dacsa
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Absolutt! Men om budsjettet hans er trangt, kan han vel kjøp 7850, en av de to du valgte, og kanskje få råd til en modulær PSU?
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Absolutt! Men om budsjettet hans er trangt, kan han vel kjøp 7850, en av de to du valgte, og kanskje få råd til en modulær PSU?
Vis hele sitatet...
tips til endringer da?
Og kommer den til og kjøre spillene like bra forda om eg tar 7850?

og btw, koffor trenger eg modulær PSU? eg driter egentli i rot osv, så viss det er for ordens skyld du mener at eg bør skifte så bryr eg meg ikkje om rot! det er jo ingen vindu inni fractal r3 uansett
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...ListId=1098385

ser dette ut som en grei gaming pc? og passer alle delene sammen?
har egentlig ikke så my greie på dette her
Sitat av Tiquhino Vis innlegg
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...ListId=1098385

ser dette ut som en grei gaming pc? og passer alle delene sammen?
har egentlig ikke så my greie på dette her
Vis hele sitatet...
listen funker ikke, du må lagre og å dele den.
Sitat av kristian96 Vis innlegg
tips til endringer da?
Og kommer den til og kjøre spillene like bra forda om eg tar 7850?

og btw, koffor trenger eg modulær PSU? eg driter egentli i rot osv, så viss det er for ordens skyld du mener at eg bør skifte så bryr eg meg ikkje om rot! det er jo ingen vindu inni fractal r3 uansett
Vis hele sitatet...
Modulær PSU har du avtagbare kabler.

Sitat av iColdman Vis innlegg
listen funker ikke, du må lagre og å dele den.
Vis hele sitatet...
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...D-446C70631986

slik
Kan noen fortelle meg hvor mye bedre hardware jeg får på en stasjonær til ca 10 000 kontra en laptop til samme pris? Har ikke tenkt å bygge selv.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Draugen Vis innlegg
Kan noen fortelle meg hvor mye bedre hardware jeg får på en stasjonær til ca 10 000 kontra en laptop til samme pris? Har ikke tenkt å bygge selv.
Vis hele sitatet...
Nja, da blir det vel maks 25-50% bedre, om du bygger selv blir det vel 50-75% bedre.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Nja, da blir det vel maks 25-50% bedre, om du bygger selv blir det vel 50-75% bedre.
Vis hele sitatet...
nja, komplett tar ikke mange kronene for og bygge, og tviler egentlig på at de sier nei til og bygge maskina di om du kommer med en komplett liste over alle delene du vil ha send dem en mail, (har faktisk en kamerat som undersøkte dette per mail, og de sa at de kunne bygge for han) hvor mye de skulle ha for og bygge husker jeg dessverre ikke, men er ikke verre en og sende en mail
om det samme funker på dustin har jeg ingen fjern anelse om

hvis ikke er komplett gamer veldig gode alternativer (bare pass på og luk ut eventuelle SF baserte ssd'er(komplett har en uvane om og sette disse opp i pc'ene dems
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Frufsa Vis innlegg
nja, komplett tar ikke mange kronene for og bygge, og tviler egentlig på at de sier nei til og bygge maskina di om du kommer med en komplett liste over alle delene du vil ha send dem en mail, (har faktisk en kamerat som undersøkte dette per mail, og de sa at de kunne bygge for han) hvor mye de skulle ha for og bygge husker jeg dessverre ikke, men er ikke verre en og sende en mail
om det samme funker på dustin har jeg ingen fjern anelse om

hvis ikke er komplett gamer veldig gode alternativer (bare pass på og luk ut eventuelle SF baserte ssd'er(komplett har en uvane om og sette disse opp i pc'ene dems
Vis hele sitatet...
Det er nært nok bygge selv, første delen (25-50%) er for typ Dell og slikt, ikke noe komplett setter sammen for deg.
kulere enn du tror
tekace's Avatar
Har levd her lenge nok nå til at jeg ikke gidder å lage enda en PC-tråd, men her er greia:

Har tenkt til å selge min stasjonære PC.

Specsa er her:

Intel i7 @ 2,93GHz
16 GB DDR3 RAM
nVidia GeForce GTX 580
SSD 60 GB
HDD 1 TB
HDD 500 GB
Corsair Graphite 600T

Ekstra:
BenQ G2420HD 24"
LG *vetdafaen* 22"

Hva tror dere prisen på dette er, med tanke på at det er brukt i ca. et år?