Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2499
Meg og noen kompiser går på IKT linja på kvadraturen skole i kr.sand, og vi kunne tenke oss å seede for filmbits å flere priv torrentsites.

Er det noen som har peiling på åssen vi kan få lastet ned via en proxy eller noe?
vi bruker alle sammen utorrent 6.1 og trenger et lite tips.


finner it-ansvarlig ut av dete er vi sperret fra skolenettet for resten av skoleåret og kan ødelegge for det året. så han skal ikke finne ut av noe, det må være 100% anonymt.

ThNx!
Sorry off, mene hvorfor ta sjangsen på å seede? Blir du tatt så er det verre enn utestegning av nette, blir utvisning, og kanskje til og med politianmeldelse med 50 tusen i bot, er du uheldig. En fyr på skolen ble nesten det
Sist endret av Zaper; 23. august 2007 kl. 17:51.
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Slå på kryptering i µTorrent, så vil det kun vises at du bruker linja, og hvilken protokoll. Så kan du heller prøve å forklare deg med at det er noe skolerelaterte greier du sender.
Har godt på ikt linja på kvad. i kr.sand. En kompis av meg seed'a med bitlord der og ble tatt nesten med en gang av it ansvarlig. Ble nesten utvist. Det er ikke verd bryet....
hvis du skal seed mellom proxy blir liksom vitsen borte :-/ hvorfor ikke bare seed fra proxy server?
it admin vil nok finne dere ganske fort, siden dem har nok 10mbit eller mer, så er det 1-2 ip'er som bruker 99% av all ut linja helle tiden. bør ikke være raketforsker for og skjønne at det enten er virus eller torrent/ftp server.
Først må du fjerne alt som kan identifisere maskinen over nettverket. Og husk på at kommuner ofte logger alle sider du besøker, så ikke besøk noen sider som kan identifisere deg etter at du har byttet IP og begynt å seede. Kommunen i Bergen fant ut hvem jeg var på nFF, kun ut i fra at jeg logget på Freakforum på en skolepc, så du kan bare glemme å logge inn på internettsider mens du seeder.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Jeg seeder på skolen ^^ Åpen nettlinje for the win
Bare tenkte at dere ville vite det.

AtX: Ser du? Jeg fant noe nyttig å bruke serverene på
ok, kan jeg sette opp FTP server der, det er vel ikke i følge norges lover ulovlig men hva skolen sier om det vet jeg ikke. (selvsagt til ulovlige formål)
btw, kan man overvåke ftp trafikken om den ikke er kryptert.
btw2, hviss jeg setter opp en privat DC hub som tar 0 bw ca, vil det være ulovlig.
Tenker bare på for meg og filk jeg kjenner ol
Tror jeg driter i seedbox om rissikoen er som dere sier.

mvh Evelen


btw, smart og si hvilken skole vi går på punti sikkert mange engle evelver herinne

EDIT: noen som vet om man kan la PC-ene stå på 24/7 på IKT?
Sist endret av Evelen2; 23. august 2007 kl. 20:52.
ja skikkelig smart Punti..

...
Sitat av Punti
Meg og noen kompiser går på IKT linja på kvadraturen skole i kr.sand, og vi kunne tenke oss å seede for filmbits å flere priv torrentsites.

Er det noen som har peiling på åssen vi kan få lastet ned via en proxy eller noe?
vi bruker alle sammen utorrent 6.1 og trenger et lite tips.


finner it-ansvarlig ut av dete er vi sperret fra skolenettet for resten av skoleåret og kan ødelegge for det året. så han skal ikke finne ut av noe, det må være 100% anonymt.

ThNx!
Vis hele sitatet...
Kjøp en server i tyskland (BILLIG!!!) og seed derfra men ikke hele tiden så klart eller så blir serveren sperra,men gjør det i perioder
du må ta å hilse til rune for meg:=)
og der var en "engle" elev
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av Punti
Meg og noen kompiser går på IKT linja på kvadraturen skole i kr.sand, og vi kunne tenke oss å seede for filmbits å flere priv torrentsites.
Vis hele sitatet...
Hehe.
Lo litt da jeg leste dette. Som du sikkert vet, så er dette ulovlig. Og når du sier hvilken skole du går på, hvilken linje og hva dere skal gjøre på et ÅPENT forum, så er jo det helmax! Nå vet jo sikkert alle IT Annsvar... På skolen deres, om hva dere vil.

Det gjør jo at de passer mer på. Selvfølgelig; Det er jo ikke sikkert de leser dette. Men hvis du er mye innom nFF på skolen, så ville jeg ha sjekket det ut.

Når jeg da fant ut at det var et IT forum, så ville jeg søkt på skolenavnet.
Trykk her for søkeresultat
Sitat av Punti
Meg og noen kompiser går på IKT linja på kvadraturen skole i kr.sand, og vi kunne tenke oss å seede for filmbits å flere priv torrentsites.

Er det noen som har peiling på åssen vi kan få lastet ned via en proxy eller noe?
vi bruker alle sammen utorrent 6.1 og trenger et lite tips.


finner it-ansvarlig ut av dete er vi sperret fra skolenettet for resten av skoleåret og kan ødelegge for det året. så han skal ikke finne ut av noe, det må være 100% anonymt.

ThNx!
Vis hele sitatet...
Herregud, ødelegge linja slik at du og dine kompiser skal få litt større ratio? Slikt får du gjøre hjemme. Om du likevel våger deg ut på denne tynne isen, håper jeg virkelig du blir tatt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
hva mener du med "ødelegge linja"?
mener du fiber linja, eller IKT skole linja?
Ja, Punti. Hva tenker du på?

Hils Leiv, Rune og TG fra meg ;
Sist endret av Claest; 10. september 2007 kl. 14:48.
Kvadraturen Skolesenter bruker radius-server og all trafikk må passere gjennom en proxy som står på fylkeskommunen. Du kan sette opp en VPN-tunnell til utsiden, men da blir det jo poengløst å gjøre dette fra skolen.

Forøvrig så tar det 2 minutter for IT-ansvarlig på Kvadraturen å finne ut hvem du er, så jeg ville vært litt forsiktig med å si slikt på et åpent fora.
Læreren sa vi ikke måtte henge på Youtube ol i timen fordi det tok for mye BW
så seedbox på skolen er kanskje ikke en så god idee på den måten, nette gikk ganske tregt i dag
Ja merka det, gikk tregt som faen :O Var det pga youtube? :O Var veldig irriterenes når en side tok 20 sek å lade..
Sitat av Evelen2
hva mener du med "ødelegge linja"?
mener du fiber linja, eller IKT skole linja?
Vis hele sitatet...
Alle skoler i VAF (Vest-Agder fylkeskommune) bruker samme linje mot Internett.
Punti's Avatar
Trådstarter
Sitat av Claest
Ja, Punti. Hva tenker du på?

Hils Leiv, Rune og TG fra meg ;
Vis hele sitatet...
Bare hold snavla albert:P

Hele skolen har nett fra kommunen, så jeg vet ikke helt åssen det er med å seede.
Men som en på elektro sa, vi på IKT har noen andre porter vi kan gå på og kjøre proxy upload.
Å det er det jo ikke dumt da
Men kjipt å bli busted:P

en kompis mistet mulighet for nett i 6 mnd'er, 500 i bot og 1 uke utvist:P sååå, men det var for å bruke en egen proxy han satt opp for å game på nett å sånt.
Musikkprodusent
raydeN's Avatar
50 5
Poengløst og drive med slik på skolen, det er ikke derfor du er der. Uansett tar det rundt ti minutter og finne ut hvem som utfører disse handlingene. Har hatt et par tilfeller på skolen jeg er ansatt ved, og jeg tviler strengt tatt på at disse individene synes det var verdt det.
Kan ikke si at det ikke er fristende og seede like mye på 1 natt som jeg gjør på en mnd hjemme :P
Jeg har lastet ned diverse saker på skolen min, lastet bare ned uTorrent og fyrte opp.
IT-ansvarlig på skolen vår er helt sløkket, ingen har kontroll på noe som helst, og det tar uker å få fikset noe som helst.

En film på 1.7 gb satt jeg på når jeg gikk fra skolen, neste dag var filmen ferdig lastet ned med litt i overkant av 11 i ratio. Veldig grei linje, ihvertfall når ingen bruker den. Det er flere som har lastet ned masse forskjellig og gjort litt av hvert der jeg går, ikke en har blitt tatt av de totalt 60 elevene i fjor ihvertfall.
Dere kan bare glemme det, det er sperrer og kommer du deg forbi begynner nok varsellampene hos kommunen å blinke. De kan se hele tiden hvor stor belastning det er på linjer og utstyr, og ser de noe unormalt så finner de deg.
Punti's Avatar
Trådstarter
Vi kan jo klare det cybergasm.
Vi kan bruker uTorrent, men bare laste via proxy.
Så tar det litt mer å finne ut av hvem det er.

Men det med linje stemmer jo.
Det sa jo læreren til oss. At de kan finne ut om noen er på noe ulovlig, med å se om nette går tregt.
Men å seede i 30 minutter her og der noen ganger skader nok ikke tror jeg.
Det skal jo være en deilig linje
Bare så du vet så er ett par på IT avdelingen både på skolen og i fylkeskommunen medlemmer her. Så..... Good luck...

Ser liksom ikke poenget. Hvis ratio er så ekstremt viktig så bør du heller joine ett public FXP board e.l
Sitat av Punti
Vi kan jo klare det cybergasm.
Vi kan bruker uTorrent, men bare laste via proxy.
Så tar det litt mer å finne ut av hvem det er.
Vis hele sitatet...
Med mindre dere betaler for det så finner dere aldri en high-speed proxy. Og hvorfor kjøre det gjennom en proxy og ikke heller rett på proxyen ting går gjennom? Går ikke dere på IKT eller noe slikt? Jebus!