Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3475
Hei jeg lurte på hvilke effekt man ville få av å ta AD/HD medisinen conserta om man da ikke har AD/HD(seff)?
Vil det ha samme ressultat som hyppere eller er jeg helt på jordet?
Mahognygolfer
koop's Avatar
90 0
Ta en concerta går bra, tar du fler blir verden bare mer og mer flippa, også for oss som faktisk SKAL ta de.
Jeg ville startet med ca. 100mg, dette vil ha en amfetamin lignende rus.
Mahognygolfer
koop's Avatar
90 0
ja 100mg er omtrent det doble av det man "vanlig" tar.
De store er vel 54mg om jeg ikke husker feil.
Er ikke i nærheten av hyppere. Det blir mere som en svak amfetamin rus! 2 stykk er litt lite å spise. siden concertan er ment for å fordele seg på 24 timer, men ritalin må vanligvis spises flere ganger per dag!
Du bør vel knuse Concertaen om du ønsker rus(...fordi den er ment fordelt utover en lengre tidsperiode, slik Rusmisbrukern påpeker).
Jeg tok nesten et helt brett med ritaling en gang. eneste jeg merka var at jeg ble litt rar i hode. fikk ingen rus! men jeg har hørt at det er farlig og drikke alkohol hvis du har tatt AD/HD medisinger, pga at alkoholen lagres i kroppen. Høres dumt ut, men er det noen som kan bekrefte dette? Jeg testa concerta et gang før jeg skulle på skolen, da ble jeg bare mer "våken"

offtopic: Hvis det er så enkelt å sjekke om en person har AD/HD, hvorfor gir dem ikke alle som skal testes for sykdommen to piller for så og analysere om man blir rolig eller hyper. Dette er jo mye enklere enn å gå gjennom mange tester over en lang periode.
Sist endret av Damio; 22. juni 2006 kl. 17:24.
Jeg ville heller gått for litt ordentlig speed. Jeg har selv rusa meg på opptil 10 ritalin, regner med at Concerta er noe lignende. Ble bare ubehagelig rastløs, fikk aldri noen behagelig speedrus av disse pillene.
Ja det er sandt det du sier ang lagring av alokohol og ritalin. det samme gjelder vell egentlig speed og og alkohol! blir ikke årdenltig full, men ikke dødelig i den forstand, men man kjenner ikke at man blir full så lettere å få alkoholforgiftning viss du bare bællmer på!
Jeg har ikke prøvd concerta, men jeg har prøvd ritalin (som har samme virke stoff som concerta, om jeg ikke er helt på jordet). I allefall, jeg sniffet vel 4-5 av dem. Jeg sniffet først ca. 1 1/2, også ventet jeg ca. 30 minutter, så sniffet jeg 1 1/2 tabelett til, der etter gikk det en liten stund, så begyte jeg å kjenne at noe skjedde. Jeg følte meg litt mer annspent, men hadde ingen "rus aktig opplevelse", så jeg fant ut at jeg skulle sniffe resterende menge. Effekten jeg fikk av det kan beskrives som en pulserende følelse i kroppen, samt at jeg følte meg litt mere våken. I tillegg så smattet jeg, og svelgte mye luft, som førte til at jeg rett og slett ble uvell. Jeg kan forøvrig tilføye at dette var i kombinasjon med alkohol, så det kunne jo ha litt å si.
Veit du hvor mang mg`s det var? Syns alltid det var litt kjipt å sniffe concerta på konsistens å alt loket og ting som lett gjikk til spille når man skulle "knus"/mose dem å sniffe dem! Men samme virkestoffer ja, forskjellige bindestoffer osv.
Men speed er mye bedre ja. Jeg gidder personlig ikke å sniffe ritalin/concerta lengre. Viss noen absolutt skal gi meg spiser jeg dem for ikke å ødlegge kvelden dems, viss ikke holder jeg lav profil rundt det, men har mye erfaring med det fra tidligre, Får du tak i speed så kjøp deg det i stedenfor ja!
og man må knuse/tygge Concerta når man skal ta de. Dette er depot tabletter, det vil si at de ligger og "lekker" litt i kroppen din i lengre tid, for å fordele opptaket over en viss tid. Men dette er vel ikke ønskelig dersom man skal ruse seg. Så derfor: knus eller tygg de når de svelges, da funker de en del bedre også.
Dosering? Kommer ann på hva man er vant med fra før, men jeg ville startet med ca. 200mg knuste tabetter, og evt. dratt til med det dobbelte etter en stund.
▼ ... noen uker senere ... ▼
siden dette handler om concerta vil jeg bare spørre; en kamerat har en boks som han hadde med seg etter en fest for noen mnd siden, dette er concerta, men det som er rart er, de største er hvite, mens noen er litt mindre å er orange? de identiske i formen så regner med at det er bare mindre mg. på den orange, men noen som vet??
i consertene er det 2 deler, snårt den hvite delen, så blir du påtent=)
tar du litt mange ritaliner får man jo bare en helvettes nedtur!
om man knuser 2 hele concerta å dropper med rizla burde man jo få et lite kick, sånn til info om man slenger i seg 3 stk concerta på rappen får man ikke sove på 36timer...
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Det som er med concerta er at det er depot tabelett... hvis du skal få noe form for rus ut av de må du kun snorte den halvdelen med virkestoff i (den hvite). hvis du snorter hele så får du depot virkningen å det kommer kun gradvis, og du får "nedtur". nei, hold dere til farten... eller best av alt, hold dere vekke

Edit av mod: Dialekt eller sms-språk er ikke lov her på forumet. Jeg gidder ikke fornorske flere innlegg, så ta det til etteretning.
Sist endret av Tias; 21. oktober 2006 kl. 11:59.
Jeg og en kamerat spiste 15-16 concertaer 36 mg hver en natt i fjor sommer.
Vi ble helt loka og så ut av gardinene hele tiden da vi var på rommet hans.
Vi så masse bevegelser og der satt vi 3-4 timer. Da morgenen kom så så vi mase halliser.
Jeg så bare masse forstyrrelser og laser stråler igjennom lufta. Og han så fullt av elger og dyr. Så alt som om det var en slags fucka drøm.
På morgenen gikk jeg på skolen mens han var hjemme(da bodde vi sammen) Så han ble busta av de voksne med en gang for han trodde dyra eksisterte så han skulle vise de voksne at det var masse dyr bak garasjen men det var det bare han som så :P

En gang spiste jeg litt over 50 concertaer og 80 ritalin og i tillegg var det 20 av de som var racer amfetamin.

Kan bekrefte at jeg får en heftig rus, men verdens mest ultimate og største nedtur og . Og det er ikke verdt det etter alt det gøyye er over( for eks hvis du overnatetr hos noen og morgenen kommer.)
Klarer ikke snakke på de hvis jeg tar for mange. Da bare skjelver hele stemmen så orda bare hakker ut :P


Etter det har jeg tatt store mengder ritalin/concerta

Har vel knabbet 600 ritaliner og 7-8 bokser concerta 36 mg.
Tok de en kveld jeg var på fylla. Tok først 7( 3 små 4 store), og dro på fylla, så tok jeg gjevnlig to og to utover natta. Tok 14 stykker på 12 timer eller noe, fikk helvetes nedtur bare, og den fysiske effekten slik som man har på pepper.
Tok en del concertaer i fjor sommer, de røde 54mg tablettene forøvrig de sterkeste. Ble speedrusa som faen når jeg hadde dem under tunga til belegget forsvant og så knuste dem med tennene. Men måtte ta en del for og få virkning. Dette anbefales dog ikke, ettersom nedturen man kan få, absolutt ikke er verdt og gå gjennom. Har ikke merket det så veldig selv men har kamerater som har merka det helt sinnsykt. Det tar en god stund før man får sove på de ja. Menne en ad/hd medisin som er ett hakk opp i gradene som kalles racerisk amfetamin, er nokså chill ja.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av araneida
Det som er med concerta er at det er depot tabelett... hvis du skal få noe form for rus ut av de må du kun snorte den halvdelen med virkestoff i (den hvite). hvis du snorter hele så får du depot virkningen å det kommer kun gradvis, og du får "nedtur". nei, hold dere til farten... eller best av alt, hold dere vekke

Edit av mod: Dialekt eller sms-språk er ikke lov her på forumet. Jeg gidder ikke fornorske flere innlegg, så ta det til etteretning.
Vis hele sitatet...
Det er ikkje galt, det er ikkje engang i nærheten av å vere galt.Det er totalt på trynet feil det du skriv... Poenget med en depottablett er at den gir ut virkestoffet sakte. Dvs, den er laga av eit stoff som løyser seg sakte opp, og som inneheld virkestoff. Virkestoffet er mao. spredd i heile tabletten. Dersom du knuser den til pulver, og et pulveret, vil du få effekten med ein gang.

Depot-virkninga er ikkje magisk. Det ligg i at den løyser seg sakte.
ja eg har ad/hd å den eneste brae rusen du kan få er å knusse tabeleten til støv og så sniffe den de er de beste drikk litt vodka eller noe lignene da blie dde en vålsom efekt!
Sitat av skolereisern
ja eg har ad/hd å den eneste brae rusen du kan få er å knusse tabeleten til støv og så sniffe den de er de beste drikk litt vodka eller noe lignene da blie dde en vålsom efekt!
Vis hele sitatet...
Du har tydeligvis dysleksi i tillegg. Det er ingen skam, men det skader ikke å kjøre litt stavekontroll før du poster