Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 727
Som tittelen til emnet sier, så er jeg på utkikk etter en digital dekoder til Canal digital kabeltv.

Kjøpte Dell hdtv i vår, som jeg er veldig fornøyd med (37-tommeren), men kunne fremdeles tenke meg litt skarpere og mindre skurrete bilde når det gjelder tv-signaler.
Hadde også vært kjekt å slippe den svarte kanten over og under bildet på blant anent nrk's og tv2's 16:9 sendinger. Og da er det digital dekoder som er løsningen har jeg hørt?
Dell-tven har innebygd en digital dekoder, og den fant tv2 og tvnorge ukryptert. Bildekvaliteten var rimelig bra på disse, og slapp også de svarte kantene rundt der i hvertfall.

Så på dekoderen canal digital tilbø, men må si at jeg ikke er så veldig keen på å se tv-bildet mitt gjennom scart. (som etter hva jeg skjønner er eneste bilde-porten denne dekoderen har)

Har også tittet på dreamboxen (DM 500c). Den så fin og nett ut, men der må man programmere den til å kunne ta i mot canal digital kabel-tv, i følge det jeg leste her på forumet. Og har ikke sånn veldig mye peiling på linux at det gjør noe, selv om jeg har tenkt til å lære meg det. Er det slik at en som ikke har holdt noe særlig på med programmering kan klare å programmere denne dreamboxen?

Fins det noen andre dekodere som kan være alternativer for meg?
Ønsker ikke å bruke noe mer enn 2000 kr på det med mindre det er helt nødvendig.

Er for tiden ikke interesert i å legge inn parabol, men kom gjerne med anbefalinger for det.

Har søkt både på google(norsk) og på forumet og har ikke funnet noe av det jeg egentlig lette etter. Hvis jeg har lett for dårlig så bare kommenter det. Det fortjener jeg i så fall.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Du trenger ikke ha kunnskaper om programmering for å ta i bruk en dreambox, men noe tekniske kunnskaper generellt må du nok ha.