Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2383
Her er en nyhet som sto i vg i dag, hva synns dere?
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=128527
Jeg synes at du kan søke på forumet etter "poppers". Rusmiddelet har blitt diskutert her mange ganger tidligere. Evt. kan du jo slå opp på wikipedia om du lurer på hva det er for noe.
Hørtes ut som et dårlig drug.

Brukeren blir varm i huden, mer intens og begynner å svette. Effekten varer imidlertid kun i fire til fem minutter.

Hørtes veldig bra ut, serlig hvis det her stemmer:

Produktet, som også kalles isobutylnitritt, kan føre til kraftig blodtrykksfall og i verste fall hjertestans, ifølge Madsen. Stoffet er også kreftframkallende og inneholder et løsemiddel som kan skade hjernen.
Sitat av Dekilaz
Jeg synes at du kan søke på forumet etter "poppers". Rusmiddelet har blitt diskutert her mange ganger tidligere. Evt. kan du jo slå opp på wikipedia om du lurer på hva det er for noe.
Vis hele sitatet...
Jeg synes at du kan roe ned den sarkastiske tonen din. Haavik spurte hva vi syntes om en artikkel i VG, ikke om vi visste hva poppers er for noe.

Som regel er alle artikler i VG som omhandler andre rusmiddel enn alkohol ganske fjerne og unøyaktige. Så også denne. Sikkert god reklame for de butikkene som selger det da, "sexdop" er jo god reklame antar jeg.

Grunnen til at det er så populært blant homofile er at det får musklene til å slappe av. Noe som gjør anal penetrasjon lettere. Jeg tror jeg holder meg til rusmiddel som kan røykes, for å si det sånn.
Sist endret av knuthulu; 2. september 2006 kl. 14:39.
Sarkastisk? Jeg?

Om du vil ha svar på hva jeg synes om VG-artikkelen er jeg for øvrig ganske enig med deg. Den er hvertfall temmelig fjern. Hvor unøyaktig den er vet jeg ikke, da det ikke står noe i verken VG eller Dagsavisen om hvordan akkurat denne undersøkelsen har blitt foretatt. Jeg regner nesten med at dette er noe NOVA har gjort, og de er som regel å være flinke med sine statistiske undersøkelser.

At poppers er et rent "homo-dop" er feil, men en artikkel blir jo straks mer sensasjonspreget i det man setter ordene "homofil" og "dop" inn i den. Dette må jo sies å ha blitt gjort her i beste VG-ånd.
Livsfarlig? Nei, bare viss du drikker det.

"Stoffet er også kreftframkallende og inneholder et løsemiddel som kan skade hjernen."

Poppers inneholder IKKE løsemidler og er ikke noe mere kreftfremkallende en noen sigaretter.

Det farligeste med å sniffe poppers er att imunforsvaret ditt blir litt svekket i det du holder på, men det blir fort oppbygd igjen.

Les mer om poppers her: http://www.allaboutpoppers.com/
Haha, immunforsvar svekket? Så ironisk at homser bruker det som sexdop da.
Jeg leste en gang det meste som står på http://www.allaboutpoppers.com/ og kan hverken huske å ha sett at den endringen i blodtrykket som poppers fører til, noen gang har ført til dødsfall (i hvert fall ikke med mindre det var snakk om en person som hadde en eller annne hjertelidelse, eller dårlig blodtrykk). At isobutylnitrit er er kreftfrmmkallende og et løsemiddel stod det heller ingen ting om, etter hva jeg husker. Gidder ikke lese på allaboutpoppers nå, men jeg mistenker at denne artikkelen om dop er akkurat like full av dritt som alle andre artikler om dop i Norsk presse.
off-topic om pressens unøyaktigheter og uvillighet til å fremlegge korrekt informasjon, selv når de er klar over fakta:

Sånn er det. Jeg sendte en hyggelig, høflig e-post til Mona Bristøl (journalist/skribent i VG) som hadde skrevet en artikkel om cannabis hvor hun skilte mellom de forskjellige stoffene "pot, skunk, marihuana og hasj" (VG - andre avsnitt).

Jeg forklarte henne, på en veldig høflig måte selvsagt, at hun hadde misforstått og at skunk bare var en spesiell rase med pot, og at pot bare var et generelt slangord for marihuana.

Jeg fikk aldri noe svar, og artikkelen ble aldri korrigert. Det ville vel ikke blitt like mye schwung over artikkelen hvis man bare kunne lage to stoffer av cannabis. Konklusjon: Mediene ønsker (ofte) ikke å gi nyansert informasjon om narkotika.
Sist endret av xtapolapocetl; 2. september 2006 kl. 15:59. Grunn: trykkleif
Nesten to av fem mannlige homofile sier de har prøvd stoffet, melder Dagsavisen.
Vis hele sitatet...
Det vil vel si èn av fem?
jeg har prøvd poppers, og det var sykt. Tok det ikke sammen med homofile nei:P
Poppers er fet...Spess visst du smoker
å først lurer på åssen stoff det er egentli??
Selve middelet...
Nesten to av fem mannlige homofile sier de har prøvd stoffet, melder Dagsavisen.
Vis hele sitatet...

Det vil vel si èn av fem?
Vis hele sitatet...



Lol ja der har du vg for deg

Og som Harald Eia sa " Tabloid? , høres jo ut som mongloid"
Sist endret av FlexXlutor; 9. september 2006 kl. 10:56.