Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 4145
Hei gutter,

nå skal jeg fortelle dere en historie om noe som heter søkemotor-optimalisering. I norge finnes det 3-4 større byråer som jobber med en ting alene; søkemotor-optimalisering - og da helst i forbindelse med Google. Prioritet, Synlighet.no m.fl. er noen av aktørene.

For å legge opp en del statiske sider på serveren din - slik at Google indekserer de "rette" kodeordene - samt for at de skal ta en titt på nettside-strukturen din - så tar disse byråene 40-50.000 kr i året...

I tillegg kan du kjøpe linker for å booste Pageranken din via de. Jeg fikk nettopp et tilbud på dette i forbindelse med en webside vi driver her på jobben (www.victory247.com) - hvor et av disse firmaene kunne garantere 7 i Pagerank på Google, mot 4000 dollar i MÅNEDEN. (altså ca 312.000 kr i året)

Det er galskap mener jeg; men for større internasjonale siter så kan det sikkert lønne seg.

Et av mine andre prosjekter, www.biip.no, har imidlertid ikke de pengene å bruke på dette - og derfor henvender jeg meg til dere, for å høre om noen her kunne tenke seg å hjelpe meg med å øke Biip.no's pagerank.

Derfor: Hvis du driver et nettsted, har en blogg eller lignende - med Pagerank 3 eller mer - så får du en gratis "I love Biip.no" t-skjorte tilsendt - om du legger ut en fast lenke til Biip.no :-)

Grunnen til at jeg må spørre om at siten din har en Pagerank på mer enn 3, er at jeg mistenker at jeg ville gått tom for t-skjorter i løpet av 10 minutter, om alle med blogger/websider fikk :-)
Er det mulig å få kjøpe en tsjorte istedet, siden jeg ikke har blogg/website/noe sånt? Hyllekjeks (som jeg bor med) fikk tsjorta deres i posten idag, den var forøvrig nice, vært kult å lagt til i samlinga
Hvordan sjekker man pageranken?

Edit: Fant det.
Sist endret av mongeland; 2. desember 2005 kl. 14:24.
Stormen hvis du sender meg en PM så kan jeg sende deg firmaet jeg jobber for sitt tilbud angående Søkemotoroptimalisering Der snakker vi ikke så mye pæng som du har fått tilbud om.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
thomaseh, det er ikke interessant å bruke noe penger på dette i det nåværende øyeblikket :-)

cokeloop, dessverre - fordi jeg har så få tskjorter igjen (som hovedsaklig er ment som konkurranse-premier), så er eneste måten akkurat nå å få seg t-skjorte på, å enten besøke wap.biip.no for å delta i den gratis t-skjorte konkurransen der - eller linke www.biip.no fra en nettside
Sitat av mongeland
Hvordan sjekker man pageranken?

Edit: Fant det.
Vis hele sitatet...

Men jeg vet ikke hvordan man finner den
Så hvis noen vil forklare meg det hadde d vært kjekt
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Du kan f.eks bruke denne linken:

http://seopen.com/seopen-tools/pagerank.php
PageRank: 2

www.jengen.no

Men tror ikke de andre gøtta blir så fornøyd hvis jeg stikker avsted med t-shirten. :s
hvordan lenke da? jeg har en webside som har rank 3
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Popp, bare en tekstlenke som Google kan lese. That's all :-) Fordi 3 kanskje er litt høyt, så går det bra med 2 i Pagerank også!
jeg kan godt legge til en lenke jeg må gjøre noen endringer i no greier på den sida uansett så, sender en PM når det er gjort
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Thanks Popp! That's the spirit
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Jeg kan en del om SEO - det finnes ikke noe sånt som en garanti om PR7 - uansett hvor mye man betaler.

Stormen - om du skriver en liten blurb om Biip.no på engelsk, så kan det hende at jeg linker til deg. Jeg driver 4 sider som har PR4, og en som har PR5. Dropp meg en mail på
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Forøvrig er det bare *relevante* linker som er nyttige... Om noen har en privat hjemmeside, så vil det hjelpe lite. Om noen har mobilside, eller liknende, med brukbar PR; så kan det hende at linkingen er av noe nytte.
w00t. Bytetastic.com har PageRank 5. Sweeet. Men jeg har allerede en t-skjorte. Kan jeg (og Jesper) få... free booze? =P
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Skyfex, free booze it is. Just make that link clickable! ;-)
Done!
http://bytetastic.com/

Edit: erm.. Jeg lenket til biip.no .. skal jeg lenke til www.biip.no kanskje? Det ser ut som om det er to forskjellige pageranks.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Skyfex, jepp, link til http://www.biip.no
Bloggen min har pagerank 3 - Stormen, har du en logo jeg kan bruke? Jeg foretrekker bildelink
Fiksa. Forandret litt på teksten og.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
charzer, hvilket format i pixler? Jeg kan mekke en kjapp logo til deg
PNG - ca. 80x15(bredde x høyde)
Passer fint ved siden av RSS- og Firefox-buttonene.

Edit: Stormen - no worries. Lagde en liten morosak som du kan se her (Helt nederst), samt en tekstlink her.
Sist endret av charz0r; 3. desember 2005 kl. 01:00.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Der.. Slenger opp banneren her også, i tilfelle noen andre også trenger den :-)

Hehe.. Ja, din var en fin versjon charzer Kan godt bruke den. You decide!
Ah, never mind - din var mad.
Bruker den i stedet. ^^;
Siden du tydeligvis trenger inngående linker for høyere pagerank så slengte jeg opp knappen din på 123picture.net.

Fikk lagt den i menyen, den er da hele tiden synlig, bortsett fra enkelte tilfeller.

Må legge til at jeg har 4/10 i pagerank. Men regner med at den er på 5 nå, men det tar litt tid før den oppdateres.

Skal jeg sende deg pm angående t-skjorta?
offtopic, men noen som vet om sider som har 10 i pagerank?

e-bay har 9!
Min side har 10.....opps mener 1:S
google.com har 10 :d
+ w3.org da selvfølgelig...
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
123picture, jepp :-) Nydelig link forresten. Send PM med adresse!
www.lundern.net

Check it out Stormen! (sendt pm)
gikk mitt forsøk igjennom ? =p
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Psych|Com, dessverre.... Men jeg sier ifra når vi får en ny batch med t-skjorter! Da er du aktuell for "best effort"
Kan sikkert legge til en link på http://toak.moo.no , har en pagerank på 3, hvertfall sist jeg sjekka. Kan kontakte deg på PM.
▼ ... over en uke senere ... ▼
når kommer t-skjortene ? *ønske seg veldig*
Jeg har en side jeg og som er Pagerank 3, kan legge ut link til biip.no jeg også og forventer t-shirt når du får flere inn
FreakForum.nu har page rank 3 :P.
Har ikke noe hjemme side fortiden som bare er min, så jeg kan ikke hjelpe
Det må vel ikke være en egens hjemmeside? Så lenge en får den ut på en side som har pagerank 2 eller større? Jeg tenker siden jeg ikke har noen hjemmeside, om det hadde blitt godtatt hvis jeg hadde fått noen andre med hjemmeside til å legge den ut for meg
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Alt er lov i krig, kjærlighet og linking av Biip.no. Jeg driter i hvordan dere klarer det, så lenge det dukker opp en varig link til Biip.no på en site. Når det er gjort, så PM meg med størrelse + adresse, så skal jeg holde min del av avtalen :-)
Har du ikke lest pm min enda? Står at den er ulest. Vil bare vite om du har sendt t-skjorta.
Da har eg fått opp ein varig link på www.newbie-lan.no -Sender PM om få sekund.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av 123picture
Har du ikke lest pm min enda? Står at den er ulest. Vil bare vite om du har sendt t-skjorta.
Vis hele sitatet...
Jeg også lurer på det samme! På tide å få den snart synes jeg
▼ ... noen uker senere ... ▼
og man venter? og man venter!!
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sendte 40 t-skjorter i dag.. Sannsynligvis er du blant de, Popp :-)
Vet du om jeg er blandt de stormen ?
takker for skjorta den var fet og skal skrytes av i all fremtid!
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
ztaale, nei, dessverre.. Jeg husker ikke alle navna vi sendte ut til :-) Men det kommer en ny runde om ikke så lenge, så hvis du ikke har fått, så får du bare rope ut i PM eller noe!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Skolen min har en pagerank på 4. Vil dette da si at de har betalt seg til dette?