Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1781 140018
Ja, det er jo noe unaturlig i serien, tallene, den svevende skyggen osv.. kan hende noe paranormalt har skjedd, en "forklaring" jeg liker bedre.

Og håper for guds skyld at de slutter av denne sesongen, tviler på at de greier å tyne ut noe over flere sesonger og lage det bra.
Sist endret av elodin; 19. oktober 2005 kl. 13:39.
Ser egentlig ut som det blir ihvertfall en sesong til. Blir jo bare flere å flere spørsmål som må besvares..


Edit: Her er en link for dere som er helt frelst..
Sist endret av Cybergasm; 19. oktober 2005 kl. 14:32.
06/14 - Quotes from Lindelof and Grillo-Marxuach at a Lost convention: We won't kill Sawyer. The plane did not crash by accident, it crashed for a very specific reason. But he dismissed speculation that someone aboard the plane caused the crash. Source: The LA Times
Ser ut til at de har forstått at dette er en stor gullgruve for dem og at de skal tyne ut så mye penger på serien som overhodet mulig.. Er ikke så begeistret for sesong 2, første sesongen var langt bedre spør du meg, nå ble det bare så alt for mange løse tråder
På trailern til neste episode sier dem at om 3 uker er den episoden som alle kommer til og snakke om?....Men betyr det at det ikke er NOEN episoder på 3 uker...isåfall er det plagsomt :P I want more
Neste episode er vel 9. November..
The Rhymenocerous
polle's Avatar
mente de ikke at det ville være en av de tre neste episodene ?
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Nei, de mente nok at neste episode som kommer, om 3 uker, er den ALLE kommer til å snakke om.
3 uker uten Lost! Huff. Hva skal man ta seg til i mellomtiden.

Jeg syns egentlig de to siste episodene har vært relativt dårlige, spessielt ep 4. Da var det jo bare klisje og dritt. De to siste episodene har liksom hatt en annerledes spenningskurve enn Lost vanligvis har hatt. Jeg føler liksom ikke at jeg må se en episode til etter at den er ferdig (sikter til ep 4 og 5 sesong 2). Men må si at jeg alikevel gleder meg som en unge til neste episode.
Sitat av ElroY
3 uker uten Lost! Huff. Hva skal man ta seg til i mellomtiden.

Jeg syns egentlig de to siste episodene har vært relativt dårlige, spessielt ep 4. Da var det jo bare klisje og dritt. De to siste episodene har liksom hatt en annerledes spenningskurve enn Lost vanligvis har hatt. Jeg føler liksom ikke at jeg må se en episode til etter at den er ferdig (sikter til ep 4 og 5 sesong 2). Men må si at jeg alikevel gleder meg som en unge til neste episode.
Vis hele sitatet...
Må si meg helt enig. Det har liksom ikke vært noe like spennende som har skjedd, er lost blitt litt dårligere eller begynne jeg å bli imun? Det var spørsmålet som meldte seg.
Jeg synes egentlig at de siste episodene har nesten handlet mer om hva som hvordan de levde før de havnet på øya, enn hvordan de lever på øya.
noen som har sett på den http://bigspaceship1.com/ sida i det siste, og om den har endret seg, eller om det nå er det samme hele tida på den?

Nå er det i hvertfall 216 nøtter (elns..)

216/2 = 108 Selfølgelig....

edit: og de nøttene er tegna slik at det ser ut som de beveger på seg, viss ikkje det er en animasjon da...siden det er en gif....

edit nr2: nøttene er og plasserte slik at de snur seg en runde per 13'ende nøtt....uten at det sier meg noe....
Sist endret av One_ar; 26. oktober 2005 kl. 16:08.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Jeg er en scififreak så jeg rådigger denne serien fremdeles. Jeg elsker det å ikke vite hva som foregår og å få servert små informasjonsbiter fra tid til annen som nøster opp i noen av spørsmålene.

One_ar: dem beveger ikke på seg, det er et synsbedrag.
Ja, eg kan ikkje sei at eg er enig med dei som venter på ei oppklaring. Det er jo så spennande. Eg håpar at oppklaringa er noko som kjem over tid og er litt komplisert (men forståelig) og ikkje let seg forklara i ein episode.
Siden har forandret seg ja. Før var det en "lost.swf" fil som ble spilt av.

Men noe helt annet, er det noen her som har testet å laste ned lost på itunes? Høres utrolig greit ut synes jeg, det er absolutt verdt å betale 2$ (eller hva det nå er) for å se serien lovlig her i norge på samme tid som den går i usa. Det eneste jeg ikke vet er hvordan kvaliteten er, og hvor raskt episodene blir lagt ut? Vet at du kan laste det ned i ipod kvalitet, men det må vel også være mulig å laste ned i data/tv kvalitet?
One_Ar den siden var helt JÆVLIG og se på fy faen blir seriøst svimmel av og se på den jeg :P

Hvis dem fortsetter og vise 2 episoder hver onsdag tar dem igjen USA til neste episode når neste episode kommer i usa da?
Sist endret av frgz; 27. oktober 2005 kl. 01:18.
Forsto ikke helt spørsmålet ditt, men hvis det jeg har fått med meg stemmer, så kommer episode 6 i morgen i USA. Jeg dro ned episode 5 sist uke ihvertfall...
Neste episode som går i statene: 9/11
Jeg digger LOST selv, men nå har jeg fått høre at det sannsynligvis kommer 6 (ja, seks) sesonger. JEEEEZUS!!!
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
http://abc.go.com/primetime/lost/


Next Episode:
Wednesday, Oct. 26, 9/8c
"Adrift"

With the abduction of Walt fresh on their minds and their raft destroyed, Michael, Sawyer and Jin fight for their lives and discover a new predator in the roiling ocean. Meanwhile on land, Locke must descend into the hatch when one castaway goes missing inside.


Tar jeg feil hvis jeg sier at onsdag den 26. oktober er i natt (i USA)?
Sitat av Kakcoo
http://abc.go.com/primetime/lost/


Next Episode:
Wednesday, Oct. 26, 9/8c
"Adrift"

With the abduction of Walt fresh on their minds and their raft destroyed, Michael, Sawyer and Jin fight for their lives and discover a new predator in the roiling ocean. Meanwhile on land, Locke must descend into the hatch when one castaway goes missing inside.


Tar jeg feil hvis jeg sier at onsdag den 26. oktober er i natt (i USA)?
Vis hele sitatet...
Hmm, dette var jo episoden som gikk på TVNorge i kveld?
Pokker heller. Jeg har sittet å nilest denne lost tråden nå en stund. Her er det seriøst mye som skjer, dritseriøst angst... ("Du får det i deg")

Nå er jeg av typen som gleder meg intenst til onsdag, dvs en dag i uken, for å se lost. Jeg har altså ikke lastet ned en eneste episode. Men alikevel er spenningen på topp. En del spoliers som dukker opp i ny og ned, men hei; det er jeg som er den kjipe og konservative.

Uansett, dette bildet freaket meg litt ut. Det er fra haien, som sirklet en stund under bena til Sawyer.

Kan noen bekrefte elle avkrefte at dharma-symbolet, åttekanten faktisk er på halen til haien. Det er snakk om s2e2.

På forhånd takk
Vi har diskutert det symbolet og lagt ut screenshots osv i perioden etter den episoden ble sendt.

Det var tilnermet lik samme symbol på haien som på Desmond sin jakke.
Kakcoo: Disse tullete folka over dammen oppererer med litt andre dato formateringer enn vi gjør her i nord. 31: Abandoned (a.k.a. The Hunt) 11/9/2005 som blir 9.11/05

kilde: http://www.tv.com/lost/show/24313/ep....html&season=2
Nemlig. Som de sa i slutten av S02E05 - "The episode everyone will talk about - three weeks from now"
Sitat av Croyfer
Det var tilnermet lik samme symbol på haien som på Desmond sin jakke.
Vis hele sitatet...
Og på fly-kroppen. Se til høyre for Walt her:

http://thetailsection.com/images/dharma-2.jpg
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Oh.. Hvordan har folk unngått å sett akkurat det der? Nå begynner en liten teori jeg har å ta mer og mer form her. Dette blir spennende å finne ut av.
Sitat av Magisk
Oh.. Hvordan har folk unngått å sett akkurat det der?
Vis hele sitatet...
Er ikke akkurat som at folk sitter og ser etter den logoen der
Jeg skal dog gjøre det fra nå av.
Sitat av Magisk
Oh.. Hvordan har folk unngått å sett akkurat det der?
Vis hele sitatet...
Hvordan skal folk få slikt med seg?
Man får jo ikke se dharma-logoen før i s02e01, mens dette bildet er henta fra en av de første episodene i s01...
For folk som ikke har sett dharma-logoen, og ikke vet hva det er, så kan det se ut som en vanlig flyselskapslogo eller noe i den duren...
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Ah.. Litt tatt på senga der. Selvfølgelig kan jo ikke folk ha fått det med seg da. Tåpelig av meg å gå i tro for noe annet
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av voktern
Kakcoo: Disse tullete folka over dammen oppererer med litt andre dato formateringer enn vi gjør her i nord. 31: Abandoned (a.k.a. The Hunt) 11/9/2005 som blir 9.11/05

kilde: http://www.tv.com/lost/show/24313/ep....html&season=2
Vis hele sitatet...
Oct. 26 er 26. oktober uansett hvordan du vrir og vender på det.
Svaret på dette mysteriet er vel heller det at Losts offisielle side viser norsk sendetid for oss i Norge.
Gårsdagens episoder var interesange må jeg si... (ikke ironi)
Sitat av Kakcoo
http://abc.go.com/primetime/lost/


Next Episode:
Wednesday, Oct. 26, 9/8c
"Adrift"

With the abduction of Walt fresh on their minds and their raft destroyed, Michael, Sawyer and Jin fight for their lives and discover a new predator in the roiling ocean. Meanwhile on land, Locke must descend into the hatch when one castaway goes missing inside.


Tar jeg feil hvis jeg sier at onsdag den 26. oktober er i natt (i USA)?
Vis hele sitatet...
Nei, men det er episode 2 (i sesong 2) i reprise.
Lost er en sinnsykt bra serie!!!
De folka som lagde den var bare så geniale
I like turtles
Skyfex's Avatar
Noen som har postet denne teorien enda?
http://forums.go.com/abc/oceanic/thread?threadID=561366
Oi oi, SkyFex. Den der var snasen.
Altså, hva menes med "genetic mirror image"?
Kan jo ikke være utseende, men .. hm, ja.

Litt slående at alle tallene er med i forklaringen da.
Hvis dette stemmer, Jack <---> Locke?
Spennende teori, og den kan jo nøste litt opp i manusforfatterenes forklaring om alt har en naturlig årsak. Selv om det høres litt bort i natta ut.
Sitat av helk
Oi oi, SkyFex. Den der var snasen.
Altså, hva menes med "genetic mirror image"?
Kan jo ikke være utseende, men .. hm, ja.
Vis hele sitatet...
Poenget er selvsagt at det er begrenset med kombinasjoner på et DNA, og at man dermed vil få flere mennesker med samme gener, teoretisk sett. Selvsagt er det mye mer som står for utseende og personlighet, men det blir litt som med kloning, bare at det skjer gjennom "law of averages".
Sitat av CrazyWorm
Lost er en sinnsykt bra serie!!!
De folka som lagde den var bare så geniale
Vis hele sitatet...
De var geniale, ja.

Lost <3
Her er det ei jente som ikke har kjønt det gitt
http://www.vgb.no/1193/perma/2775/

"Jeg så 10 min av en episode i vår."
"Lost gikk i går, og jeg benket meg forann Tv’n (til den 2.episoden) med et nokså åpent sinn"
Sist endret av frgz; 29. oktober 2005 kl. 01:38.
Sitat av frgz
Her er det ei jente som ikke har kjønt det gitt
http://www.vgb.no/1193/perma/2775/

"Jeg så 10 min av en episode i vår."
"Lost gikk i går, og jeg benket meg forann Tv’n (til den 2.episoden) med et nokså åpent sinn"
Vis hele sitatet...
Nei, hvis man har fortrengt Lost i over en sesong setter man seg nok ikke ned med åpent sinn. Jeg tror dette bare er en person som er ute etter å whine litt fordi hun angrer på at hun ikke så S01 =)
Hehe, hun er nok en av de som sitter og ser på days of our lives... klarer ikke å bli sur på sånne mennesker, blir bare trist på deres vegne. Dere leste det at hun syntes supermann er den beste serien som har gått på tv? Hmm....
Sitat av SkyFex
Noen som har postet denne teorien enda?
http://forums.go.com/abc/oceanic/thread?threadID=561366
Vis hele sitatet...
Beklager å måtte være den som river den en slik genial bløff, men det var altså bare en bløff. En genial en thou.

Her forteller bløffemakern om "den sinnsyke teorien sin" og her avslører han den.
Sist endret av alizm0; 29. oktober 2005 kl. 03:08.
Jesus kristifisus! (beklager herved blasfemien og fortsetter offtopic) Kan noen fortelle meg hvorfor denne tråden har blitt så lang som den er? er det den øy-serien dere snakker om?

jeg synes å huske å ha sett de to "siste" episodene av den (om det er rette serien jeg snakker om) og den endte bare i 100 nye spørsmål.. mest irriterende serien jeg har sett, jeg hater å aldri få vite noe.
Du får da vite ting. Det tar bare litt tid...
Det som er så fasinerendes med serien er at vi er alle utrolig nysjerrige på hva som skjer selv om ingen har en eneste anelse på hva som skjer.

Men viss de har då et utrolig stort press på når de lager slutten.. Hvordan ender det? Håper bare ikke LOST folka lager en dårlig slutt. For da er jo hele serien ødelagt..

Jeg synes at den perfekte slutt ville være om det sluttet brått. Ikke noen som helst forklaring på slutten.. Da ville LOST leve videre i alle til evig tid.
Sitat av KonTrax
Jeg synes at den perfekte slutt ville være om det sluttet brått. Ikke noen som helst forklaring på slutten.. Da ville LOST leve videre i alle til evig tid.
Vis hele sitatet...
Det du sier der synes jeg er helt feil.
De har nå bygget en serie på et flykrasj!
Hvis serien endre brått så er det mange spørsmål som forblir uforklart.
LOST burde ende lykkelig men ulykkelig. Sånn som at Lock forblir på øya og blir sammen med French woman. Og lever lykkelig ut livet. Mens det kommer et rednings skip så sier han legen som jeg ikke husker hva heter. No we are just fine here. We like this island!
Så er serien ferdig
En stor "filosofisk" serie skal ikke slutte som et eventyr. Det ødelegger hele opplegget.
Lost eier, har fått med meg alle episodene. Dumt at det kun går en gang i uken.
Jeg har ikke hatt tid til å lese hele tråden, men folk har klaga over at de kanskje kommer til å blåse opp serien litt og med tanke på dette http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/f...icle452768.ece så er det nok gjort. Det med at lost kan bli film syntes jer er litt fot drøyt.
Beklager hvis dette er postet før, har som sagt ikke lest alt
er det sånn at lost har en tre ukers pause nå? etter episode 5 that is... teit er det iallefall... :P jeg som hadde gleda meg til å se episode 6 denne helga :O