Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 2812
Noen som vet sånn ca. hvor mye H&M har betalt for reklamen sin på nettutgaven av VG?
Haha, jeg tenkte akkurat det samme tidligere i dag. Det ødelegger jo designet fullstendig, og drar absolutt all fokus bort fra nyhetene, som tross alt er grunnen til at folk leser VG.

Lenge leve penger, altså.
Er det den fæle bakgrunnen som har dukket opp eller ?
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Var faktisk en som spurte meg om det samme på skolen i dag (som om jeg vet alt om alt )
Jeg vet bare at jeg hater søppelavisen VG, og vil boikotte den for all fremtid.

Når det kommer til spørsmålet ditt skal jeg vedde på at Stormen kan gi det et skikkelig svar
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Jeg måtte faktisk åpne iexplorer før jeg skjønte hva dere snakket om, fysj!
Ja, jeg tenkte på det samme tirligere, var vanskelig å lese. Idiotisk at de gikk med på noe slik i det heletatt. Det skal stå noe om priser på Vg siden.

Fant det: http://annonseinfo.vg.no/
Trådstarter
60 4
Den ja... Den er jo fin ?? Den har blitt så lys og lystig (lenge leve ironi btw) Faen, VG har jo råd til å lage ny nettside av pengene de får nå da.. Så da skjønner jeg ikke hvorfor de ikke gjør det :P
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Hva..i...helvete...svarte...satan.....
tror den kostet en god del, siden den er så scthøgg
Hæ? Er det noen som går på VG.no for å lese nyheter?!

Skjerp dere, finn en ordentlig avis, i VG ser man etter puppebilder....
Trådstarter
60 4
Vg er jo en journalistisk møkkavis.. eller sagt på en annen måte, se&hør under nytt navn.. Men kan jo ikke se bort i fra at Vg har fordømt mye hits daglig ! Det er jo et nettsted mange stikker innom bare for å se om det har skjedd noe svært noe ...
Bra at reklamen ikke engang fungerer i Opera.

Søppelreklame.
Gøy at dem betaler så mye for en reklame som kun fungerer i IE.
Nesten uten forutsetninger til å vite så tipper jeg et sted mellom 500.000 og 1.000.000. Sånn ca.
Eller en alternativ måte å se det på:
Av de som bryr seg nok om "data" til å bruke Opera framfor IE,
er det vel et fåtall som bryr seg nevneverdig om klær?
Firefox med Adblock <3
Funker i Firefox her, til opplysning..
Sitat av mongeland
Gøy at dem betaler så mye for en reklame som kun fungerer i IE.
Vis hele sitatet...

Funker i firefox, Irriterende den søppel reklamen dær,, kan ikke vært billig for H&M det der... men uansett pris på en så "stor" avis burde de fordømte VG nettside folka klare å takke nei til et tilbud om å "ødelege siden"..
Går glipp av mye moro når man har adblock :/
HM har hacka VG!!!11!!oneone1one111
ææææææææææææh!
Dere kan mene hva dere vil om journalistikken til VG, men å sammenligne VG med Se og Hør er litt upresist, men også temmelig korrekt. VG har noen av de beste fotografene og har en god stab med journalister. Men ettersom VG er en løssalgs tabloid-avis, må de trekke inn Se og Hør-elementer som å satse på sport og kjendis-stoff. Dette er jævlig trist og går jo på bekostning av helheten selv om den faktisk er delvis seriøs. Men det triste er egentlig at Dagbladet følger samme vei som VG med å prostituere forsiden sin. Det er tydelig at folk begynner å bli så passive at aviser som har vært seriøse må ha noe med "naken" eller "sex" på forsida for å selge. Vanskelig å ikke ha delte meninger om dette, men man skal være bevisst på det at vi er så sløve for tida at aviser som VG og Dagbladet rett og slett MÅ pakke inn nyhetene sine i Se og Hør. Snakk om omvendt evolusjon.
Heh, tenkte også på hva dette kunne koste da jeg så det. Synes VG prioriterer annonsene _for_ mye når de gjør slik som dette. Hele siden domineres jo av H & M
Sitat av mongeland
Gøy at dem betaler så mye for en reklame som kun fungerer i IE.
Vis hele sitatet...
Kan jo i farten nevne at den vises i Safari også hvis noen skulle bry seg :P

Og til dere som sammenligner VG med Se&Hør. Vet ikke helt hvilken planet dere er på, men VG er en tabloidavis og dermed må dem nødvendigvis drive med dårlige overskrifter og litt agurknytt, men vil si at VG og Dagbladet holder en veldig høy standard internasjonalt sett. Er ikke på langt nær like ille som The Sun ol.
Sitat av dagan
Vg er jo en journalistisk møkkavis.. eller sagt på en annen måte, se&hør under nytt navn.. Men kan jo ikke se bort i fra at Vg har fordømt mye hits daglig ! Det er jo et nettsted mange stikker innom bare for å se om det har skjedd noe svært noe ...
Vis hele sitatet...
Å kalle VG for journalisme er som å kalle folk som er glad i blomster i hagen for bønder.

Er vel ikke billig for HM dette... grusomt var det også

Sitat av mongeland
Gøy at dem betaler så mye for en reklame som kun fungerer i IE.
Vis hele sitatet...
Jeg kjører FireFox og hadde ingen problemer med å se reklamen...
Sist endret av Thedeeq; 28. mai 2005 kl. 00:13. Grunn: tillegg
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
jeg bruker opera og norton ipsec (antivirus+firewall+adblock etc)

blokkerte manuelt http://www.vg.no/grafikk/natt2.jpg - lett
Sitat av DezQuetoz
Å kalle VG for journalisme er som å kalle folk som er glad i blomster i hagen for bønder.
Vis hele sitatet...
VG er jo under oppsyn av PFU og må holde kredibiliteten sin for å opprettholde salgstallene. Se og Hør er også det, men de anses ikke som seriøse og troverdige og trenger heller ikke det for å selge. Det der med at Se og Hør og VG har samme type journalist er bare vas og er egentlig på linje med en vandrelegende fordi mange påstår det og folk gidder egentlig ikke sjekke kildene fordi de har fått det inn fra så mange kanter. VG er en tabloid salgsavis med de konsekvenser det fører med seg. Se og Hør er et ukeblad som ikke har kildekritikk i sitt vokabulær. Jeg veit det er lett å si det flåsete at VG er avisenes Se og Hør, men skal denne diskusjonen være seriøs, er ikke det holdbart. Og Dagbladet er ikke så mye bedre lenger. Kanskje et hakk bedre, men ikke fler.

Og nei! Jeg favoriserer ikke VG. Det er ikke engang den avisa jeg foretrekker, men å innbille folk at de ikke bedriver journalisme er temmelig drøyt.
Åh, er det det som er reklamen? Jeg trodde det var en «sommerlig oppfriskning» av siden. Uansett, jeg ser ikke at det står H&M der? Hvordan kan det der være reklame for H&M, lissom?
Sitat av mongeland
Åh, er det det som er reklamen? Jeg trodde det var en «sommerlig oppfriskning» av siden. Uansett, jeg ser ikke at det står H&M der? Hvordan kan det der være reklame for H&M, lissom?
Vis hele sitatet...
Det står H&MPOOLSIDE. Heilt øverst.
Kan ikke se at jeg ser det.
Det står faktisk ikke på bakgrunnen. Men det står _overalt_ på resten av siden, det renner over av H&M-annonser på resten av siden. Blir helt sliten.

Egentlig digger jeg H&M, men de tapte seg en del for meg personlig med denne kampanjen. Alt for overdreven og uorginal. Det eneste nyskapende var overdådigheten av annonseringen.
ahh! Jeg får vondt!

Den mørke bakgrunnen står ikke i det minste i stil med resten av siden.

*slette vg.no fra Links bar* (EDIT: eller evt. skaffe meg adblock)
Sist endret av smultring; 28. mai 2005 kl. 01:04.
Tenkte på akkurat det samme når jeg så det tildligere i dag, jeg og en kompis ble litt nysgjerrige.
Jeg liker ikke VG.. Søppel.
hehaw... legg til http://www.vg.no/grafikk/natt2.jpg i filteret i adblock for dere som har firefox... da forsvinner det drittet der...
Reklamen var overveldende i opera,

http://www.vg.no/grafikk/dag2.jpg
http://www.vg.no/grafikk/natt2.jpg
http://www.vg.no/grafikk/frokost2.jpg
http://www.vg.no/grafikk/lunch2.jpg
http://www.vg.no/grafikk/middag2.jpg

Det er sikkert likegyldig for VG om de får 1 million. Like lurt å lese dagbladet.no
Sist endret av Voyage; 28. mai 2005 kl. 04:24.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Ser jo mer ut som en H&M-side med en VG-ad.
Ja, de skal selge mange truser til 49,50 for å tjene inn den annonsen der. Var bedre å bruke en flash annimasjon på 1x1 piksel som flasher ut til fullskjerm i noen sekunder. De på passagen.se bruker det av og til.
Sist endret av Voyage; 28. mai 2005 kl. 04:26.
De betaler 500k pr dag for den greia der, ikke så gæærnt gjetta av *hvem det nå var* m.a.o.

Så da må jeg jo nesten si at jeg forstår vg... en annonsør skulle fått gjøre _hva de ville_ med repeat.no for en dag (tilogmed opptil flere) mot sånne beløp...!
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
De har fjernet reklamen nå. Vil tippe de fikk en hel del kritikk fra leserne
Du er min venn
niigu's Avatar
Hehe, jeg tenkte det samme. Det er helt sykt hvor mye det går ann å spamme VG på en gang
Sitat av Kakcoo
De har fjernet reklamen nå. Vil tippe de fikk en hel del kritikk fra leserne
Vis hele sitatet...
Det er fakstisk ikke det som er grunnen, H&M betalte 500.000kr for å ha den reklamen der i 24 timer.
Sist endret av classic_war; 29. mai 2005 kl. 13:44. Grunn: skriveleif
Sitat av otaku
Det er fakstisk ikke det som er grunnen, H&M betalte 500.000kr for å ha den reklamen der i 24 timer.
Vis hele sitatet...
De betalte nok cirka 400.000. Ifg. http://www.propaganda-as.no/php/art.php?id=215403 er utsalgsprisen 500.000, men H&M slapp litt billigere unna. Sannsynligvis fordi VG ønsket å "få i gang" mølla med flere salg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
De har gjort det igjen
Trådstarter
60 4
Haha, jeg vet. De får jo nok penger for det, men det er litt sånn Come over to the dark side, again.