Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 701
Hei, har akkurat fått meg et nytt hovedkort [ABIT NF7-S-2(G)] + en ny PSU [ bZerk 500w] siden hovedkortet tok kvelden. Lurer på en ting siden det at har testet skjermkortet, cpu'n og minnebrikkene mine i en kompis sin pc og det fungerer fint i han sin pc men ikke i min.. Jeg har også prøvd alle delene hans i min pc og de fungerer like mongo som med det gjør i min. FPS dropper ille! (I Cs 1.6 og i alle andre spill). Men en ting jeg lurer på hvorfor dettte skjer?

Jeg sendte inn hovedkortet siden jeg trodde det var defekt men det er det tydeligvis ikke.. Kan få updates forårsake dette?

(Ja jeg har prøvd og formatere fler ganger, reinstallere skjermkort drivere og BIOS updates for HK'et, har til og med til sendt et nytt hovedkort siden jeg trodde dette var defekt.)

HARDWARE:

Amd Athlon XP 3000+
Powercolor Radeon 9800 PRO
Corsair duel channel ddr ram 1024
ABIT NF7-S2(G)
Seagate Barracuda 200 GB 7500RPM ( C disk )
Western Digital IDE Hdd ( D disk )

Takker for alle seriøse svar!

Mvh CorsHair
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Eh.. Jeg har litt problemer med å skjønne hva du i det hele tatt skriver før du kommer til specs på maskina di jeg.

Men du har testet alle delene dine i din venns maskin, og der fungerte de greit? Og prøvd alle hans deler i din maskin og alt er laggy og bare tull?
Virus eller spyware kan det vel ikke være ettersom du har formatert, men har du kjørt alle oppdateringer som kreves av windows? Sjekket i taskmanager etter programmer som stjeler prosesser?
Det kan jo tenkes at det kanskje er en eller annen komponent som ikke sitter helt slik det skal på hovedkortet ditt, sjekk alle pci slots og slikt å se om alt sitter fast. Slet med at mitt skjermkort ikke satt fast skikkelig i sin slot, og da var maskinen min helt syk.
Så det eneste problemet ditt er at du får lave FPS i CounterStrike? Skjer dette hver gang du spiller eller bare av og til? Hvor lenge faller FPS? Hvor lav FPS er det snakk om?
Har du samme problemer i andre spill?
Merker du problemer i Win eller i andre programmer?

Edit: prøv å dra ut alle PCI-kort og USB-dingser og lignende og prøv å spill da. Prøv med bare en RAMbrikke om gangen.
Sist endret av Croyfer; 26. august 2005 kl. 10:57.
Trådstarter
7 0
Ja riktig det alle mine deler funker fett i hans pc men ikke i min, og ja prøvde alle hans deler i min og det var bare laggy og masse møl, akkurat sånn som med min. Har prøvd ALT. Har sjekka at alt står ordentlig i og alle brikker og kort står ordentlig i.



Ok.. Stemmer men det skjer i alle spill! Ikke bare cs! Den dropper til 30 fps og 10 når jeg møter 2 stk eller fler [på cs]. Før så lå alt stabilt på 100 FPS og ikke noen problemer. Nei jeg har ikke problemer i windows alt funker fint der og har sjekka om det er noen programmer som stjeler processer.
Noen idèer`?

Mvh Meg

Altså, alt dette skjedde etter det andre hovedkortet mitt fra MSi mystisk nok streika. Etter jeg hadde tukla litt med ledninger får og rydde litt osv så plutselig starta pcn i 1 sec så skrudde den seg av. Noen sa det var statisk elektrisitet så jeg kjøpte nytt hovedkort og en ny psu. Etter jeg satte inn det nye hovedkortet droppa alltid FPS i spill. Men ikke når jeg er inne alene på en måte. Hvis jeg lager en server og er helt alene så ligger den på 100 FPS men så fort det kommer noen inn så dropper den til 30. Sånn er det på andre spill og har for eksempel 10 FPS i source som jeg vanligvis på 60-100. Jeg trodde det nye hovedkortet var defekt så jeg sendte det inn og fikk et nytt og satte det inn så var det akkurat samme tull. Hva skal jeg gjøre?
Sist endret av strooms; 26. august 2005 kl. 11:26.
Er du helt 100% sikker på at Hovedkort og CPU/RAM passer sammen da? Det er jo helt tydelig at du har ytelsesproblemer på PCen din, og feile komponenter kan resultere i akkurat dette.

Har du URL til akkurat de komponentene du har kjøpt?
Kan det tenkes at prosessoren ikke oppfattes som Athlon XP 3000+, men en dårligere versjon? Vet dette har skjedd før med ny hardware.

Edit: Eller at AGP-minnet står lavt i BIOS?
Sist endret av andios; 26. august 2005 kl. 12:24.
Trådstarter
7 0
Jeg er 100% sikker på at cpu og minne går sammen ja, ettersom jeg hadde et MSI hovedkort før med AKKURAT samme deler og da hadde jeg ingen som helst problemer. Jeg har ikke kjøpt noen nye deler utenat det nye hovedkortet og en ny psu.

Andios, hvordan kan jeg finne ut det om AGP-minnet står lavt i bios?

Mvh meg
Sitat av Magisk
Eh.. Jeg har litt problemer med å skjønne hva du i det hele tatt skriver før du kommer til specs på maskina di jeg.

Men du har testet alle delene dine i din venns maskin, og der fungerte de greit? Og prøvd alle hans deler i din maskin og alt er laggy og bare tull?
Virus eller spyware kan det vel ikke være ettersom du har formatert, men har du kjørt alle oppdateringer som kreves av windows? Sjekket i taskmanager etter programmer som stjeler prosesser?
Det kan jo tenkes at det kanskje er en eller annen komponent som ikke sitter helt slik det skal på hovedkortet ditt, sjekk alle pci slots og slikt å se om alt sitter fast. Slet med at mitt skjermkort ikke satt fast skikkelig i sin slot, og da var maskinen min helt syk.
Vis hele sitatet...
det er fullt mulig at det er virus, ikke alle virus som forvinner ved formatering. Jeg hadde et virus om fucka pc´n min og gjemte seg hver gang jeg søkte, og så semdte jeg den på service, og de formaterte den. de sa den virka men etter en stund kom viruset tilbake. så kan jo hende det er virus.
Trådstarter
7 0
Tviler på at det er virus.

EDIT: Noen andre forslag?
Sitat av strooms
Tviler på at det er virus.

EDIT: Noen andre forslag?
Vis hele sitatet...
Jeg er enig med Croyfer sjekk hardwaren. Selv om det fungerte med ditt gamle MSI hovedkort betyr ikke det at alle kompnentene passer til ditt nye MSI hovedkort, du må se på spesifikasjonene for ditt nye MSI hovedkort for å finne ut hva some passer på hjemmesiden til MSI.
Sitat av strooms
Tviler på at det er virus.

EDIT: Noen andre forslag?
Vis hele sitatet...
Hva får deg til å tvile?
Har du husket å innstalle SP2?
Eller hva med firewall, og anti-virus, er disse oppdatert?
Trådstarter
7 0
Ja til alt. Fant ut av problemet.. Det var en kompis av meg som sa at ABIT kortene ikke likte å ha en SATA disk som OS disc. Så jeg testa like gjerne og ha OS'et på IDE harddisken og det funket !
Så det samme gjelder altså for msi som abit?
Tror mitt abit kort ikke liker OS på s-ata heller... PC'n går fint, og plutselig så stopper ALT ett lite sekund.. altså.. lyd, bilde, mus, tastatur henger seg. Og så går det fint igjen. Irriterende ;(