Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1460
Anbefaler ca. alle å lese denne artikkelen om et mulig ungått terrorist-angrep på en innenlandstur med et amerikansk fly. Artikkelen er skrevet av ei som var med på flyet og saken er i bunn og grunn skummel. Jeg fikk hvertfall noia nok.

Ta deg 5-10 minutter til dette.

Link til artikkelen.
Meget interesant historie. Om ikke annet setter den søkelyset på den dårlige sikkerheten på flyplasser i USA. I norge er det nesten ikke mulig å få med seg et rullet Pondus blad ombord utenat det blir rullet ut og sjekket.
Det er bare tull. Jeg hadde med meg 6 barberblad en gang i en sekk. Peip som faen så sa jeg bare at jeg hadde vært på danskebåten og handla noe godt. Hun dama sjekka bare hva som var i posen og inn gikk jeg, en potensiell drapsmaskin i X meters høyde. STOP ME
Alle er jo livredde for å bli kallt rasister, kommersielle selskaper må kunne ta mer ansvar og tenke mindre på rykter. Jeg vil tro de arabiske mennene ikke bestemte seg for å gjøre noe ettersom mange ble mistenksomme. Det er også en mulighet for at de har sniffet opp at det var federale marshaller på flyet.

Når jeg fløy fra Spania til Norge byttet jeg fly i Amsterdam, Der er det kafèer hvor knivene du får til et måltid utrolig skarpe. Denne kniven kan du raskt få med deg inn på flyet ettersom det ikke er noen skjekk når man er innsjekket. Virkelig creepy. Jeg fløy sammen med Tapio her fra forumet, og det var han som kommenterte at vi ikke ble skjekket.
Sist endret av lynzh; 17. juli 2004 kl. 16:40.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Er jeg den eneste som reagerer på hvor sinnsvakt observant denne kvinnen må ha vært for å få med seg alle disse detaljene?
Sier meg enig der, men i og med at hun skriver der kan det tenkes at hun er journalist/skribent ved nettstedet? Luktet vel et scoop. Ser forresten nå at hun refereres til som "one of our writers".

Men jeg skal jo ikke si noe sikkert uten å ha noen fakta å basere det på. Still, nervøse amerikanere som også vet at de kan få publisert noe i ettertid har sikkert et øye for detaljer. Eller kreativ hukommelse.
Opprinnelig postet av nso
Er jeg den eneste som reagerer på hvor sinnsvakt observant denne kvinnen må ha vært for å få med seg alle disse detaljene?
Vis hele sitatet...
Jeg tenke også på det. Greit nok at hun får med seg mye av utseendet og noe av aktiviteten. Man blir jo veldig observant når man blir nervøs.
Nå har ikke jeg vært i slike fly før, men er ikke 1 klasse adskilt fra de andre klassene? Hun kunne jo se over hele flyet virket det som :P
Kanskje hun var i spectator-mode
Det er gardiner mellom 1ste klasse og coach. Disse gardinene skal være lukket during flight, så jeg kan heller ikke skjønne hvordan hun kunne få med seg hva mannen på første rad gjorde. Og, og her er kicker'n, hun skrev at hun, hennes man og barn, satte seg på 17 A-C, og mannen i tracksuit og solbriller satte seg på 1A. Det vil være fysisk umulig for henne å se denne mannen, med mindre hun sto ved døren og kikket på ham, pga. vegger både forran seter a-c, d-f(g) og evt. h-j,.

Det har meg ikke lyktes enda å finne ut hvilken type fly dette er, men etter all sannsynlighet hadde hun ikke mulighet til å sitte i setet sitt og se mannen på første klasse.
Jo flere detaljer, desto mer troverdig historie. Dette var vell å gå litt langt, men interresant historie.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Å herregud! Hadde det vært 14 skandinavere på det samme flyet, hadde det aldri vært noe spørsmål om de var terrorister. Folk blir så utroligt paranoide. Det som må fokuseres på er f.eks. bombehunder som sniffer off komponentene i bombene. Håndbagasjen gikk vel gjennom metalldetektorer, de kan ikke hatt noen håndvåpen, det var vel en sånn marshal på fligthen, som kunne overmannet kaprere. (de har vel sånne spessiallagde pistoler?). Så hvordan fåreslår dere at araberene skal overta flyet. Det som i værstefall kunne skjedd hadde vært at de hadde sprengt seg selv og passasjerene i luften. De 12 araberene kunne like godt sprengt seg selv i luften på et kjøpesenter, gjort større skade på infrastruktur og mennesker.

Paranoia folkens, det er det det er. Terrorister kan ikke gjøre så mye på fly, som de ikke kan gjøre på, tog, busser, serverdigheter osv. osv.
en kamerat av meg fikk til å ta med seg en kombinert flaskeåpner, korketrekker og kniv ombord på flyet fra kypros til norge. Tror ikke det skal være det verste problemet å smugle med seg en pistol. Handler bare om timing og å ikke ha alle delene til den på samme plass. Sikkerheten kan aldri bli helt bra. :
De siste gangene jeg har flydd, har jeg ikke hatt problemer med å få inn hverken Leatherman eller barberblader på flyet; både når jeg reiste fra Athen og Zürich i fjor lurte de som satt ved håndbagasjeskannererene hva det var, jeg forklarte at det var en Leatherman, jeg tok og viste den frem og fikk den fint med på flyet.
Hellboy: Offtopic, en Leatherman er?
very impotent freak
Delusional's Avatar
Tore, det er en mer avansert versjon av lommekniven. Seriøst, skal dere overta et fly med barberblader og kniver på lommeknivstørrelse?
et multiverktøy med kniv, saks, tang, skrujern, fil osv.
Opprinnelig postet av tore-
Hellboy: Offtopic, en Leatherman er?
Vis hele sitatet...
http://www.leatherman.com/products/t...ve/default.asp
The Rhymenocerous
polle's Avatar
satt bare å tenkte på det samme som nso.
Steike dama er oppmerksom.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Paranoide folk er ofte det...
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Dette er den dummeste historien jeg noen gang har lest.

Den var så full av feil og ulogiske hendelser at jeg bare må le.

Araberne snakket arabisk til hverandre, men når de skulle avbryte aksjonen sa de "No" på engelsk?

De har bygget en bombe på toalettet, men vil ikke detonere den "fordi de er blitt oppdaget"? Jeg tror selve bombedetonasjonen også ville kunne ha avslørt dem.......

Hvordan visste de overhodet at de "var blitt oppdaget", og hvorfor sa ikke flyvertinnen ifra med en gang den første personen reiste seg opp?

Jeg har flydd en del ganger i mitt liv, og bare jeg reiser meg for å ta ned noe fra hylla in-flight får man umiddelbart beskjed om å sette seg om man står lengere enn 10 sekunder.

Pøh, for noe vås dette var. Bare en gimmick for å promotere en bedriten side.