Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1031
Hei, kort fortalt lurer jeg på hvorvidt psykedeliske stoffer og hvilken i tilfelle kunne hjulpet meg få litt innsikt i hvilken karriere som kan passe for meg.
Har prøvd å finne ut av det i årevis uten å komme opp med noen idèer som inspirerer eller gir motivasjon.

Gjerne gi litt utdypende svar om det er noe. Setter pris på alle svar uansett
Jeg ville sagt sopp. Det får deg til å se ting på en annen måte og uten det filteret samfunnet har lært oss å se på ting igjennom.

Om det er bedre enn å snakke med en karriereveileder tror jeg ikke. Men det er gøy da.
Trådstarter
5 1
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Jeg ville sagt sopp. Det får deg til å se ting på en annen måte og uten det filteret samfunnet har lært oss å se på ting igjennom.

Om det er bedre enn å snakke med en karriereveileder tror jeg ikke. Men det er gøy da.
Vis hele sitatet...
Regner med det er fleinsopp du sikter til da?
Folk har mange interessante årsaker til å gjøre mye rart.

Hva er tanken din her ts? Skal du liksom ta det psykedeliske stoffet også åpner himmelen seg, alle biter i puslespillet lander på riktig sted og alt bare faller på plass?
Da må jeg nok skuffe deg og si at det absolutt ikke kommer til å skje.

Men, jeg har hatt interessante opplevelser på sopp. Og det har gitt meg nye perspektiver som har vært nyttige på sin måte.
Allikevel så er det nok større mulighet for at karrierevalget ditt vil løse seg bedre i møte med en karriereveileder.

Også får du heller ta sopp, syre, dmt eller hva det skulle være av andre årsaker enn at karrieren din skal falle på plass.
På ingen måte umulig at karrieren din blir å leke en fugl og bli sittende i et tre og observere livet dersom du har planer om å følge signalene fra et psykedelisk stoff til punkt og prikke.
Alt med Psilocybin funker. Jeg er en cubes mann selv. Men om jeg hadde hørt på karrieretipsene jeg har fått på sopp hadde jeg vært birøkter langt inn i skauen en plass.
Trådstarter
5 1
Sitat av SaySo Vis innlegg
På ingen måte umulig at karrieren din blir å leke en fugl og bli sittende i et tre og observere livet dersom du har planer om å følge signalene fra et psykedelisk stoff til punkt og prikke.
Vis hele sitatet...
Høres ut som oppskriften til en suksessful streamer karriere :7

Tanken er vell noe i den duren at jeg håper på litt mer klarhet i hvem jeg er og hvorfor jeg er her. Deretter om jeg er heldig kanskje klare koble det opp mot noe jeg kan bidra med i verden, og om enda heldigere tjene penger på det i tillegg.

Så nei, forventet nok ikke en åpenbaring fra en slags kosmisk karriereveileder heller snarerer en rekke skudd i mørket.
"PS: Prøvd karriere veileder før og.. du veit den john travolta meme'n fra pulp fiction når han står å ser forvirra ut? .. yup"
Sitat av Aspects Vis innlegg
Høres ut som oppskriften til en suksessful streamer karriere :7

Tanken er vell noe i den duren at jeg håper på litt mer klarhet i hvem jeg er og hvorfor jeg er her. Deretter om jeg er heldig kanskje klare koble det opp mot noe jeg kan bidra med i verden, og om enda heldigere tjene penger på det i tillegg.

Så nei, forventet nok ikke en åpenbaring fra en slags kosmisk karriereveileder heller snarerer en rekke skudd i mørket.
"PS: Prøvd karriere veileder før og.. du veit den john travolta meme'n fra pulp fiction når han står å ser forvirra ut? .. yup"
Vis hele sitatet...

Ok, jeg tror jeg skjønner.
De fleste psykedeliske stoffer har det som fellestrekk (slik jeg har forstått det) at de kan gi deg både fine og jævla skremmende opplevelser. Så lenge man vet det på forhånd og allikevel har lyst så er det bare å kjøre på.
Personlig har jeg vært innom fleinsopp og en god del andre psylocibin sopper og syre. Mine favoritter er å kombinere to forskjellige psylocibin sopper hvor den ene har den egenskapen at den gir en skikkelig god følelse og den andre har den egenskapen at den gir hallusinasjoner.
Men, jeg vil ikke råde deg eller andre til å gå den veien. Det er noe som passer for noen og overhodet ikke passer for andre.

Vet ikke om du kommer til å få svarene du ønsker eller vil ha, men hvis du føler at det er veien å gå for deg så skal ikke jeg forsøke å stoppe deg på noen måte.

Haha. Ok, høres ikke ut som en så nydelig erfaring. Finnes massevis av tester du kan ta på nett for å få svar på hva du kan passe for å drive med på nett. Kan være verdt et forsøk om du ikke har sjekka det ut
Personlig ville jeg gått for en lav dose LSD. Enklere å dosere siden tabs stort sett er underdoserte eller inneholder omtrent det de selges som. LSD er det jeg har lært mest av mens sopp er det jeg har hatt det mest moro med. i tillegg er sopp litt for uforutsigbart hvis formålet ikke er at verden svinger.

Hvis du faktisk velger å begi deg ut på dette eventyret er det nok en god ide å høre på gjengen som sier at det finnes andre løsninger. Mindset er alltid viktig, så å bruke noen uker på å innstille hjernen på at du skal finne ut av noe er mildt sagt lurt. Ta det du kan av tester, reflekter over hvem du er og hva du liker før du i det hele tatt tar noe som helst. Samtidig er det viktig at du klarer å være ærlig med deg selv under forberedelsene. Det er en kunst i seg selv, men verdt å lære seg hvis man skal bruke psykedelika siden de har en tendens til å tvinge deg til å face ting.

Er også verdt å nevne at det er lurt å vente med valg og reflektere over eventuelle innsikter en stund etter inntaket. Psykedelika er aldri en quick fix, men en snarvei til innsikt.
Sitat av Aspects Vis innlegg
Høres ut som oppskriften til en suksessful streamer karriere :7

Tanken er vell noe i den duren at jeg håper på litt mer klarhet i hvem jeg er og hvorfor jeg er her. Deretter om jeg er heldig kanskje klare koble det opp mot noe jeg kan bidra med i verden, og om enda heldigere tjene penger på det i tillegg.

Så nei, forventet nok ikke en åpenbaring fra en slags kosmisk karriereveileder heller snarerer en rekke skudd i mørket.
"PS: Prøvd karriere veileder før og.. du veit den john travolta meme'n fra pulp fiction når han står å ser forvirra ut? .. yup"
Vis hele sitatet...


Kom til å tenke på....
Det å finne deg selv er en prosess. Nå aner ikke jeg hvor gammel du er, men det høres ut som at du er i ganske ung alder. Og da er det ofte en del av livet å filosofere over spørsmålene du tar opp.
Men, for å brekke det ned til noe jævla lett.
Hvorfor er du her? Fordi din mor og far hadde sex.
Hva er meningen med livet? Det er et spørsmål som du kan fylle med akkurat hva du ønsker og vil selv. Hvis du fyller livet ditt med ting som gjør deg godt og med mennesker som du kan være deg selv med så er det en mening.

I søken etter deg selv så er jeg ikke sikker på om det er til hjelp å innta psykedeliske stoffer. Men, det kan definitivt gjøre det vanskeligere å finne ut av hvem du er.
Også er det opp til deg å reflektere litt over hvilke risikoer du er villig til å ta.

Jeg er enig i det som blir hevdet om at psykedeliske stoffer kan være en snarvei til enkelte ting. Men, det er en sannhet for noen like mye som at det er den største løgnen for andre. Sånne ting kommer så veldig an på en lang rekke forhold som hvordan psyken din er, hvor mye resiliens du har, hvor mye sårbarhet du har, hvordan ressurspersoner du har eller ikke har rundt deg og en mengde flere ting.
For min del var det en interessant ting å gjøre, men jeg gjorde det først i godt voksen alder. Og jeg er takknemlig for innsikten jeg fikk av det.
Samtidig så har jeg sett andre som det ikke har gjort noe som helst godt for, men at det kan ha gjort utgangspunktet verre.
Og det er verdt å ta med seg.

Er ikke så enig med den over her som lanserer lsd som en prima kandidat. Plusspoeng for at vedkommende trekker frem en lav dose.
Fordelen med sopp er at den er langt enklere å dosere forsiktig. Og det med å begynne rolig er et absolutt must i mitt syn.
Det samme gjelder det som nevnes om, hvis du skulle prøve noe, å la det gå godt med tid hvor du lar erfaringen, innsikten og opplevelsen synke inn. Og da mener jeg at en måned er et absolutt minimum av hva jeg legger i tid. Helst la det gå tre til ti ganger så lang tid.
150ug LSD
Det kan vise seg å være en elendig ide og føre til det motsatte, at du havner utenfor arbeidslivet bare så du vet det.
Personlig ville jeg lagt alle følelser til side og sagt til meg selv "velkommen til voksenlivet".

Velg et safe yrke der du kan klatre innad i bedriften. Salg og serviceyrker kan være utmattende.