Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1093
Hei! Jeg har blitt tilbudt jobb som dørselger for et boligsikkerhets selskap som hete Safey. Der var jeg så heldig og fikk tilbudt stillingen som «kundekonsulent» som da bare er en litt pyntet tittel for dørselger. Ser ut som mye av jobben går ut på det samme som de evig hatede sector folkene driver med…

Har lest en del innenfor denne subreditten angående det å jobber der, samt tidligere erfaringer fra begge sider av dørsalg. Ser veldig kjipt og lite lovende ut, men mest fordi jeg ikke er en kjip nok person. Er det virkelig null sjans å lykkes dersom jeg heller bonder med en potensiell kunde på en autenstisk måte, for å så fremme eventuelle behov han kanskje ikke vet om? Istedefor å bare lyge, skremme og manipulere.. Må man virkelig bare vær en kynisk klyse?

Og mens jeg er inne på det med kynisk klyse.. Tok og hoppet ned rabbitholen, som da er LinkedIn profilen til flere Sector og Safey ansatte. Der er det mye på repeat; skikkelig overfladiske mennesker som poser forran Porscher, med dyre klokker, og dress i dyre restauranter, sleik og stramme klær. Er det virkelig disse jeg skal i jobb med da?

Merket også mye pynting på stillingstittel; feks Dørselger ble da B2C sales consultant. Er egt det hele bare for å kunne pynte LinkedIn profilen sin? Er det nada mulig gevinst bak det hele?

Og siste:.. Rus, utifra det jeg vet og det jeg har sett og det jeg har hørt, så er det veldig mye amf/kokain i denne såkalte «salgskonsulent» bransjen. Stemmer dette godt? For utifra enkelte profilbildet var det første som traff meg at: «han det bruker kokain, oh! Se der, han også»

Så, kort oppsumert: Er det bare drittfolk man jobber med? Er det mulig å tjene uten å være en av de overnevnte? Er det hele bare pynting av profil? Er det virkelig så mye rus som det sies og vises det er?
Jeg fikk jobb i Verisure men begynte aldri. Takk gud.

De fleste er nok studenter, øvre tenårene i sin første jobb. Men så er det jo alltids noen som blir og sikkert gjør det tålelig greit. Men da snakker vi vel en liten andel av de færreste. Selvfølgelig må du være en kynisk drittsekk for å selge folk masse dritt de ikke trenger.

Den måten Verisure opererer på som gjorde at jeg lett valgte det bort var at man ikke bare kan være tekniker. Du er helt avhengig av å pushe ut mer søppel på kundene når du er på adressene for å få en levelig inntekt.
Lykke til. Få som klarer det yrket.
Kan du stå inne for, og har troen på produktet du selger, så er det nok en ok jobb en stund. Er det kun provisjonslønn så løp der i fra. En ok fastlønn + provisjon og troen på produktet så kan det gå en stund.

Men du får nok døra i trynet. 60 år siden det var normalt å handle på døren.
Du kommer til å gjøre en mye bedre jobb en de overfladiske BI gutta, det vil jeg påstå kun på bakgrunn av det du skriver