Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1905
Hei allesammen.
Jeg er en mann i 40 årene,som sitter igjen alene, etter en fatal hendelse som skjedde min forlovede. Jenta mi i starten av 30 årene,fikk en "justering",som jeg tror ga henne hjertestans. Kan det være en målrettet dose med noe faenskap? Det er det jeg sitter igjen og kjører hodet på.

Historien kort fortalt:

Jeg er ute hos noen venner denne kvelden fra 19 tiden til 01:45. Hun er litt slapp og dårlig denne dagen så hun ligger hjemme og sover hele dagen. Hun våkner når jeg kommer hjem,og smiler fra øre til øre blid som en sol. Hun har ikke spist hele dagen, så vi setter i gang og lager Taco,som var favoritt maten hennes. Klokka 03:00,akkurat idet vi skal legge oss,banker det på døren. Det var en kar som aldri før har vært hos oss,men vi visste hvem han var. Han spurte om vi trengte hasj,og det var vel grunnen til at vi åpnet døren. Fordi hun ville ha seg ett trekk. Han ga hun ett par gram vel,og hun småløp inn på rommet sitt,og lagde seg ett trekk. Jeg røyker ikke selv hasj,men hun spurte han som kom med det,om han ville ha ett trekk. Det ville han ikke ha,siden det var såpass seint. Jeg syntes det var litt rart i og med han er ett hasjhue selv.
Så etter litt prat om alt og ingenting + ett par glass brus,så spør han om jeg har amfetamin. Noe jeg ikke hadde,i og med vi ikke brukte så mye på den tiden,og ville i parbehandling. Da dro han opp en pose med 1g "amfetamin" som han sa vi kunne dele om jeg ville ha. Ok,hvorfor ikke tenkte jeg,i og med han bydde på det. Så han ga meg en pose med 1g,og jeg lagde det med 5ml vann. Dro opp 2 pumper med 2ml vann og 1 med 1ml. Det vil si 2 stk med 0.4g i hver og 1 stk med 0.2g. Jeg ga den med 0.2 til jenta mi som lå på rommet,også gikk jeg på badet og tok min. Jeg kunne likesågodt latt være og ta den,fordi jeg kjente absolutt ingen effekt av den. Hverken "kick" eller smak. Så tok hun sin,imens han tok sin på badet etter meg. Han sa den svei litt,men funka noe vakent ( imens han tok den ).
Det er da jeg hører hun begynner og hyle fra rommet : HJELP,JEG DØØR !! HJEELP!! RING SYKEBILEN!! Jeg løper inn på rommet og ser hun hysteriskt river av seg alle klærne,og skriker : JEG BRENNER! JEG BRENNER OPP! JEG VIL IKKE DØ! Jeg ringer 113 umiddelbart og setter på høytaler og prøver med panikk og forklare situasjonen. Jeg kjenner hun koker,og er knallrød over hele kroppen. Jeg løper ut på badet,for og skylle ett håndkle i iskaldt vann i dusjen for og kjøle henne ned med det. Når jeg kommer inn på rommet igjen så ser jeg hun har tisset og bæsjet på seg i sengen, og hun ser på meg og sier bare : Jeg vil ikke dø nå gutten min,idet øynene hennes ruller bakover og hun faller bakover i sengen. Hun ble ganske umiddelbart helt hvit i ansiktet,mørkelilla lepper og store utvidede pupiller. Jeg løftet henne ned og la henne på gulvet og startet hjertemassasje etter takt som 113 sa meg på høytaler,imens jeg skrek til han som kom på besøk,og ba han løpe ut og ta imot politi/ambulanse når de kom,så han fikk veilede de til hvilken etg og hvilken leilighet det var. Under HLR,så begynnte det med "småsurkling" i halsen hennes. Etter 9 minutter kom de første 4 fra politiet og tok over HLR. Det tok enda 6 minutter før den første ambulansen kom. Hjertespesialist var på plass etter 45 min og hun ble kjørt til sykehus etter 1t 10min. Lagt inn på intensiven etter 1t og 40 min. Hun lå i respirator 1 1/2 døgn. Hun hadde vært uten oksygen til hjernen i over 45 min,pga oppkast i lungene. Alt dette skjedde Fredag morgen,og Lørdag kveld klokken 21:11 skrudde legene av maskinen pga 0.0% hjerneaktivitet. Jenta mi var død??? HVA FAEN ?? JENTA MI ER DØD ???? Jeg skjønte det ikke da,og jeg skjønner fortsatt ikke hva som skjedde den morgenen. Alt blir bare spekulasjoner,men man vil så gjerne ha ett svar på hva som tok livet av....ja...jenta som var livet mitt. Alt som betydde noe

Det jeg lurer på :
Hun slet litt med KOLS i middels grad. Det var ikke kjempeproblem,men hun brukte både Symbicort og Ventoline. Hun brukte også månedlige doseringer med Buvidal. Buvidal er en depotvirkende kapsel som settes inn i armen hver mnd,som gir ut Buprenorfin. Det samme som Subotex.
Finnes det noe som kunne vært i enten hasjen som han kom med? Eller i amfetaminen som kunne trigget hjertestans,som kun er farlig kombinert med blanding av disse medisinene eller KOLS. Jeg syntes alt er så jævla "shady",i og med jeg ikke ble dårlig av det. Og få hjertestans i en alder av 32 år som jente? Hva er oddsen for det?
Foreløpig obduksjons rapport viser "ingen dødelige stoffer" i blodet. Dødsårsak : Hjertesvikt / Multiorgansvikt.
Utvidet obduksjons rapport tar 6-9 mnd og få,så det er enda 3-6 mnd til jeg får den. Og hva vil utvidet obduksjons rapport si? Hvilken tilstand organer og slikt var i,ved tidspunktet for død?
Det må jo i tilfellet være noe som ikke vises på blodprøver det som hun har fått i seg eventuelt. Eller som kun er fatalt ved blanding av medisiner hun gikk på / Kols.
Det er så mye forferdelige rykter og løgner og beskyldninger som oppstår ved slike hendelser også,så man blir ganske fortvilet over hva og hvem man skal tro på også.
Leiligheten ble plombert etter hendelsen i 10 dager pga det ble merket som "åsted". 2 ganger ble det gjort innbrudd her,men ingenting har forsvunnet av verdier. Han som var her den natten,fikk tatt med seg tlf til jenta mi i stedet for sin egen. Så tlf hans ble levert til politiet av meg selv. Tlf til jenta mi lå i sengen når jeg fikk tilbake nøkkelen av politiet. Det alene synes jeg er merkelig. Gjorde han innbrudd på ett åsted for og hente tlf han glemte igjen? Og for og legge igjen hennes? Jeg får jo aldri noe svar fra politiet når jeg spør om det. Om de har funnet noe på tlf hans, med betydning for saken. Det må jo ha vært det,for strafferammen på "Innbrudd på åsted" er vel ganske streng? Og det ville man bare gjort,for og fjerne eventuelle bevis tenker nå jeg....
Jeg har vært ganske traumatisert/sjokk/forvirret de siste mnd. Det er først nå,jeg begynner og klare fokusere litt på hva som har skjedd.
Det virker ikke som politiet bryr seg så veldig mye om det,fordi det er jo bare "nok ett dødsfall i miljøet", eller såkalt overdose. Men overdose av en 0.2g med amfetamin ?

Hva ville dere gjort / Hvordan ville dere gått frem ?
Setter pris på all mulig hjelp.

Mvh B.O
Ingen erfaring og vet ikke hva jeg skal si, men kondolerer på det sterkeste, kjip situasjon <3
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Traumatisk opplevelse. Kondolerer! Men dette var nok et av de mange uhell på stimulanter, og stimulanter kan gi hjertestans. Det var nok ikke noe forgiftning med noe shady. Obduksjonen ville uansett vist om det var andre stoffer enn amfetamin så ikke retraumatiser deg ved å tenke så mye på dette eller hva som kunne vært eller hva som kunne blitt gjort anderledes eller hvis om atte dersom atte.. Tenker at du bør begynne i terapi snarest for å bearbeide og prosessere dette for jo lenger du går å tenker på det jo mere fucker det deg opp. Bruk prest for sorgsamtaler også

Jeg har hørt mange ganger at folk får en intens brennende følelse etter kokain og amfetamin.
For en forferderlige hendelse. Vondt å høre om, helt jævlig å lese innlegget ditt. Har ingenting å komme med annet enn kondolerer. Håper du finner svarene du trenger for å komme deg videre i livet.
For en forferdelig hendelse. Traumatisk. Håper du har noen som kan gi deg en klem. Har ellers ingen nyttig informasjon.
Sitat av Bendit79 Vis innlegg
Foreløpig obduksjons rapport viser "ingen dødelige stoffer" i blodet.
Mvh B.O
Vis hele sitatet...
Du må nok dessverre vente på at den fullstendige obduksjonsrapporten kommer. De finner nok ut av hva som har skjedd. Hvis de kun konkluderer med hjerteinnfarkt bør du virkelig kjempe for at de utvider obduksjonen. Såvidt jeg vet tester de ikke for alle mulige slags research chemicals osv. PMMA er en mulighet, men veldig rart at dere ikke følte noe som helst.

Beholdt du rester av den posen med amfetamin? I så fall kan den sendes inn til analyse. Er teoretisk mulig at det var en syntetisk stimulant der som ikke var blandet godt med resten, og førte til at dere ikke følte noe, mens hun fikk alt.

Så vidt jeg vet er jo ikke dette hvordan hjertfeinnfarkt utvikler seg i det hele tatt. Høres jo mer ut som et anfall/overdose av noe slag, som om hun fikk 10x mer enn det hun burde.

Er det mulig at hun gjorde noe feil da hun skulle injiserte som kunne forstyrre hjertet?

Kondolerer så mye. Håper du finner svar.
Sist endret av En deling; 10. oktober 2023 kl. 03:44.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det kan være flere faktorer + amfetaminen, jeg fikk hjertestans av altfor mye trening + svelget en del amf. Jeg var heldig fordi jeg var/er såpass ung og frisk så jeg våknet av et hiv etter pust. Husker ingenting, men er helt sikker på at hjertet mott fikk for mye å jobbe med av drit hard trening + amfetamin.

Det var nok bare fordi kroppen hennes rett å slett ikke tålte det, hvor lenge siden var det hun tok amfetamin sist da? Hun kunne også vært utrolig uheldig, feil dag feil sted typ ting. Men uansett hun er på et mye bedre sted nå, hun ville kanskje ikke dø når ting skjedde som det skjedde. Men hun vil hvert fall ikke komme tilbake til menneske livet der hun er nå, fordi det er en så mye bedre plass å være på. Nå har du en extra englevakt, du skal stå på for dama di og du skal leve livet ditt fult ut.

Gjerne be om tegn fra henne, prat med henne, hun hører deg faktisk. Alt du trenger er å tro, plutselig så faller brikkene på plass og det hjelper hun deg med ønsker deg alt!
Trådstarter
2 0
PMMA har jeg også tenkt. Men etter hva jeg har hørt,så er det når man spiser/dropper det,at det er farlig. Det omdannes da til PMA i magen,som igjen får blodet til og "koke".
Skøyt jo selv 0.4 før hun tok sin 0.2. Noen venner av meg sa det så ut som jeg hadde symptomer,som at jeg var "hoven" i halsen og ble litt blåaktig i huden. Så ut som blåmerker som kom og forsvant. Ambulanse personal sjekket meg på stedet,men mente at det ikke var noe alvorlig. Sikkert bare mye adrenalin,stress,sjokk tenkte jeg.

Tusen takk til alle som har tatt seg tid til og lese dette,og takk for alle kondolanser. Selv så har jeg tatt det ganske mye roligere den siste tiden,imens jeg venter,på utvidede prøver foreligger. Lurer på og legge meg inn i behandling så lenge,så jeg får gjort noe for og bearbeide hele hendelsen. Tenker liksom på dette 24/7,så får ikke mye ut av dagene. 3mnd nå med huekjør...
Er det forresten noen som har noe/noen og anbefale?

Mvh B.O
Å anbefale mot tankekjør?
Bare terapi desverre.. En nøytral samtalepartner.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har 2 ting og si, kondolerer så mye, det hjelper ikke en dritt at jeg sier det, for desverre kommer hu aldri tilbake av det

Men det viktige er at imot den hjelpen du kan få, jeg sliter med alvorlig ptsd etter en liknende episode, var alltid supermann på jobb, første som kom, siste som gikk, gikk noe skeis så var jeg den som sto der til kl03 for å ordne opp. Nå er jeg såpass ødelagt i psyken, har flashbacks og mareritt og legene vil uføretrygde meg. Jeg søkte om hjelp, men legene mente det bare var en vanelig sorg og det ville gå over. IKKE godta det svaret der, få hjelp, sånn at du ikke ender opp som jeg har gjort. Nå går det ikke en eneste dag uten at jeg tenker på å avslutte alt, for jeg har ikke følt ett minutt med glede på 5år nå, alt er bare sorgen. Det som måtte til for og få hjelp, var en selvmordsoverdose der politiet fant meg og brevet mitt, rett på sykehus, masse helvette, men nå får jeg faktisk den hjelpa jeg har spurt etter i flere år
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bendit79 Vis innlegg
Lurer på og legge meg inn i behandling så lenge,så jeg får gjort noe for og bearbeide hele hendelsen. Tenker liksom på dette 24/7,så får ikke mye ut av dagene. 3mnd nå med huekjør...
Er det forresten noen som har noe/noen og anbefale?

Mvh B.O
Vis hele sitatet...
Jeg syns du skal legge deg inn på akuttpost og derfra søke om lengre behandlingsopphold du kommer inn igjen til igjen.

Du må få profesjonell hjelp og stabilisering av en så traumatisk livshendelse