Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  122 8456
Pycnopodia's Avatar
Trådstarter
62 2
syko16, Det får meg til å tenke på noe jeg leste ett sted, jeg gav det aldri en 2. tanke, det virket for søkt.
http://educate-yourself.org/mbc/ - Jeg tror det står på bunnen av den siden, "the higher self" kanskje.
Jeg ser en svak binding mellom den teorien på den siden og den teorien du nevner. Det er ofte litt vitenskapelig fakta i gammel overtro og rare tanker.
Siden er sentral for http://www.ethericfreedomfighters.com/ - dette er en gruppe folk jeg ser på som veldig paranoide, så det må nok taes med en god klype salt.
Beklager for en nokså rotete post..
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
syko16 sa:
Så en dokumentar en gang på tv en gang om bevisstheten, der mente de at bevistheten kom pga noe med kvantemekanikk og sånn å gjøre. De mente at bevistheten på en måte stammet fra et hull i the fabric of space time. Og hvis hjernen har kontakter med universets røtter sånn som de mente så burde det jo være fullt mulig for hjernen å påvirke omverdene hvis den klarer å styre noen av disse kvanterådene.
Vis hele sitatet...
Hmm. Finner vi fort ut av den gangen mennesket klarer å skape kunstig inteligens med bevisthet. Robo sapiens sapiens elns Kan tenke meg at et slikt gjennombrudd ikke ligger langt framfor oss. Det viktigste som må til er at vi finner en annen måte å lage et fungerende 'operativsystem' som ikke er 'kodet' til å la roboten takle alle situasjoner men å la roboten lære av sine egne feil og andre mennesker. Forskere er jo allerede godt på gang. Eneste problemet med en robot med bevisthet er at den ikke vil være til nytte for oss mennesker. Og selge et slikt produkt vil gjøre deg til en hallik.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Pycnopodia, jeg har observert deg på andre forumer også. (ref. Anime.no). Jeg forstår ikke helt meningen med å starte slike tråder, for det første. For det andre, har jeg ikke sett noe virkelig bevis på det.
Greit, jeg er en skeptiker, men det finnes faktisk grenser på hva jeg tror på.
Har du sett filmen "Matilda"?
Om den lille jenta som kan bevege ting på samme måten som du sier du kan.

Det med at du visste hvor nåla var hos en kamerat, hvem har vel ikke hatt slike happenings?
Nå skal ikke jeg sitte her og bannlyse deg og dine antatte krefter, men jeg vil bare forklare deg hvorfor skeptikere reagerer på den måten de faktisk gjør. Gi meg bedre bevis, Pycno.
En video gjør ikke noe stor forskjell, egentlig. Jeg husker jeg så en ganske så dårlig video filmet med noe jeg tror var et webcam, som jeg fant på en forumlink en gang i tiden, og jeg kan si deg, jeg ble ikke særlig imponert.

Så, på vegne av en del skeptikere;
Det finnes kanskje noen få personer her i verden som faktisk kan det du snakker om. Men andre folk har jeg ikke tro på at kan det. Hva med tilfeldigheter? Hvem har vel IKKE sittet med en pendel og fått den til å stoppe? Dette har vel ingentingen med krefter å gjøre, nei, aldeles ikke..
Gidder ikke lese hele tråden, så jeg vet ikke om dette har blitt postet før, men dette virker da interessangt nok..(se den nederste filmen)

http://telekinesis.mine.nu/TK/w_media.php?page=3
Orkerke å lese alt dette her :P Leste den første siden tho.

Det er jo bevist at visse personer har Psykiske evner. Var feks en mann som klarte å knuse alle lyspærene 1 etter 1 i et rom på direkte sending. Var en som klarte å lyse opp et helt rom med en lyspære selv om den ikke var skrudd i. Dette tror jeg er fordi man fører spenning fra kroppen og over til lyspærene. Dette kanm vi også gjøre for å bevege ting. Men kommer helt ann på hvor mye spenning du har over kroppen. Har du just hold i en 240 volts ledning og fått et helsikkes støt så har du såppas mye spenning over deg at du trolig kan bevege ting med å overføre spenning.

Jeg tror ikke noe på at du kan lese andres tanker, ikke helt iallefall. Man kan se hva andre tenker vist man er god til å lese ansikts utrykk. feks se på måten øynene går, munnen beveger . seg. Dette kan jo alle til en viss grad, feks når noen griner er de sannsyneligvis lei seg. Men jeg tror noen kan bli så gode at de klarer å lese tankene til en person på en måte.
jeg vil bare si at jeg ser på dette som helt reelt. Folk som mener det bare er tull og skjer kun fordi de som prøver 'tror' på det, må åpne seg for ny tankegang.

Dette er noe som er forholdsvis nytt for den større allmue og det er derfor ikke rart folk er skeptiske.

Bare fordi vi lever i et samfunn som de siste 100 årene har vært preget av vitenskapen og dens vinninger, betyr ikke det at det er alt. Og så vidt jeg vet finnes det ingen fysiske lover som motstrider muligheten til 'psionics'.

Problemet er bare at vi alle har logikk innprenta i hodet siden førskolen, og derfor er det vanskelig å forestille seg for eksempel å lese tankene til en kompis, eller flytte en gjenstand.

Det er hva jeg tenker om saken... har personlig ikke noe spesiell erfaring med dette, men har veldig lyst å lage en psiball Jeg skal iallefall lese litt rundt om det.
For all del, det er ikke fordi jeg er kjip eller har en viss "logikk" i hodet mitt når jeg sier dette. Jeg sier det kun fordi at jeg ikke tror at Pycnopodia her klarer det.
Om han virkelig kan dette, hvorfor ville han ikke da vise det for en som bor i området hans - MOT betaling?
Eller poster opp en skikkelig video, der vi faktisk kan se at noe skjer, uten crappy lys, og et smell?

Det er latterlig enkelt å få til noe slikt uten å kunne være synsk eller å ha spesielle evner.

Det er det jeg syns om det, hvertfall, og jeg, og sikkert flere skeptikere sier:
"Vi tror det ikke, før vi får se det."
hva med video 24 her da? http://telekinesis.mine.nu/TK/w_media.php
Dette er jo ikke metal eller jern som blir påvirket av en magnet eller noe. Kan hende noen blåser på den eller noe men jeg trur at dette går ant.
Opprinnelig postet av Noctie
Pycnopodia, jeg har observert deg på andre forumer også. (ref. Anime.no). Jeg forstår ikke helt meningen med å starte slike tråder, for det første. For det andre, har jeg ikke sett noe virkelig bevis på det.
Greit, jeg er en skeptiker, men det finnes faktisk grenser på hva jeg tror på.
Har du sett filmen "Matilda"?
Om den lille jenta som kan bevege ting på samme måten som du sier du kan.

Det med at du visste hvor nåla var hos en kamerat, hvem har vel ikke hatt slike happenings?
Nå skal ikke jeg sitte her og bannlyse deg og dine antatte krefter, men jeg vil bare forklare deg hvorfor skeptikere reagerer på den måten de faktisk gjør. Gi meg bedre bevis, Pycno.
En video gjør ikke noe stor forskjell, egentlig. Jeg husker jeg så en ganske så dårlig video filmet med noe jeg tror var et webcam, som jeg fant på en forumlink en gang i tiden, og jeg kan si deg, jeg ble ikke særlig imponert.

Så, på vegne av en del skeptikere;
Det finnes kanskje noen få personer her i verden som faktisk kan det du snakker om. Men andre folk har jeg ikke tro på at kan det. Hva med tilfeldigheter? Hvem har vel IKKE sittet med en pendel og fått den til å stoppe? Dette har vel ingentingen med krefter å gjøre, nei, aldeles ikke..
Vis hele sitatet...
Bare en liten ting aller først, det er ikke snakk om mine krefter, det er snakk om våre krefter.
Meningen med å starte slike tråder var soleklar for en tid siden, men nå er den borte. Jeg gidder ikke å holde på med dette mere, jeg har bedre gøyere ting å gjøre på, som å spille Counter-Strike eller Americas Army. Det varmer jo når jeg mottar PM ifra personer som er interreserte og etter kort tid overgår meg i samtlige 'skills', personer som takker meg for å vise at de ikke er alene i verden, og ikke minst PM ifra personer som har mye å lære meg og gir interresante linker til meg. Men nå er jeg mett av dette, jeg har nok av personer med denne interressen i MSN-listen og masse internettsider med informasjon jeg skal lese.
Denne tråden kan igrunnen bare tørke ut, men det er likevel spennende å diskutere så jeg fortsetter gjerne jeg.
Beviser har jeg og enkelte andre nær meg hatt mye av. Men hva er vitsen med å fortelle om dette når man ikke blir trodd uansett? Når man opplever en rekke uforklarlige ting en selv ikke forstår og andre fnyser av og ikke tror på får man gjerne ett mere realistisk virkelighetsbilde enn den mere skeptiske delen av befolkningen. Haken er at man blir mindre logisk og gjerne søker ulogiske svar, forklaringer og løsninger på ting. Man blir det den store massen vil kalle mere 'virkelighetsfjern' selv om man egentlig er nærmere det som faktisk er virkelig. Oh teh sweet irony..
Logikk er ett tankesystem jeg tror vil briste om ikke så mange år, verden er ulogisk - det som faktisk er virkelig har lite med logikk å gjøre. Dette blir klart for stadig flere.
Det er rart, her er uviktig hva som er fakta eller ikke, det eneste som teller er visst hva man kan bevise vitenskapelig eller ikke.
Min beste venn har fått bevist at psi virker ved at en psion scannet/probet fyren eller noe sånt. Jeg trenger ikke å utdype ettersom jeg ikke blir trodd uansett - jeg har jo ikke vitenskapelige beviser! Poenget er noe sånt som at det er mulig å få dønn ubestridelig bevis for at f.eks. psi virker, det handler bare å lete på de rette stedene.
Jeg har sett filmen "Matilda".

Self-healing vet jeg ikke om noen vitenskapelige beviser som sier at det virker, men jeg har likevel ingenting imot å prøve det ut selv. Sålangt har jeg all grunn til å tro dette virker. Hvis jeg finner ut at det virker så bryr det meg ikke om så alle forskere i hele verden sier det ikke virker - Jeg stoler heller på meg selv. Sålangt har jeg hatt forskjellige uforklarlige erfaringer/opplevelser med self-healing, nok til å holde meg interresert men ikke nok til å overbevise meg helt Jeg fikk idag diagnosen helvetesild og resept for smertestillende, jeg har gått med dette utslettet i en uke nå med bare ubetydelige smerter. Jeg tror self-healing vil hjelpe stort på dette slik at jeg ikke trenger smertestillende, sålangt har det gått finfint men det gjelder å se den neste uka hvordan det går da. Går det bra blir jeg enda litt mere sikker og overbevist om at self-healing virker, men det skal mere til for å bevise det.

Det er bare til å utforske ting selv, det koster ingenting..

Tangaalf, Spennende! Jeg er og enig i at det har blitt bevist mange ganger, men paranormalitet tror jeg ikke vil kunne bli bevist skikkelig og akseptert skikkelig de nærmeste årene eller kanskje tiårene. Vitenskapen har for tiden (siden den oppsto på 1700-tallet i 'opplysningstiden') bestemt seg for at paranormalitet ikke eksisterer.. "Det som ikke vi kan bevise eksisterer ikke!! LIEK OMG!!" - Vitenskapen.
Det skal ett gjennombrudd til før vitenskapen godtar dette, og det vil nok bli litt av en flause samtidig så der vil nok finnes krefter som vil anerkjenne at det paranormale er fakta, innse hvor feil vitenskapen har tatt for så å klamre seg til logikken og fortsette med å benekte at paranormalitet er en realitet. Verden vil sikkert gå i grus for de mest skeptiske
Dette gjennombruddet tror jeg vil komme når en luring lager noe vitenskapelig måleinstrument som kan måle f.eks. psi og dermed gjøre det mulig å bevise eksistensen av psi i laboratorier med "replicable evidense". Å påvise økt (og uvanlig/unormal) hjerneaktivitet i fronten av hjernen hos psions som gjør psi-ting slik man kan idag er ikke nok.
The Vagabond, Du fortjener en klem du =) Bra innstilling.. Lykke til!
Noctie igjen, De fleste, om ikke alle som har gått på skole har en kjip logikk innprentet i hodet sitt som sier hva som er mulig og hva som er mulig. Vi blir hjernevasket med logikken ifra vi er små, og det er derfor mange blir så sjokkert ("WOW! SYKT! HELVETE!") når noe uforklarlig 'unaturlig' skjer og bevises for disse personene (f.eks. meg) enda det er helt naturlig og virkelig..
Hadde jeg vært flinkere ville jeg gått rundt og vist telekinese til alle enda de ikke ville se, helt gratis.. At jeg ikke ville klart å bevise det er en av grunnene til at jeg ikke prøvde.
Kunne du forresten tenkt deg å bevise for en du kjente at du klarte å drite på dass om du fikk betalt for det? Jeg setter det på spissen med vilje, det er flere grunner til at jeg ikke vil vise det til noen enda, den viktigste er at jeg rett og slett ikke klarer det på kommando, det er lett og vanskelig samtidig. Lett når jeg først klarer det ettersom jeg gjør lite annet enn å stirre på noe men sjeldent jeg klarer det. Du kunne gitt meg 1000kr for å bevise at jeg klarte å pisse og jeg ville ikke ha godtatt 'utfordringen'.. Litt fordi det bare blir for dumt, litt fordi jeg får mere penger bare i renter, litt fordi jeg driter i hva du måtte tro om pissinga mi men mest fordi det er så utrolig vanskelig å pisse mens noen ser på!
Det er fint du ville trodd på det hvis du hadde sett det da, hvis du samtidig er åpen for at enkelte opplever rare ting uten noen åpenbar, enkel, simpel og logisk forklaring så forlanger ikke jeg mere.

Forresten, tenk logisk nå, hvis det hadde vært mulig for en enkelt tenåring som nettopp har oppdaget psi og er nybegynner innen sakene å overbevise ett verdenssamfunn om at psi er en realitet, tror du ikke en av de titusener av psions før meg ville ha bevist dette allerede?
Jeg tror psi ikke er bevist fordi det er så vanskelig å bevise.. Det krever vitenskapelig utstyr som ikke er kommet enda, sannsynligvis vil det ta tid før det kommer og. Hvem gidder å vie livet sitt til å oppfinne ett instrument for å måle noe som ett samlet verdenssamfunn og forsker team benekter eksistensen av? Det er ikke mange, hvis det er noen idet heletatt vil det likevel sikkert ta lang tid før noe slikt instrument kommer. Hvordan man skal lage ett sånt instrument er det nok ingen som vet enda.

Beklager det lange innlegget med manglende korrektur forresten.. Tiden flyr når jeg har vært 2 uker uten pc, dessuten skriver jeg jævlig kjapt
Pycnopodia: jeg har en sunn skepsis, og tror ikke på noen av dere som sier dere kan flytte på ting ved hjelp av hjernen.... Hvis du har laget en film for å overbevise oss om at du kan gjøre dette, og "tilfeldigvis" valgt dårlig lyssetting, og dårlig kameravinkel, virker dette meget useriøst, og effekten er at ingen tror på deg. Hvorfor kunne du ikke laget en film slik at alle ville trodd deg hvis du først skulle lage en film? (jeg vet ikke om du engang har gjort det, men jeg råder deg til å gjøre det hvis du vil at denne tråden skal ha effekt) over og ut
Unreak143, Det er umulig å lage en film som beviser noe. Det er utallige måter å forfalske det på samme hvordan det filmes.
Som skepdic.com sier, "The number of parlour tricks to fake these movies are endless" - Men hva så sier jeg.. Det er nærmest ett uendelig antall parlour tricks for å fake så og si alt i verden.
Jeg forventer ikke at en slik film skal overbevise noen, gjør en slik film det ene og alene vil jeg påstå man er naiv på grensen til det dumme.

Edit, Greit å merke seg så har alle med samme interesse jeg har møtt, også over internett, lært at det gjerne er greiest å holde tett som slike ting. Der er jeg enig, det er greiest å holde tett, det vil jeg også gjøre. Brent barn skyr ilden
Sist endret av Pycnopodia; 3. juli 2004 kl. 11:34.
Jeg fikk til astral projeksjon for første gang i natt! *stolt* Det varte bare i ca 20 sekunder før jeg var tilbake i kroppen min igjen, men likevel en interessant opplevelse
Grattis Muscimol
Jeg har prøvd det samme men ikke med noe særlig hell enda, jeg har opplevd litt av hvert mens jeg har prøvd. Jeg kom nærmest når jeg testet å telle til 600 iløpet av ca 10 minutter, det er kjedelig i starten men blir gøyere etterhvert. Når jeg kom til 4-500 eller noe sånt følte jeg med som når jeg hadde drukket noen flasker for mye. På 600 kom vibrasjonene jeg har lest mye om. Så begynte rare ting å skje, jeg hørte en stemme i rommet og da freaket jeg ut..
Jaja, si ifra hvis det skjer noe mere da, eller prøv det med en venn, det må være dritkult! =)

Edit, smertene og kløen fra helvetesilden forsvant forresten idag morges, og jeg har sovet godt inatt. Herlig.. Nok en seier å legge til self-healing merittlisten min Jeg begynner å få teken på dette, faktisk, jeg tror jeg skal prøve å fikse skulderen til en kompis, får jeg se om det er med like mye hell.
Sist endret av Pycnopodia; 6. juli 2004 kl. 23:26.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Opprinnelig postet av Muscimol
Jeg fikk til astral projeksjon for første gang i natt! *stolt* Det varte bare i ca 20 sekunder før jeg var tilbake i kroppen min igjen, men likevel en interessant opplevelse
Vis hele sitatet...
Fett! Jeg har selv følt vibrasjonene under meditasjon, men aldri kommet noe lenger. Jeg har bare klart det om kvelden, før jeg skal sove.

På andre forum snakkes det mye om å stå opp kl 4 om natta, ta en kald dusj, meditere i 15min, for så å prøve å på a.p. Kan dette være en ide?
Hvordan er denne telleteknikken dere snakker om? Bruker dere noen andre teknikker?
Når jeg prøver AP så har jeg ikke sjangs til og ikke tenke på noe. Jeg tenker konstant på ett eller annet. Men har følt vibrasjonene en gang. Men da begynner jeg og tenke igjen og så må jeg bare røre på meg.
På andre forum snakkes det mye om å stå opp kl 4 om natta, ta en kald dusj, meditere i 15min, for så å prøve å på a.p. Kan dette være en ide? Bruker dere noen andre teknikker?
Vis hele sitatet...
Jeg har følgende prosedyre hver gang jeg skal oppleve astral projeksjon:

- Jeg forbereder rommet med telys, røkelse og hvite gardiner
- Så mediterer jeg i 20 minutter, kun ledsaget av musikk fra Enya
- Deretter tapper jeg et badekar med iskalt vann, og legger meg ned i det
- Slik ligger jeg til kroppen min er blitt ett med vannet, og varmet det såpass opp av det er blitt lunkent
- Deretter stiger jeg ut av badekaret, og pleier auraen min med en hårbørste
- Så er jeg våken 3 dager og 3 netter, før jeg står opp klokken 0600 om morgenen, leser et Donald Duck blad, går en tur rundt kvartalet, henter morgenavisen, kjøper meg en kaffe på 7-Eleven, tar 30 pushups, går på kino og ser den samme filmen 2 ganger - og så legger jeg meg igjen. Da opplever jeg astral projeksjon nesten umiddelbart. Det er deilig, og jeg føler meg spesiell når jeg åpner en 5 måneder gammel tråd.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg er telekineser. Lært det bort til 2stk. bevist det for ca.5.... Morro å bruke litt left-over tid på. Også fint når lærerne skal skrive på tavla
Kunst & håndtverklærern skulle tegne en strek. Den ble helt skeiv*uskyldigkremt*, så hun prøvde på nytt. Ikke akkurat bedre Anbefales!!
Psipog.net er best!!!
Micro-PK er jo faktisk bevist da!!(Nå snakker jeg ikke om personlige beviser, men "vitenskapelige")
adrian_nor.. Ta det opp på film.. For jeg mener dette bare er bullshit fram til det motsatte er bevist..

Og for guds skyld, bruk "Rediger"-knappen.
▼ ... over et år senere ... ▼
Hei.

Er veldig interessert i telekinese, det og flytte på en blyant med bare tankekraft.

Kan noen av dere si meg hva jeg skal gjøre ?

Jeg har 0 erfaring med dette, men det virker interessant!

Har lyst å lære meg å f.eks løfte opp en penn fra bakken ved hjelp av telepati.

Er det meningen at jeg skal se for meg at blyanten beveger seg?
Det du gjør er å lese dene posten. Så leser du guidene om TK på www.psipog.com

Uansett kort oppsumert:
Du begynner ikke med TK på en blyant når du nybegynner. Alt for vanskelig. Det du gjør er å lage deg ett psi-wheel, som det står om i guidene. Det du tenker når du skal snurre på hjulet er att du sier til deg selv; "Se, der snurret den på seg, og igjen!" For å overbevise underbevisheten din til å tru att det faktisk fungerer. Og pluttselig så snurrer hjulet på seg.
For å overbevise deg selv og andre så prøver du å skifte rettningen som hjulet snurrer.