Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1259
Har en stund gått på Pinex Forte som legen i det siste har vært villig til å skrive, før det måtte jeg få av resepten til mamma i ca 1 år. Nå er jeg lei av den svake virkningen på smertene mine, og kommer til å mase på legen om Oksycodon. Hvordan skal jeg gå frem for å få det? Er enten det eller tauet, noe jeg har ytret til fastlegen før at jeg holder ikke ut, skal jeg bruke samme retorikk denne gangen!? Noen som går på oxy, og har erfaringer
Bedre å si at PF’en ikke gir noen lindring enn å aktivt gå inn for akkurat oxy’en, det kan sette av alarmen... Du går ikke fra 2-3 PF om dagen til å få 80mg oxy akkurat, så hvis du er heldig så får du utskrevet typ 28 5mg oxynorm, ikke noe å hoppe i taket for. kanskje du får skiftet til tramadol i første omgang?

alt kommer selvsagt an på legen, jeg fikk jo oxy og xanor på resept mens jeg gikk på metadon. Hvis det virkelig står om liv og død, så kan du jo vurdere å begynne på metadon eller subutex. Det er den enkleste måten å få opiater legalt, men bør jo absolutt være siste utvei.
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Bedre å si at PF’en ikke gir noen lindring enn å aktivt gå inn for akkurat oxy’en, det kan sette av alarmen... Du går ikke fra 2-3 PF om dagen til å få 80mg oxy akkurat, så hvis du er heldig så får du utskrevet typ 28 5mg oxynorm, ikke noe å hoppe i taket for. kanskje du får skiftet til tramadol i første omgang?

alt kommer selvsagt an på legen, jeg fikk jo oxy og xanor på resept mens jeg gikk på metadon. Hvis det virkelig står om liv og død, så kan du jo vurdere å begynne på metadon eller subutex. Det er den enkleste måten å få opiater legalt, men bør jo absolutt være siste utvei.
Vis hele sitatet...
Takk for svar, hørtes lurt ut! Kan jeg spørre hva indikasjonen er for å begynne med Metadon el Subutex fremfor Oxy? Det står ganske dårlig til så er litt liv eller død ja:P Hvorfor begynte du på Oxy og Xanor mens du gikk på Metadon? Er Oxy og Xanor en bra kombo, jeg sliter veldig med angst i tillegg
Sitat av DrDeath Vis innlegg
... jeg fikk jo oxy og xanor på resept mens jeg gikk på metadon ...
Vis hele sitatet...
Har hørt om flere leger som skriver ut kombinasjon av opioider(spesifikt oxy) og forskjellige type benzodiazepiner. De mener visstnok det er trygt å kombinere disse to legemidlene. Er ikke det litt spesielt, i og med at det i utgangspunktet er en ganske farlig kombinasjon for sentralnervesystemet?
Buprenorfin(subutex) kan fåes som plaster fra fastlegen. Kjenner noen som får tramadol og slike plaster mot smerter, men det er ganske uvanlig. De fleste som får subutex går i LAR for å få disse medikamentene. Det krever vanligvis at man har problemer med opioider, sterke opioider nærmere sagt, men det kan jo virke ut som du er i ferd med å bli det. Eneste grunnen til at jeg foreslo det var grunnet denne liv og død situasjonen din. Det er mye lettere å få LAR enn det er å få oxy, men i din situasjon så blir det jo litt annerledes. Fastlegen kan henvise deg der, men jeg ville ikke foreslått dette før han eventuelt setter seg helt på bakbeina, det er virkelig last resort.

Jeg sa bare at jeg hadde vondt i beina når jeg fikk oxy. Xanoren fikk jeg for angst. Hadde en veldig snill lege, han mistet autorisasjonen en stund etterpå. Veldig trist siden jeg fikk alt jeg spurte etter. Nå går jeg på 500mg morfin via LAR, og adhd medisiner. Skulle veldig gjerne gått på oxy i steden men det er ikke så lett her til lands.

Sitat av easethepain Vis innlegg
Har hørt om flere leger som skriver ut kombinasjon av opioider(spesifikt oxy) og forskjellige type benzodiazepiner. De mener visstnok det er trygt å kombinere disse to legemidlene. Er ikke det litt spesielt, i og med at det i utgangspunktet er en ganske farlig kombinasjon for sentralnervesystemet?
Vis hele sitatet...
Stemmer det, men er man «oppegående» nok så er kombinasjonen relativt trygg allikevel.
Det blir farlig når man misbruker det, og spesielt med illegale opioider(heroin) som varier i styrke hele tiden. Plutselig får man en mye større dose enn sist gang. Når man dakombinerer med benzo i tillegg så er det fort gjort å stryke med. Så denne faren er hovedsakelig knyttet til folk som misbruker, eller bruker det illegalt. For en pasient på stabile doser så skal det veldig mye til for at det plutselig blir lethal.
Sist endret av DrDeath; 7. april 2023 kl. 18:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ja jeg er mer at jeg ikke har fått problemer med opioider ennå, men jeg vil heller ta det problemet når det eventuelt kommer etter bruk fordi det er verre å takle hverdagen uten. Kan jeg spørre hva forskjellen er på morfinen du får av lar og Oxy er? Nei jeg vet ikke ass, kjenner jeg fastlegen rett blir dette et prosjekt.

DrDeath føler du at du har bra smertelindring nå? Hvordan var det å være på Oxy?
Sist endret av AllHourCymbals; 7. april 2023 kl. 18:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Sitat av AllHourCymbals Vis innlegg
Ja jeg er mer at jeg ikke har fått problemer med opioider ennå, men jeg vil heller ta det problemet når det eventuelt kommer etter bruk fordi det er verre å takle hverdagen uten. Kan jeg spørre hva forskjellen er på morfinen du får av lar og Oxy er? Nei jeg vet ikke ass, kjenner jeg fastlegen rett blir dette et prosjekt.

DrDeath føler du at du har bra smertelindring nå? Hvordan var det å være på Oxy?
Vis hele sitatet...
Jeg personlig merker ingen forskjell mellom oxy og buprenorfin, men det er meg.

Hvis legen din ikke spiller ball, og det virkelig er snakk om liv og død, så kan du røyke litt heroin og melde deg inn i LAR. De vil ta en urinprøve som beviser at du har opiater i kroppen.
Kan ha det som en plan B.
lykke til, og god bedring!
Sist endret av Skinny; 7. april 2023 kl. 19:44.
Du får Tramadol eller tramagetic (samme begge to bortsett fra depo) SÅÅÅÅ kan du mase om Oxy og ødelegge livet ditt �� Lykke til ��
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Sitat av Krølleløffe Vis innlegg
Du får Tramadol eller tramagetic (samme begge to bortsett fra depo) SÅÅÅÅ kan du mase om Oxy og ødelegge livet ditt �� Lykke til ��
Vis hele sitatet...
Trådstarter har ekstreme smerter, din klovn.
Jeg bruker oxy fast, og har det kjempefint. Det er alltid de som aldri har prøvd som vet best... Fortsett sånn!
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har nå gått fast på pxy fpr smerter i 3 år.
Har familie, bolig, bil og kone og barn. Trenger du oxy for smertelindring og bruker det slik du skal kan du ha et normalt og fint liv som alle andre.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har nå gått fast på pxy fpr smerter i 3 år.
Har familie, bolig, bil og kone og barn. Trenger du oxy for smertelindring og bruker det slik du skal kan du ha et normalt og fint liv som alle andre.
Vis hele sitatet...
Dette stemmer, også for andre opioider. Det er først når tilgangen blir usikker at man virkelig er i fare. Kan tenke meg at det er mange som har gått i fra en situasjon lik din, til å havne på uføretrygd på grunn av at det ble slutt på resepten.
Folk som bruker det illegalt vil omtrent aldri få den stabiliteten man har når man får det til faste tider, året rundt. Derfor er jeg veldig for at de som trenger det skal få det. Jeg tror LAR kommer til å utvikle seg i en mer positiv retning etterhvert, der man også kommer til å kunne få oxy, men også resten av felleskatalogen.
Noe lignende Canada sitt «safe supply» prosjekt, men for alle slags medikamenter. Det er en win win for alle utenom de folka som dealer.
Jeg gikk fra PF til Norspan buprenorfin plaster.Gikk på seks tabletter daglig pga kroniske smerter og hadde fått godkjent disse på blå resept.Jeg sa rett ut til legen at Paralgin hadde utspilt sin rolle.Ble henvist til spesialist og fikk gå over på Norspan.Har brukt disse i ti år nå med bare en dosejustering.Vel verdt å prøve da jeg tror mange leger vegrer seg for å gi oxy til ikke-cancer smerter.Gir ikke noe spesielt eufori.
Anonym bruker
"Tolerant Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har gått på oxy i 10-11år pga smerter tar 5mg oxynorm pluss 5mg oxycontin 2gong i døgnet å det tar fortsatt smertene rimelig bra,å gått på det så leng så slipper å merke noe av rusen,synes oxy rus er digg men bivirkningene av langvarigbruk av høye doser som jeg fikk når jeg låg på sykehus blir høre og visuelle halliser,mareritt,helt fucked i mage konstant å kunne ligge 18tim i senga så oxy kan fucke deg helt men småe doser som jeg tar nå er min lifesaver