Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1564
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Og gjelder det isåfall uansett hvilken rolle man har etc?
Du kan når som helst bli tatt ut til en tilfeldig kontroll, uansett hva du jobber som. Varierer hvor ofte avhengig av arbeidsgiver og noen flere faktorer.
Sist endret av hala; 5. november 2022 kl. 21:34.
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det spørs om du har en jobb eller en arbeidsplass hvor du har skrevet under på at det kan tas ruskontroll. Om du ikke har det er det ulovlig å rusteste om det ikke er skjellig grunn til mistanke. På min arbeidsplass offshore har jeg i løpet av nærmere 20 år aldri opplevd det. Dette er på norsk sokkel. På utenlandsk sokkel er du fritt vilt.
De fleste rederier praktiserer hvertfall tilfeldig testing av mannskap ombord på båtene. Man må skrive under på et skjema hvor man godtar dette ved ansettelse i rederiet. Hvor ofte dette forekommer varierer, i rederiet hvor jeg er nå er det i utgangspunktet en test i året, men den kan komme når man minst venter det. Flere tester kan forekomme men det er ytterst sjelden, har faktisk ikke hørt om at det har skjedd, og jeg har nå vært i samme rederi i noen år.
De fleste subsea selskaper jeg har vært borti praktiserer også dette.

Det verste jeg har vært borti var et rederi utenfor offshore segmentet hvor det gjerne var testing opptil 4-6 ganger i året, helt forjævlig spør du meg. I tillegg brukte de disse ustabile hurtigtestene, og en alkotester av billigste sort. Helt latterlig opplegg.

Ikke helt sikker på hvordan dette gjøres i di forskjellige riggselskaper, men har hørt om folk som har blitt testet på heliporten og nektet utreise hvis positiv, men da har det sannsynligvis vært tydelig mistanke.
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av JohnnyNonsens Vis innlegg
De fleste rederier praktiserer hvertfall tilfeldig testing av mannskap ombord på båtene. Man må skrive under på et skjema hvor man godtar dette ved ansettelse i rederiet. Hvor ofte dette forekommer varierer, i rederiet hvor jeg er nå er det i utgangspunktet en test i året, men den kan komme når man minst venter det. Flere tester kan forekomme men det er ytterst sjelden, har faktisk ikke hørt om at det har skjedd, og jeg har nå vært i samme rederi i noen år.
De fleste subsea selskaper jeg har vært borti praktiserer også dette.

Det verste jeg har vært borti var et rederi utenfor offshore segmentet hvor det gjerne var testing opptil 4-6 ganger i året, helt forjævlig spør du meg. I tillegg brukte de disse ustabile hurtigtestene, og en alkotester av billigste sort. Helt latterlig opplegg.

Ikke helt sikker på hvordan dette gjøres i di forskjellige riggselskaper, men har hørt om folk som har blitt testet på heliporten og nektet utreise hvis positiv, men da har det sannsynligvis vært tydelig mistanke.
Vis hele sitatet...
Det er nok sant at det er annerledes på båt. På rigg har du noen svært aggressive fagforeninger som har gitt klar beskjed at det er inngripen i privatliv å rusteste så snart det ikke dreier seg om skjellig grunn til mistanke. Da blir det et helsikes bråk. Har man skrevet kontrakt på det blir saken en annen. Kjenner endel på fast installasjon, der er avtaler om rustester mer vanlig. Igjen så spørs det hvilken posisjon man har.

På heliporten gjelder samme for alle. Skjellig grunn til mistanke. En sjelden gang er dem der med hunder. Ellers ikke noe.