Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1548
Jeg vet noen sikkert vil påpeke at den stakkars padden må få være i fred for menneskehetens utnyttelse av den. Likevel er det umulig å ikke vekke nysgjerrigheten til live når man hører om opplevelsene folk hevder og ha under en 5-MeO-DMT seanse.


For å si det som det er, det kommer til å skje med undertegnede før eller siden. Jeg har en del erfaring med ayahuascha, men har hørt at Bufo nærmest sikrer en egodød. Det jeg personlig er mest ute etter er og få den tryggheten rundt "at jeg en gang skal dø" opplevelsen", og at et vakkerst sted muligens venter. Samtidig er det skremmende og se vidoer på YouTube der folk spreller med armer, ben og skriker under bufo seanser. Jeg hører og en del historier der folk bæsjer på seg osv. Hvordan var det i virkeligheten for dere som har testet? Ligger man der stille og slapper av mens det pågår, eller er YouTube videoene realistiske med tanke på om de representerer et stort flertalls opplevelser?

Ellers føler jeg for å nevne følgende: Kansje ville freakforum evolvert et par hakk om det fantes en egen underkategori for psykedelika. Det er sikkert mange som er uenige i det, men jeg føler ikke det i et moderne oppgradert samfunn fortjener bedre enn å gå inn under betegnelsen rusmidler. Uansett, det blir en annen diskusjon.
Sist endret av aldarico; 9. januar 2022 kl. 20:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis det er egodød du er ute etter kan det oppnås med de mer vanlige psykedelia som lsd og psilocybin
Har ikke prøvd 5-MeO-DMT, men har hatt muligheter til å prøve. Grunn til at jeg takket nei er fordi 5-MeO kan føre til dødsfall. Den er hard på hjertet og senker pustefrekvens (av og til så mye at folk slutter å puste). Også har du den motoriske aktiviteten (sprelling) som heller ikke lover noe godt. Hvis jeg skal ta noe hinsides kraftig så vil jeg i det minste ha en viss grad av sikkerhet for at jeg ikke stryker med på ekte i prosessen. 5-MeO vil jeg kun innta på en intensiv avdeling på et sykehus med leger rundt meg, ellers - nei takk.

Fordampet N,N-DMT er kraftig nok i seg selv. Kraftigere enn noen egentlig behøver hvis doseringen er stor nok. Jeg er overbevist at den kan ta deg til de samme/lignende plasser og høydepunkter som 5-MeO, uten unødvendig risiko. Selv N,N-DMT kan gi deg altfor mye å tygge på ila. en tur, dødsfare oppå der igjen? Man kan bli tullete av mindre.
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Har ikke prøvd 5-MeO-DMT, men har hatt muligheter til å prøve. Grunn til at jeg takket nei er fordi 5-MeO kan føre til dødsfall. Den er hard på hjertet og senker pustefrekvens (av og til så mye at folk slutter å puste). Også har du den motoriske aktiviteten (sprelling) som heller ikke lover noe godt. Hvis jeg skal ta noe hinsides kraftig så vil jeg i det minste ha en viss grad av sikkerhet for at jeg ikke stryker med på ekte i prosessen. 5-MeO vil jeg kun innta på en intensiv avdeling på et sykehus med leger rundt meg, ellers - nei takk.

Fordampet N,N-DMT er kraftig nok i seg selv. Kraftigere enn noen egentlig behøver hvis doseringen er stor nok. Jeg er overbevist at den kan ta deg til de samme/lignende plasser og høydepunkter som 5-MeO, uten unødvendig risiko. Selv N,N-DMT kan gi deg altfor mye å tygge på ila. en tur, dødsfare oppå der igjen? Man kan bli tullete av mindre.
Vis hele sitatet...

Det er litt skremmende med tanke på at jeg selv er i 40-årene. Jeg liker(selv om det er totalt urealistisk) å sammenligne meg med Mike Tyson da. Og han har nok hatt sine påkjenninger på hjertet i den tid han var kokain freak. Uansett så vil jeg gjerne finne ut mer om hva påkjenninger på hjertet det måtte ha.
Anonym bruker
"Fremmed Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke prøvd selv, men de sier det skiller seg veldig fra N,N-DMT ift. at den er mye mer følelsesmessig, og mindre visuell enn sistnevnte.
Anonym bruker
"Lett Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
følte på masse frykt trodde jeg skulle dø ,gikk rett i bakken ingen visuals. når jeg kom til igjen var det en
eufori som varte i ca 10 min , problemer med søvnen en uke i etter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
følte på masse frykt trodde jeg skulle dø ,gikk rett i bakken ingen visuals. når jeg kom til igjen var det en
eufori som varte i ca 10 min , problemer med søvnen en uke i etter
Vis hele sitatet...
Iteresant, men gav det noe innsik, fikk du noen form for livsvisdom ut av det?

Det med det kropslige om man spreller som en gal, er at jeg engster meg for at skulderen skal gå ut av ledd(noe den av og til gjør under visse bevegelser jeg må forhindre). Jeg kan ikke tenke meg noe værre en en kraftig fysisk smerte under en tripp, som å brekke enn arm.
Anonym bruker
"Lett Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
når jeg så inn i øynene til andre jeg var med når jeg var euforisk så så jeg gud i dem at vi var alle den ene
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
når jeg så inn i øynene til andre jeg var med når jeg var euforisk så så jeg gud i dem at vi var alle den ene
Vis hele sitatet...
Det høres helt nydelig ut. Er det en opplevelse du fremdeles bærer med deg?
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Alt av slike opplevelser pleier å fade til en viss grad, uansett innsikt og intensitet. Blir ikke Buddha av å ta psykedelika alene.
Bufo Alvarius troner over alle psykedelia. Opplevelsen er forskjellig hver gang og varierer fra person til person; du kan langt på vei gjøre personlige forberedelser, valg av sted samt fasilitator er veldig viktige element i "opplevelsen".

For eksempel er det viktig å ha en form for kroppslig diet minst et par dager før du tar medisinen; unngå kjøtt, sterke krydder, foreskrevne medisiner, kaffe osv. Du bør også gjennomføre en faste for sinnet; unngå TV (blåskjermer generelt), steder med mye støy og folkemengder. Meditasjon er anbefalt, men alt du kan gjøre for å "klarne" hodet er bra. Gå inn med en intensjon om hva du ønsker å behandle eller oppnå. Hvordan medisinen blir fasilitert er av stor betydning for hvordan opplevelsen blir, før du inhalerer, mens du er under og for tiden etter.

Beskrivelsen "ego-død" kan føles som passende for sensasjonen mange opplever. Andre kan beskrive det som om alt du er brytes på harmonell og euforisk måte opp i millioner av fragmenter. Fragmentene som trenger behandling får reparasjon eller justeringer, det er ofte disse man kan huske etterpå i form av "visuals". Når (den initielle) medisinen avtar i virkning så settes alle fragmentene tilbake på plass og du kommer til bevissthet igjen.

Hvor lang tid du "er under" varierer veldig og kan være fra fem minutter til 30 minutter. Men generelt føles det som mye lengre tid. Hva som skjer under denne tiden er din opplevelse sammen med en helbreder som fasilitator. Det du da får, er hva du trenger. Og det du trenger er også hvorfor du bør ta medisinen. Sapito kan helbrede sykdommer fra kreft til traumer og mer, den bør respekteres deretter.

Tiden etter er vel så viktig: de første to dagene anbefales det å fortsette dietten for kropp og sinn, slik at fragmentene som nå har fått en "justering" får tid til å resonere med ditt alt på en god måte uten for mye sterk påvirkning utenfra. Især skjer dette de neste to tre dagene og primært mens du sover. Dette er utelukkende positivt og må behandles deretter. Å "drepe" egoet er også å fjerne all frykt. Dette skjer ikke av seg selv men Bufo kan definitivt hjelpe.

Ta gjerne kontakt dersom det er ønske om å bli bedre kjent med denne og annen naturmedisin fra Mellom- og Sør-Amerika.

https://www.hermanosvikingomaya.com/
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av TheoThor Vis innlegg
Bufo Alvarius troner over alle psykedelia. Opplevelsen er forskjellig hver gang og varierer fra person til person; du kan langt på vei gjøre personlige forberedelser, valg av sted samt fasilitator er veldig viktige element i "opplevelsen".

For eksempel er det viktig å ha en form for kroppslig diet minst et par dager før du tar medisinen; unngå kjøtt, sterke krydder, foreskrevne medisiner, kaffe osv. Du bør også gjennomføre en faste for sinnet; unngå TV (blåskjermer generelt), steder med mye støy og folkemengder. Meditasjon er anbefalt, men alt du kan gjøre for å "klarne" hodet er bra. Gå inn med en intensjon om hva du ønsker å behandle eller oppnå. Hvordan medisinen blir fasilitert er av stor betydning for hvordan opplevelsen blir, før du inhalerer, mens du er under og for tiden etter.

Beskrivelsen "ego-død" kan føles som passende for sensasjonen mange opplever. Andre kan beskrive det som om alt du er brytes på harmonell og euforisk måte opp i millioner av fragmenter. Fragmentene som trenger behandling får reparasjon eller justeringer, det er ofte disse man kan huske etterpå i form av "visuals". Når (den initielle) medisinen avtar i virkning så settes alle fragmentene tilbake på plass og du kommer til bevissthet igjen.

Hvor lang tid du "er under" varierer veldig og kan være fra fem minutter til 30 minutter. Men generelt føles det som mye lengre tid. Hva som skjer under denne tiden er din opplevelse sammen med en helbreder som fasilitator. Det du da får, er hva du trenger. Og det du trenger er også hvorfor du bør ta medisinen. Sapito kan helbrede sykdommer fra kreft til traumer og mer, den bør respekteres deretter.

Tiden etter er vel så viktig: de første to dagene anbefales det å fortsette dietten for kropp og sinn, slik at fragmentene som nå har fått en "justering" får tid til å resonere med ditt alt på en god måte uten for mye sterk påvirkning utenfra. Især skjer dette de neste to tre dagene og primært mens du sover. Dette er utelukkende positivt og må behandles deretter. Å "drepe" egoet er også å fjerne all frykt. Dette skjer ikke av seg selv men Bufo kan definitivt hjelpe.

Ta gjerne kontakt dersom det er ønske om å bli bedre kjent med denne og annen naturmedisin fra Mellom- og Sør-Amerika.

https://www.hermanosvikingomaya.com/
Vis hele sitatet...
Alt du beskriver her angår også vanlig DMT.
Anonym bruker
"Lett Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av aldarico Vis innlegg
Det høres helt nydelig ut. Er det en opplevelse du fremdeles bærer med deg?
Vis hele sitatet...
ikke noe mer enn før bufoen
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Alt du beskriver her angår også vanlig DMT.
Vis hele sitatet...
Vel, om du ønsker å se det slik så angår det jeg beskriver ikke bare DMT men hvordan man velger å navigere alt her i livet. Som valg av hva man skriver, hvordan man behandler venner osv. Dersom Psykedelia benyttes for å bli bedre som medmenneske, mer bevisst på tilværelsen, få bedre kontroll over eget Ego og oppleve mindre frykt - som er ene og alene årsaken til "bivirkninger" ved bruk av frosken, var det ment som vennlige tips til få en god opplevelse

Dersom du snakker om kjemisk fremstilt NN DMT som vanlig så kan kanskje replikken sees slik. Effektene derimot er ganske forskjellige - uansett hvilken setting man er i eller forberedelse man gjør. Velger selv å holde avstand fra laboratorie- og/eller gutteromsfremstilt DMT varianter da man helt klart bør vite hva man gjør og ha respekt for prosessen.

Etter mange erfaringer med en rekke varianter så er det uten tvil stor avstand mellom 5meo og NN. Ett eksempel kan være at NN kan føles mer "teknisk" eller "metallisk" og den andre betydelig mer "natulig" i hvordan trippen er og hva man opplever eller tar med seg tilbake. Anbefaler selv å prøve Changa, et DMT brygg som også røykes og har tilsvarende effekt-tid men er en helt annen opplevelse.

Ønsker Deg en strålende dag