Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1671
Hei!

To ganger nå har jeg måttet gjenopprette laptop til et tidligere tidspunkt for å komme meg på internett. Såvidt jeg husker har jeg ikke installert noe.
Noen som vet hvordan jeg kan finne ut om det er en automatisk update, eller noe annet krøll som fører til dette?
Har du trådløs eller kabel-nett?

Jeg har vært borti drivere for nettverk i windows update som installeres automatisk og som herper maskinen.

Last ned driver fra produsenten av din aktuelle trådløse eller kabelede nettverkskort.
Sist endret av Turbolego; 7. august 2015 kl. 17:52.
Trådstarter
11 0
Takk for svar!

Jeg har trådløst nett, men prøvde også med kabel. Ingenting virket før jeg gjenopprett maskin til 4 dager tidligere.

Bør jeg laste ned driver selv om jeg har nett nå, for å unngå at det samme skjer igjen?

Hvordan vet jeg hvilken produsent som har laget nettverkskortet i min lap top? Er det samme produsent som laget pc, altså Acer?
Sjekk klistremerket under maskinen/bak batteriet of finn "model no:"

Derfra finner du driverne til din acer.

▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
11 0
Nå er jeg dritlei av å omtrent annenhver dag gjenopprett maskinen til et tidligere tidspunkt!

Det som skjer er at windows tvinger frem en omstart med oppdateringer nesten annen hver dag. Og hver gang dette skjer kommer jeg ikke på nett etterpå. Er det en måte å unngå at maskinen gjør dette?

Jeg har prøvd å endre innstillingen "se etter oppdatering, men la meg bestemme om de skal innstalleres" i widows update, men dette ser ikke ut til å virke. Maskinen oppdaterer seg om natten likevel.

Noen som har noen tips? Jeg har vurdert å laste ned ny driver som Turbolego over sa, men det er utenfor min komfortsone - og virker som en unødvendig ting å måtte gjøre - tross alt.

Takk for eventuell hjelp!
Hvilken utgave av Windows har du? Og bare kom med det som står på undersiden av maskinen, kanskje vi kan finne den sannsynlige rette driveren for deg.
Trådstarter
11 0
Takk for respons!

Jeg har windows 7.

Klistermerke under laptop: Acer Aspire 7250 Modell: AAB70
lol, denne maskinen har to forskjellige trådløs-drivere tilgjengelig.
En fra Atheros:

og en fra Broadcom:

Prøv en av de, og om den ikke funker, avinstaller, og installer den andre.

Hvordan avinstallere driver: Using Device Manager to Uninstall Devices and Driver Packages

Last ned begge driverne før du begynner å teste de ut tho

Btw. driverne jeg posta i stad er for 32-bit windows 7, om du har 64 bit windows 7:

Atheros:

Broadcom:

sjekk om du har 32 eller 64 bit i system i kontrollpanel:

Sist endret av Turbolego; 27. august 2015 kl. 14:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
11 0
Hjertelig takk for super hjelp! Det settes pris på!! :-)

Er dette sketchy å prøve for en dataretard? Er det mulig for at alt kan gå til helvete nå eller er det no stress? Hvis muligheten for at alt kan gå i dass er til stede, tror jeg ikke jeg tar sjansen. Har ikke kroner til å kjøpe ny pc for tiden..

Og er det best å vente med innstallering av ny driver når jeg først har mista nettet (vil jo downloade filene først såklart), eller innstallere nå mens jeg fortsatt har nett?

(Jeg har 64 biter ser det ut til, og navnet Atheros høres kjent ut - sikkert det jeg har..)
Å installere, avinstallere drivere er null stress, og det kan ikke herpe hardwaren din.

Både atheros og broadcom driverne skal funke, men en av de kan funke bedre enn den andre.

Prøv atheros først du, for 64 bit windows 7, og om den ikke funker, avinstallerer du drivern med guiden fra microsoft jeg linka til tidligere og prøver broadcom.

Jeg har selv bytta mellom forskjellige drivere flere ganger på under en time bare for å sjekke om en driver funka bedre enn den andre.
Trådstarter
11 0
Ok! Et siste spm før jeg går løs på dette..;-)

Er det altså bare å laste ned filen og følge de eventuelle instruksene der - og vips så har jeg en annen driver som kjører internettet mitt. Intet mer arbeid? Trenger ikke fikle med ruter, lage nye passord eller lignende?
Sitat av lepperd Vis innlegg
Ok! Et siste spm før jeg går løs på dette..;-)

Er det altså bare å laste ned filen og følge de eventuelle instruksene der - og vips så har jeg en annen driver som kjører internettet mitt. Intet mer arbeid? Trenger ikke fikle med ruter, lage nye passord eller lignende?
Vis hele sitatet...
yup, driveren skal komme med en sånn "setup.exe" fil som veileder deg igjennom.

Slik ser det ut når du starter setup.exe i atheros drivern f.eks.



Ruteren gir blanke i hvilken driver du har, og bytter ikke passord fordi en dings som vil koble seg til har fått ny driver.
Sist endret av Turbolego; 27. august 2015 kl. 15:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
11 0
Nydelig! Da skal jeg prøve det neste gang jeg er uten nett. Jeg skal komme tilbake med rapport!

Tusen takk for hjelp!

Ha en fortreffelig dag
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ok! Da har jeg prøvd dette. Etter et "uhell" hvor datamaskinen slo seg av (prøver å unngå at maskinen slår seg av da det er da updaten gjør endringer som gjør at jeg ikke kommer på nett) - kom jeg selvfølgelig ikke på nett igjen. Jeg hadde lastet ned Atheros driveren på forhånd så jeg installerte bare driveren og håpet at ting skulle løse seg, men den gang ei! Ingen forskjell.. Måtte formatere maskinen til et tidligere tidspunkt igjen, og nå har jeg nett - men venter bare på neste gang windows-driten oppdaterer og mannskjiten repeterer problemene!

Jeg har ikke testa Broadcom sin driver. Jeg regna med det var Atheros i og med at den gamle het det.

Kan det likevel være at broadcom sin funker?

Og må jeg ha nett mens jeg innstallerer driveren, eller skal det funke å innstallere når jeg først har mistet nettet?
Drivere skal du kunne installere med eller uten nett.
Skal ikke spille noen rolle.

Ta et restore-point før du prøver da, så kan du bytte litt imellom driverne og se hva som funker.