Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1258
Hei!

Jeg har helt siden jeg flyttet inn i leilighet i Oslo opplevd store problemer med nettet.

- Hvilken leverandør du har: Canal Digital
- Hvilket multimodem\modem du har: Thomson TCM471
- Hvilken "router" du har: Netgear wnr2000v5
- Hvilken IP maskinen din har: 212.251.168.xxx

Speedtest.net viser 23 MBs, men internettet er så ræva at jeg sliter med å loade selv korte Youtube-filmer.

Videre er det begrenset hvor mange enheter som får være pålogget på en gang, noe som er helt forbanna irriterende. Det er noe jeg har ringt Canal Digital om, der de fortalte at det sannsynligvis er ruter-innstillingene mine som er fucked. Har prøvd å logge inn på ruteren og endre innstillinger, men der er det flere innstillinger som er "grået" ut, altså er de utilgjengelig for endring. Jeg er helt blank på hva som er problemet, og hvordan jeg kan få ordnet det.

Noen som har noen idé til hvordan jeg kan få løst dette? Holder på å rive ut håret.
Sist endret av meitemark; 17. mars 2015 kl. 01:11.
Ang begrensninger på enheter;
Det ser ut til at routeren din ikke har på DHCP, så de enhetene som kopler seg på nettverket ditt får IP fra CD, og de gir bare ut noen få. Det er mest sannsynlig en innstilling som kan endre dette i router.
Sist endret av meitemark; 17. mars 2015 kl. 01:16.
test hastigheten din med pc kobla rett i modemet..

noe anna er bare tull. er det fortsatt tregt. så må du få feilmeldt saken.

har du full pupp av hastighet når du er tilkobla rett i modem. så må du se på ditt eget utstyr