Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 14072
Gullnummer.no tar kr 39,- for vurdering av nummer, men jeg har ikke lyst å betale for denne tjenesten - kanskje senere hvis jeg ser noe mulighet i å selge numrene.

Har noen her mulighet å vurdere 2 nummer jeg har?

ABB CA CAA og ABB CD DCD

På forhånd takk!
Ingen nummerekspert, men tror ikke de nummerne er verdt spesielt mye. Selv om det er begrenset med tall er det ikke noe enkelt mønster - med mindre tallene gir en mening.

Ren gjetning tilsier at det første nummeret f.eks er 911 59 599 og det andre 422 51 151 som i hvert fall ikke jeg synes ser noen fordel i.
OT:
Hvordan får man egentlig tak i Gullnummer? Er det et sted man kan få dette og deretter selge videre? Hvordan fungerer prosessen?

Spør fordi jeg aldri har hørt om dette, og er nysgjerrig på konseptet
waf
Ocupado...
waf's Avatar
Trådstarter
Man kan kjøpe gullnummer på sider som finn.no eller gullnummer.no, men prisen varierer fra nummer ingen ville trodd var gullnummer til de man virkelig ikke har lyst å åpne pengboken for.

90 90 90 90 ligger vel ute for 500.000,- og 45678910 til 10.000.000,-, men jeg vet ikke om noen er villig til å betale så mye for et telefonnummer.

Mine nummer er nok ikke like gode, men sammenlignet med de "dårligste" jeg finner på gullnummer.no skulle man tro at jeg kunne fått de solgt.

Selve overtakelsen skjer i form av privat kontrakt med eierskifteskjema via operatøren nummeret er registrert hos, ikke noe verre enn det.

Edit: Fant 400-KEBAB til de som er villig å bla opp 29.000,-
Sist endret av waf; 5. desember 2014 kl. 12:25.
Ha et selv: ABB CB DDD

Ante ikke at dette kunne ha noe verdi, takk for info
Jeg fikk gullnummeret mitt taksert til 10 000 her om dagen, men har tidligere fått bud på 12 000 og 14 000. En i bransjen mente at jeg kunne få flere hundre tusen for det. Jeg er iallefall overbevist om at det er verdt mer enn det Gullnummer oppga, så jeg velger heller å holde på det. Nummeret ligner på dette: 95 95 96 96.
Jeg har et som er AB CC DE DE ihvertfall, veldig lett og behagelig å huske
(Kan avsløre at AB er 40)
Sist endret av Rusmisbrukeren; 5. desember 2014 kl. 12:54.
waf
Ocupado...
waf's Avatar
Trådstarter
Dagbladet har faktisk fanget opp denne saken (ang nummer 45678910)

http://www.dagbladet.no/2014/12/08/n...efon/36616788/
Jeg har faktisk to nummer som er litt unike;

12xxxxx8 hvor X er det samme tallet, på rad og rekke.

Kan det være verdt noe?
Sitat av Siilverpants Vis innlegg
Jeg har faktisk to nummer som er litt unike;

12xxxxx8 hvor X er det samme tallet, på rad og rekke.

Kan det være verdt noe?
Vis hele sitatet...
Ifølge NetCom er et gullnummer hos dem et nummer der det er 5 siffer på rad med samme tallverdi, som kan være vært en god del penger
▼ ... noen måneder senere ... ▼
AC DDD CCB + AB CDE EEB

Eier de to "nummerene". Men og kalle ett/begge ett gullnummer føler jeg kanskje vil være litt overdrevent... kanskje sølv+bronse om noe.
Eneste jeg kan si med sikkerhet om de er vel att det første nr er lekende lett nr som sitter med en gang.
nr 2 derimot, også lett... men der forutsatt att man tenker over tall serien nummeret består av istedenfor att man tenker ett tall om gangen (...som mangen da gjør)!
Jeg har 98 adccda
Vel, det at ett nummer ligger til salgs for en sum, betyr ikke at det er verdt det eller at noen vil betale det for det.
Sitat av nomore Vis innlegg
Vel, det at ett nummer ligger til salgs for en sum, betyr ikke at det er verdt det eller at noen vil betale det for det.
Vis hele sitatet...
La selv ut mitt eget nummer når jeg fikk det, AB BCD BCD, uten hell.
Nå er jeg igrunnen fornøyd, da det er et rimelig let nummer å huske.
Kamerat av meg har ABAAAABA, og burde få en grei sum om han skulle selge det.
Jeg fikk velge i fra alle nummerene de hadde i en sånn salgskiosk(kompis), tok 2 nummere som er utrolig lett å huske, men jeg skal beholde begge. Men dette var fin informasjon, takker til alle i tråden
Sist endret av SkittenKanyle; 5. mars 2015 kl. 17:05.
noen som kan vurdere mitt gullnummer, jeg tror er?
96 97 98 16
er det i det hele tatt noe man kaller for gullnummer?
Sist endret av sneakertweaker; 5. mars 2015 kl. 19:05.
Jeg har tidligere solgt et nummer av typen 9AA A0 000 til 8900,-. I tillegg til en del andre nummer som jeg solgte noe rimeligere.

Bruker nå selv et nummer av typen 9B0C0000, og fruen har 9B0D0000.

Sjekket i sin tid hva jeg kunne få for disse og fikk den gang tilbud på 10 000,- pr. nummer, noe jeg avslo. Med mindre jeg får merkbart mye mer så har numrene det like fint hos meg . Betalte selv ingenting for numrene, var til og med fri etablering. Litt triksing måtte til for å få bestilt de, men det er en annen historie - Ikke noe som lar seg gjøre lengre .
Sist endret av Ezukiel; 5. mars 2015 kl. 20:00.