Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1821
Hei!
Fungerer ikke å lage tråd på reise forumet så prøver her i stedet.

Jeg har lyst til reise til Amsterdam med kjæresten min nå i desember. Planen er å ta ekspress båten over fra Larvik til Danmark. For og så kjøre videre igjennom Danmark og Tyskland tror jeg.

Hvordan er prisene i Amsterdam?
Er det kaldt der? (Planlegger å ta med over madrass å sove i bilen for å spare mest mulig penger)
Hvordan er det der i desember? Kanskje vi blir til nyttårsaften, hvordan er det der da?
Alle andre erfaringer er nyttig å høre om, så kom med alt du kan!
Det finnes mange tråder om dette hvis du søker, og en annen nylig tråd om nyttårsaften i Amsterdam. Er kjæresten din glad for å sove i bilen, tror du? Haha. Og det er veldig billige flybilletter hvis man planlegger litt, spørs virkelig om det er lønnsomt å kjøre. Hvis du ikke har råd til å reise til Amsterdam, så ikke reis dit.
Amsterdam er flere ganger kåret til en av verdens vakreste vinterbyer. Stort sett i desember ligger det snø, men du kan være uheldig og få sørpe og regn. Temperaturen varierer fra +10 til -5. Ingen erfaring fra nyttårsaften, men det er en internasjonal by, så regner med det er mye liv og god stemning.

For å sove i bilen anbefaler jeg gode soveposer, da alt under +10 fort blir kaldt. Dersom du har et par vinterposer som har komfort -5 eller mere er det ingen problem. Du kan også bruke 2 dårlige soveposer samtidig, men dette er ikke til å anbefale av egen erfaring.

Sjekk værmeldingene før du bestemmer deg. Utrolig fin by dersom snøen har lagt seg, hvis ikke kan det være kjipt.
Dropp bilen, så flyr dere heller ned. Så bruker dere 10-15 euro natta på hostel heller. Kan se for meg det er både dyrt og upraktisk med parkering i Amsterdam.
Trådstarter
3 0
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Det finnes mange tråder om dette hvis du søker, og en annen nylig tråd om nyttårsaften i Amsterdam. Er kjæresten din glad for å sove i bilen, tror du? Haha. Og det er veldig billige flybilletter hvis man planlegger litt, spørs virkelig om det er lønnsomt å kjøre. Hvis du ikke har råd til å reise til Amsterdam, så ikke reis dit.
Vis hele sitatet...
Hei! Har snakket med han, og han vil også kjøre. Er mye friere og vi kan bestemme selv hvor lenge vi vil være. Kan stoppe i andre land i samme slengen har penger, men vil bruke minst mulig på reise og opphold.

Sitat av Nether Vis innlegg
Amsterdam er flere ganger kåret til en av verdens vakreste vinterbyer. Stort sett i desember ligger det snø, men du kan være uheldig og få sørpe og regn. Temperaturen varierer fra +10 til -5. Ingen erfaring fra nyttårsaften, men det er en internasjonal by, så regner med det er mye liv og god stemning.

For å sove i bilen anbefaler jeg gode soveposer, da alt under +10 fort blir kaldt. Dersom du har et par vinterposer som har komfort -5 eller mere er det ingen problem. Du kan også bruke 2 dårlige soveposer samtidig, men dette er ikke til å anbefale av egen erfaring.

Sjekk værmeldingene før du bestemmer deg. Utrolig fin by dersom snøen har lagt seg, hvis ikke kan det være kjipt.
Vis hele sitatet...
Okei, tusen takk for gode råd!

Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
Dropp bilen, så flyr dere heller ned. Så bruker dere 10-15 euro natta på hostel heller. Kan se for meg det er både dyrt og upraktisk med parkering i Amsterdam.
Vis hele sitatet...
Er sikkert mulig å parkere i utkanten å ta bilen inn! Men takk for innspill
Sist endret av sol18; 8. desember 2014 kl. 13:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er mer styr å kjøre dit samt parkering og transport inn til byen enn å finne seg et rimelig hostel/hotell.
Amsterdam er en fotgjenger og syklistby, dvs det er få veier, de er trange og lite parkeringsmuligheter i sentrum.

Problemet nå er vel at du er så sent ute, hotell og fly kan være dyrt, men du kan være heldig å finne noe billig i siste liten, bare bruk incognito modue/skjult modus på nettleseren din siden reisesidene ofte presser opp prisen etterhvert.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Problemet nå er vel at du er så sent ute, hotell og fly kan være dyrt, men du kan være heldig å finne noe billig i siste liten, bare bruk incognito modue/skjult modus på nettleseren din siden reisesidene ofte presser opp prisen etterhvert.
Vis hele sitatet...
Hva hjelper incognito? Er ikke nettsiden fortsatt den samme?


Lykke til og god tur, TS
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av TheDarkKnight Vis innlegg
Hva hjelper incognito? Er ikke nettsiden fortsatt den samme?
Vis hele sitatet...
Cookies: neste gang du går inn på siden er den billige flyturen du nettopp så gått opp noen hundringser, og neste gang har den gått opp enda mer.
Uten cookies vil ikke dette skje.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Cookies: neste gang du går inn på siden er den billige flyturen du nettopp så gått opp noen hundringser, og neste gang har den gått opp enda mer.
Uten cookies vil ikke dette skje.
Vis hele sitatet...
Ikke dumt! Takk for tipset.