Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2079
Hei,

Jeg og en kompis skal til Thailand fra 8. Desember til 6 Januar. Vi har bare bestilt flybilletter foreløpig og lander i Bangkok. Vi vil så godt det lar seg gjøre prøve å unngå for mange turistfeller da vi begge har vært i Thailand før og besøkt kjente steder som Phuket, Krabi, Phi phi, koh samui osv. Vi har også vurdert å ta en tur innom Vietnam, men vet ikke om vi bør gjøre dette i starten eller slutten av reisen. Noen som har tips til kule opplevelser som kanskje ikke står i turistbrosjyrene? Alle tips om overnatting, transport osv. Tas også imot med stor takknemlighet.

Det aller viktigste spørsmålet er egentlig hvor man bør være på nyttårsaften. Akkurat denne kvelden har vi selvfølgelig lyst til å være et sted med mye liv og mennesker. Har hørt at Koh Pangan har ganske bra nyttårsfeiring. Noen som har noen innspill her?
Hva er budsjettet deres? Om dere er backpackere, er Koh Phangan på nyttår antakeligvis det kuleste. Ja, hotellprisene er sinnsyk da, men det er god valuta for pengene.

Skal dere til Vietnam også, ville jeg derfor tatt noen dager i BKK, så reist mer eller mindre på direkten til Vietnam med Air Asia, og så tilbake til BKK, deretter Krabi, Ao Nang, Phi Phi, så buss+båt eller fly til Koh Samui, og båt derfra til Koh Phangan og Koh Tao. På Koh Tao er det en del forskjellig, men to briter ble drept og voldtatt der, så ville holdt meg unna, men babelu eller babeloo eller noe slikt selger joints over disk, og på toppen av øyen er en bar du kan røyke opium på. Koh Tao er ganske kjedelig om du ikke dykker forresten, men scenisk og rolig. Fin avslutning på en rundtur før man stikker tilbake til Bangkok.

I Bangkok er det utrolig mye å gjøre. Er sinnsykt mye informasjon på nett og på forumet her om byen, så er bare å grave, og egentlig helt lotto å gi noen generelle anbefalinger om hva du bør gjøre når du ikke spesifiserer mer hva dere er ute etter. Men de "villeste" tingene er neppe så lurt å rote seg opp i. Dere kan jo stikke innom slaveauksjon (SM-klubb) om dere vil ha en god historie. Ellers er byen spekket med fete skybarer og rooftop-barer i alle prisklasser, og noen av de rimeligste luksuskinoene i verden (Siam Paragon - 200 kroner for to med engelske tekster).

Anbefaler forøvrig å sjekke ut parkene i Bangkok, og elveøyen Koh Kret (herk og komme seg til, men litt info her: http://www.stickmanbangkok.com/Stick...13/Ko-Kret.htm). Ellers er det et nedlagt kjøpesenter som er litt kult: http://www.telegraph.co.uk/news/pict...n-Bangkok.html (det er ikke lov å besøke såvidt jeg har forstått, men du slipper nok unna med kjeft så lenge du sier unnskyld)

Men igjen, er utrolig mange tråder om dette. Eks:
http://freak.no/forum/showthread.php?t=262329
Sist endret av nikita; 3. desember 2014 kl. 19:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg råder deg til å ikke planlegge en dritt og ikke høre på hva noen sier om hvor du skal dra! Og rett og slett bare dra dit "flowen" fører deg når du er der, dit det hyggeligste reisefølget du møter på skal er et bra utgangspunkt!

Så møter man på folk som skal videre, velger man å bli med eller ikke, blir man kjent med noen andre, er litt med de, drar videre med de. Ikke noe vits og bind seg til en rute før man drar, det ødelegger alt når man først er der nede og blir kjent med folk!!

Og til deg nikita, så kan du ikke bry deg om at 2stk ble drept på en øy, og ikke dra dit bare pga det.. Jeg kom akkurat hjem fra thailand, og dt var en mye mindre øy, 2 stk ble drept der og, men jeg merket jo ikke det en gang.. Thailand er ikke farlig land i det hele tatt, bare skremselspropaganda som du skal "drite lange f... i" !

Jeg råder deg til å ikke planlegge en dritt og ikke høre på hva noen sier om hvor du skal dra! Og rett og slett bare dra dit "flowen" fører deg når du er der, dit det hyggeligste reisefølget du møter på skal er et bra utgangspunkt!

Så møter man på folk som skal videre, velger man å bli med eller ikke, blir man kjent med noen andre, er litt med de, drar videre med de. Ikke noe vits og bind seg til en rute før man drar, det ødelegger alt når man først er der nede og blir kjent med folk!!

Og til deg nikita, så kan du ikke bry deg om at 2stk ble drept på en øy, og ikke dra dit bare pga det.. Jeg kom akkurat hjem fra thailand, og dt var en mye mindre øy, 2 stk ble drept der og, men jeg merket jo ikke det en gang.. Thailand er ikke farlig land i det hele tatt, bare skremselspropaganda som du skal "drite lange f... i" !

Men føl deg fram underveis, er definitivt på denne måten du får mest ut av reisen! Og jeg har reist mye der nede, så jeg burde vite!
Sist endret av Lunar; 4. desember 2014 kl. 10:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg elsker Thailand, i minste de mindre tursitifiserte stedene, og er enig i at to mennesker drept ikke er grunn nok alene i å ikke dra til en øy. Hvor mange dør ikke hver dag andre steder, uten at man slutter å dra ditt.

Jeg ville likevel anbefalt å være forsiktig i Thailand. Det er ikke gøy å ende opp i fengsel eller i en eller annen felle designet for bråkjeppe turister, spesielt ikke når politiet i Thailand er med på det. Absolutt greit å ikke rote seg bort i for lugubre ting og ha et par forhåndsregler.
Tror det farligste der borte er trafikken, som tar livet av mange nordmenn der hvert år.
Har hørt ekstremt mye bra om Pattaya, så det kan kanskje være en mulighet?
Sitat av Lunar Vis innlegg
Og til deg nikita, så kan du ikke bry deg om at 2stk ble drept på en øy, og ikke dra dit bare pga det.. Jeg kom akkurat hjem fra thailand, og dt var en mye mindre øy, 2 stk ble drept der og, men jeg merket jo ikke det en gang.. Thailand er ikke farlig land i det hele tatt, bare skremselspropaganda som du skal "drite lange f... i" !
Vis hele sitatet...
Jeg frarådet ikke å reise dit, jeg frarådet å involvere seg med den lokale mafiaen. Men for all del, om du har lyst å havne i slosskamp med thaier i meth-rus, så kjør på.

Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Har hørt ekstremt mye bra om Pattaya, så det kan kanskje være en mulighet?
Vis hele sitatet...
Hva er det folk liker med denne byen egentlig nå om dagen? Ikke er nattelivet utpreget hedonistisk, og penere strender får man andre steder. "Sin city" har virkelig tapt seg fra sin fordums storhetstid (og før min tid for den del). Vil sterkt anbefale å droppe stedet.

Sitat av Picard Vis innlegg
Jeg ville likevel anbefalt å være forsiktig i Thailand. Det er ikke gøy å ende opp i fengsel eller i en eller annen felle designet for bråkjeppe turister, spesielt ikke når politiet i Thailand er med på det. Absolutt greit å ikke rote seg bort i for lugubre ting og ha et par forhåndsregler.
Vis hele sitatet...
Dette. Oppfør deg, og du unngår det meste. Trikser du litt og skal være med på leken, er du fritt vilt.
Sist endret av nikita; 4. desember 2014 kl. 14:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.