Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1103
Jeg har ikke noe bedre tittel på dette emnet, dessverre.

I lang tid nå har jeg nærmest vært plaget med å få musikk på hjernen. Da mener jeg ikke at jeg går rundt å synger på den samme søpla som snurrer og går på radio hele dagen, for det gjør nok alle innimellom, men heller at jeg fanger opp ord, fraser, eller lyder som jeg kobler til musikk - også er det som jeg hører videre på sangen så langt jeg husker til den toner ut i hodet.

F.eks. Hvis jeg ser TV serien Eastbound and Down nevnt, så ruller sangen fra Jerry Reed rett inn i hodet mitt. Eller når jeg så Kyle XY het en episode "What's the Frequency, Kyle?", da sang jeg plutselig på TNT - Countdown uten at jeg var klar over hvorfor - jeg var bare heldig som fanget det opp. Noen skrev "Good bye old friend!" på facebook, uten at jeg leste helt klart hva som sto der, men "Seasons in the Sun" var det neste jeg hadde på leppene, selv om at sangen begynner noe annerledes: "Goodbye to you, my trusted friend.".

Er det flere som opplever dette?
Det er skikkelig frustrerende til tider.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Jeg får fraser fra låter i hodet og bare MÅ høre de frasene eller melodiene. Det er ikke snakk om hele låter, men feks bare 1 sekund av en låt og som regel en liten del av en melodi eller akkordprogresjon. Det ender opp med at jeg må høre låten igjen og igjen pga jeg ikke klarer å slutte å tenke på det, og det kan være sykt frustrerende.

Den siste jeg fikk på hodet var denne, rimelig småflaut å sitte på rommet og høre den 40 ganger på rad bare pga jeg fikk melodien når hun synger "WEOO" på hodet og ikke klarte å få det ut.
Sist endret av Dongerino; 13. juni 2014 kl. 21:55.
waf
Ocupado...
waf's Avatar
Trådstarter
Ser den.

Når jeg kobler laderen fra eller til pcen kommer den første tonen til Pain med Shut Your Mouth, og da begynner jeg å nynne/synge videre på den.

Godt å se jeg ikke er alene, men er det noe man kan gjøre mot dette "problemet"?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Det er nok heller lite. Jeg får min del får stort sett sanger på hjernen som jeg liker godt, og da kan jeg gjerne høre på dem til det "går over". Det er jo også mulig å prøve å spille/høre på noe annet. Det er vanskelig å ha en sang på hjernen når man konsentrerer seg om en annen en, selv om den jo kan "relapse" etterpå.