Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1995
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Hei folkens! Jeg har tidligere postet musikken jeg har produsert her, alt fra dubstep til gitar-house og jeg har som regel fått greie tilbakemeldinger. Det jeg lager er som regel kanskje ikke det helt vanligste man finner, altså ikke helt mainstream. Jeg har dog i det siste beveget meg mer mot house-sjangeren og smålig mainstream musikk. Jeg prøver enda å holde mitt eget særpreg og å lage noe som kan bli likt selv om man ikke er en hardbarket EDM fan. Så her er en låt jeg har jobbet med, jeg føler selv at det er det beste jeg har laget innen EDM.

Jeg har hentet inspirasjon fra spesielt psytrance, house, deadmau5, og mye egent greier. Låten er ikke helt ferdig, det er derfor jeg skriver her før jeg gir den ut på et album. Så hva synes dere, hva mangler og hva trengs, hva er bra med den? Takk på forhånd for tilbakemeldinger, gi meg det beste og verste dere har!

Låten er ikke offentlig ute, jeg deler den privat her på freak eksklusivt for dere! Håper dere likern og har gode og dårlige tilbakemeldinger til meg, jeg blir ikke flinkere innenfor produsering uten dårlige tilbakemeldinger!

https://soundcloud.com/kondukt-r/pro...tal-v1/s-cQtPD
Var litt kjedelig å vente 2 minutter på "groundbeaten" men ellers var det en fet låt
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Sitat av Hutch Vis innlegg
Var litt kjedelig å vente 2 minutter på "groundbeaten" men ellers var det en fet låt
Vis hele sitatet...
Takker kompis! Hele ideén til låten var selve introen eller akkordprogresjonen i introen, den er kanskje litt for lang før droppet men selv om det er en houselåt er den ikke ment som en super mainstream houselåt til nkr mp3. Men ja, introen er kanskje litt for lang og det kunne kanskje vært litt mer variasjoner der om det er det du mener, eller mener du bare at det er for lenge før "droppet" kommer?
Bra låt.. kunne lett crusa rundt med bilen min å Fist Pumpa etter denne
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Takker så mye kompis! Skal få slengt den rundt til litt labels og se om jeg kanskje får gitt den ut som en singel med en radio edit i tillegg, så man slipper 2 minutter lang intro! Låten blir å bli fjernet fra den linken der etter hvert men ikke med det første, lar den være der minst et par uker.
Likte dette veldig godt! Synes ikke det gjorde noe med lang intro (blir vant med slikt fra Deadmau5 ), så den lengden må du mer enn gjerne beholde.
Jeg som en veeldig stor kritiker av EDM, men dette var ikke så aller verst.
Første delen av oppbygningen var bra, hadde en god melodi, og synthene passet bra.
Det første droppet på 2.15 var så og si helt likt med andre EDM sanger, og BMP er ganske så lik. Bassen var også ensforming og lignet på noe hardstyle, og resten av låten er i mine øyne ganske kjedelig.
Synes du burde brukt oppbygningen til å lage noe klassisk progressiv house alá dette:
https://www.youtube.com/watch?v=xWADvgxAV24

Er kanskje ikke den riktige personen til å diskutere EDM, men bare min mening
Sist endret av FUCKTHIS; 9. juni 2014 kl. 22:35.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Hei, du har byttet navn. Bra! Du har tydeligvis struktur inne, med tanke på at det skal være en slags progressive house er det helt greit med en lang oppbygging/intro. For min del er det litt for "mye" som skjer og jeg får nesten litt hardstylevibber – tror det er bass-synthen som ødelegger litt for meg. Men for all del, det er personlige preferanser, du har tydeligvis greie på hva du driver med.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Sitat av fisk23 Vis innlegg
Likte dette veldig godt! Synes ikke det gjorde noe med lang intro (blir vant med slikt fra Deadmau5 ), så den lengden må du mer enn gjerne beholde.
Vis hele sitatet...
Takker man! Jeg har hørt jævlig mye på Deadmau5 opp gjennom tidene ja, lange introen og lange rolige partier digger jeg! Men jeg kan forstå at ikke alle liker det, så en radio edit er nok ikke så dumt!

Sitat av FUCKTHIS Vis innlegg
Jeg som en veeldig stor kritiker av EDM, men dette var ikke så aller verst.
Første delen av oppbygningen var bra, hadde en god melodi, og synthene passet bra.
Det første droppet på 2.15 var så og si helt likt med andre EDM sanger, og BMP er ganske så lik. Bassen var også ensforming og lignet på noe hardstyle, og resten av låten er i mine øyne ganske kjedelig.
Synes du burde brukt oppbygningen til å lage noe klassisk progressiv house alá dette:
https://www.youtube.com/watch?v=xWADvgxAV24

Er kanskje ikke den riktige personen til å diskutere EDM, men bare min mening
Vis hele sitatet...
Skal prøve å eksperimentere litt med droppet. Kanskje legge litt mer EQ på bassen så den ikke blir så "metallisk", og legge til noen plucks eller lignende for å få den mer melodisk? Mye av det jeg tidligere har laget har vært rimelig "hard" house, som du kanskje ser om du går nedover soundclouden min. Skal prøve meg litt ut ihvertfall!

Sitat av Olympic Vis innlegg
Hei, du har byttet navn. Bra! Du har tydeligvis struktur inne, med tanke på at det skal være en slags progressive house er det helt greit med en lang oppbygging/intro. For min del er det litt for "mye" som skjer og jeg får nesten litt hardstylevibber – tror det er bass-synthen som ødelegger litt for meg. Men for all del, det er personlige preferanser, du har tydeligvis greie på hva du driver med.
Vis hele sitatet...
Har jeg pratet med deg tidligere eller mislikte du Skeetonez-navnet mitt?

Når er det du mener det skjer for mye, i selve introen, eller i droppene? Dere er ihvertfall to til nå som ikke var så glad i bass-synthen, så jeg skal nok slenge inn litt ekstra arbeid der og se hva jeg får gjort med den.

Takk for alle tilbakemeldinger! Jeg tar til meg alt sammen og bruker det for å forbedre låten, det er gull for meg!
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Har jeg pratet med deg tidligere eller mislikte du Skeetonez-navnet mitt?

Når er det du mener det skjer for mye, i selve introen, eller i droppene? Dere er ihvertfall to til nå som ikke var så glad i bass-synthen, så jeg skal nok slenge inn litt ekstra arbeid der og se hva jeg får gjort med den.

Takk for alle tilbakemeldinger! Jeg tar til meg alt sammen og bruker det for å forbedre låten, det er gull for meg!
Vis hele sitatet...
Jeg husker det var en tråd for en god stund tilbake hvor vi kranglet litt om at du ikke ville bytte navn. Det er nok bassen som gjør at det blir litt "mye" for meg, så bare i de partiene den er.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Trådstarter
Sitat av Olympic Vis innlegg
Jeg husker det var en tråd for en god stund tilbake hvor vi kranglet litt om at du ikke ville bytte navn. Det er nok bassen som gjør at det blir litt "mye" for meg, så bare i de partiene den er.
Vis hele sitatet...
Aah, ja var ikke spesielt fornøyd med Skeetonez-navnet. Er ikke superfornøyd med Konduktür heller men det får holde frem til jeg ramler over noe bedre.

Skal prøve å tweake litt på bassen, den tar kanskje litt mye plass pga det er 3 forskjellige basser som er lagt oppå hverandre og hører selv at den ikke akkurat er helt perfekt. Skal prøve meg frem!