Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 3305
Hallois.

Min eldste sønn (15 år) byttet sikkerhetskode på telefone fordi småbrødrene hadde sett koden.
Denne glemmer han og telefonen blir deaktivert. Han går inn på icloud og sletter telefonen via finn min iphone.

Jeg har gjenopprettet telefonen via iTunes men får ikke aktivert den via WiFi.

Får melding: iPhone enheten kunne ikke aktiveres fordi aktiveringstjeneren ikke er tilgjengelig nå. Aktiver iPhone enheten ved hjelp av iTunes.

Når jeg prøver å aktivere den med iTunes får jeg beskjed om at telefonen er låst og at jeg må slå inn koden. Dette er ikke mulig å gjøre da enheten ikke er aktivert.

Har prøvd uten simkort og med et annet simkort men jeg får ikke dette til.

Noen som har et råd å gi eller må jeg ta frem smihammeren å gi telefonen et lite teknisk slag?
Kjør en hard reset (finnes lett på google), når det er gjort gjenoppretter du fra sikkerhetskopi. Hvordan det da står til med kode vet jeg ikke helt sikkert, men hvis du googler noe slikt som "forgotten iphone code" så får du opp en haug med muligheter.