Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 794
Jeg mistet i dag min iPhone 4. Jeg har lest litt om tracking av iPhone, men forstår meg ikke helt på det. Dillemmaet mitt er at denne iPhonen ikke tilhørte meg i bunn og grunn. Den fikk jeg av en bortflyttet bekjent som jobber offshore, og derfor kan være vanskelig å få tak i.

Jeg lurer på hvilken informasjon jeg trenger om telefonen for å klare å finne tak i den? Har lest litt om apper og iCloud, men det virker som telefonen må være koblet opp mot et nettverk (wi-fi) for at jeg skal kunne spore den.

Jeg har ikke tatt noen forhåndsregler og installert noen tracking-apps eller noe slikt. Er telefonen min tapt?
Den er borte. Hadde du vist om tracking hadde du helt sikkert skrudd dette på i icloud innstillingene dine slik at den kan finnes igjen.
Aye, er ganske sikker på at du er nødt til å sette opp instillingene på TLF'en slik at den kan trackes senere. Prøv å lete videre (Er som regel det siste stedet èn ser... haha, dat pun.) Men ja, let! Tips: Ikkenoe sted er for "dumt". Vel, Sola er kanskje ikke å anbefale...
har du prøvd og logge deg på icloud.com/ og sett om du kanskje har slått på sporing?