Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 960
hei jeg har et problem med kjølingen min på pcen.. den blir fort veldig varm og fryser når jeg spiller f.eks far cry 3.. og jeg lurer på hva slags kjøling jeg skal kjøpe.. pcen er bygget opp av: xfx radon 7990,phatom nzxt, Intel Core i7-4770K Processor, MSI Z87-G45 Gaming, Socket-1150 og Corsair Dominator DDR3 2133MHz 8GB. har bare de kjøle utstyre som følgte med..
Overklokket? Ny kjølepasta kan også gjøre mirakler.

Tuusen poster
Sist endret av RabbitPen; 27. oktober 2013 kl. 14:21.
Trådstarter
26 0
Nei den er ikke overklokket bytta nylig:S men det står at gpuen ligger lisssom på 80 grader :S
80 grader på gpuen under tunge spill er ikke så fryktelig ille. Mitt 580 nærmer jeg 90 når jeg gamer bf3 og bioshock
Amd kort ligger vanligvis på høye temperaturer, 290x er jo ment til å kjøre på 95 grader under load. Hvor varm er CPU?
Trådstarter
26 0
men har dere noen ider hvorfor alt bare fryser? :S

cpuen ligger på ca 60 grader
Sett på ny kjølepasta...det at alt fryser tyder på overoppheting.
Nettopp byttet? Prøvd å spille tyngre spill på det utenom Crysis 3?

Kan være dårlig skjermkort
Sist endret av TotallyNoob; 27. oktober 2013 kl. 17:24.
Trådstarter
26 0
ja prøvd sleeping dogs også ':s samme skjer .. men har bestil ny kjølepasta nå så får se om det funker ..
Hvorfor kjøpe ny pasta hvis tempen er helt grei på både skjermkort og cpu? Ville heller tatt en titt på overklokkingen, kanskje det ikke er helt stabilt?
Sitat av sweem Vis innlegg
Hvorfor kjøpe ny pasta hvis tempen er helt grei på både skjermkort og cpu? Ville heller tatt en titt på overklokkingen, kanskje det ikke er helt stabilt?
Vis hele sitatet...
Sitat av kjcool9 Vis innlegg
Nei den er ikke overklokket bytta nylig:S men det står at gpuen ligger lisssom på 80 grader :S
Vis hele sitatet...

Han har jo ikke overklokket
Jo, det har han, det ser jeg i første posten. Han kan prøve å senke minne hastigheten. 80c på skjermkort er ingen problem.
Sitat av sweem Vis innlegg
Jo, det har han, det ser jeg i første posten. Han kan prøve å senke minne hastigheten. 80c på skjermkort er ingen problem.
Vis hele sitatet...
Han kan ha disse brikkene som kommer orginalt med 2133Mhz
Som er overklokking, orginalt eller ei
Sitat av sweem Vis innlegg
Som er overklokking, orginalt eller ei
Vis hele sitatet...
Men han har ikke overklokket noe, og når det kommer med orginal klokkehastighet på 2133Mhz så skal det vell ikke være noe porblem med at den ikke er stabil? og RAM bruker vell aldri og bli for varm?


kansje en ide og sjekke oppgavebehandling og se om det er unormalt høyt prossesorbruk eller RAM bruk?