Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 893
Hei.

Sitter nå på en AX750 og lurer på om jeg trenger ny PSU ettersom jeg venter på en ny 780 i posten.

Ifølge EVGA's hjemmeside trekker korter max 250w.

Div. tester sier derimot at korter trekker oppi 33Xw, og da blir det jo fort crash?

Har forøvrig kun 2 minnebrikker, og kun 1 SSD til lagring + h80i push/pull, ikke noe annet enn det primære som trekker strøm.

MÅ jeg opp på +850w?

frufsa plz halp
Vel, uten å vite hvilken CPU du har så er det vansklig å si. Skal du kjøre kortene i SLi og du har en CPU av bra stand (antar du har i5 eller i7) så vil du nok måtte kjøre 1200W.

Alt av vifter, aktivekjølere, HK, usb apperater, cpu drar en del strøm når du legger alt i lag
Sist endret av Don P; 26. oktober 2013 kl. 08:30.
shd
Trådstarter
Har en 4770k. Cpu + ssd, pumpe, vifter og ram drar jo neppe mer enn 160w. Så om gpu drar ?250w? hver klarer jeg jo meg fint med 750.
Det høres jo greit ut når du antar at 250W er snitt. 250w er minimum. doble dette, pluss forbruk på SSD, Ram, HK så er du tett oppe i 750. Personlig liker jeg ikke å ligge så nært grensen. 4770k kommer også med overklokkingsmuligheter (4-way optimalication). Det er også en grunn til å øke opp. Kanskje ikkje helt opp i 1200 da men.

Men Guru3D anbefaler også minimum 800w på SLI uavhengig av annen hardware.
800-900 holder LENGE. Don P sin anbefaling på 1200 watt er bare å droppe. du trenger ikke så kraftig PSU før du har ihvertfall 3 780 som er overclocket til himmelen og litt til.

jeg tror en ax750 burde holde, kan ikke love at den gjøre det, men den burde holde.
1200w er bare nødvendig hvis man skal kjøre tre skjermkort. For to er 750w-850w helt fint.
shd
Trådstarter
Sitat av Don P Vis innlegg
Det høres jo greit ut når du antar at 250W er snitt. 250w er minimum.
Vis hele sitatet...
EVGA oppgir jo dette som max strømtrekk på sin hjemmeside (linket over)
har de oppgitt feil?

Begynner å bli tomt i lommeboka ettersom jeg snart har spytta i 30k I battle station' min Vil gjerne unngå å må kjøpe ny PSU. Men greit kjipt å ikke få boota når den nye 780'n kommer fra tyskland

Noen som vet av decent gratis-software for å måle strømtrekk?
de har rett når de sier at 250 watt er max trekk for kortet. det Don P ikke så er at på Guru3d viser de HELE systemet sitt strøm bruk. det vil si de finner ut hvor mange watt pcen trekker fra støpselet i veggen og ser hvor mye det trekker i Idel og under full load. derfra regner de ut hvor mye selve gpuen bruker.

tror ikke du finner mye software for å kjekke strømforbruk, men hvis noen finner det så er jeg veldig innterisert selv.

hvorfor kommer gpuen fra tyskland foresten =D
shd
Trådstarter
Sitat av materi Vis innlegg
de har rett når de sier at 250 watt er max trekk for kortet. det Don P ikke så er at på Guru3d viser de HELE systemet sitt strøm bruk. det vil si de finner ut hvor mange watt pcen trekker fra støpselet i veggen og ser hvor mye det trekker i Idel og under full load. derfra regner de ut hvor mye selve gpuen bruker.

tror ikke du finner mye software for å kjekke strømforbruk, men hvis noen finner det så er jeg veldig innterisert selv.

hvorfor kommer gpuen fra tyskland foresten =D
Vis hele sitatet...
Ville ha samme superclocked fra EVGA med stock kjøler som jeg har fra før. Kom fram til at det passer bedre i SLI config da de blåser luft ut bak. + de er stille som mus og ser meget bra ut. + pris

Skader jo ikke at dama ser bra ut

Takker for godt svar!
Sist endret av shd; 26. oktober 2013 kl. 17:00.
Sitat av materi Vis innlegg
tror ikke du finner mye software for å kjekke strømforbruk, men hvis noen finner det så er jeg veldig innterisert selv.
Vis hele sitatet...
Du kan eventuelt skaffe en slik en
Frufsa ignorer deg, han har blitt linket til tråden på Skype uten å svare i den enda.