Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1501
får feilmeldingen: Error 1001
DNS resolution error
What happened?
You've requested a page on a website (freak.no) that is on the CloudFlare network. CloudFlare is currently unable to resolve your requested domain (freak.no). There are two potential causes of this:
Most likely: if the owner just signed up for CloudFlare it can take a few minutes for the website's information to be distributed to our global network.
Less likely: something is wrong with this site's configuration. Usually this happens when accounts have been signed up with a partner organization (e.g., a hosting provider) and the provider's DNS fails.

(Sorry, copy & paste.)

Får ikke søkt på forumet, og får denne feilmeldingen ofte nå for tiden.

Bruker Chrome, er det noe fra min side eller er det chrome som tuller med meg?
Har du automatisk DNS, eller bruker du opendns/googledns/etc.?

Høres egentlig ikke ut som om det er en lokal feil fra din klient, men jeg har aldri sett den feilmeldingen. Jeg bruker forøvrig den bedre nettleseren, firefox, kanskje derfor jeg er fri for slikt.
Automatisk dns.

Stusset litt på det her, kan ikke se å finne noe som er åpenlyst galt fra min side. Vel når det kommer til nettlesere er det smak å behag. Har firefox men bruker den mest hjemme å chrome her på jobb.
Fikk samme melding som deg for ikke så lenge siden.
Det rare er at om jeg bruker mobilen min (samsung s3) får jeg den rundt 70% av gangene jeg surfer på freak.
Bruker chrome på den å. Så kanskje det er denne chromen som gjør det.
Sist endret av svaart; 12. september 2013 kl. 15:48. Grunn: Mer info.
Slik ser det ut hos meg.
(Se vedlegg)
DDoS?




[COLOR="White"]Hemmelig hvit melding[/COLOR]
Sist endret av ZELDUR; 12. september 2013 kl. 16:17.
Nei, dette er ikke et DDoS angrep.
Freak bruker CloudFlare, som er ment til flere ting, som blant annet:
- Cache freakforum, slik at freakforum sine servere ikke får så høy belastning
- Hindre DDoS angrep direkte på freakforum.

Hva cache er, finner du ved å trykke her
Skal du DDoS-angripe freakforum, må du angripe freakforum sine servere direkte, det nytter ikke å kjøre en nslookup på freak.no, da får du cloudflare sin IP-adresse.
Lykke til med å klare å DDoS-angripe cloudflare (du trenger VIRKELIG det)

Det var nok bare nso som holdt på med et eller annet på serveren til freakforum, slik at den gikk ned et lite øyeblikk.
EDIT: Eller så gikk serveren ned uplanlagt. Whatever.
Det er ikke akkurat noe big deal, sånt som skjer.
Sist endret av Rusmisbrukeren; 12. september 2013 kl. 16:35.
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Nei, dette er ikke et DDoS angrep.
Freak bruker CloudFlare, som er ment til flere ting, som blant annet:
- Cache freakforum, slik at freakforum sine servere ikke får så høy belastning
- Hindre DDoS angrep direkte på freakforum.

Hva cache er, finner du ved å trykke her
Skal du DDoS-angripe freakforum, må du angripe freakforum sine servere direkte, det nytter ikke å kjøre en nslookup på freak.no, da får du cloudflare sin IP-adresse.
Lykke til med å klare å DDoS-angripe cloudflare (du trenger VIRKELIG det)

Det var nok bare nso som holdt på med et eller annet på serveren til freakforum, slik at den gikk ned et lite øyeblikk.
EDIT: Eller så gikk serveren ned uplanlagt. Whatever.
Det er ikke akkurat noe big deal, sånt som skjer.
Vis hele sitatet...
Cloudflare har tirligere taklet 300 gbps ddos før så ddos er nytteløst mot cloudflare. Det du kan gjøre er å kjøre xss eller sqli for å finne den direkte ipen til freak og sende trafikk dit siden cloudflare bare er en firewall proxy. Cloudflare vil da sleng opp en backup der du kan lese innlegg men ikke poste. Freak er dog et jævli fett sted så alle som holder på med hax på freak kan gå å dø...

Edit: Kanskje din dns er blit brukt til ddos amplification og er dermed blokkert?
Får akkurat samme feilmeldig jeg også, men bare ved bruk av chrome.

Kommer meg inn på freak.no
Men når jeg skal inn på en post, så går det ikkje så bra.

Firefox fungerer som før.
Jeg får det bare hvis jeg ikke er innlogget
Får det hele tiden på Chrome på mac. Men bruker jeg inkognitiovindu fungerer det hver gang. Så er noe bugs. Var mye greiere før man fikk cloudfare. Var aldri noen feilmeldinger. Nå er det hele tiden, og så vidt jeg orker å være her:/
Sitat av MrZone Vis innlegg
Cloudflare har tirligere taklet 300 gbps ddos før så ddos er nytteløst mot cloudflare. Det du kan gjøre er å kjøre xss eller sqli for å finne den direkte ipen til freak og sende trafikk dit siden cloudflare bare er en firewall proxy. Cloudflare vil da sleng opp en backup der du kan lese innlegg men ikke poste. Freak er dog et jævli fett sted så alle som holder på med hax på freak kan gå å dø...

Edit: Kanskje din dns er blit brukt til ddos amplification og er dermed blokkert?
Vis hele sitatet...
Ser ikke hvordan en SQL injection skal få tak i IP?..
Sitat av hayer Vis innlegg
Ser ikke hvordan en SQL injection skal få tak i IP?..
Vis hele sitatet...
Det er mulig å skrive ting rett inn i terminal via SQLI (remote code execution) dermet kan du få server til å pinge deg. Man kan også laste opp PHP scripts via SQLI. Freak bruker IpBoard som er ganske sikkert.
Har samme problemet i Chrome selv. I andre nettlesere fungerer det helt fint, men i Chrome må jeg slette cache før det går
Sitat av MrZone Vis innlegg
Det er mulig å skrive ting rett inn i terminal via SQLI (remote code execution) dermet kan du få server til å pinge deg. Man kan også laste opp PHP scripts via SQLI. Freak bruker IpBoard som er ganske sikkert.
Vis hele sitatet...
Kan ikke helt se hvordan en SQL injection skal få til å kjøre noe kode på systemet annet enn å f.eks legge til javascript i tekster som der igjen blir vist til brukere?

Edit: Nvm, lag et blob felt og dropp til en fil - måtte tenke litt på den først. Sleipe jævler.
Sist endret av hayer; 18. september 2013 kl. 15:41.