Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 10647
burde vært möderatör
Hvis man er en forsvarsløs liten jente som haiker med totalt fremmede mennesker bør man være lettere bekymret uansett hvor harmløse folk fremstår. Du kan ikke "se an" om noen vil kidnappe og voldta deg.
Sist endret av pappabetaler; 8. juli 2013 kl. 22:33.
pass på for kjell kriminell ... han står opp, pusser tenna og setter seg i bilen med en tanke... å finne en kvinnelig haiker..


Det går helt fint å haike i Norge som jente. Det er større sannsynlighet å dø i bilkrasj enn å møte på en morder under haiking

Hvor mange avis artikler er det i året der en haiker blir mishandlet? Det er mer at "haikere" er de farlige enn omvendt.....

Hadde det virkelig vært farlig, kunne vi forventa MINST en artikkel pr. mnd der det går galt.. for noen det først går galt, er ikke media langt unna
Sitat av SuperNgeeK Vis innlegg
I'm just sayin for svarte! Sjangsen er fortsatt der.
Vis hele sitatet...
Tenk om taket detter ned på meg akkurat nå.. Sjansen er jo der.

Tenk om et fly styrter rett ned i huet på meg?!?!? Tør ikke å gå ut mere jeg ;s;s
Aldri haik, aldri. Bare syke folk i Norge. Folk som er 50+ år på vei til hytta.

Ser det for meg. Fatter plukker deg vel opp og voldtar deg mens mamma tenner opp for å brenne like ditt.
Så lenge du ikke hopper inn med polakker, etc (ja, fordommer, men er vel i slike situasjoner det hjelper) så tror jeg ikke et par i 50årene etc er noe stor trussel.
Som mange sier, det er nok større sansynlighet for at han du sitter på med kræsjer enn at han voldtar deg. Så det du burde være redd for er de vanlige trafikkulykkene. Pass på at det ikke er en person som kjører som en gris.
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Hvis man er en forsvarsløs liten jente som haiker med totalt fremmede mennesker bør man være lettere bekymret uansett hvor harmløse folk fremstår. Du kan ikke "se an" om noen vil kidnappe og voldta deg.
Vis hele sitatet...
Ikke alle små jenter er forsvarsløse.

Er det ikke akkurat denne typen holdninger som vises i denne tråden som gjør at mange menn ikke kan gå alene gatelangs en sen høstkveld uten at samtlige kvinner som går noen meter foran blir engstelig?
Plukker selv opp hakkete når jeg har mulighet (dvs plass), det har aldri hendt hverken meg eller de noe i bilen min, har selv haiket også ved flere anledninger uten problemer, stort sett ender man opp med å faktisk snakke med noen man ikke har snakket med før.
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Og i dette tilfellet ville det holdt med pepperspray. Slik Lucy foreslo. Før du ødela tråden med ditt meningsløse piss. No offense.
Vis hele sitatet...
Man burde ikke bruke peppersprayen inni bilen man haiker med. ihvertfall ikke om man oppholder seg der selv, noe man som oftest gjør når man haiker.
Om du skal haike, ta et bilde av bilnummeret og personen og send det til en venn/familiemedlem som du har avtalt dette med. Forklar vennlig at du er utrolig takknemlig for haik, men at du må ta dine forhåndsregler. Om personen du haiker med ikke har forståelse for dette; så er det kanskje like greit å vente på neste.
(Madammen gjør dette hver gang hun tar taxi om kvelden.)
Syns det er trist at det er mange som er så negative mot alle som tilbyr haikere å sitte på.
Man må jo såklart tenke litt før man setter seg inn, men de fleste er hyggelige mennesker.
Jeg har selv latt 3 haikere sitte på og syns det bare er ålreit når jeg uansett skal den veien.
Er selv en gutt på 21år som kjører "et gammelt vrak av en bil" uten at det bør ha noe å si..
For å være helt sikker, kan du notere registreringsnummeret og sende det på sms til mor/far/nærmest pårørende eller en god venn. Legg ved farge på bilen og om det er en mann eller kvinne som kjører. Noen vil kanskje kalle det paranoid - jeg kaller det å være helt sikker
Er det ingen som har fått med seg at TS haiket og at alt gikk bra?

Sitat av Treetwee Vis innlegg
jeg haiket i går, og det gikk helt fint.. var en morsom tur med tre halvfulle gutter på ca min alder, hahah!
Gikk hvertfall helt fint!
Vis hele sitatet...
Sitat av Treetwee Vis innlegg
jeg haiket i går, og det gikk helt fint.. var en morsom tur med tre halvfulle gutter på ca min alder, hahah!
Gikk hvertfall helt fint!
Vis hele sitatet...
Det var velt ikke den beste sammensetningen av folk å haike med mtp. sikkerhet, men om det gikk bra så er vel alt vel.
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
lol

1. Du risikerer å bli påkjørt når du krysser veien, ikke når du går ut av inngangsdøra.
2. Poenget hennes var at man alltid bør være forberedt. Ser du ikke til høyre og venstre når du krysser veien kanskje?
Vis hele sitatet...
Faktisk, for å vær ærlig, så ser jeg meg ikke systematisk til høyre og venstre da jeg krysser gaten hjemme. Skal nevnes at jeg ikke bor i en storby til dags dato da.


Er vell like stor sjangs å bli voldtatt eller verre pga haiking som det er å få et fly i pannen i Norge. Ting som det skjer selvfølgelig (At fly detter ned fra himmelen), men du skal være bra uheldig om det lander på akkurat deg.
Sist endret av Mozzie; 14. juli 2013 kl. 14:10.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Gode Ord Dør Sist!
13 3
Sitat av HanDuck Vis innlegg
norwoot er 15 år. Tenker meg at han ikke har bil eller sykkel.
Vis hele sitatet...
synd at du ikke greier å se en sarkasme
Sitat av kattemannen Vis innlegg
så det er like overhodet ikke noe mindre sannsynlighet for at noe går galt dersom man haiker med et gammelt ektepar, iforhold til f.eks en skitten 30-åring i grilldress som lukter katt?
Vis hele sitatet...
Hvis du mener 'lukter katt' bokstavelig, så er min erfaring med gale kattemennesker er at de er ytterst harmløse. Tror faktisk jeg heller hadde stolt på en av dem enn ett tilfeldig eldre ektepar. Er nok av eldre med svin på skogen; de er tross alt mennesker som har sett sitt de også.