Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 5140
Kjemi Entusiast
CracklingPyro's Avatar
Hei freaks og kjemi interesserte

Jeg hadde tenkt å skaffe meg litt skikkelig labutstyr til min "hjemmelab".
Så fant jeg denne http://www.ebay.com/sch/ben0315/m.ht...&_trksid=p3686 ebay selgeren som selger en god del med Pyrex til en rimelig pris.
Det jeg lurte på var er det noen som har erfaring med denne ebay selgeren eller som kan si at dette er ekte vare?

Tar gjerne imot not tips til sider med Pyrex eller Duran laboratorieutstyr

Takker for svar
Mvh CracklingPyro
Sist endret av CracklingPyro; 28. juni 2013 kl. 17:28.
Amatøren
40 7
Det er verdt å kikke innom...

KPT Komet, de har tidvis tilbud. Prisene der er ekskl mva, og det er en minimumssum for bestilling om du er privatperson.

Sagitta, godt utvalg med ok priser. Sender fra Sverige, så toll forekommer...

Alibaba har et ekstremt stort utvalg av labutstyr i alle former og størrelser, men det er som regel minimumskvantum på det meste. Dattersiden Aliexpress har også et utvalg, men det er vesentlig mindre. Herfra får du ofte gratis shipping og du slipper ofte toll. Søk for eksempel på "lab" eller "glassware".
Sist endret av krfjpe; 28. juni 2013 kl. 17:42.
Får du ikke et bra svar her, så anbefaler jeg deg å kjøpe et par ting sør du går løs på at du skal ha, for å sjekke om det er ekte vare

masse skrivefeil der. haha
Jeg har selv en lang handelshistorikk med selgeren ben0315, så kan prøve å dele mine erfaringer. Glasset han selger er ekte borosilikat, og vil fungere utmerket til de fleste formål, men selvfløgelig med en liten hake. Glasset han selger er en del tynnere enn man normalt får av kjente merker, og det er ikke helt skikkelig varmebehandlet (annealed). Dette gjør at glasset har en større sannsynlighet for å sprekke ved støt enn det andre kjente merker har, både claisen adapteren og vakuumadapteren jeg kjøpte fra han var kanskje maks 1 mm tykke på noen steder, begge er nå knust fra enkle støt. Det har også lettere for å sprekke ved høye temperaturer, som ved direkte kontakt med bunsenbrenneren (ikke anbefalt uansett). Og den ene liebig kondenseren jeg kjøpte hadde en "joint" som ikke helt stemmer, slik at jeg må bruke litt gjengeteip på den. Jeg kjøpte da en 15-20 glassdeler fra han, og disse er enda i bruk. Så om du klarer å ta godt vare på det så er det greit nok.

I det siste har bare handlet fra LABOY, som er litt dyrere enn de andre kinesiske forhandlere, men som selger glass av høy kvalitet (til min mening). Som en sammenligning veier 125 mL erlenmeyerkolben fra LABOY dobbelt så mye som 250 mL kolben fra ben0315.
Sist endret av Polesch; 29. juni 2013 kl. 14:02.
Kjemi Entusiast
CracklingPyro's Avatar
Trådstarter
Sitat av Polesch Vis innlegg
Jeg har selv en lang handelshistorikk med selgeren ben0315, så kan prøve å dele mine erfaringer. Glasset han selger er ekte borosilikat, og vil fungere utmerket til de fleste formål, men selvfløgelig med en liten hake. Glasset han selger er en del tynnere enn man normalt får av kjente merker, og det er ikke helt skikkelig varmebehandlet (annealed). Dette gjør at glasset har en større sannsynlighet for å sprekke ved støt enn det andre kjente merker har, både claisen adapteren og vakuumadapteren jeg kjøpte fra han var kanskje maks 1 mm tykke på noen steder, begge er nå knust fra enkle støt. Det har også lettere for å sprekke ved høye temperaturer, som ved direkte kontakt med bunsenbrenneren (ikke anbefalt uansett). Og den ene liebig kondenseren jeg kjøpte hadde en "joint" som ikke helt stemmer, slik at jeg må bruke litt gjengeteip på den. Jeg kjøpte da en 15-20 glassdeler fra han, og disse er enda i bruk. Så om du klarer å ta godt vare på det så er det greit nok.

I det siste har bare handlet fra LABOY, som er litt dyrere enn de andre kinesiske forhandlere, men som selger glass av høy kvalitet (til min mening). Som en sammenligning veier 125 mL erlenmeyerkolben fra LABOY dobbelt så mye som 250 mL kolben fra ben0315.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for svaret Polesch og alle andre svar det var til god hjelp
Btw Polesch har du noen erfaring med Pyrex glass som er lagd i Tyskland?
Sist endret av CracklingPyro; 29. juni 2013 kl. 16:30.
Sitat av CracklingPyro Vis innlegg
Tusen takk for svaret Polesch og alle andre svar det var til god hjelp
Btw Polesch har du noen erfaring med Pyrex glass som er lagd i Tyskland?
Vis hele sitatet...
Ikke personlig, men de produserer mye laboratorieglass til industri og institusjoner (Schott, Duran), kommer vel an på hvert enkelt merke.