Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  132 16336
burde vært möderatör
Sitat av HAlice Vis innlegg
Til det med eldre som ruser seg: de er fler enn du tror og det finnes mange voksne dealere og brukere som ser helt A4 ut ;o

Til mdma hallusinasjoner: utrolig mange stoffer inklusive morfin feks kan gi deg sterke hallusinasjoner av store doser, heroin tydeligvis også :P men da er det muligens snakk om litt for høye doser ? Det sies jo at man får en slags Dmt-trip når man er på kanten til døden så kanskje det har noe med det å gjøre ? Ikke noe eg kan påstå, bare en kjapp tanke, men tror man kan trippe av det meste hvis man bare får mangel nok på noe eller får mye av noe
Vis hele sitatet...
Er klar over at det eksisterer godt voksne brukere og dealere, men det er jo svært få av dem i forhold til oss unge voksne og tenåringer. Det gjør meg forsåvidt ingenting at eldre folk fortsetter å ruse seg på det de liker, for all del, kjør på! Ser forresten relativt A4 ut selv, er nok svært få som kunne gjetta seg til at jeg har prøvd litt av hvert

Sitat av Susanna Vis innlegg
Eldre dame synes jeg nå er å overdrive litt da.

Men "min faste" er en fyr på min alder med hus, familie og hele pakka - så jeg forholder meg igrunnen ikke til dealere i flertall. Og ellers kjøper man jo via venner da.

Jeg hadde sluttet før jeg dro ned på et mørkt gatehjørne for å kjøpe noe.

Ellers fester jeg mye med folk på min egen alder. Hender jeg drar på rave og sånt, men føler meg litt gammel da, ja. Blir godt tatt imot likevel, selv om det er vanlig at folk er litt nysgjerrige på meg/oss og lurer på hva vi egentlig gjør der.

Forresten har jeg pinlig ofte draget på 22-åringer. Skjønner ikke helt hva som feiler ungdommen nå til dags.
Vis hele sitatet...
Med eldre dame mener jeg sånn 30-50+, slapp av. Forstår at du ikke er en rynkete gammal rev som knasker emma på rave med rullator og glowsticks. Haha, det hadde eeeegentlig vært ganske fett, når jeg først tenker meg om^^

Uhm. Anyways... før jeg sporer av helt her, sier du det er noe galt med yngre menn hvis de hooker opp med eldre damer? Så lenge de ser bra ut ser jeg virkelig ikke problemet as. Hmpf... vent, var dette ment som en spøk eller prøver du bare si at du ikke ser bra ut? xD
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Uhm. Anyways... før jeg sporer av helt her, sier du det er noe galt med yngre menn hvis de hooker opp med eldre damer?
Vis hele sitatet...
Haha, det virker bare på meg som om det er en motegreie. Noen fant opp ordet MILF og vips var det kult.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
har vært borti:

stimulanter:
Amfetamin.
kokain.
MDMA.
efedrin.
Ritalin.
Concerta.
Adderall.
koffein (tok store doser, regner det som sterk sentralstimulerende)

hallusiogener:
sopp. (usikker på arten, men mistenker flein)
lsd.
25c/i-nBOME

benzoer/hypnotika:
valium
stesolid
xanax
rivotril
flunipam
zopiclon
zolpidem
remeron (resept)

opiater:
Paraglin forte
cosylan
tramadol (resept)
subutex
morfin (sulfat, 10mg piller, fannt de hos en kompis fra en avdødd bestefar)

ting jeg ikke vet hvor skal:
syntetiske cannabinoder.
cannabis
noen anti psykotika.

føler meg ikke personlig knyttet til noen av disse stoffene, og er på ingen måte avhengig av noen.
burde vært möderatör
Sitat av Susanna Vis innlegg
Haha, det virker bare på meg som om det er en motegreie. Noen fant opp ordet MILF og vips var det kult.
Vis hele sitatet...
Yeah, ingen likte å ha seg med deilige 35-åringer før etter American Pie... right
"I fucked your mom last week!" har nok vært en populær fornærmelse blandt både venner og fiender siden tidenes morgen.
Sist endret av pappabetaler; 4. april 2013 kl. 01:18.
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Nå er da ikke MDMA et psykedelisk stoff da, men et sentralstimulerende stoff på lik linje med Kokain og Amfetamin.
Vis hele sitatet...
MDMA er *både* et stimulerende psykoaktivt stoff, og et psykedelisk psykoaktivt stoff . Her MDMA fra wikipedia, og oversikt over psykoaktive stoffer -sjekk ut "Venn-diagrammet". MDMA er altså i en mellomposisjon mellom stimulant og psykedelika.
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Nå er da ikke MDMA et psykedelisk stoff da, men et sentralstimulerende stoff på lik linje med Kokain og Amfetamin.
Vis hele sitatet...
Har hatt rikelig med psykedeliske (i ordets fulle betydning) opplevelser med MDMA, finner det ikke helt rettferdig å sette det i samme bås som pepper og cola da det ikke bærer på de samme negative konsekvensene av bruken. Essensen i mine erfaringer med rus generelt, ligger i at en veier for og imot de fordeler og ulemper (gode og dårlige effekter) ved et stoff - utifra dokumentert og legitim forskning, og deretter beveger seg videre til å faktisk prøve det. En vet selvsagt lite om hva en utsetter seg for før en faktisk tar dét steget, uansett hvor mye en måtte ha lest i forkant. Men etter min erfaring har det lønnet seg å oppsøke stoffer som har fått "god kritikk", i motsetning til de som har vært inspirasjonskilden til x-antall mennesker som skriver bok om hvor jævlig livet deres er. Jeg er endog klar over at mange mennesker takler stoffer med god kritikk, minst like dårlig som mange av de som blir avhengig av stoffer med mindre god kritikk.
Jeg holder meg til cannabis. "Gjengen" jeg var i delte seg vel egentlig i to. Ca halvparten gikk over på sterkere saker, og resten holdt seg til weed. Hvorfor de andre i gjengen valgte å prøve andre ting, vet jeg ikke. Alt jeg kan si er at jeg ikke trenger eller trengte noe sterkere. Jeg er heller ikke så nysgjerrig på rusmidler, så jeg har ikke et behov for å teste det ut.
jeg har selv alltid vert den i gjengen som ville prøve nye ting som sopp,speed,cola,ex og diverse andre piller. men jeg har alltid klart og holde meg til dette i en sjelden anledning. selv røyker jeg kun hasj i passende anledninger. men ser veldig mange av venner og bekjente ødelegge livet sitt på grunn av hasj og dette er folk som ikke vil prøve andre ting, disse var veldig oppegående før de starta å røyke daglig. nå sitter de på trygd og snakker kun om å skaffe penger til en rev. så tipse mitt er uansett rusmiddel du skulle velge så er det utrolig viktig å alltid ta lange pauser innimellom. noe jeg selv må minne meg på når jeg merker jeg har gått litt forlangt, hasj er virkelig noe som man fort kan bli litt for hekta på å miste fokus på utdanning eller jobb.
Jeg har holdt meg til cannabis i 3 år, og elsker det. Er nysgjerrig på andre stoff, men leser heller gjennom andres erfaring isteden for å prøve det selv
Jeg tror ikke på gateway-teorien. Men har heller ikke prøvd noe annet enn cannabis så langt (har fyrt i ca 10 måneder). Har planer om å prøve mdma, lsd og kanskje kola utover sommeren, men det tar jeg som det kommer.
Sitat av Dorian Explorer Vis innlegg
Jeg tror ikke på gateway-teorien. Men har heller ikke prøvd noe annet enn cannabis så langt (har fyrt i ca 10 måneder). Har planer om å prøve mdma, lsd og kanskje kola utover sommeren, men det tar jeg som det kommer.
Vis hele sitatet...
for en motsigelse ..

Har prøvd mye rart, fordi jeg tåler det, men har kun holdt meg til cannabis opp gjennom tida. Røkt fast flere ganger i uken i 10 år.
Holder meg til cannabis. Eneste som påvirker meg i å prøve noe annet er når dealerne begynner å tilby meg mye forskjellig :s
skal også sies at det første jeg noensinne prøvde var kokain.
Sitat av WayGone Vis innlegg
for en motsigelse ..

Har prøvd mye rart, fordi jeg tåler det, men har kun holdt meg til cannabis opp gjennom tida. Røkt fast flere ganger i uken i 10 år.
Vis hele sitatet...
En motsigelse? Kanskje, men jeg kan med sikkerhet si at mdma og lsd ville blitt prøvd uansett om jeg hadde startet med weed eller ikke.
Flink jente
Ingulf's Avatar
Holder meg til hasj for at det rett og slett er naturlig, og ikke så avhengighetskapende. Klarer og balansere meg når jeg bruker hasj, holde meg gående i det "normale liv". Har lst og prøve sopp engang, eller LSD, synes det med tripping høres spennende ut.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Man kan helt fint bruke sterkere stoffer med høyere avhengighetspotensial på en fornuftig og givende måte, akkurat som ved cannabis-bruk. Alt handler om måtehold og selvdisiplin.
Vis hele sitatet...
men det er desverre ikke alle som har dette sjeldene fenomenet i seg som kalles selvdisiplin
Jeg har ikke mer enn gjennomsnittlig selvdisiplin. Jeg er bare for lat til å være narkoman.
SYNTETISK FRA OPPDAGELSE TIL HELHET OVER FUNKSJON AV ETTRLIGNING ORGINALEN,- #GRØNNE GLEDER"

En defnison på syntetisk cannabis i forhold til valig er tidens erfaring med syntetisk som noe kunstig tilfredsgjør sinn fra oversikt i relativ lang prosess fra utgangspunkt til stole blint og forsøke, videre om faktorer som dekker de generelle bekymringer under kontroll. Disse faktorere som innebærer eks; pris, tilgang, normalisert fremgang fra pc til post.
Akkuratt slik mennesker har vært som grunnlag for personlighet. På en måte som røtter går dypt.
Kunsten til å se det vi ønsker å se.. med å "se", som totalen av intrykk vi knytter, som en videre bekjentskap og plassering ved å ta imot de første inntrykk og bruker dette til å danne en underbygget formenelse.

Virker som noe uoppnålig tanke i ettertid er lik den holbarhet og ubesluttede fasit med fremgagen for tilnerming gjennom bruk av å lære,en start med gjennomførende erfaringer.-
Fra tilstand til person og humør,-som største faktorer under den frie valg til å besltte de valg som angår en selv personlig, sett vekk fra menneskets regelverk over privat-kontroll over -`en person, - hans ønske som burde være generell menneskerett om å få bestemme valg i livet selv, for staten har egentlig definert en dobbelmoralistisk sikring for å regelrette alle vinkler. Men den vinkel i regler som forteller om konsekvenser over egne valg ved å bryte loven for å så som egen herre og valg deretter....Sålenge staten ikke har en definisjon på deg personlig som Psykisk uforsvarlig ovenfor konsekvenser..

Ett uslåelig sitat,- tatt fra en på dette forumet. Definerer det hele temmelig korrekt tankemåte.

iflge meg,genialt og så sant og lett oppsumert. (diktert etter hukommelsen, beklager om en ikke gjengir sitatet.,men lene deg til poenget/helheten ...

: "pPeople make war, god made people, people make boose, god makes weed"

.. (sorry om det er helt riktig gjewnfortalt for jeg må stole på min egenskkap til huske... poenget er jo deretter likegyldig siden det opplakt har kommet til ett sted i livet til å takke seg til nye erfaringer. Men finn de som etter veiing opp og frem om alt fra situasjoner med todelt 3`part om den nøytrale mellomting som eksempel ved styrken og faktisk få forskerket inntrykk av flom i hodet, så vil troen på dens definisjon på beslutning som tar litt tid å se grunnet dager hvor det er en `synthestisk grunnlag`fra før som alltid viser sine bemerkninger som etter hvert synligjøres ved forskjellige opplevelser sammenbesluttet som viser; "mennesker er alltid konliktsøkende selv i skapelsen av noe godt. Moder nautrlig- gang har kansje noen antatte bemerkinger men de er vertfall i form av systematikk. Beslutsomhet tas etter situasjonens dersperasjo, og da er en meget taknemmelighet for dennne følelsen for ønsket om syntetisk cannabis, billigere, raskt, effektivt, og bra nok. Men kunstigheten er underranger Guds naturlige skapte. Orden- foran kaos, tar bare en stund til for å se. - bare det perspektivt med alt i livet i retning prinsippet i dette. Naturen ble personlig lenge overasket og tilfreds med resultatene fra det jeg trodde jeg mente og til jeg så def. av "naturens gang" sin betydning. menneskelige skapelser er bare ett biprodukt ( el. gjenspeiling) av det som selv er skapt fra.
En form for ett nøytralt -hippie- preget definering av pro-kons.¨syntetisk vs. real deal.

(the creation of inventions shatters when intafering THÈ maker off every thing existens. A `Side effect the synthetic drugs can never what-so-ever innfound other than to see the conclution on unreachelbe limits in comparement. A goodfully back basic in nature are only missing after descovering the power over simulating the basic without any spirit to it)

mener i bunn kort fortalt at undervurdering og tilgang til syntetisk cannsbis er generelt lite satt upp imot fakta om tilgang til variasjoner på sider på nettet. Faren for rekruttering er skyhøy fordi det ryktes bedre som en faktor til å lukke øyner og fordreie fakta til større grupper 1 gangere som ved enkle diskred og utav ryktede miljøer sikrer steget
mot ufarligjørelse uten bevisshet over den fsre for gjentagelse som foreligger, gjør på rn måte "trappene" og "steget videre" mer sannsynlig og farligere enn noen andre miljøer. nettkrutering ny avhengihets-bølge,
"for den, dem og de har prøvdkan vel ikke være så farlig da"..
Avhengighet griper tak på en eller annen måte bare søken blir forgjengelig. Og når du ønsker å repitere lett billig moro, er du med trangen uten å kunne legge fra trangen

kort fortalt; største "døren" og "trappene videre" er "uskyldig moro fra nett til post. Stor- rekrutering fra pc...
Ganske off-t, men har ikke lyst til å starte noe nytt emne. Jeg får et helvete til hodepine hver gang jeg røyker grønt. Ikke i ettertid, men mens jeg røyker. Mest sannsynlig ikke fordi jeg røyker for mye, har prøvd å røyke mindre men hodepinen forblir, blir bare mindre stein.
Noen som vet hvorfor? Kan jeg dempe det med vanlig smertestillende?
Jeg har røyket i nå 9 måneder og har holdt meg unna alt som ikke er cannabis. Jeg har passet på hvilke dealere jeg har også. Jeg har slutta å kjøpe fra de som har tilbudt meg annet. Rett og slett for å unngå å bli frista til å kjøpe noe som ikke er canna. Jeg passer også på å komme meg vekk fra folk som disker opp med andre stoffer på fest osv. Det handler bare om å sette egne grenser, og følge de! Det er ikke verre enn det. Klarer du ikke å holde deg, så slutt med alt. Er ikke noe vits i å prøve seg fram, for så å ende opp som et søplehue uten venner og familie. Jeg har sett et par som har endt opp sånn bare pga de skulle prøve noe annet enn cannabis.

Stay with green!
burde vært möderatör
Emma og psykedeliske stoffer er festlig da. Trenger ikke ofre venner og familie for å ture noen få ganger i året
Pappabetaler: Visste du ikke at så fort man prøver noe annet enn cannabis er det rett på sprøyta med heroin? Legg litt ekstra trykk på heroin her.

Nei, hvis man skulle generalisere så mye ville nok jeg ha vært husløs og uten både familie og venner nå. Men faktum er at jeg har prøvd det aller meste, og jeg har da min egen leilighet. Drømmejobben har også bare vandret inn i livet mitt uten særlig mye anstrengelse. Den nærmeste familien vet dessuten godt hva jeg driver med uten å ha noe mindre tillitt til meg. Selvfølgelig er det mange det går galt med men det er ikke slik for alle.
hasj i seg selv gjør deg ikke mer nygjerrig eller gir deg "craving" på hardere stoffer, det stigmaen rundt det.
personlig ville jeg prøve stuffer fordi det å prøve stuffene og tanken på det gir en slags rus.
hasj er farlig fordi det er ulovlig
men er ikke farlig fordi det er ulovlig.
Sitat av SirSharth Vis innlegg
hasj i seg selv gjør deg ikke mer nygjerrig eller gir deg "craving" på hardere stoffer, det stigmaen rundt det.
personlig ville jeg prøve stuffer fordi det å prøve stuffene og tanken på det gir en slags rus.
hasj er farlig fordi det er ulovlig
men er ikke farlig fordi det er ulovlig.
Vis hele sitatet...
For noen vil hasjrusen utløse en lyst til å teste sterkere stoffer, en hunger etter å eksperimentere med andre mer sinns- og persepsjonsendrende substanser. Når man først har smakt én type sjokolade...

Det siste du skev hang ikke helt på greip. Poengterte du at ulovlig status ikke gjør hasj farlig? I så fall motstrider det førsteutsagnet ditt.
Har røyka så å si daglig i fem eller seks år og holder meg for det meste til Cannabis. Ett par ganger i året tar jeg sopp eller syre og trives godt i min tilværelse. Har blitt tilbudt det meste men jeg takker alltid nei når jeg ikke er innteresert. Har tenkt å prøve litt forskjellige psykadelics i fremtiden som mdma og kanskje dmt når jeg føler meg klar, men jeg holder meg langt unna stimulanter og narkotika.
Sist endret av bøtte420; 24. april 2013 kl. 16:09.
ArbeidsledigProletar
Sitat av bøtte420 Vis innlegg
Har røyka så å si daglig i fem eller seks år og holder meg for det meste til Cannabis. Ett par ganger i året tar jeg sopp eller syre og trives godt i min tilværelse. Har blitt tilbudt det meste men jeg takker alltid nei når jeg ikke er innteresert. Har tenkt å prøve litt forskjellige psykadelics i fremtiden som mdma og kanskje dmt når jeg føler meg klar, men jeg holder meg langt unna stimulanter og narkotika.
Vis hele sitatet...
Men lol. MDMA er en stimulant og ikke psykedelia.
Et halvt år etter at jeg prøvde hasj for første gang, prøvde jeg pepper, så prøvde jeg noen piller, så prøvde jeg LSD og så balla det på seg. Har til sammen prøvd 22 forskjellige rusmidler, men så for snart fire år siden slutta jeg helt, og holdt meg bare til bønne og drikke. I dag bare drikke.
Mitt problem var vel egentlig aldri noen andre rusmidler enn å røyke bønne. Fordi det var så enkelt å fungere normalt.

Så, nei, holdt meg ikke bare til cannabis, men etter å ha prøvd litt, landa jeg på cannabis. Er det ikke flere enn meg som havna der?
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Men lol. MDMA er en stimulant og ikke psykedelia.
Vis hele sitatet...
Nei den er faktisk både óg. Sjekk gjerne wikipedias oversikt over psykoaktive stoffer.

Altså man kan si, MDMA er en stimulant i første rekke, men har i tillegg psykedeliske egenskaper. - Og det ser du på selve rusen, ...MDMA girer deg opp skikkelig, og gir syns -og hørselsforvrenginger oppå den stimulerende effekten.

I "Venn-diagrammet" over psykoaktive stoffer i artikkelen over så ser du MDMA står midt imellom 'stimulanter' og 'psykedelika'. Så ja, hvis du tenker på MDMA som primært en stimulant og deretter et psykedelisk stoff, så kan også dét godtas. Ellers er MDMA som f.eks cannabis og en del andre stoffer, et stoff med flere ulike virkninger..

*pirke pirke*
partoftheproblem
mongoloid's Avatar
42 7
Holdte meg til cannabis og syntetisk når det var tørke i 1 år før jeg kom inn i et annet miljø hvor andre rusmidler også var akseptert.

Lekte med ritalin, concerta og amf i 3 uker, ikke hver dag, men hallisene kom en kveld jeg prøvde å sove, da jeg hørte noen som gikk utenfor soverommet med sko og lyste med en lommelykt og sa navnet mitt imellom klirring av håndjern. Det itillegg til et stort vekttap fikk meg til å innse at stimulanter ikke var noe for meg (veide 56+-kg, 185cm høy). Hendte jeg tok valium de kveldene jeg ikke fikk sove.

Etter noen måneder med daglig røyking av hovedsaklig syntetisk cannabis og vanlig cannabis de gangene det var gode saker i byen, prøvde jeg MDMA, selv om jeg skulle holde meg borte fra stimulanter var jeg på dette tidspunket tom for syntetisk og vanlig cannabis å følte jeg trengte en form for rus.

Har alltid vært interessert i psykadelika, forhåpentligvis før jeg sjangsen til å prøvde trøfler i Amsterdam neste år
Sist endret av mongoloid; 27. april 2013 kl. 23:39.
Tja. prøvd syntetist en gang, men da bare fordi jeg ikke fikk tak i tjall.. Kommer til å holde meg til tjall. Har ikke behov for noe annet selvom det kanskje har tatt litt overhånd i det siste. Fyrer nattings nesten hver dag, men føler ikke at det gjør noe. Får fint sove uten også, og jeg tar meg bevisst noen dagers pause inniblandt for å få syyyyyke drømmer. Liker de drømmene fordi jeg kan "styre" meg selv i drømmen. :P
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Jeg holdt meg til cannabis når jeg brukte, men slet mye med psykiske lidelser når jeg røyket det. Nå har jeg trappet ned til et trekk marlboro i pipe om dagen, og trives med det Fikk tilbud om sterkere stoffer i miljøet jeg var i, men holdt meg unna i frykt for psyken min.
ArbeidsledigProletar
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Nei den er faktisk både óg. Sjekk gjerne wikipedias oversikt over psykoaktive stoffer.

Altså man kan si, MDMA er en stimulant i første rekke, men har i tillegg psykedeliske egenskaper. - Og det ser du på selve rusen, ...MDMA girer deg opp skikkelig, og gir syns -og hørselsforvrenginger oppå den stimulerende effekten.

I "Venn-diagrammet" over psykoaktive stoffer i artikkelen over så ser du MDMA står midt imellom 'stimulanter' og 'psykedelika'. Så ja, hvis du tenker på MDMA som primært en stimulant og deretter et psykedelisk stoff, så kan også dét godtas. Ellers er MDMA som f.eks cannabis og en del andre stoffer, et stoff med flere ulike virkninger..

*pirke pirke*
Vis hele sitatet...
Vel, MDMA som psykedelia er ihvertfall meget OVERFLADISK.
Personlig ihvertfall, bare opplevelsen av at det er morsomt. Drar ikke igang noe noe i hodet for meg ihvertfall, så er mest gøy, ingenting å hente fra det.
Visuals er også heller sjeldent. Og hallusinasjoner er jo ikke noe som definerer noe som psykedelia.
Sitat av Tawon Vis innlegg
For noen vil hasjrusen utløse en lyst til å teste sterkere stoffer, en hunger etter å eksperimentere med andre mer sinns- og persepsjonsendrende substanser. Når man først har smakt én type sjokolade...

Det siste du skev hang ikke helt på greip. Poengterte du at ulovlig status ikke gjør hasj farlig? I så fall motstrider det førsteutsagnet ditt.
Vis hele sitatet...
Det faktum at cannabis er ulovlig gjør det "farlig". Du kan bli straffet for besittelse og bruk. Men samtidig er det ikke slik at cannabis er ulovlig fordi det er farlig.