Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3861
Ser det er mange på forumet som har tatt i bruk syntetiske cannabinoider ala JWH-xxx (nå på narkotikalisten), AKB48, UR-144, etc. Disse stoffene kommer som regel i pulverform, eventuelt i en ferdig oppblandet røykemix med urter og virkestoff, ala Spice, K2, osv. Mange fristes til å kjøpe pulverformen, fordi den ofte gir mer virkestoff for pengene, og fordi man ikke vet hvor mye som faktisk er i en ferdig blanding.

Flere bruker gjerne en vekt med mulighet for å måle i milligram når de skal ta seg en røyk. Pulveret drysses i en joint, bong eller pipe. Dette gjør det veldig lett å overdosere fordi alle vekter ikke er like troverdige. Et annet problem er og at vekten av brukerdosen ofte er så liten at vekten ikke alltid klarer å måle riktig mengde. Dermed er det lettere å få en kjip overdosering som ødelegger det som eller kunne vært en fin opplevelse. Derfor ønsker jeg å opprette en tråd om hvordan man kan lage sin egen "røykemix".

En egen urtemix gjør det enklere å dosere korrekt, og man velger selv type urt man velger å røyke. I tillegg velger man selv blandeforholdet, og dermed slipper man å dra frem milligramsvekten hver gang man skal ta seg en. Man måler simpelt opp mengden med ferdigblandet røykemix man vet er tilstrekkelig, i henhold til blandingsforholdet man brukte når man lagde blandingen.

Man kan f.eks bruke Aceton (http://no.wikipedia.org/wiki/Aceton) for å løse opp pulveret, og deretter blande inn urten man selv ønsker. Dette tørkes før inntak.

Så, det jeg vil DERE skal gjøre, er å forklare hvordan dere lager deres egne røykemikser?

1. Hva blander dere med/hva slags urt (evnt. annet) bruker dere for å feste pulveret til? - Er det eventuelt noe dere ikke anbefaler å bruke?
2. Hva slags flytende løsning bruker dere (hvis ikke aceton)?
3. Hvilket blandeforhold bruker dere (antall mg pr dose, etc).
4. Hvordan tørker dere blandingen?
5. Hvordan røyker dere det ferdige produktet?

Lurer på dette selv, men sikkert mange andre der ute som er lei av å havne i et ture-helvete hver gang de skal kose seg på lørdagskvelden (mandags morgenen?:P), så derfor ønsker jeg å spre informasjon om dette!

(dersom det finnes en tråd på dette fra før, vær vennlig å skriv ned link)

Takk

Jeg kan jo starte med mitt eget forslag:
(har ennå ikke prøvd, men det kommer snart! Skal poste her når jeg får tid)

1. Hell aceton i en glassbolle/skål/glass. Trenger ikke mer enn til at alt platematerialet (urten) blir "våte" og gjennomsydet av blandingen. Mengden avhenger av hvor mye virkestoff du skal bruke i urtene.
2. Hell i virkestoffet (f.eks UR-144). La det ligge litt (1-2 minutter) før man rører litt i acetonen til det blir en klar blanding uten klumper.
3. Ha ønsket urte i acetonen og bland godt. Bruk gjerne en skje/gaffel for å røre inn. La det "trekke" i noen minutter.
4. Ta blandingen ut med et papirtørkle/tørkerull og klem ut gjenværende veske tilbake i bollen.
5. Legg blandingen på et papirark/evnt annen glatt overflate og la tørke til det er tørt (tar som regel 5-10 minutter).

Nå er blandingen klar til å brukes.

Tips:
* Klem alltid ut den gjenværende vesken fra urtene tilbake i blandebollen da dette sansynligvis kan brukes på nytt da det kan inneholde mer/rester av virkestoffet, dog med en lavere styrke.
* Gjenta prosessen med å dyppe den ferdige mixen tilbake i bollen dersom du ønsker å gjøre mixen mer potent.
* Tørk på en glatt overflate som ikke absorberer vesken som kan renne av urtene når de tørkes. Da kan man skrape opp eventuelle rester og bruke disse i mixen, isteden for å la det trekke opp i evnt. papir hvis det er underlaget du bruker til tørking.

Blandeforhold:
* En brukerdose er relativ til hvert enkelt menneske. Mange operer med en mengde på ca 5 til 15 mg virkestoff på f.eks UR-144, men dette er relativt! Prøv deg alltid frem med mindre doser til å begynne med, f.eks 1mg for å sjekke eventuelle allergiske reaksjoner til stoffet som kan oppstå hos noen personer.
* Før man blander er det lurt å velge hvor mye urter du ønsker å røyke per dosering. Man kan enten blande ut acetonen med mye urter slik at man kun bruker fra mixen når man røyker, eller man kan blande inn med mindre urter for så å etterfylle en eventuell joint/pipe med tobakk osv. Man velger selv hvor mye urt/virkestoff man vil få i seg.

Eksempel:
Virkestoff: 250mg UR-144
Blandet med: rulletobakk
Ønsket doseing: 10mg pr person
Ønsket mengde urt per røyk/dose: 600mg (0,6g) (ca 1 stk ferdig sigarett)

1. Bruk ca 5 cl. aceton i bollen
2. Hell 250mg UR-144 i acetonen
3. Bruk 15g tobakk i acetonen

Dette bør gi et blandeforhold der 600mg (0,6g) tobakk, gir 10mg dose ur-144
Da sitter man igjen med totalt 25 doseringer (brukerdoser).

Kalkulering: 250mg/10mg`s doser = 25 doser. 25 x 600 (mg tobakk) = 15000mg (15 g tobakk) En dose=0,6g mix.

Skyt meg om jeg tar feil. Greit å regne på dette selv og så man er helt sikker før man inntar noe som helst! For alt du vet kan jeg være utrolig dårlig i mattematikk
▼ ... noen uker senere ... ▼
Skal lage meg en ur blanding i morra. Men 10mg er aaalt for mye.
Har ikke vekt men et halvt fyrstikkhode er nok for meg her.
på UR144 er 10 mg greit pr pers syns jeg.
På MAM-2201 derimot er ca 3-4mg pr person nok, i alle fall for min del... infark-tendenser på overdose :S
Høres farlig ut.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Bumber denne, hva med damiana eller andre urter. Noen som har erfaring med det?
Er så mye forskjellige damiana varianter og mixer, leter ett den beste.
Jeg har lager flere ganger med damiana, liker det veldig godt. Det smaker chill og river ikke så jævelig i halsen.
Bruker 50g Damiana = 1g UR-144, og løser det opp i ett par milliliter med Acetone og heler det over urtene og mikser til alt er vått.. så lar jeg det tørke i en timed tid
Sist endret av Nick O' Teen; 6. januar 2013 kl. 01:19.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Nick O' Teen Vis innlegg
Jeg har lager flere ganger med damiana, liker det veldig godt. Det smaker chill og river ikke så jævelig i halsen.
Bruker 50g Damiana = 1g UR-144, og løser det opp i ett par milliliter med Acetone og heler det over urtene og mikser til alt er vått.. så lar jeg det tørke i en timed tid
Vis hele sitatet...
Har du da opplevd at enkelte deler av mixen er mye sterkere en resten?

Tenker på at acetonen synker i mixen og bunnen får mer virkestoff en resten.
Skal mekke opp en Røykemix.

Har ur144, akb48f, acetone og 30g damiana mix.

Det jeg grubler over er at den mixen, som ligger nederst av batchen når den tørker.
At den da blir mere potent, ettersom acetonen synker nedover i skåla.

Hvordan skal jeg få dette mest mulig likt fordelt?

Tenker gi damianen et bad el to for så å legge på avispapir el noe lignende.

Takker for svar.

Blandet en mild mix og spredte ut over plastfolie.

Tror dette blir fin krise røyk å ha liggende.
Sist endret av Kutulu; 20. februar 2013 kl. 22:33.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Hvordan skal jeg få dette mest mulig likt fordelt?
Vis hele sitatet...
Vent til det har tørket og bland/mix det slik at det fordeles gjevnt?
Ta en stekepanne, bland damianaen og acetonen å fordel likt over hele pannen.
EDIT: ikke bruk sprayflaske! Da blir det masse hotspots, vanlig ratio 1g synt = 50g damiana.
Sist endret av Nick O' Teen; 21. februar 2013 kl. 19:21.
Jeg tok ca 1g synth=30g. Da ble i alle fall 0,05g mix nok for en hit for min del. Ha acetonen i en kopp og putt pulveret i. rør til det er jevnt, så putter du urter oppi glasset. når alt er "soaked" (helt vått) så tar du det ut, tørker det i normal husvarme. Bør ikke ta mer enn 20min.
Hva er fordelen med å lage mix kontra å bare drysse pulveret over tobakken/damianaen (el.) hver gang?
Slipper å drysse er fordelen.

Enklere å dosere.