Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1004
Hei, lurte på om noen hadde forslag til legale planter å ha under growlighten?

Tenkte å kjøpe noe fra Impecta nå som de har gratis frakt, som vil si ca 20kr pr bestilling

Og et spørsmål til, er det sånn at tomater har samme forhold som cannabis trenger ang lystid, gjødsel og det?
Hvorfor ikke urter? Supert å ha i matlaging ... Hadde vært spennende å se hvor fort de gror i sånne forhold.
Ja, men hvilke? Har grodd kattemynte, vil prøve noe nytt nå
Tomater er good. Har plantet det under grolampa mi selv. Enkelt å dyrke og er en moro plante.
Du kan også prøve med paprika eller chili også. Selv har jeg hatt et par chiliplanter, de jeg hadde var ganske små planter men ga nok chili til et par runder med woken.
Basilikum funker bra under vekstlys, det samme går for mynte. Personlig er jeg en sucker for mynte og er veldig glad i både smaken og lukten. Både basilikum og mynte kan bli ganske store og spre seg utover litt areal så vær obs på avstand mellom frø.

Tomater trives godt om du gir den samme behandlig som cannabis, men akkurat det med næring er jeg usikker på.
Er det 24/0 med lys i vekstfasen, og 12/12 i blomstring da?
Sitat av random71455 Vis innlegg
Er det 24/0 med lys i vekstfasen, og 12/12 i blomstring da?
Vis hele sitatet...
Kan godt være, for å være ærlig brydde jeg meg ikke. De sto nå der sammen med cannabisen og det ble tomater ut av det. Om det er lyset eller pollinering, det vet jeg ikke.
Hva med å bare kjøpe inn en 5-6 forskjellige urtetyper og bare prøve? =)

Basilikum (som nevnt) supert i tomatsaus, dill til pottit og fisk, rosmarin til steik og lam, koriander til karrimat, ris og pasta, persille til nesten alt mulig!

Mye bedre enn tørka krydder.
Tak for mange tips