Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 753
Hei.
Jeg har masse bots som driver å loker rundt på forumet mitt. De får ikke registrert seg, men de viser seg som besøkende gjester. De har hengt rundt siden min i et halvt år nå. Tipper de prøver å registrere seg, for å lage kule tråder.

Så det jeg lurer på er om noen vet en kjekk måte å få disse bort fra siden?

sikker på at dette ikke bare er google, yahoo o.s.v. som indekserer siden din?
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Trådstarter
Jeg vet google er der med en besøkende, men dette dreier seg om 50 000 besøk i mnd av roboter. Har konstant 200 roboter inne som ser på forsiden min...
Er det alltid de samme botsene? Prøv å ta noen stikkprøver å google ip-adrssene, se om det kommer opp at det er noen kjente crawlere eller om det er noe lugubert. I tillegg finnes det mange som har crawlere som leiter etter websider som har et bestemt CMS-system som de vet om en exploit i, og auomatisk leiter etter de.

Uansett er det fint lite annet du kan gjøre enn å enten sperre de ute basert på IP-adresser og å sørge for at de bare ikke klarer å registrere seg.
Sist endret av etse; 5. august 2012 kl. 02:06.
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Trådstarter
Jeg har prøvd å blokkere, men det kommer inn så mange nye ip-adresser at jeg ikke har tid.

Vet du om google har en liste som enkelt kan legges inn i ban?
Du kan jo laste ned en plugin som finner data fra stopforumspam? Funker fint hos meg.
Hvis du rediger BORT versjons nr OG software(navn i koden til web siden) du bruker, så vil du ofte se problemet blir mye mindre.

Boten går bare på google, og søker etter verjsons nr + software navn, så går den innom alle dem som kommer opp hits på. (bot'ene er ikke veldig smarte og er laget for 1 type forum med spesefisert versjon)
Hvis du vil forhindre dem i å registrere seg så tilbyr jo de fleste forumene en funksjon hvor du kan finne på noen lette spørsmål brukere må svare på for å regge seg. Bør dog ikke være for lette da noen boter klarer å svare på enkle spørsmål.