Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1966 170616
Sliter veldig med å spille på de norske serverene, de er jo bek mørke 24/7? har logget på når det skal være lyst men er bek mørkt, klarer ikke se en busk engang Akuratt nå så har jeg sprunget rundt med 1 zombie etter meg i ca 40 minutt, klarer ikke riste han av meg, har en double barrel shotgun uten ammo
Hero of Time
bronze's Avatar
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
Sliter veldig med å spille på de norske serverene, de er jo bek mørke 24/7? har logget på når det skal være lyst men er bek mørkt, klarer ikke se en busk engang Akuratt nå så har jeg sprunget rundt med 1 zombie etter meg i ca 40 minutt, klarer ikke riste han av meg, har en double barrel shotgun uten ammo
Vis hele sitatet...
Om alt er mørkt bør du sjekke at du har siste versjon av DayZ. Det skal vere 1.7.1.4. Om dagen skal det vere lyst på Norway 1,2,3,4. På natta kan ein søke etter "se 9" for den er lys om natta.

Eit par måter å bli kvitt zombies:
1) Gå inn i eit hus med to inngangar. Krabb ut den andre inngangen er bryt "line of sight", slik at han ikkje ser deg lenger.
2) Kople frå serveren og gå inn igjen.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Fuckkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk, ble nettopp skutt på airfield Så en bil og krabbet mot den, men så sitter det en bandit og camper i hangaren og drepte meg
Dott i øret.
stagg's Avatar
Har behov for blod. Handla kokkekniv på Ikea. Langefingeren var det første som fikk gjennomgå. Blør kraftig, vurderer sykehuset. Blodspor fra kjøkkenet til badet. Ingen som kan komme med sytråd og litt blod?

Jeg lengter etter DayZ. Tilogmed daglige skader får tankene inn på DayZ, need my PC. Slutter meg til dere om ikke altfor lang tid. Jeg gleder meg som et lite barn.
Sist endret av stagg; 20. juni 2012 kl. 16:31. Grunn: Fordi jeg kan.
Hero of Time
bronze's Avatar
Sitat av stagg Vis innlegg
Har behov for blod. Handla kokkekniv på Ikea. Langefingeren var det første som fikk gjennomgå. Blør kraftig, vurderer sykehuset. Blodspor fra kjøkkenet til badet. Ingen som kan komme med sytråd og litt blod?

Jeg lengter etter DayZ. Tilogmed daglige skader får tankene inn på DayZ, need my PC. Slutter meg til dere om ikke altfor lang tid. Jeg gleder meg som et lite barn.
Vis hele sitatet...
Eg har bloodpack til deg om du kjem med morfin til meg. Ligg i skogen utanfor SW airfield med knekt bein. Om nokon vil hjelpe kan eg freiste med hatchet, canteen, eller hunting knife. :P
Longboarder
zitare's Avatar
Noen som blir med og spille litt? er ganske noob enda, men fortsetter og lære hver dag
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av zitare Vis innlegg
Noen som blir med og spille litt? er ganske noob enda, men fortsetter og lære hver dag
Vis hele sitatet...
Lett. Uglesjokk heter jeg på skype og ingame.
Sitat av zitare Vis innlegg
Noen som blir med og spille litt? er ganske noob enda, men fortsetter og lære hver dag
Vis hele sitatet...
Jeg er down, L-man11 på skype
hahaha, kan ikke tro jeg kjøpte arma 2 for å spille dette, tredje gangen jeg må begynne på nytt fordi jeg havnet i debug tingen. Dritgøy å forsiktig skaffe seg ting og våpen for så plutselig bare finne ut at det var for ingenting.
<- Not Spirituell
bergice's Avatar
Sitat av sgt_coke Vis innlegg
hahaha, kan ikke tro jeg kjøpte arma 2 for å spille dette, tredje gangen jeg må begynne på nytt fordi jeg havnet i debug tingen. Dritgøy å forsiktig skaffe seg ting og våpen for så plutselig bare finne ut at det var for ingenting.
Vis hele sitatet...
Da har du kjøpt feil spill hvis det er nåde du forventer.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av sgt_coke Vis innlegg
hahaha, kan ikke tro jeg kjøpte arma 2 for å spille dette, tredje gangen jeg må begynne på nytt fordi jeg havnet i debug tingen. Dritgøy å forsiktig skaffe seg ting og våpen for så plutselig bare finne ut at det var for ingenting.
Vis hele sitatet...
One word: Alpha.

Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Telt blir rensket helt bort, ved neste oppdatering.
Stapp lommene fulle, folkens!
Koster dette spillet penger? eller er det gratis? For det så Jeklig bra ut!

Det minne mæ LITT om CSS men bare her så er det bedre mapper.
Jeg liker sånne spill der mappene er litt store også er det mere
området rundt de forskjellige mappene.

Disse mappene kan godt sammenlignes med
noen av mappene som er på Battlefield: Bad Company 1 Etter min mening. =)
Hvilken server spiller vi på idag?
Hero of Time
bronze's Avatar
Om dagen: Norway 1,2,4 avhengig av kva IRL-kompisar spelar på. Om natta: SE 9. På SE 9 er det lyst heilt til klokka blir 3-4 om natta (IRL). Har ikkje fått NVG så å spele i bekmørke tør eg ikkje.
Sist endret av bronze; 21. juni 2012 kl. 04:34.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Ghostskull_96 Vis innlegg
Det minne mæ LITT om CSS )
Vis hele sitatet...
Er du shit i trynet??

Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Telt blir rensket helt bort, ved neste oppdatering.
Stapp lommene fulle, folkens!
Vis hele sitatet...
Ja, la merke til det litt for sent Heldigvis fant jeg et par bra våpen litt senere på dagen Fikk også tak i mat og drikke for en hel afrikansk landsby
Sitat av FatMan Vis innlegg
Er du shit i trynet??
Vis hele sitatet...
Wat? KAn du Væ Snigl og forklare meg kurfor? Ug kordan. Beklage dialektane min er fra Hamar. Beklager
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Wat? KAn du Væ Snigl og forklare meg kurfor? Ug kordan. Beklage dialektane min er fra Hamar. Beklager
Vis hele sitatet...
Hvilken*
Skal det være feil, så burde du ivertfall gjøre det i sann nFF-stil.
Hero of Time
bronze's Avatar
Sitat av DikkeDikk Vis innlegg
Hvilken*
Skal det være feil, så burde du ivertfall gjøre det i sann nFF-stil.
Vis hele sitatet...
Atter ein gong har eg klart å miste alt blodet mitt. Blei slått av ein zombie, men merka ikkje at eg blødde (spelar som regel på serverar utan 3dp view). Seinare besvimte eg på første slaget til ein zombie. Får berre vente til RL-kompisar loggar på da.
Er helt ny til spillet og har nå prøvd meg fram 4-5 ganger og hver gang har det gått rett til helvette. Prøver å snike meg inn steder, men det er zombiere overalt noe som gjør at jeg ikke får tak i noen ting. Hver gang ender jeg opp med å få en zombie etter meg også løper jeg 20 min rundt i skogen og prøver å riste han av meg mens jeg blør ihjel....
Noen som har noen tips eller noe som kan hjelpe meg. Begynner å bli ganske varm i trøya....
Sitat av asyis Vis innlegg
Er helt ny til spillet og har nå prøvd meg fram 4-5 ganger og hver gang har det gått rett til helvette. Prøver å snike meg inn steder, men det er zombiere overalt noe som gjør at jeg ikke får tak i noen ting. Hver gang ender jeg opp med å få en zombie etter meg også løper jeg 20 min rundt i skogen og prøver å riste han av meg mens jeg blør ihjel....
Noen som har noen tips eller noe som kan hjelpe meg. Begynner å bli ganske varm i trøya....
Vis hele sitatet...
Kjenner den... Er relativt ny selv. Jeg sliter med det samme, eneste gangene jeg har vært lucky var en gang om natta, kravla inn i en låve, fant crossbow. Løp som et helvete bort til en byggning i en by og klatra opp på taket. Venta på dag. Teit du ikke starter med en pistol. Jævlig vanskelig å begynne uten å få en horde etter deg som glitcher seg gjennom dører og allhelgens helvete

Løp i en halvtime en gang til jeg kom til et par hus oppå et fjell. såklart var det zombier der og da, prøvde å snike. DidntWork.jpg.
Døde litt etterpå når jeg gikk tom for bandages
Sist endret av iSatan; 21. juni 2012 kl. 21:15.
Dere får ikkje zombier etter dere om dere kryper bortover i prone, og ikkje er borti dem, uansett om det er natt eller dag. Zombier er jo piece of cake i dette spillet, det virkelige problemet er når du møter på en spiller, da hjelper det lite og springe.. Ser han deg før du ser han er du sannsynligvis død med en gang..

Tips ang. zombier:

Sjekk synligheten din. Altså, du har et øye og et øre på høgre side, disse har noen streker som vil forandre seg i forhold til lys, og terreng. Når du krabber bortover i prone så er begge på 0, det vil si at zombiene ikkje kan se deg sålenge du ikkje dulter borti en..

Det går nå¨også ann og gjemme seg for zombier.. Få en horde etter deg, kom deg utenfor synlighet, altså rundt et hushjørne, evt. igjennom et hus med to innganger, og legg deg rett ned og krabb bortover i prone så fort dem ikkje kan se deg lenger, da vil dem ikkje jage deg.

Lykke til!
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av asyis Vis innlegg
Er helt ny til spillet og har nå prøvd meg fram 4-5 ganger og hver gang har det gått rett til helvette. Prøver å snike meg inn steder, men det er zombiere overalt noe som gjør at jeg ikke får tak i noen ting. Hver gang ender jeg opp med å få en zombie etter meg også løper jeg 20 min rundt i skogen og prøver å riste han av meg mens jeg blør ihjel....
Noen som har noen tips eller noe som kan hjelpe meg. Begynner å bli ganske varm i trøya....
Vis hele sitatet...
Så lenge du løper så klarer ikke zombiene og slå på deg.

Jeg bare beiner inn i nærmeste by og løper inn alle plassene hvor det er loot. Siden zombiene ikke kan annet enn å vakle rundt når de er inne så rekker jeg lett å loote huset før dem har kommet seg nogenlunde i nærheten av meg.

Når jeg er ferdig lootet så løper jeg bare ut igjen og alle zombiene som er inni huset mister teften av meg da dem bruker like lang tid på å vakle ut av huset som dem gjorde inn. Dette funker dog bare på litt større hus. Småskjul og lignede holder jeg meg unna når jeg ikke har våpen og 5-10 zombier bak meg.

Et annet tips om du er langt oppi skauen og har en liten gjeng etter deg er å løpe skrått opp noen bratte bakker. Sidene zombiene løper sikk-sakk bak deg så løper dem nedover, men siden bakken er så bratt så må dem gå opp. Mister lett hele følge om man gjør slik-
Sist endret av Bombasa; 21. juni 2012 kl. 21:30.
Longboarder
zitare's Avatar
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Så lenge du løper så klarer ikke zombiene og slå på deg.

Jeg bare beiner inn i nærmeste by og løper inn alle plassene hvor det er loot. Siden zombiene ikke kan annet enn å vakle rundt når de er inne så rekker jeg lett å loote huset før dem har kommet seg nogenlunde i nærheten av meg.

Når jeg er ferdig lootet så løper jeg bare ut igjen og alle zombiene som er inni huset mister teften av meg da dem bruker like lang tid på å vakle ut av huset som dem gjorde inn. Dette funker dog bare på litt større hus. Småskjul og lignede holder jeg meg unna når jeg ikke har våpen og 5-10 zombier bak meg.

Et annet tips om du er langt oppi skauen og har en liten gjeng etter deg er å løpe skrått opp noen bratte bakker. Sidene zombiene løper sikk-sakk bak deg så løper dem nedover, men siden bakken er så bratt så må dem gå opp. Mister lett hele følge om man gjør slik-
Vis hele sitatet...
Du glemte at det er viktig og skrike litt også :P
Sitat av bergice Vis innlegg
Da har du kjøpt feil spill hvis det er nåde du forventer.
Vis hele sitatet...
Nåde nei! Dør ikke, blir fanget i debug schiiten
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av zitare Vis innlegg
Du glemte at det er viktig og skrike litt også :P
Vis hele sitatet...
Oh yes. Vi hadde våre 5år gamle jenter skrik vi når vi spilte.
Sist endret av Bombasa; 21. juni 2012 kl. 23:27.
NÅ ASSÅ. har løpt rundt i skogen i en halvtime nå. FAEN ASS. er helt lost... selvmord next
Sitat av iSatan Vis innlegg
NÅ ASSÅ. har løpt rundt i skogen i en halvtime nå. FAEN ASS. er helt lost... selvmord next
Vis hele sitatet...
Ikke rush sånn, da. Veldig lett å unngå zombier. Får du noen etter deg, så løper du inn i et hus og legger deg ned. Eller bruk denne metoden: http://www.youtube.com/watch?v=E1RDRM7Wa6o
Sitat av Claryn Vis innlegg
Ikke rush sånn, da. Veldig lett å unngå zombier. Får du noen etter deg, så løper du inn i et hus og legger deg ned. Eller bruk denne metoden: http://www.youtube.com/watch?v=E1RDRM7Wa6o
Vis hele sitatet...
Zombier er ikke problemet... Prøvde å finne et sted med noe folk, og det var øde overalt, så tenkte å gå litt inn i skogen. var større enn jeg trodde den ja...
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av iSatan Vis innlegg
Zombier er ikke problemet... Prøvde å finne et sted med noe folk, og det var øde overalt, så tenkte å gå litt inn i skogen. var større enn jeg trodde den ja...
Vis hele sitatet...
Cherno og Electro inneholder masse folk som skyter deg så fort dem har sjansen.
Sist endret av Bombasa; 22. juni 2012 kl. 00:18.
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Sitat av iSatan Vis innlegg
NÅ ASSÅ. har løpt rundt i skogen i en halvtime nå. FAEN ASS. er helt lost... selvmord next
Vis hele sitatet...
Siden du bor i Norge burde du holde deg til veiene IRL heretter
Var i Cherno istad.. møtte en dude som faktisk ikke killa meg. og gangen før der var det ingen der...
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av iSatan Vis innlegg
Var i Cherno istad.. møtte en dude som faktisk ikke killa meg. og gangen før der var det ingen der...
Vis hele sitatet...
Da var du der ikke lenge nok. Jeg ser folk nesten hver gang jeg er i byen, iallefall på servere med nærmere 50 spillere på.

Blitt skutt 4 ganger idag i Cherno, alle gangene løp jeg rundt uten våpen. >_>
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Skulle ønske dayZ var i en annen engine enn arma 2 enginen. Siden OPF har den vært sugen på alt 'close quarter' og ganske 'clunky'.
Uff, møtte en fyr med en ak47, jeg stod bak han å sa på voice com:

Dont move, if you do i'll shoot! friendly ? da jeg fikk svar om at han var friendly begynte vi å prate, en kar fra texsas, han hjalp meg å jeg hjalp han, sitter nå med en enfield med + 9 mags, plenty av water å food, uheldigvis så gikk serveren ned så vi spiller ikke ilag lenger men der finnes alså folk som ikke dreper deg på spotten


Ligger nå i en skau med 1600blod igjen etter en hel horde angrep meg, brukket ben, hjelp
Longboarder
zitare's Avatar
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
Uff, møtte en fyr med en ak47, jeg stod bak han å sa på voice com:

Dont move, if you do i'll shoot! friendly ? da jeg fikk svar om at han var friendly begynte vi å prate, en kar fra texsas, han hjalp meg å jeg hjalp han, sitter nå med en enfield med + 9 mags, plenty av water å food, uheldigvis så gikk serveren ned så vi spiller ikke ilag lenger men der finnes alså folk som ikke dreper deg på spotten


Ligger nå i en skau med 1600blod igjen etter en hel horde angrep meg, brukket ben, hjelp
Vis hele sitatet...
I en skog faktisk :P lett og finne deg

SKal ikke si at jeg har det så mye bedre, ligger helt flat på et tak og tør ikke røre meg fordi det smeller som satan rundt meg, tror jeg bare logger og håper de er borte i morra jeg :P
Sist endret av zitare; 22. juni 2012 kl. 03:25.
Kom meg til en store gitt! langt oppe i fjellet en plass! relativt stor by, ligger inne i en store, har fått i meg litt mat og har 2000blod igjen, forsatt fult av ammo å nok til å klare meg en god stund, håper noen kommer inn som jeg kan drepe trenger morfin for å få fiksa den foten.

Sitat av zitare Vis innlegg
I en skog faktisk :P lett og finne deg

SKal ikke si at jeg har det så mye bedre, ligger helt flat på et tak og tør ikke røre meg fordi det smeller som satan rundt meg, tror jeg bare logger og håper de er borte i morra jeg :P
Vis hele sitatet...
Longboarder
zitare's Avatar
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
Kom meg til en store gitt! langt oppe i fjellet en plass! relativt stor by, ligger inne i en store, har fått i meg litt mat og har 2000blod igjen, forsatt fult av ammo å nok til å klare meg en god stund, håper noen kommer inn som jeg kan drepe trenger morfin for å få fiksa den foten.
Vis hele sitatet...
Gå eller krapp til utkanten av byen og se om du finner et veiskilt, pleier og være på utkanten av byen, finner du et navn kan folk finne deg
har du peiling på om map å klokke hjelper? har det brukte ca 35 minutt på å krabbe i 1 rettning xD vil heller ligge i storen en liten stund å hvilke meg :3

Sitat av zitare Vis innlegg
Gå eller krapp til utkanten av byen og se om du finner et veiskilt, pleier og være på utkanten av byen, finner du et navn kan folk finne deg
Vis hele sitatet...
Longboarder
zitare's Avatar
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
har du peiling på om map å klokke hjelper? har det brukte ca 35 minutt på å krabbe i 1 rettning xD vil heller ligge i storen en liten stund å hvilke meg :3
Vis hele sitatet...
Aldri hatt et map så aner ikke jeg Så aner ikke :P Men tar kvelden, du får håper det logger på noen andre freaks som kan hjelpe deg ;D
får nok håpe det!

Sitat av zitare Vis innlegg
Aldri hatt et map så aner ikke jeg Så aner ikke :P Men tar kvelden, du får håper det logger på noen andre freaks som kan hjelpe deg ;D
Vis hele sitatet...
Longboarder
zitare's Avatar
Noen som er i cherno som vil gi meg litt blod? Jeg har bags ;D
Hero of Time
bronze's Avatar
Sitat av zitare Vis innlegg
Noen som er i cherno som vil gi meg litt blod? Jeg har bags ;D
Vis hele sitatet...
Kjenner til situasjonen, eg har sjølv lege utanfor Cherno med 3000 blod og knekt bein. Fekk ein RL-kompis til å hjelpe meg. Kan diverre ikkje hjelpe deg, fordi eg akkurat har funne to (!) telt i eit supermarked. Må finne ein bra plass å sette dei opp. I tillegg er eg langt i frå cherno.
Sist endret av bronze; 22. juni 2012 kl. 13:25.
Longboarder
zitare's Avatar
Sitat av bronze Vis innlegg
Kjenner til situasjonen, eg har sjølv lege utanfor Cherno med 3000 blod og knekt bein. Fekk ein RL-kompis til å hjelpe meg. Kan diverre ikkje hjelpe deg, fordi eg akkurat har funne to (!) telt i eit supermarked. Må finne ein bra plass å sette dei opp. I tillegg er eg langt i frå cherno.
Vis hele sitatet...
3k liv det er jo mye :P Ligger her med 1.1k og brekt bein jeg :S
har en double barrel shotgun, mat, vann , klokke, hunting knife, 6 steel bolts eller en m19 pistol å gi vekk til noen som vil komme med morfin til meg. Ligger i skogen litt over for Zelenogorsk. kan krype til dit du måtte ønske ^^.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
har en double barrel shotgun, mat, vann , klokke, hunting knife, 6 steel bolts eller en m19 pistol å gi vekk til noen som vil komme med morfin til meg. Ligger i skogen litt over for Zelenogorsk. kan krype til dit du måtte ønske ^^.
Vis hele sitatet...
Så hvis jeg sier at jeg er på den store flyplassen i nordvest så kryper du opp?
Glassfiber
Rolsen Royce's Avatar
Trådstarter
Who's shooting in cherno?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Friendly in elektro?

What server is this?
Da er spillet kjøpt (full versjon, må jo støtte) og nedlasting er i progress så regner med å være innpå i løpet av kvelden.
Hei!
Om noen har lyst til å teame opp litt senere ikveld så hadde det kunnet blitt gøy, øker sikkert forventet levealder noe ôg. Bare legg til craniumcerebrale til steam