Norsk Freakforum
Svar

Trådverktøy
Gammel 24. mai 2012, 17:00   #41
Membranplan
Membranplan's Avatar

Registreringsdato: mai 2011
Kvalitetspoeng: 332
Sitat: Originalt skrevet av Denzel Vis innlegg
Lavere blodsukker spiller vel en rolle. Er vel egentlig det som gir oss en reel sultfølelse om vi skal tenke anatomisk. Det er vel ikke ukjent at cannabis senker blodsukkeret noe drastisk, og dermed gir følelsen som vi kaller for munch. Kan ikke gi noe dokumenter på dette, men ut i fra det jeg har i pensum så virker dette logisk.)
Jeg leste mye rundt etter dette når jeg først startet å spise fornuftig for å gå ned i vekt, og jeg klarte aldri å finne noen kilder på at blodsukkeret blir senket. Derimot fant jeg et par studier som viste til at cannabis ikke gjorde noe med blodsukkeret. Dvs. at vi ikke føler "sult" når vi røyker, men bare sykelig "appetitt".

Selv om denne apetetitten føles ut som reell sult, det er helt klart

*Ikke at jeg skal si noe FOR sikkert. Teorien virker jo som den stemmer overens med virkeligheten, men hittil har jeg altså ikke funnet noen studier som viser det samme

"Å være, eller å ikke være" er en setning
Sist endret av Membranplan; 24. mai 2012 kl. 17:02.
Svar på og siter dette innlegget
Gammel 24. mai 2012, 17:34   #42
Oransje
Troverdig supermunk
Oransje's Avatar

Registreringsdato: jan 2009
Sted: Shaize
Kvalitetspoeng: 386
Nikotin fører til tap av matlyst, er vell mest sannsynligvis det?

What do you call i fish with no eye? - A fsh.

Captain Obvious, jeg nei. Kødder du!?
Gammel 24. mai 2012, 17:55   #43
Üknow
akutt forvirring,ka?
Üknow's Avatar

Registreringsdato: mai 2012
Sted: finnmark
Kvalitetspoeng: 8
Marihuana-røykere er slankere

Sitat:
Mulig slankemiddel
- Dette er bare innledende resultater. Det betyr ikke at marihuana hjelper deg med å slanke deg, men kanskje er det en komponent som gjør det.
Gammel 25. mai 2012, 00:58   #44
ghandabis
ghandabis's Avatar

Registreringsdato: apr 2012
Kvalitetspoeng: 65
For meg er det ihvertfall motsatt, vekten min har økt endel etter at jeg begynte og røyke! Men før jeg begynte eide jeg ikke appetitt i det hele tatt, men etter jeg begynte å røyke så spiser jeg mer uansett om jeg har munchies eller ikke!
Men hadde vært artig å prøvd å røyke mye uten og spise unødvendig mye, og se om jeg går ned noe
Gammel 25. mai 2012, 12:40   #45
erlilun

Registreringsdato: jun 2009
Sted: Kvernaland
Kvalitetspoeng: 5
Jeg har aldri røyka ofte nok til at jeg tror det ville hatt noe effekt. Men Jeg har relativt høy forbrenning, og med mindre jeg er veldig aktiv, går jeg ned i vekt. Samme hvor mye jeg spiser, eller hva jeg spiser. Når jeg røyker, blir jeg jo dritt lat, så i mitt tilfelle vil jeg nok tro at det ville stemme. Men uten å ha hørt dette fra noen profisjonelle, vil jeg nesten tro at det er en individuell sak.

Marijuana blir jo brukt som medisin mot HIV og AIDS, for å øke matlysten, og holde seg unna underernæring, men det er vel noe de fleste her inne allerede visste om.
Gammel 25. mai 2012, 21:57   #46
turin

Registreringsdato: aug 2011
Sted: Bygda
Kvalitetspoeng: 16
Har røyka ganske masse den siste måneden og jeg har gått opp i vekt :P
Så har det kansje litt med at det har blitt ganske mye øl i russetia og da men tror nok jeg har muncha meg litt tyngre også

Don't walk on grass, smoke it!
Gammel 28. mai 2012, 13:47   #47
FlipMcFlop
FlipMcFlop's Avatar

Registreringsdato: jun 2011
Kvalitetspoeng: 213
Sitat: Originalt skrevet av Denzel Vis innlegg
Lavere blodsukker spiller vel en rolle. Er vel egentlig det som gir oss en reel sultfølelse om vi skal tenke anatomisk. Det er vel ikke ukjent at cannabis senker blodsukkeret noe drastisk, og dermed gir følelsen som vi kaller for munch. Kan ikke gi noe dokumenter på dette, men ut i fra det jeg har i pensum så virker dette logisk.

Diabetesinfo.no:
"Cannabis har ikke en direkte effekt på blodsukkeret utover det som man kan se ved røyk, men dette er mer av akademisk interesse enn av praktisk nytte (nikotin kan hemme insulinutskillelsen fra nyrene og derfor bidra til en litt større blodsukkersenkende effekt)."

Som diabetiker kan jeg nevne at munchies og hypoglykemi oppleves som to vidt forskjellige ting. Hypoglykemi er mer som panikkangst uten tankekjøret.
Sammenligner jeg blodsukkerverdiene med/uten weed eller hasj ser jeg ingen forskjell.
Svar
Trådverktøy