Norsk Freakforum
Bildereklame vises kun når du ikke er logget inn. Registrer deg eller logg inn for å kun vise tekstreklame.
Svar

Trådverktøy
Gammel 23. mai 2012, 16:11   #381
Paradise Jonas

Registreringsdato: mai 2012
Sted: Mexico
Sitat: Originalt skrevet av Sinken Vis innlegg
Med selv om det er et skjermkort som er bedre i Juli, så er ikke midt utdatert. Men hvorfor skal folk lage en egen tråd, istedenfor å bare poste her? Mindre rot.
Ditt kort er ikke ut datert, men andre kort kan være bedre for samme prisen i "Juli" enn nå. Det er jo greit å få mest mulig for pengene?

Grunnen til at man ikke bør poste her, er jo at om alle gjør det, så blir det vanskelig å ta hånd om en enkelt liste da folk vil prøve å hjelpe alle på en gang. Det vil si, masse lister, og masse svar, trøkka inn i en tråd. Noe som ihvertfall blir rot!
Svar på og siter dette innlegget
Gammel 23. mai 2012, 17:06   #382
Sinken
Medlem
Sinken's Avatar

Registreringsdato: aug 2008
Kvalitetspoeng: 1021
Sitat: Originalt skrevet av Paradise Jonas Vis innlegg
Ditt kort er ikke ut datert, men andre kort kan være bedre for samme prisen i "Juli" enn nå. Det er jo greit å få mest mulig for pengene?

Grunnen til at man ikke bør poste her, er jo at om alle gjør det, så blir det vanskelig å ta hånd om en enkelt liste da folk vil prøve å hjelpe alle på en gang. Det vil si, masse lister, og masse svar, trøkka inn i en tråd. Noe som ihvertfall blir rot!
Problemet er jo at folk som skal ha PC ikke nøyer seg med å kjøpe det første forslaget, men lar det gå på, helt til de finner ut at den første var grei. Du trenger ikke 2000x forslag, med mindre 1 fps i Minecraft er forskjellen på liv og død.
Gammel 23. mai 2012, 17:18   #383
Paradise Jonas

Problemet er jo at folk som skal ha PC ikke nøyer seg med å kjøpe det første forslaget, men lar det gå på, helt til de finner ut at den første var grei. Du trenger ikke 2000x forslag, med mindre 1 fps i Minecraft er forskjellen på liv og død.
Ofte etter mine erfaringer, så ender det opp med en miks av alle de tidligere forslagene, til en freak har lyttet til alt som ble sagt, og laget en komplett liste.

Det er vel greit å få den ekstra fps`en om man først skal kjøpe noe til 10-12k?
Gammel 23. mai 2012, 17:23   #384
Sinken
Medlem
Sinken's Avatar

Registreringsdato: aug 2008
Kvalitetspoeng: 1021
Sitat: Originalt skrevet av Paradise Jonas Vis innlegg
Ofte etter mine erfaringer, så ender det opp med en miks av alle de tidligere forslagene, til en freak har lyttet til alt som ble sagt, og laget en komplett liste.

Det er vel greit å få den ekstra fps`en om man først skal kjøpe noe til 10-12k?
Når det tar deg 3-4 uker ekstra, og din og 3-4 andre like tråder ligger på "topplisten"? Er det sånn at om du har 61 Fps på Minecraft istedenfor 60, så får du orgasme fordi det er så nydelig?

Don´t think so.
Gammel 23. mai 2012, 17:33   #385
Paradise Jonas

Når det tar deg 3-4 uker ekstra, og din og 3-4 andre like tråder ligger på "topplisten"? Er det sånn at om du har 61 Fps på Minecraft istedenfor 60, så får du orgasme fordi det er så nydelig?

Don´t think so.
Haha, må si jeg lo godt ved den sammenligningen creeds for den ^^

Neida, men ofte ligger det ikke tråder om den samme pris-klassen på topplisten, og skal du begynne å bla tilbake så blir det fort utdaterte.
Gammel 23. mai 2012, 17:40   #386
CHillZoNE
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar

Registreringsdato: jan 2006
Sted: Hakkebakkeskogen
Kvalitetspoeng: 344
Jeg tror også det handler om usikkerhet. Altså, jeg selv har laget to tråder i det siste, av den enkle grunnen at jeg vet jeg får respons som er dedikert til meg, og jeg får svar som er 100% og slipper å være usikker på noe som helst.

Det er trygt med sin egen tråd, som omhandler KUN din pc, og ikke noe annet.
Hvertfall når man er 15 og skal svi av 15k på gaming pc for første gang i sitt liv. da vil man være 2500% sikker på at det man handler er riktig, passer sammen etc.

|Asus Pro Z77|3570k@4.3GHZ 24/7|Fractal R3/R4|Intel 520 120 GB|8GB DDR3|NH-D14||Seasonic Platinum 1KW|670 DirectCUII@1250 core/7096 mem|Matrix 7970@stock|XL2420T|
Gammel 27. mai 2012, 20:34   #387
Basetrap
Basetrap's Avatar

Registreringsdato: jul 2010
Kvalitetspoeng: 44
Trenger hjelp til handleliste for ny stasjonær pc. Vil at den skal klare å kjøre diablo 3, evnt også BF3 MW3 på så god grafikk som mulig. Har da tastatur, mus og skjerm. Så trenger kabinett med alt av innhold.
Pris: helst ca mellom 7500 - 9000.
Noen som kan hjelpe meg å finne en god handleliste til dette?

“It is not sufficient that I suceed - all others must fail.”
- Genghis Khan
Gammel 27. mai 2012, 21:00   #388
xLiquid
xLiquid's Avatar

Kvalitetspoeng: 2
Ruudi, jeg ser du har ganske mye erfaring. Også dere andre, burde jeg kjøpe en stasjonær jeg kan game på, eller kjøpe en laptop som jeg kan game hvor jeg vil, på hytta, utlandet, etc? Jeg er mye ute og reiser så er litt på gaming laptop, men de varer ikke så mange år?
Gammel 27. mai 2012, 21:31   #389
KSF
Santa
KSF's Avatar

Registreringsdato: nov 2011
Sted: Drøbak <3
Kvalitetspoeng: 89
Du har allerede lagd flere tråder!

Telenor kan ta seg en bolle, punktum
Gammel 27. mai 2012, 21:31   #390
Freddy_fred5
Egenærklært komputergeni
Freddy_fred5's Avatar

Registreringsdato: sep 2011
Sted: Sovjet Russia
Kvalitetspoeng: 692
Sitat: Originalt skrevet av xLiquid Vis innlegg
Ruudi, jeg ser du har ganske mye erfaring. Også dere andre, burde jeg kjøpe en stasjonær jeg kan game på, eller kjøpe en laptop som jeg kan game hvor jeg vil, på hytta, utlandet, etc? Jeg er mye ute og reiser så er litt på gaming laptop, men de varer ikke så mange år?
Om du har litt cash og brenne (la oss si 14k) anbefaler jeg en stasjonær til 9-10 og en laptop til 4-5k.

Om du har litt mindre (la oss si 9k) anbefaler jeg en mini stasjonær (kan sette opp for deg) som holder litt lengre mtp. oppgraderinger og slikt, du vil også få mer for pengene.

My two (personal) cents; Kjøp stasjonær, ingen vedsiden, ingen over.

Sitat: Originalt skrevet av N0RTHERNKILLER Vis innlegg
Du har allerede lagd flere tråder!
Ikke alle kan bestemme seg fort vet du

For noen er 10-12k en stor sum å bruke på noe slikt som en data, og de vil tenke over valgene di gjør nøye.

Dog, ikke lag flere tråder nå, er du snill

Gammel 27. mai 2012, 21:39   #391
xLiquid
xLiquid's Avatar

Mulig jeg kan skaffe 10k til pc. Noen som kan hjelpe med stasjonær og laptop til 10k?
Gammel 27. mai 2012, 21:41   #392
Freddy_fred5
Egenærklært komputergeni
Freddy_fred5's Avatar

Mulig jeg kan skaffe 10k til pc. Noen som kan hjelpe med stasjonær og laptop til 10k?
Mener du begge til 10k eller 10k per?

Om du mener 10k per; Nice budsjett O.o

Om du mener 10k på deling; Gå for en ministasjonær du, jeg kan sette opp for deg

Gammel 27. mai 2012, 21:45   #393
xLiquid
xLiquid's Avatar

Haha, jeg mente ikke 10k per, så datainteresert er jeg ikke, men hvor mye tipper du jeg kan bruke på stasjonæren? og da finner vi jo også ut hvor mye jeg skal bruke på bærbar. MEN: Jeg har skjerm og mus, og tastatur, men vil helst ha nytt tastatur, som IKKE er soft. snakker om på begge egentlig
Gammel 27. mai 2012, 21:50   #394
Freddy_fred5
Egenærklært komputergeni
Freddy_fred5's Avatar

Haha, jeg mente ikke 10k per, så datainteresert er jeg ikke, men hvor mye tipper du jeg kan bruke på stasjonæren? og da finner vi jo også ut hvor mye jeg skal bruke på bærbar. MEN: Jeg har skjerm og mus, og tastatur, men vil helst ha nytt tastatur, som IKKE er soft. snakker om på begge egentlig
Hmm, da snakker vi nok om enten en shit laptop og en relativt shit stasjonær, eller en grei stasjonær og en shit laptop (see the similarity?)

Om du ha en laptop tar du en eee-machine til 2k vedsidenav, og kjøper en stasjonær til 8k.

Personlig ville jeg kun gått for en stasjonær, ettersom en laptop ikke er konge til så mye egentlig, personlig bruker jeg det bare på hytta, og kunne egentlig klart meg med noe jeg kunne funni på skraphaugen.

Gammel 27. mai 2012, 21:53   #395
xLiquid
xLiquid's Avatar

Nå ble jeg usikker, broren min har en eMachine til 2.800 kr.. Den lagger ikke men ble fortsatt usikker, tenkte litt på at jeg kunne gamet på hytta, i stuen, hvor som helst det passet meg.. mulig jeg kan skaffe noe mer penger, kanskje jeg kan gå opp til 14k, men da blir det en stund før jeg kan kjøpe
Gammel 27. mai 2012, 22:07   #396
Freddy_fred5
Egenærklært komputergeni
Freddy_fred5's Avatar

Hør; om du sparer opp blir det bare waste når det kommer til gaming, kanskje ett par casual spill (som Minecraft, platformers etc) kommer til å funke, men regn med å kjøpe ny laptop om ett par, tre år.

Laptopper duger egentlig bare til å sjekke rundt på nettet, og småspill.

Vurder selv hvilke spill du kommer til å kjøre mens du er på hytta di, eller i stuen din.

Gammel 27. mai 2012, 22:12   #397
xLiquid
xLiquid's Avatar

Godt poeng, skal spare opp litt cash så får vi se hvordan ting blir og slikt. Skal prøve å komme til noe ved 10-14k.

Takk for tips og hjelp!
Gammel 27. mai 2012, 22:12   #398
Mkvarner
Random Freak
Mkvarner's Avatar

Registreringsdato: aug 2011
Sted: Trondheim
Kvalitetspoeng: 591
En laptop er definitivt det beste for deg når du flytter mye på deg. Hvilke spill er det snakk om og er du grafikkhore?

Trenger du hjelp med Android? Spør i "Den store Android tråden"
Gammel 28. mai 2012, 07:21   #399
xLiquid
xLiquid's Avatar

Jeg har tenkt litt nå, og jeg har snart konfirmasjon også. Så jeg tror jeg sparer opp til mac, siden jeg hører at de kan holde i over 5 år om man behandler de bra. Så det jeg gjør nå: Jeg sparer opp til MacBook Pro 13/15 inch, så har jeg konfirmasjon ikke så lang tid etter. Så for konfirmasjons pengene kjøper jeg en rå gaming pc, til 10k. Altså da snakker vi stasjonær. Og atm gamer jeg ikke sanne spill som krever god data.
Sist endret av xLiquid; 28. mai 2012 kl. 07:24.
Gammel 28. mai 2012, 07:51   #400
Make
Make's Avatar

Mac har jo egen virusbeskyttelse, som gjør at virus vanskelig kan komme inn på MacBook'en. Men jeg har egentlig ingen tidligere erfaring med Mac.
Svar
Trådverktøy