|
Bildereklame vises kun når du ikke er logget inn. Registrer deg eller logg inn for å kun vise tekstreklame.
|
![]() |
|
|
Trådverktøy |
|
|
#1 |
|
Organisering av ledninger
Googlet "organize cables", og kom til PetaPixels Use Toilet Paper Rolls to Organize Cables.
Smart! Men innså fort at en del ledninger jeg har er for lange til denslags. Puslet litt, og kom fram til noe slikt:
Lange nok stoffbiter på sidene til at de kan slås over og kneppes igjen. Kanskje rulle sammen hele pakka. Enda en tanke jeg hadde: En hel del av ledningene henger fast i ladere o.l. Disse kunne man puttet i egne lommer man festet på siden av rullen «sin», med en knapp. Men hvordan er dette forenelig med transportmetoden? Brede nok stoffbiter til å la dem være på innsiden? Innspill, tanker, forslag, forbedringer, alternativer? | |
|
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Genialt konsept.
Men personlig måtte jeg ha brukt noen år for å få nok dorullkjærner til å kunne få dekt det jeg har av kabler... | |
|
Trolling is like bolling (danish).
You love to do it, but you hate to see other do it. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
kjøp et pvc rør i passende lengde og diameter ? ser litt bedre ut. så kan du merke den med postit lapper eller merkelapper av egent ønske.
| |
|
Annerledes.
.....Annerledes. |
|
|
|
Sist endret av DogheadPenguin; 4. april 2012 kl. 14:46.
|
|
|
#4 |
|
Blackkoz: Ptheh, rasjonalisering og perfect sollution fallacy. Er null problem å samle sammen fra venner, og be dem ta vare på dem så du kan få dem ved neste anledning.
Gjør dette: Sett som facebookstatus: «Trenger dorullkjerner! Donasjoner ønskes! Skal få organisert ledningene mine. Mer info i denne tråden.» Tadaa. DogheadPenguin: Mjeee… da blir jeg å lete etter rør, og så videre. Dorullkjerner er ganske så perfekte. _______________ Var på Panduro idag, og forklarte situasjonen til et veldig hyggelig menneske.
Spurte også om tanker hun hadde om en løsning for oppheng (den sære pila med hull i på øverste bilde). Hun hadde et flott forslag: Kleshenger på toppen! Jeg tror forøvrig jeg blir å feste litt kraftige bomullsbånd for å lukke saken, i stedet for knapper. Ser også litt penere ut når den henger et sted og ikke er i bruk. Enda noe jeg spurte om var forslag til lommer for laderblokker. «Hva med strikk som holder dem opp, ved siden av den respektive dorullen?». «Sweet, dét skal jeg prøve. Om det feiler kan man alltids sy på lommer i etterkant». | |
|
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ser du allerede har en plan, men skyter inn en annen ide likevel.
knyt sammen ledningene dine på denne måten og deretter henge dem opp på knagger/spiker/inne i ett nøkkelskap(blir kanskje heller ett ledningsskap). Eller som noen over her sa, få tak i pvc i rett lengde, bor hull og pop dem sammen med popnagler sånn at de danner en remse. Kan henges på innsiden av en skapdør, eller flere skapdører hvis de er små eller du har mange ledninger. | |
|
Semper ubi sub ubi ubique
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
http://www.hellermanntyton.us/produc...?lon=170-03156
Hellermanntyton har mange løsninger så slipper du og lage selv. | |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Noe annet som kan funke er lommer på et tekstilplagg, som dette. (Om 404: "pocket rack on door" -> Images.) http://www.hellermanntyton.us/produc...?lon=170-03156
Hellermanntyton har mange løsninger så slipper du og lage selv. | |
|
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Halvrelatert tips jeg fant på en side som så omtrent slik ut (>9k blogger med ~samme artikkel):
Påskrevne WP:Bread clips. Antagelig enklere å ta av enn teip. Spørs om de sitter bra nok tho. (Artig liten anekdote om hvordan de ble funnet opp på WP btw.) | |
|
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Oppdatering: Skulle få unna ledningene i påvente av at jeg sydde sammen prosjektet.
Brukte strikk på mange av dem (legge dobbelt om og om igjen. Ett strikk på midten, eller to strikk med samme avstand fra midten av den sammenlagte ledningen). Puttet disse i plastikkbrødposer. Resultat: Har fortsatt ikke sydd sammen saken, fordi jeg innså at jeg kun brukte 4-5 av ledningene til daglig. Brødposene har nå vært med på flyttelass to ganger. Skal se om jeg greier å kvitte meg med en del av ledningene jeg kanskje aldri kommer til å bruke. | |
|
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Satt og fangirlet over yt:CGPGrey sine videoer da jeg kom over hans yt:How to tie up computer cable mess with a daisy chain.
| |
|
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Surfet på reddit.com/r/lifeprotips, og fant en del som har med ledningsorganisering å gjøre:
Om man har satt skjermen sin på et par bøker: imgur - reddit-tråd ___ wp:Binder clips på baksiden av pulten som alternativ til forrige metode, for å gjøre ledninger man ofte plugger inn og ut, lett tilgjengelige: imgur med flere bilder og forklaringer ___ Disse er fra et imgur-album med 50 LPT-er: Kommentarene på imgur ___ Binder-clips kan også brukes slik: imgur - reddit-tråd ___ Angående min egen ledningssituasjon: Jeg kjøpte enda en av de store boksene jeg bruker i DIY:Ergonomisk stående ved PC-en, og flyttet dem fra brødposene til boksen. De fleste med strikk rundt, noen med dorullkjerne. | |
|
|
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
|
|