Norsk Freakforum
Vis resultater av avstemningen: Synes du cannabis virker prestasjonsfremmende?
Ja 48 22,02%
Nei 170 77,98%
Stemmegivere: 218. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
Svar

Trådverktøy
Gammel 25. mai 2012, 14:16   #21
Googæl
Googæl's Avatar

Registreringsdato: feb 2010
Sted: Tromsø
Kvalitetspoeng: 121
Gidder ikke stemme engang. Selvfølgelig er det ikke prestasjonsfremmende. At det står på dopinglista for det er vel en annen sak, det har mer med firkanta regler å gjøre enn noe annet. For min del kan jeg fint trene et par timer etter å ha røyka, men at jeg trener bedre og haredere? Neppe. HAHAAHa NEI!.

Men om du snakker om annet en fysisk prestasjonsfremmende, så er min erfaring kort sagt: Veldig varierende.
Sist endret av Googæl; 25. mai 2012 kl. 14:19.
Svar på og siter dette innlegget
Gammel 25. mai 2012, 15:11   #22
Masclet
Masclet's Avatar

Registreringsdato: jun 2006
Sted: På trygg avstand
Kvalitetspoeng: 59
Stemte nei da jeg blir fjern av weed.
Men om jeg for eksempel spiller gitar og improviserer kan kreativiteten i meg komme fram, så på enkelte ting fremmer det prestasjonen.
men fysisk, nei
Gammel 25. mai 2012, 15:38   #23
hodgeyboy
hodgeyboy's Avatar

Registreringsdato: des 2010
Sted: Levanger
Kvalitetspoeng: 148
Kommer ann på... som nevnt før, bør det være relativt lite innhold av CBD om det skal virke prestasjonsfremmende.

Never trust the man who says "Trust me".
Gammel 25. mai 2012, 15:41   #24
Cozativity
Cozativity's Avatar

Registreringsdato: jun 2011
Sted: K-Town
Kvalitetspoeng: 34
Tror nok ikke det er øker prestasjon når det kommer til fysiske aktiviteter. Men når det kommer til Kuns og kreativitet.
"tegning,game-design,Lyric skriving osv. så kan det stemme.
Gammel 25. mai 2012, 20:37   #25
subscribe
buduuhhhrrrr
subscribe's Avatar

Registreringsdato: mai 2012
Sted: Østen
Kvalitetspoeng: 379
Syntes det er helt ufattelig at kombinasjonen mellom tjall og gaming! Mange, deriblandt meg, presterer mye bedre under gaming med thc i lungene. Men det krever erfaring!
Gammel 25. mai 2012, 20:58   #26
Doktoren

Registreringsdato: okt 2010
Kvalitetspoeng: 11
Har hørt litt på podcasten til Joe Rogan, de har pratet mye om dette, han mener at det er prestasjonsfremmende. Weed med høyt THC vil jo kunne gi en "energisk" high, som man fint kan røyke før man skal trene. Nå må jeg nevne at Joe Rogan og de andre på podcasten hans prater om weed fra California som er kjøpt fra "weed apotek" og ikke gate weed fra Norge.
Gammel 25. mai 2012, 22:06   #27
asTr0nauten
førstemann på månen

Registreringsdato: jan 2012
Kvalitetspoeng: 73
Sitat: Originalt skrevet av Alphanio Vis innlegg
Stemte nei.

Blir nok litt negativt påvirket om det er snakk om kondisjons trening.
På lik linje som å ta en røyk før man jogger.

Om det på noen måte er bedre så er det under restitusjon.
Jeg mener fysisk prestasjonsfremmende, ja. Og som sagt mener jeg altså ikke kondisjon og styrke, men heller koordinasjon, balanse, mao. litt mer teknikkøvelser.

Sitat: Originalt skrevet av felix_poker Vis innlegg
For noe tull! Hundre kilo er hundre kilo. Enten kan du løfte det, eller så kan du ikke. Det er målbart.
Hundre kilo er hundre kilo, men om jeg er sterk og du er svak oppleves vekta annerledes ut i fra sitt eget syn. Du kan kanskje komme med et motsvar at det fortsatt veier 100kg, men er de tallene er en objektivt virkelighet? (Det var et retorisk spørsmål, svaret er helt likegyldig i denne tråden)

Sitat:
For å illustrere poenget mitt; en gang hadde jeg oppholdt meg i samme rom som noen som røyket, og blitt påvirket uten å egentlig merke det. Etterpå spillte jeg bordtennis. Jeg hadde aldri spillt så bra før! Reaksjonsevnen var på topp, alle sanser helspente. Ballen gikk som i sakte film, og jeg smashet og smashet. I et klart sekkund oppdaget jeg at jeg lå under med 10 poeng...
????? Hva mener du med det her? Prøver du å latterliggjøre meg eller hva mener du?

Sitat:
Cannabis gjør deg ikke nødvendigvis til en siklende zombie, men jeg kan ikke se at det er noen grunn til å kalle det prestasjonsfremmende, på tross av at du hevder å ha slått din personlige løperekkord under påvirkning av cannabis.
Ja, jeg hevder det. Jeg har tidligere fått med meg at du aldri (?) eller så vidt har prøvd cannabis, så du har virkelig ikke erfaring til å uttale deg.

Altså, jeg er ikke alene om å hevde det her. Du ser det på pollen her også: det er flere som mener det er prestasjonsfremmende, og det er tydeligvis veldig individuelt.
Gammel 28. mai 2012, 00:34   #28
CLEANweed
Just love it
CLEANweed's Avatar

Registreringsdato: nov 2011
Sted: Akershus
Kvalitetspoeng: 37
Jeg blir jævlig mye bedre på og spise snop etter jeg har røyka en jeffrey vertfall!

Pluss ej føler jeg står bedre på ski mens jeg er skev, men tror det bare er hodet som "tror" det Er vertfall kjekkere og utføre fysisk aktivitet mens jeg er er påvirket, men forbedret i det er jeg nokk ikke. Jeg stemte helt klart nei.
Gammel 28. mai 2012, 01:14   #29
Kimbobo
J'adore le café
Kimbobo's Avatar

Registreringsdato: mai 2010
Sted: ramp
Kvalitetspoeng: 607
Det du sier gjelder så lenge man ikke sliter seg ut.
Jeg kan legge en fotball på nakke rett etter 2 store bong trekk, eller trikse til 300 fordi kroppsbeherskelsen blir veldig fokusert på akkurat det som skjer. :P
Men viss jeg spiller skikkelig fotball og blir sliten er det vanskeligere når man er fjern. Da funker f.eks basket eller bordtennis bedre igjen.

Jeg vil si at det er prestasjonsfremmede til en viss grad på lik linje med f.eks alkohol.

Never trust a skinny chef, except me!
Gammel 28. mai 2012, 01:16   #30
Tøbs

Sted: tønsberg
Kvalitetspoeng: 1
helt enig
Gammel 28. mai 2012, 01:48   #31
Kailua

Registreringsdato: mar 2012
Kvalitetspoeng: 73
Såvidt jeg vet er cannabis på dopinglisten fordi det er visse idretter hvor det kan være prestasjonsfremmende med tanke på avslapningseffekten.

Idrettene det er snakk om er f eks sportsskyting o.l. hvor cannabis f eks ville dempe eventuelle skjelvinger o.l.
Gammel 28. mai 2012, 02:18   #32
murloc
Medlem
murloc's Avatar

Registreringsdato: mai 2006
Sted: Bergen
Kvalitetspoeng: 1404
asTr0nauten: Hvorfor tar du sånn på vei når noen motsier deg?

Jeg tror ikke cannabis er prestasjonsfremmende. Jeg tror derimot ikke kroppens evne til og yte svekkes i serlig grad. Men hjernens evne til å formidle oppgaver samt koordinere tror jeg påvirkes en god del. Jeg har til tider trent styrke under påvirkning, noe som egentlig er mer et resultat av dårlig planlegging av dagen. Jeg har aldri noen sinne merket noen økt effekt. Heller ingen negativ effekt (i form av antal kilo som løftes).

Min teori: Alle former for sport har nulltolleranse for doping. Uansett hva det måtte være. Jeg tipper du ganske sikkert blir utestengt fra sporten om du har spist 20 gram sopp før VM-finalen i fotball også. Men jeg tror alle vi kan være enig om at psykadelika neppe er positivt for en idrettsutøver. Og før noen sier noe, la oss si at dette VM var i et land hvor soft drugs var tillatt.

Whats God?
- You know when you want something really bad, and you ask for it. Gods the guy that ignors you :D
Gammel 28. mai 2012, 03:50   #33
mandelbrot
mandelbrot's Avatar

Registreringsdato: aug 2011
Kvalitetspoeng: 223
Ettersom jeg finner lite forskning på dette liggende på nett, er jeg nødt til å foreløpig stole på mine egne erfaringer, selv om dette er subjektivt. For min egen del vil cannabis ha negativ virkning på meg ved fysisk aktivitet. Ikke nødvendigvis fordi jeg blir svakere, tregere eller får nedsatt reaksjonstid, men rett og slett fordi jeg blir veldig, veldig lat og slapp. Jeg har tidligere drevet aktivt med svømming, og jeg har sammenlignet mine tider i klar tilstand med tider i beruset tilstand. Tidene mine viste at jeg var betydelig tregere i beruset tilstand (testet 50- og 100-meter crawl). Til gjengjeld har jeg tatt opp lyd av meg selv spille piano i begge tilstandene, og der virker det som om cannabis er prestasjonsfremmende på grunn av dens evne til å la meg leve meg fullstendig inn i musikken og derfor spille bedre. Men musikk er også subjektivt. I ruset tilstand var teknikken min uforandret, timingen var uforandret, men evnen min til å formidle følelsesladd musikk ble mye bedre.

Jeg tror det er veldig avhengig av hvilken aktivitet det gjelder. =)

Winter is coming
Gammel 29. mai 2012, 23:46   #34
ganesh

Registreringsdato: jan 2012
Sted: bergen
Kvalitetspoeng: 51
For musikkere og kunstnere. Selvfølgelig..

Take it easy dude :)
Gammel 29. mai 2012, 23:54   #35
iSkurk
på heltid
iSkurk's Avatar

Registreringsdato: feb 2012
Kvalitetspoeng: 70
i noen sammenhenger presterer jeg bedre, i noen ikke.
Kommer helt ann på.

Don't be a quitter!
Gammel 30. mai 2012, 07:58   #36
Felixer
Felixer's Avatar

Sted: Norge
Kvalitetspoeng: 12
Sitat: Originalt skrevet av søtmann50 Vis innlegg
Hvis man spiller sjakk eller noe i den duren kan det kanskje være noen som får økt konsentrasjon og kommer in the zone av å røyke litt paddeflis, men har prøvd sjakk skev og det fungerte vel heller motsatt for meg.
Pleide å spille sjakk med en gruppe venner en periode før. For min egen del lærte jeg masse nye taktikker påvirket, men det er alt. Selve prestasjonsevnen synker i den forstand at man fort kan glemme hva man holder på med og rett og slett gi bort brikker man så var utsatt. Sjefstakktiken var jo såklart å røyke motstandern under bordet.
Gammel 30. mai 2012, 08:17   #37
Lucy In The Sky
Sweet serial killer
Lucy In The Sky's Avatar

Registreringsdato: nov 2011
Sted: The cosmetic mirror
Kvalitetspoeng: 2129
For meg er det prestasjonsfremmende ved kreative gjøremål. Tegning, maling, design, skriverier og så videre. Aldri i livet om jeg hadde orket å trene kampsport eller løpe maraton fjern. Hvis snuten var like rundt hjørnet hadde nok saken vært en litt annen, dog.

Come take a walk on the wild side, You like your girls insane.Choose your last words,This is the last time.
Cause you and I,We were born to die
Svar
Trådverktøy