Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 908
hei, jeg skal kjøpe en ny pc til en venninne av meg, og hun har en budsjett på ca 5000 +- 1000 kr,

det jeg har kommet fra til er best, hadde vert:http://www.komplett.no/k/shoplist.as...8-BE26CB04D40E.

hun skal bruke pcen til og spille sims og laste ned div, facebook osv.
hun har en type som liker og spille litt, derfor har jeg satt cpu og gpu litt "bedre" en det andre.

men kan noen komme med forslag om hva jeg kan gjøre billigere? hvis mulig.
Blu Ray er vel litt overkill?

Utover det ser det ut til å passe en gamer. Drar nok lett de vanligste spillene.
Mangler skjerm, mus og tastatur. Men dette har hun vel sikkert fra før.
Sitat av First-Price Vis innlegg

hun skal bruke pcen til og spille sims og laste ned div, facebook osv.
hun har en type som liker og spille litt, derfor har jeg satt cpu og gpu litt "bedre" en det andre.
Vis hele sitatet...
FYI til å med skole pc'n vi har drar fint sims. specsa er litt overkill men hvis hun vil dra sims på full grafikk og facebook i lynets hastighet på en stasjoner så go ahead
Steco.Me
First-Price's Avatar
Trådstarter
hun har skjerm og tastatur og mus fra før, så det går fint, veit pcen er litt overkill, men siden typen hennes liker og spille litt og så har jeg satt den slik som den er nå.

bluray har jeg satt med siden dem liker og se på bluray filmer og div.
SSD, SSD! Så holder den dritt fra første stund!
The Nerdrager
Drift * :P ?
Steco.Me
First-Price's Avatar
Trådstarter
Sitat av missjones Vis innlegg
SSD, SSD! Så holder den dritt fra første stund!
Vis hele sitatet...
SSD er oppskrytt etter min mening, så nei. ikke noe SSD her.
Sitat av First-Price Vis innlegg
SSD er oppskrytt etter min mening, så nei. ikke noe SSD her.
Vis hele sitatet...
Spørs helt på hvilken ssd du kjøper og hvor rask maskinen er. men jeg skal også si at ssd er litt vel dyrt i forhold til hva du får for øyeblikket
The Nerdrager
SSD er langt ifra oppskrytt
Kjappere hastighet og mye lengre levetid Samt lavere støynivå. Dersom hun har penger til det, så går jo en 120gb SSD + 500/1000gb snurredisk
Steco.Me
First-Price's Avatar
Trådstarter
SSD er oppskrytt, hastigheten som gjør pcen starter 10sec raskere, og man loader spillene 5sec raskere... dette er noe jeg ikke gidder og bruke 1000lapp opp på, da kjøper jeg heller meg en ny 2tb HDD, som jeg fyller med skit, levetiden har egentlig ikke så mye og si, siden alle hardiskene jeg har hatt har overlevd de 4 åra jeg har hatt dem.
og med støynivået? jeg kan tildags dato si jeg aldri har hørt noen av hardiskene mine bråke..
uansett kan man bare sette på volum 2 på musikken så går det bort.
The Nerdrager
http://img.gfx.no/1029/1029521/take4.jpg

Er da med nytt minne og harddisk, men ytelsen er vell verdt pengene vil jeg si