Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1100
Hei, jeg vurderer å kjøpe meg en imac.
Jeg har en 21,5 tommers "benq e2200hd" skjerm som jeg er veldig fornøyd med.
Og siden imac kjører flere skjermer via thunderbolt? Så lurer jeg på om det vil gå å bruke min nåværende skjerm som ekstraskjerm til imac.
Jada. Det går begge veier det! GO FOR IT! iMac er digg! Jeg har en 2009 iMac som er superdigg. 27". Har satt i en SSD i den og makset den til 16 GB RAM og den er super! Skjermen alene er grunnen til at jeg enda har den
trygve's Avatar
Trådstarter
Hvordan har du fått satt inn SSD i imacen? er det ikke veldig vanskelig å åpne den?
Sitat av trygve Vis innlegg
Hvordan har du fått satt inn SSD i imacen? er det ikke veldig vanskelig å åpne den?
Vis hele sitatet...
Et skrujern og en sugekopp er det eneste man trenger.

Eier en late-2011 iMac selv, er skamfornøyd. Skjermen er også eneste grunnen til at jeg eier saken. Skal oppgradere med en SSD snart, og 16GB ram er allerede satt inn.


INNLEGG NR 500
Sist endret av fisk23; 1. mai 2012 kl. 01:20.
Jeg fikk det fint til, er mye lettere enn du tror. Du tar av glasset (med sugekopper) også skrur du av en del skruer, løfter forsiktig opp, løsner kablene og får av skjermen, også tar du ut hdd og setter inn ssd og setter ting på plass igjen. Finnes mange guider på nettet. Det tok vel ett kvater eller noe sånt?

Legger til at jeg leste MASSE, så mange videoer og tok det rolig når ejg gjorde det.
Har du nyere imac har du ledig slot for ekstra disk, slik at du ikke trenger å bytte ut den som er i fra før. ifixit.com selger kit for å oppgradere til ssd. http://www.ifixit.com/Apple-Parts/iM...it/IF174-002-1
Sist endret av mo3; 1. mai 2012 kl. 01:37.
trygve's Avatar
Trådstarter
Så snedig.

Jeg venter med å kjøpe imac til den nye modellen kommer ut. Regner med at de kommer ut nå snart pga at de ny prosessorene som "passer" til imac har nettop kommet ut. Tar jeg feil?
Sitat av trygve Vis innlegg
Så snedig.

Jeg venter med å kjøpe imac til den nye modellen kommer ut. Regner med at de kommer ut nå snart pga at de ny prosessorene som "passer" til imac har nettop kommet ut. Tar jeg feil?
Vis hele sitatet...
Vi andre vet neppe mer enn det som står på Macrumors.com sin underside om iMac.

Utifra det som står der virker juni å være det folk tror på.
trygve's Avatar
Trådstarter
Takk.
Det går vel like greit å kjøre 2 ekstraskjermer som en?