Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 4406
Japp, en kødd buffa iphonen min på telemarkstreffet(russetreff) i skien nå på onsdagen som var, jeg har avbestilt abonnement mitt og slikt. Jeg hadde også passord på den, både på simkort og telefonen selv. likevel ser det ut som om personen har kommet seg inn på den og vært på facebook og alt der der(FML).

Hvordan i helvete er det mulig?

Pluss at jeg lurer på om det er en måte jeg kan ferske personen som har iphonen min? Jeg hadde ikke find my iphone aktivert uheldigvis, ettersom jeg faen ikke hadde tenkt til og miste den <.<

Sorry for dumme spørsmål og sånn, vet heller ikke om det er det rette stedet og poste, men er litt depressiv! Føler at halve livet er i grus
Har du prøvd å logge deg på iCloud for å se om du kan lokalisere den der? Der kan du også fjernslette alle innstillinger og gjøre telefonen ubrukelig for tyven.

(Stjele er forøvrig er sterkt verb, og det heter stjal i preteritum og ikke stjelte.)
Permanent idiot
Schileru's Avatar
Anmeld det. Politiet kan spore den via IMEI-nummeret til telefonen. Nå er det vel heller sjeldent at de har tid til dette, men du kan i samme slengen få svartelistet dette IMEI-nummeret, da vil telefonen være ubrukelig (altså den kan ikke koble seg opp mot mobilnett, uavhengig av hvilket simkort som brukes).
Sist endret av Schileru; 29. april 2012 kl. 03:44.
Obsidi's Avatar
Trådstarter
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Har du prøvd å logge deg på iCloud for å se om du kan lokalisere den der? Der kan du også fjernslette alle innstillinger og gjøre telefonen ubrukelig for tyven.

(Stjele er forøvrig er sterkt verb, og det heter stjal i preteritum og ikke stjelte.)
Vis hele sitatet...
Har prøvd iCloud, men jeg får ikke logget meg inn :/
Sitat av Obsidi Vis innlegg
Har prøvd iCloud, men jeg får ikke logget meg inn :/
Vis hele sitatet...
Hadde du aktivisert iCloud på telefonen da? Du bruker det samme brukernavnet og passordet som på AppStore.
Permanent idiot
Schileru's Avatar
iCloud bruker jo Find My iPhone, og ettersom han ikke har dette aktivert vil han ikke kunne spore telefonen selv.
Obsidi's Avatar
Trådstarter
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Hadde du aktivisert iCloud på telefonen da? Du bruker det samme brukernavnet og passordet som på AppStore.
Vis hele sitatet...
Er litt redd for at jeg ikke har gjort det. Det funker vel ikke å slå på når du ikke har nett i nerheten? husker jeg prøvde å slå det på. Så kom det en beskjed om at jeg ikke kunne.
Sitat av Boxiom Vis innlegg
iCloud bruker jo Find My iPhone, og ettersom han ikke har dette aktivert vil han ikke kunne spore telefonen selv.
Vis hele sitatet...
Før iCloud var det en app som het find ny iPhone. Jeg tenkte det var det Obsidi mente.

Obsidi: Har du ikke aktivisert iCloud kan du ikke lokalisere telefonen. Det beste du kan gjøre er å finne imei-nummeret på telefonen (du finner det i iTunes) og ringe teleoperatøren din for å sperre telefonen.
http://support.apple.com/kb/HT1267
Obsidi's Avatar
Trådstarter
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Før iCloud var det en app som het find ny iPhone. Jeg tenkte det var det Obsidi mente.

Obsidi: Har du ikke aktivisert iCloud kan du ikke lokalisere telefonen. Det beste du kan gjøre er å finne imei-nummeret på telefonen (du finner det i iTunes) og ringe teleoperatøren din for å sperre telefonen.
http://support.apple.com/kb/HT1267
Vis hele sitatet...
Jepp, det var appen jeg mente. Jeg fikk logget på iCloud nå har prøvd en del ganger før, men så slo det meg plutselig hva det kunne være. Prøvde og sende melding til den. Men det står at den er frakoblet. Så da regner jeg med at den ikke kom fram? Det funker vel heller ikke med fjernsletting da?
Sitat av Obsidi Vis innlegg
Jepp, det var appen jeg mente. Jeg fikk logget på iCloud nå har prøvd en del ganger før, men så slo det meg plutselig hva det kunne være. Prøvde og sende melding til den. Men det står at den er frakoblet. Så da regner jeg med at den ikke kom fram? Det funker vel heller ikke med fjernsletting da?
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke. Men hvis du klarer å fjernslette den får du ikke lokalisert den senere. Ring Apple i morra hvis de er åpne.
Obsidi's Avatar
Trådstarter
Det er i hvert fall veldig upent gjort. Hvorfor skal de ha interesse i og ha telefonen min nå? når jeg har avbestilt hos telenor og hele pakka. Det som er enda mer merkelig er jo hvordan de har klart og kommet seg på facebooken min og utgitt seg for å være meg i chatten(når jeg hadde passord på den), når det skjedde, skrev jeg selv i chatten hva de skulle ringe for at jeg skulle få den tilbake. Men det er jo selvfølgelig uærlige folk jeg har med å gjøre her. Kan på en måte skjønne at det er morro og tulle litt rundt med den, men det er da ikke så insides morro at de skal ta vare på den? Ble veldig skremt og følte sterk ubehag da jeg så at det ikke var jeg som hadde skrevet på facebook. Det er å synke veldig lavt om du spørr meg. Det er jo så klart mye personelig info om meg på den også
Sitat av Obsidi Vis innlegg
Jeg hadde ikke find my iphone aktivert uheldigvis, ettersom jeg faen ikke hadde tenkt til og miste den <.<
Vis hele sitatet...
Hvis Find My iPhone var ment å brukes av de som hadde TENKT å miste telefonen sin hadde de vel ikke hatt mange brukere...
Har du esken? Eller trenger du hjelp til å finne IMEI nummeret til telefonen på datamaskinen din?
Ta dette som en lærepenge.
Neste gang forsikrer du telefonen, sørger for at Find my iphone er til en hver tid aktivert
Og pass godt på den.

Noen ganger er man uheldig, men beste måten er å ta fordel av det og gjøre seg sterkere neste gang!
Sitat av Obsidi Vis innlegg
likevel ser det ut som om personen har kommet seg inn på den og vært på facebook og alt der der(FML).
Vis hele sitatet...
Det er jo gode nyheter. Da er det gode sjanser for at slyngelen har brukt din telefon på sitt eget wlan og ip adressen ligger i loggen til facebook, gmail osv.

MYE større sjanse for å få fatt i telefonen igjen om du anmelder

Sitat av lurepus Vis innlegg
Ta dette som en lærepenge.
Neste gang forsikrer du telefonen, sørger for at Find my iphone er til en hver tid aktivert
Vis hele sitatet...
Å forsikre mobiltelefoner er jo bare tull, de er alt for billige til at det lønner seg.

Find-my-phone funker nok til en viss grad, men mye bedre å installere sin egen der du slipper å være avhengig av apple og politiet for å få tak i ip adresser osv.
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Å forsikre mobiltelefoner er jo bare tull, de er alt for billige til at det lønner seg.
Vis hele sitatet...
Med tanke på en ny iPhone koster rundt 4-5000,- NOK og reprasjoner kan gå over 2500,- NOK, så vil jeg se på det å forsikre telefonen sin som en veldig god idé.

Iphone har i tillegg veldig stor sjanse for å bli ødelagt/knust osv. Så det vil absolutt lønne seg.
Sist endret av lurepus; 29. april 2012 kl. 13:06.
Obsidi's Avatar
Trådstarter
Sitat av nudo Vis innlegg
Har du esken? Eller trenger du hjelp til å finne IMEI nummeret til telefonen på datamaskinen din?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg har esken så jeg tar den med til politiet og anmelder det.
du kan gå inn på Login Notifications under account setting i facebook. der kan du velge å motta melding om noen går inn på din face fra et nytt nett.

under Active Sessions kan du se siste plassering noen sjekket facen din fra. kanskje du er heldig og finner ut noe =)
[quote=Obsidi;2550134]Jeg hadde ikke find my iphone aktivert uheldigvis, ettersom jeg faen ikke hadde tenkt til og miste den <.< QUOTE]

*Sukk* Jeg gidder ikke å ha "find my iphone aktivert for jeg har ikke planer om at noen skal stjele eller at jeg mister den...."

Noen imponerer med fornuften sin
Sist endret av Liverbird; 29. april 2012 kl. 19:40.
Obsidi's Avatar
Trådstarter
[quote=Liverbird;2550753]
Sitat av Obsidi Vis innlegg
Jeg hadde ikke find my iphone aktivert uheldigvis, ettersom jeg faen ikke hadde tenkt til og miste den <.< QUOTE]

*Sukk* Jeg gidder ikke å ha "find my iphone aktivert for jeg har ikke planer om at noen skal stjele eller at jeg mister den...."

Noen imponerer med fornuften sin
Vis hele sitatet...
Om det ikke er noen her som skjønte det så var det en liten spøk "Jeg hadde ikke find my iphone aktivert uheldigvis, ettersom jeg faen ikke hadde tenkt til og miste den" Litt opgitt over meg selv for at jeg ikke aktiverte find my iphone.