Norsk Freakforum
Bildereklame vises kun når du ikke er logget inn. Registrer deg eller logg inn for å kun vise tekstreklame.
Svar

Trådverktøy
Gammel 27. april 2012, 00:49   #81
IpN
Awesome
IpN's Avatar

Registreringsdato: mai 2010
Kvalitetspoeng: 359
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/2...artid=10050166

- Man har gått for langt når man arrangerer allsang mot en drapsmann.

Sums it up.

MLIA
Svar på og siter dette innlegget
Gammel 27. april 2012, 00:57   #82
DonTomaso
✈ ✈ ———- ♒✈
DonTomaso's Avatar

Registreringsdato: feb 2003
Kvalitetspoeng: 10952
Sitat: Originalt skrevet av IpN Vis innlegg
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/2...artid=10050166

- Man har gått for langt når man arrangerer allsang mot en drapsmann.

Sums it up.
Denne egenutnevnte "eksperten" hevder at allsang av en særdeles fredelig og vakker sang er et utslag av hat, og ikke av sorg, samhold og solidaritet. Å kalle dette gapestokk er feil, flaut og pinlig og bør føre til at "eksperten" ikke får flere jobber som psykolog senere.

Sums it up.
Gammel 27. april 2012, 01:02   #83
IpN
Awesome
IpN's Avatar

Registreringsdato: mai 2010
Kvalitetspoeng: 359
Sitat: Originalt skrevet av DonTomaso Vis innlegg
Denne egenutnevnte "eksperten" hevder at allsang av en særdeles fredelig og vakker sang er et utslag av hat, og ikke av sorg, samhold og solidaritet. Å kalle dette gapestokk er feil, flaut og pinlig og bør føre til at "eksperten" ikke får flere jobber som psykolog senere.

Sums it up.
Forklar meg hvorfor akkurat den sangen ble valgt? Var det ikke fordi Breivik "hater" den som media sier? Er det ikke for å vise avsky og hat at man arrangerer en allsang med den sangen, kort tid etter Breivik omtalte den, like utenfor tinghuset?

Jeg har null sympati for fyren, men jo, det som skjedde i dag var en gapestokk.

MLIA
Gammel 27. april 2012, 01:09   #84
DonTomaso
✈ ✈ ———- ♒✈
DonTomaso's Avatar

Registreringsdato: feb 2003
Kvalitetspoeng: 10952
Sitat: Originalt skrevet av IpN Vis innlegg
Forklar meg hvorfor akkurat den sangen ble valgt? Var det ikke fordi Breivik "hater" den som media sier? Er det ikke for å vise avsky og hat at man arrangerer en allsang med den sangen, kort tid etter Breivik omtalte den, like utenfor tinghuset?

Jeg har null sympati for fyren, men jo, det som skjedde i dag var en gapestokk.
Den ble valgt fordi morderen i sitt forskrudde hode brukte den som eksempel på "hjernevasking av massene til fordel for kulturmarxismen og islamisme". Folket mente dette var noe forbannet tøv og sang sangen for å vise at han tar feil. Hvis du hadde sett bilder av folkehavet som sang sangen hadde du sett mennesker i både sorg og glede og forsvinnende lite hat.

Når det er sagt synes jeg hat er en fullstendig akseptabel reaksjon på hva som skjedde. Det er helt greit å hate morderen.
Gammel 27. april 2012, 06:09   #85
felix_poker
Gesundheit!
felix_poker's Avatar

Registreringsdato: okt 2003
Kvalitetspoeng: 5424
Sitat: Originalt skrevet av DrPerception Vis innlegg
Dette er en sak som viser uprofesjonaliteten til både det norske rettsapparatet og media.
I en slik sak som dette skal det ikke finnes rom for subjektive tolkninger i media.
Says who? Som nevnt utallige ganger i tråden; det er ikke slik at media er lovpålagt å ikke ta standpunkt. Tvert i mot har de fleste medier et tydelig politisk og moralsk ståsted.

Dessuten ser jeg ikke problemet til alle dere som sutrer over at dere skulle ønske Dagbladet leverte dere et ordrett referat fra retten, fritt for den enkelte journalists tolkninger og meninger. Dette finnes andre steder, tilgjengelig for hvem som helst. Det er ikke værre enn å gå inn på et annet nettsted enn DB.no, hvis man personlig blir støtt av å lese om hver minste av Breiviks faktafeil, feiltrinn og fadeser.

Please visit www.therainforestsite.com every day!
Sist endret av felix_poker; 27. april 2012 kl. 06:11.
Gammel 27. april 2012, 07:26   #86
Theoneandonly
The loner
Theoneandonly's Avatar

Registreringsdato: sep 2011
Sted: Plankebyn
Kvalitetspoeng: 363
Sitat: Originalt skrevet av DonTomaso Vis innlegg

Sums it up.
Virkelig? Ser tydelig at de bruker sorg og kjærlighet som en unnskyldning for å formidle hat og avsky over ABB, og det han mener og synes skal man ikke ha noe av og det han hater skal vi elske.. Hadde han sagt han hater jødekaker, skal da hele Norge spise som gale? Hva oppnår vi med det annet enn et ødelagt barndomsminne og mer oppmerksomhet til ABB? Neiånei, lite gjennomtenkt dette her.

Gammel 27. april 2012, 07:33   #87
RydEN
Rydenlicious
RydEN's Avatar

Registreringsdato: aug 2009
Kvalitetspoeng: 351
Sitat: Originalt skrevet av felix_poker Vis innlegg
For alle som mener det er galt å drepe uskyldige mennesker, har denne saken bare en side. Det er en selvfølge at de aller fleste vil fordømme handlingene og motivasjonen bak dem, og ta et tydelig ståsted i saken. Også media.
Medie skal ikke ta noen side uansett hva. De skal opplyse, og være "objektiv", jeg vil iallefall ikke høre om hva en journalist mener i en forsidesak, det skal være beskrivende.

Fuck The System.
Gammel 27. april 2012, 07:46   #88
petterpan2

Registreringsdato: aug 2010
Kvalitetspoeng: 332
Sitat: Originalt skrevet av DrPerception Vis innlegg
Jo lengre tiden går jo mer sympatiserer jeg for Anders behring breivik. Som jeg faktisk føler fortjener å få sine gode egenskaper mer belyst istedet for dysset ned.
sine gode egenskaper?!
Gammel 27. april 2012, 07:52   #89
Affo

Registreringsdato: jun 2008
Kvalitetspoeng: 15
Jeg synes vi bør endre asylpolitikken så alle slags folkeslag, av alle kulturer kan bosette seg i landet. Alt Breivik står for et jo helt sykt! Han er jo en massemorder. Håper virkelig at han blir torurert i fengselet. Mobbingen er helt på sin plass.
Om vi åpner for å få inn flere mennesker av andre kulturer kan vi jo bevise at Breivik tar feil! Vi kan ikke la Breivik vinne!

"Om én mann kan vise så mye hat, tenk hvor mye kjærlighet vi alle kan vise sammen"

jente 14
Gammel 27. april 2012, 07:57   #90
RydEN
Rydenlicious
RydEN's Avatar

Sitat: Originalt skrevet av petterpan2 Vis innlegg
sine gode egenskaper?!
Media gjør en psykisk omvending som gjør at mennesker som kanskje har veldig mye imot det dårlige systemet i verden, får empati fordi han er en bekjemper for et "bedre system".

Btw, så tror jeg Dr.perception mener at Anders Behring Breivik kunne istedenfor å drepe, vært en smart person som kunne bruke sine smarte egenskaper til gode ting.

Fuck The System.
Sist endret av RydEN; 27. april 2012 kl. 08:00.
Gammel 27. april 2012, 07:57   #91
felix_poker
Gesundheit!
felix_poker's Avatar

Registreringsdato: okt 2003
Kvalitetspoeng: 5424
Sitat: Originalt skrevet av RydEN Vis innlegg
Medie skal ikke ta noen side uansett hva. De skal opplyse, og være "objektiv", jeg vil iallefall ikke høre om hva en journalist mener i en forsidesak, det skal være beskrivende.
Igjen; says who?

Har du noen gang lest de store papir og nettavisene som utgis her i landet? De fleste tar, som sagt en bråte ganger, et tydelig politisk og moralsk standpunkt og dermed en side i mange saker.

Please visit www.therainforestsite.com every day!
Gammel 27. april 2012, 08:01   #92
laxzzi
Offtopic-gud
laxzzi's Avatar

Registreringsdato: des 2009
Sted: 127.0.0.1
Kvalitetspoeng: 603
Igjen; says who?

Har du noen gang lest de store papir og nettavisene som utgis her i landet? De fleste tar, som sagt en bråte ganger, et tydelig politisk og moralsk standpunkt og dermed en side i mange saker.
Hvorfor kan ikke jeg kjøre for fort uten å få bot, når det så mange andre som gjør det?

Bare fordi flere allerede gjør det, betyr det ikke at det er greit.
Ren sunn fornuft vil jo påpeke at medier skal være objektive å lyse alle sider av en sak, men det sant som du sier at media OFTE tar et tydelig standpunkt i saken.

"There is no reason anyone would want a computer in their home." — Ken Olson, president/founder of Digital Equipment Corp., 1977.
Sist endret av laxzzi; 27. april 2012 kl. 08:03.
Gammel 27. april 2012, 08:04   #93
RydEN
Rydenlicious
RydEN's Avatar

Igjen; says who?

En avissak skal sette en nøytral debatt, debatten har ingen grenser, men de viser uprofesjonalitet ved å ta en side. Istedet for å legge meningene sine inn i hodet til folk kunne de heller latt folk finne meningen sin selv. Jeg mener ikke at ABB fortjener noe mindre straff, just so u know.

Says who? Har du lest Vær Varsom Plakaten, som er laget av Norsk Presseforbund?

Fuck The System.
Gammel 27. april 2012, 08:11   #94
timerbeltkiller
timerbeltkiller's Avatar

Registreringsdato: jul 2011
Kvalitetspoeng: 143
Sitat: Originalt skrevet av bajjaz Vis innlegg
Koranen kan ikke tolkes på så mange vis, det er guds egne nedskrevne ord.
Det samme hevdes om bibelen til de kristne og til jødene.

Ikke gud(er), men mennesker har skrevet disse skriftene.
Skribentene påstår gud(er) har diktert tekstene.
Skribentene har altså hørt "indre stemmer".

Slike stemmer hører du dersom du enten er sinnsyk eller er "high" på et eller annet.

Uansett kan alt sagt og skrevet tolkes på forskjellig vis. Mye av det som står i disse religiøse skriftene, er for lengst utgått på dato,
og blir av de fleste troende direkte bortfortolket eller forbigått i taushet. Eksempelvis de detaljerte reglene om slavehold.

Jurister lever av å tolke lovene. Teologer av å tolke hellige skrifter.
Dette innlegget har følgende tillegg:
Gammel 27. april 2012, 08:17   #95
Jigsaw
Jigsaw's Avatar

Registreringsdato: nov 2010
Kvalitetspoeng: 134
Sitat: Originalt skrevet av Affo Vis innlegg
Jeg synes vi bør endre asylpolitikken så alle slags folkeslag, av alle kulturer kan bosette seg i landet. Alt Breivik står for et jo helt sykt! Han er jo en massemorder. Håper virkelig at han blir torurert i fengselet. Mobbingen er helt på sin plass.
Om vi åpner for å få inn flere mennesker av andre kulturer kan vi jo bevise at Breivik tar feil! Vi kan ikke la Breivik vinne!

"Om én mann kan vise så mye hat, tenk hvor mye kjærlighet vi alle kan vise sammen"

jente 14
Først og fremst sånne som deg er en utløsende faktor for at det skjedde, det som skjedde 22.juli. Å angripe folk som har ulike meninger enn deg mtp. innvandring. Sånne som deg, regjeringen og media dreper demokratiet.

Da har ikke de som mener anderledes anledning til å ta opp disse sakene, for regjeringen, DU og media går til angrep på de som mener anderledes.

Da ser ikke folk av samme kaliber som ABB noen annen mulighet for å fremme sin sak.

Han er en massemorder og det han gjorde 22.juli er helt sykt, men hvorfor er det helt sykt at han mener ulikt deg mtp. innvandring?

Hvorfor går det ikke ann å være kritisk til innvandring uten å være syk, rasist og idiot?

"Om èn man kan vise så mye hat, tenk hvor mye kvalme vi alle kan vise sammen"

Jeg har sagt det før og nå sier jeg det igjen, det har aldri jeg sagt.
Sist endret av Jigsaw; 27. april 2012 kl. 08:19.
Gammel 27. april 2012, 08:19   #96
timerbeltkiller
timerbeltkiller's Avatar

Kvalitetspoeng: 143
Dette innlegget er lagt til som tillegg for følgende innlegg: Mobbing av Anders Behring Breivik
Forskjellig tolking av "guds egne ord" er hovedårsaken til religionssplid og sektdannelse.
Gammel 27. april 2012, 08:41   #97
petterpan2

Sitat: Originalt skrevet av Jigsaw Vis innlegg
Først og fremst sånne som deg er en utløsende faktor for at det skjedde, det som skjedde 22.juli.
Den utløsende faktoren var en mann som har levd litt for lenge i sin egen boble full av konspirasjoner sullet opp av like skrudde meningsfeller på internett.
Gammel 27. april 2012, 08:49   #98
Affo

Registreringsdato: jun 2008
Kvalitetspoeng: 15
Sitat: Originalt skrevet av Jigsaw Vis innlegg
snip
Jeg er 100% for demokrati, men når man har såpass ekstremt rasistiske holdninger slik Breivik har, da er det noe feil.
Vi kan ikke la slike holdninger leve. Derfor mener jeg det er bedre å latterligjøre personer som tenker slik så de føler de MÅ endre tankegang.

"Hvorfor går det ikke ann å være kritisk til innvandring uten å være syk, rasist og idiot?"
Fordi de som har slike holdninger er syke, rasistiske idioter kanskje?

Jente 14
Gammel 27. april 2012, 09:00   #99
ParadiseCity
ParadiseCity's Avatar

Sted: Akershus
Kvalitetspoeng: 591
Sitat: Originalt skrevet av petterpan2 Vis innlegg
Den utløsende faktoren var en mann som har levd litt for lenge i sin egen boble full av konspirasjoner sullet opp av like skrudde meningsfeller på internett.
Ja du kan velge å tro det også.
Når så mange har de samme meningene som han har, så har han ikke levd i sin egen boble. For det er mange som mener det samme som han.

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone."
Gammel 27. april 2012, 09:23   #100
petterpan2

Sitat: Originalt skrevet av ParadiseCity Vis innlegg
Ja du kan velge å tro det også.
Når så mange har de samme meningene som han har, så har han ikke levd i sin egen boble. For det er mange som mener det samme som han.
Det er nok mange som mener vi med fordel kan ha en strengere asyl/innvandringspolitikk, men det er da vitterlig ikke det samme som å være enig med de sjuke rasistiske konspirasjonene som Brevik forfekter.
Svar
Trådverktøy