Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 700
Heihopp!

Jeg bestemte meg idag for å jailbreake iphonen. Første problem: Geni som jeg er presterte jeg å laste ned IOS 5.0 istede for 5.1 som iphonen kjører - noe som førte til at Cydia ikke dukket opp etter jailbreak.

Jeg lastet ned riktig versjon av redsn0w, og riktig sånn.. filting for IOS 5.1.
Når jeg åpner redsn0w får jeg følgende beskjed: "Certain operations like the A5 jailbreak are disabled due to incomplete iTunes libraries. Please be sure the latest iTunes is installed. Couldn't load Mobiledevice.dll."
- Jeg lastet ned iTunesMobileDevice.dll renama og la i redsn0wmappa - dette fjernet meldinga jeg får opp, men når jeg er i DFUmodus så finner ikke redsn0w iphonen - og ja, har vært på Extras og valgt IOS 5.1 (lastet ned nyeste redsn0w da forrige ikke var kompatibel med 5.1).
Etter at den ikke finner iphonen må jeg altså gjenopprette den via iTunes da den er i DFUmode.. slitsomt. 3 gangen jeg har prøvd nå - og siste gangen nå har iphonen av en grunn mistenkt at jeg vil ha nederlands som land og språk. Muligens uviktig detalj.

- Jeg har sjekket på maskinvare at iphonen er gjenkjent og kjører nyeste drivere.
- Jeg har aller nyeste versjon av iTunes, og nei - hjelper ikke å avinstallere osv - hvertfall ikke for noen av de andre som har prøvd på nettet.
- Når jeg kobler i iphonen både lader den og kommer opp i iTunes - men iTunes åpner seg ikke automatisk og den synker ikke, prøver - men får liksom ikke kontakt med iphonen.

Er det noen her som kan hjelpe meg, har tips råd - hva som helst?
Jeg har redsn0w 0910b6.

Dette er litt slitsomt, spesielt om iPhonen ikke skal greie å synke noe i fremtiden. Også vil jeg jo aller helst ha den jailbreaka. All hjelp mottas med stor takk - og bare til notis, jeg har minimal peiling, bare fulgt oppskrifter.