Norsk Freakforum
Bildereklame vises kun når du ikke er logget inn. Registrer deg eller logg inn for å kun vise tekstreklame.
Svar

Trådverktøy
Gammel 23. mars 2012, 02:04   #21
Sonic

Registreringsdato: jun 2005
Kvalitetspoeng: 138
Nice, er ikke ofte jeg hører om folk som drikker før de skal på avhør. Men ja nekt som helt, du tjener ikke noe som helt på å inrømme noe. Angående det å bli straffet for å ha inrømme å røyktet, kommer ann på hvem du møter. En kompis slapp unna selv om han sa han hadde røyket dagen før. Jeg derimot fikk forlegg etter å bli presset til å inrømme at jeg hadde røykter på en dag jeg ikke hadde røyket, for så å få beskjed om at jeg ikke fikk beteknigstid på å godta forlegget.
Svar på og siter dette innlegget
Gammel 23. mars 2012, 08:13   #22
skukketrure
skukketrure's Avatar

Registreringsdato: nov 2010
Sted: vossafor
Kvalitetspoeng: 1100
til andre freaks og ts neste gang du blir innkalt så kan du bare be han ringe den du skal i avhør hos. han har plikt til å få vite hva avhøret gjelder siden han potensielt skal kunne forbrede seg på en jobb han skal kunne gjøre (hvis han skal bistå deg i avhør)

alle dei store fjørfea vart forfjamsa da dodraugen kjem på ein snarvesit
Gammel 23. mars 2012, 08:26   #23
Chronic420
Student
Chronic420's Avatar

Registreringsdato: des 2008
Sted: Never Do Right City
Kvalitetspoeng: 553
Sitat: Originalt skrevet av Alzo88 Vis innlegg
I avhøret nektet jeg for all kjennskap til dette, og det eneste de kunne ta meg på var en liten klump på 0.15 g som de fant på razzia :P
Av nysgjerrighet, kan jeg spørre om hvordan politiet syntes denne forseelsen burde straffes?

Gammel 24. mars 2012, 19:56   #24
Douchebag
Douchebag's Avatar

Registreringsdato: sep 2011
Kvalitetspoeng: 93
Måtte du ta urinprøve? Kan man evt nekte å avlegge urin prøve om politiet ikke har bevis?
Gammel 25. mars 2012, 00:36   #25
angell

Registreringsdato: okt 2010
Sted: City of Wonder
Kvalitetspoeng: 7
Dersom du vil komme deg unna, er det bare å nekte. Håper da for din skyld at du betalte med f.eks. anonymt SpendOn-kort? Hvilket PD er ditt nærmeste? Effektiviteten på stasjonene varierer veldig, men har ei venninne som kom seg greit ut av hele greia ved å nekte, "veit ingenting om det"-holdning. Ble bare henlagt Forresten også lest om mange fler som skriver om det på nett. Dersom du innrømmer, vil du jo logisk nok få bot ogsånt..

Og til deg med off-topicen; NEI, de kan ikke dømme deg for tidligere cannabis-bruk, når ikke de har prøver med verdier som er høye nok. ;-) De må ha fysisk bevis, du kan si hva du vil, og du kan når som helst trekke forklaringa di, og om dette av en eller annen grunn skulle bli skrevet ned i et "avhørsnotat" du må underskrive, er det bare å si det der fjerner du, ellers skriver jeg ikke under. osv...

They cant force ya
Good luck

Snuten er sleipe, de prøver å presse folk og komme med ting som ikke henger på greip. Husk alltid at du har masse rettigheter, og vær alltid kritisk. De er sleipere enn du tror, og jobber ikke alltid etter boka for å si det sånn...
Gammel 25. mars 2012, 01:19   #26
x3m187
In hoc signo vinces
x3m187's Avatar

Registreringsdato: feb 2005
Sted: Øst-Landet
Kvalitetspoeng: 1272
Fantastisk. Vi klager konstant på at politiet er udugelige, ikke gjør jobben sin, sleipe og lure.

Men nå de legger ressurser og midler i en sak, er samtlige råd i denne tråden om hvordan han bør komme seg unna. Gutten innrømmer selv at han prøvd å bestille et stoff som er ulovlig i Norge igjennom det offentlige postvesen.

Jeg mener at du skal være ærlig og ta straffen for den handlingen du har gjort. Siden du spør hva du skal si. Stå til ansvar for dine handlinger. Det er uansett rimelig dustete av deg å bestille piller til deg selv som er ulovlige igjennom posten.

Eller skal du gjemme deg bak "Dette var kun for mitt eget bruk, de bør heller ta dem som selger det til ungdommen"

Jeg håper du må stå til rette.

A soldier will fight long and hard for a bit of colored ribbon. ~Napoleon
Sist endret av x3m187; 25. mars 2012 kl. 01:22.
Gammel 25. mars 2012, 01:27   #27
Edited
Edited's Avatar

Registreringsdato: jan 2010
Sted: Kristiansand
Kvalitetspoeng: 212
Sitat: Originalt skrevet av x3m187 Vis innlegg
Fantastisk. Vi klager konstant på at politiet er udugelige, ikke gjør jobben sin, sleipe og lure.

Men nå de legger ressurser og midler i en sak, er samtlige råd i denne tråden om hvordan han bør komme seg unna. Gutten innrømmer selv at han prøvd å bestille et stoff som er ulovlig i Norge igjennom det offentlige postvesen.

Jeg mener at du skal være ærlig og ta straffen for den handlingen du har gjort. Siden du spør hva du skal si. Stå til ansvar for dine handlinger. Det er uansett rimelig dustete av deg å bestille piller til deg selv som er ulovlige igjennom posten.

Eller skal du gjemme deg bak "Dette var kun for mitt eget bruk, de bør heller ta dem som selger det til ungdommen"

Aaand BOOM goes the Moral dynamite.
Gammel 25. mars 2012, 01:48   #28
x3m187
In hoc signo vinces
x3m187's Avatar

Sitat: Originalt skrevet av Edited Vis innlegg
Aaand BOOM goes the Moral dynamite.
Han spør om hva han skal si til politiet i et avhør. Bare fordi jeg ikke kommer med en halveis bullshit "NEKT,NEKT og NEKT" forklaring blir det ikke en moralpreken.

Gammel 25. mars 2012, 01:49   #29
3ndgame
3ndgame's Avatar

Registreringsdato: feb 2012
Kvalitetspoeng: 67

Noen ganger skulle jeg ønske det var en knapp her på freak hvor man kunne gi -KP

TS: Bare nekt å si at du ikke har kjennskap til saken. "Hæ? Xanor? Nei jeg driver ikke med ecstasy, jeg har sprøyteskrekk". Og ikke inrømm noen ting, så er plutselig saken henlagt grunnet "bevisets stilling".
Kan også være lurt å pisse rent(om det er mulig), og ikke oppbevare narkotika og brukerutstyr hjemme (i hvertfall hvis du bor på en liten bygd eller lignende hvor politiet har lite å gjøre).

Ellers håper jeg ikke du hører på han tullingen jeg quotet, og ønsker deg lykke til!
Gammel 25. mars 2012, 01:56   #30
Fuzzybossen
Konsulenten
Fuzzybossen's Avatar

Registreringsdato: mai 2011
Sted: Aust-Agder
Kvalitetspoeng: 1363
Sitat: Originalt skrevet av 3ndgame Vis innlegg
Noen ganger skulle jeg ønske det var en knapp her på freak hvor man kunne gi -KP

TS: Bare nekt å si at du ikke har kjennskap til saken. "Hæ? Xanor? Nei jeg driver ikke med ecstasy, jeg har sprøyteskrekk". Og ikke inrømm noen ting, så er plutselig saken henlagt grunnet "bevisets stilling".
Kan også være lurt å pisse rent(om det er mulig), og ikke oppbevare narkotika og brukerutstyr hjemme (i hvertfall hvis du bor på en liten bygd eller lignende hvor politiet har lite å gjøre).

Ellers håper jeg ikke du hører på han tullingen jeg quotet, og ønsker deg lykke til!
Selv om du ikke er enig, så må da han få komme med sin mening. (diskusjonsforum)
TS har vitterlig begått en kriminell handling i følge norsk lov, så helt borte vekk er ikke x3m187. Angrip argumentet, ikke personen.

Treat people who know less than you with respect, deference and patience.
Sist endret av Fuzzybossen; 25. mars 2012 kl. 01:56.
Gammel 25. mars 2012, 05:48   #31
Krodeeex

Registreringsdato: des 2010
Sted: Oslo
Kvalitetspoeng: 112

Jeg ville heller sagt at ditt tips er rimelig 'dustete', han spurte ikke hvordan man tilstår.
Gammel 25. mars 2012, 13:30   #32
fetter
fetter's Avatar

Registreringsdato: jun 2009
Sted: Oslo øst!
Kvalitetspoeng: 2092
Å begrunne meningene sine bør være et minstekrav på et diskusjonsforum..
Gammel 25. mars 2012, 13:36   #33
Pledrik

Registreringsdato: jan 2012
Sted: Hammar
Sitat: Originalt skrevet av Sqq Vis innlegg
Som andre har sagt, nekt i vei. Ikke prøv å forklar noe som helst. De prøver så godt de kan å lure deg rundt busken.
Flott påstand. De prøver ikke å lure noen. Faktum er at TS har bestilt narkotika på nett. Hvordan kan da politiet lure han til noe når han faktisk har gjort det de mistenker han for? De lurer ikke, de vil ha han til å fortelle sannheten.

Idiot.

Enig. Da kunne du sett hvor idiotiskt ditt innlegg er. Du er antageligvis den minst intelligente personen på freak.no
Gammel 25. mars 2012, 13:41   #34
phynx

Registreringsdato: mar 2012
Sted: Drammen
Kvalitetspoeng: 1
Det er politiets jobb å bevise at du er skyldig
- Det er IKKE din jobb å bevise at du er uskyldig.

Nekt, nekt, nekt.
Sist endret av phynx; 25. mars 2012 kl. 13:42. Grunn: typos
Gammel 25. mars 2012, 15:28   #35
Batabusa
ArbeidsledigProletar
Batabusa's Avatar

Registreringsdato: nov 2007
Sted: Trondheim
Kvalitetspoeng: 876

Greia her er jo at politiet håndhever lover som er moralsk forkastelige og skader samfunnet mer enn det hjelper.

Gammel 25. mars 2012, 22:23   #36
x3m187
In hoc signo vinces
x3m187's Avatar

Sitat: Originalt skrevet av Batabusa Vis innlegg
Greia her er jo at politiet håndhever lover som er moralsk forkastelige og skader samfunnet mer enn det hjelper.
Det der bør du virkelig utdype.
Moralsk forkastelig og skader samfunnet? Det er ikke politiet som lager lovverket. Politiet sørger for å håndheve det. Dette vet du veldig godt.

Gammel 26. mars 2012, 08:58   #37
brakza

Faktum er at han har gjort noe ulovlig! men hvordan han sal komme seg ut av det.

Tror hvis du nekter så går det fint. Men er enig med x3m187, prinsipielt skulle du bare inrømemt faktiske forhold. Og når du er så tulling at du kommer beruset på avhør gir det politiet ekstra pågangsmot i og få deg dømt.
Gammel 26. mars 2012, 19:05   #38
juster
juster's Avatar

Registreringsdato: jan 2011
Kvalitetspoeng: 274
Kjære medfreaks. Vær vennlige og hold tonen noenlunde seriøse. Dette er et diskusjonsforum, og i diskusjonsfora har man ulike meninger. Punktum.

Noen vil alltid mene at TS bør sa sin straff som en mann, mens andre helst synes han bør snike seg unna systemet.

Nå er det noen som mener han ikke har noe å tjene på å innrømme noe som helst. Jeg er uenig i dette, da jeg mener han utover tilståelsesrabatten også får følelsen av å ha "gjort det rette". Etter min mening burde dette også telle.
Gammel 27. mars 2012, 00:18   #39
Batabusa
ArbeidsledigProletar
Batabusa's Avatar

Sted: Trondheim
Kvalitetspoeng: 876
Sitat: Originalt skrevet av juster Vis innlegg
Kjære medfreaks. Vær vennlige og hold tonen noenlunde seriøse. Dette er et diskusjonsforum, og i diskusjonsfora har man ulike meninger. Punktum.

Noen vil alltid mene at TS bør sa sin straff som en mann, mens andre helst synes han bør snike seg unna systemet.

Nå er det noen som mener han ikke har noe å tjene på å innrømme noe som helst. Jeg er uenig i dette, da jeg mener han utover tilståelsesrabatten også får følelsen av å ha "gjort det rette". Etter min mening burde dette også telle.
HVorfor er det det rette å bøye seg for lover som straffer deg for en "victimless crime"?

Gammel 27. mars 2012, 01:17   #40
Sonic

Registreringsdato: jun 2005
Kvalitetspoeng: 138
Hadde han kommet å whinet over at han fikk straff kunne jeg vært enig i at han skulle tatt det som en mann juster, men ifølge norske lover trenger man ikke å inkriminsere seg selv og syns derfor han med god samvittighet kan nekte. Også litt fordi jeg føler evnt straff ikke står i forhold til forbrytelsen.
Svar
Trådverktøy